/spanien/barcelona/forum/24092.aspx/spanien/barcelona/forum/24092.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-06-08 16:10
Ämne: Och snälla, kalla mi....
Ja men försök för en gångs skull att bevisa motsatsen då.

Men det är helt okej att du, lite illa dolt förolämpar andra bara för att du tillhör Madrid-red och skriver saker som:

"Så jävla dåligt att ens vilja överklaga den domen, men visst vad kan man förvänta sig av en klubb som av de egna fansen jämförs med våldtäktsmän."

eller

"Visste inte att du jämförde Barcelona med våldtäktsmän, tjuvar och annat löst folk."

Jag har inte tagit upp er smutsiga historia som argument. Jag drog en liknelse, att det hade varit lika illa om jag argumenterat så.

Men varför ens försöka, du vill ju helt enkelt inte förstå.
Barcelona diiinhho
2007-06-08 16:05
vem vet om de klart med överklagan?

kommer dinho spela mot espanyol ?
Barcelona Rambla
2007-06-08 16:00
Ämne: Rambla

Du påstår ....Vi vänder på det. Så du anser att det är rätt att brottslingar får överklaga i flera instanser innan slutgiltig dom faller, men att det är helt moraliskt förkastligt inom idrotten?

Snälla...det räcker nu.

Jag vet, du vet, hela världen vet att inom fotbollen så anser sig alla lag förfedelade så som i denna situation vi nu diskturerar. Real Madrid, Sevilla eller vilket annat lag som helst i ligan, hade gjort precis det samma under rådande omständigheter när ligan ska avgöras. Tror du något annat så är du mer än lovligt naiv.

Nu får det räcka, orkar inte diskutera saken mer.
Real Madrid Akram
2007-06-08 15:58
Och snälla, kalla mig inte korkad. Det är väl ett personligt påhopp? Och pajas?

Real Madrid Akram
2007-06-08 15:55
Rambla

Du påstår ju att alla som begår brott kan överklaga domslut, Ronaldinho sparkade på Belenguer inför miljontals tittare, alltså vittnen. Han får en dom på två matchers avstängning, den domen reduceras senare till en match avstängning varpå Barcelona överklagar än en gång i förhoppning om att Ronaldinho helt kommer undan bestraffning.

Nu vet jag inte hur många våldtäktsmän det finns som överklagar sina (relativt lindriga) domar när de gjort brottet inför miljontals tittare och brottet samtidigt förevigats på bild. Tycker snarare det är din jämförelse som är pajasartad än mitt inlägg. Jag fick intrycket av att det var så du menade, brottslingar har rätt att överklaga sina domar oavsett, det behöver väl ändå inte betyda att det är moraliskt korrekt?

Ni är ju Barcelona, mer än en klubb som ni så ofta framförhåller. Istället för att förklara och försvara ledningens beslut att överklaga bör ni väl veta bättre? Menar inte att dra alla över en kam men de flesta verkar glada över att beslutet överklagas.

Och ni som är så snabba med att säga att vi inte ska dra fram våra framgångar från 50 år sen, då gäller väl detsamma med smutset som försökte styra klubben för 50 år sen? Vi snackar nutid, som ni så fint brukar uttrycka er.

Jag tycker inte att jag sänker nivån här, anser bara att det är dåligt att klubben överklagar domslutet, och undrade lite sen hur du menade med att det inte är konstigare än att våldtäktsmän överklagar sina domar.

Barcelona Rambla
2007-06-08 15:47
Paco:

Det sägs att Pep ingick i presidentkandidaten Bassats kampanj. Han var tänkt som sportdirektör. Kanske är det därför hans namn tidigare inte officiellt förekommit hos dagens ledning? Bara en tanke.

Själv tycker jag det är fantastisk om Pep tar över B-laget. Något borde ha gjorts tidigare under säsongen med tanke på resultaten, men nu är det som det är.
Barcelona Rambla
2007-06-08 15:44
R9 Ronaldo:

Jag behöver inte ansvara för glinen som springer på ert forum och skämmer ut sig. Jag ansvarar bara för mig själv. Ser du mig där? Det finns moderatorer som tar hand om sånt. Okej?

När folk helt saknar substans, är okapabla till logiskt eller förnuftigt tänkande, så förtjänar de inte annat.

Sen kan jag hålla med om en sak. Jag borde veta bättre än att ge mig in i diskussioner med personer som fötts med begränsad begåvning.
Real Madrid Paco Buyo
2007-06-08 15:36
Hur kan det komma sig att det gått en dag på det här forat utan kommentarer kring Guardiolas eventuella tränarroll för B-laget?
Har han varit officiellt knuten till klubben tidigare? Annars är det ju en stor sak att han nu kan komma att bli en del av organisationen på ett formellt plan.
Real Madrid R9 Ronaldo
2007-06-08 15:32
Rambla

"Höj nivån för fan, eller håll dig borta din pajas!" Kolla vad Ronaldinho-fansen lite längre ner har skrivit och så säger du att Akram ska höja nivån.

Att du sedan avslutar meningen med pajas är enligt mig otroligt lågt, bättre kan du.
Barcelona Rambla
2007-06-08 15:27
Akram:

Hur jävla korkad får man bli? Du behöver inte lägga ord i min "mun". Patetiskt att ens argumentera som du försöker göra. Jag jämför knappast det som sker på en fotbollsplan med våld i samhället. Det var en jämförelse när det gäller lagar och förordningar.

Ska jag nu kontra med följande? Ni Madridfans ska väl inte komma här och snacka om lagar och förordningar som förknippas med en fascistregering. Ni som fortfarande hyallar en fascistofficer och låter arenan bära hans namn?

Det är ungefär lika "intelligenta" argument.

Höj nivån för fan, eller håll dig borta din pajas!
Real Madrid Akram
2007-06-08 15:22
Iago Falque

Han är uttagen till truppen, han säger att han fortfarande har ont men att han kan spela.
Real Madrid Akram
2007-06-08 15:20
Rambla

Visste inte att du jämförde Barcelona med våldtäktsmän, tjuvar och annat löst folk. Trodde Barcelona visste bättre än att försöka överklaga just det röda kortet.

Ronaldinho sparkade på en spelare, istället för att försöka fria Ronaldinho från en avstängning bör man väl trycka på för att Belenguer också blir avstängd. Nu säger ju Barcelona indirekt att Ronaldinho gjorde rätt, det är alltså så fotbollen ska se ut i framtiden? Blir du sparkad på ska du sparka tillbaka, försök gärna skada spelaren samtidigt. Får du rött så överklagar vi.

Så jävla dåligt att ens vilja överklaga den domen, men visst vad kan man förvänta sig av en klubb som av de egna fansen jämförs med våldtäktsmän.
Barcelona Iago Falqué
2007-06-08 15:17
Rambla

Kommer Beckhm spela mathchen mot Zaragoza i helgen??

Tacksma för svar
Barcelona Rambla
2007-06-08 15:12
Ämne: Tycker det nästan är....
Du kanske borde ställa dig själv följande fråga istället. Hur pinsamt är det för mig att gå in på Barcelonas forum och predika moral för dem?

Tillhör vi här inne Barcelonas ledning? Varför finns det regler? En regel som säkert varje förbund har är följande. Man har rätt att överklaga domslut och avstängningar i efterhand.

Det är inte mer konstigt än att våldtäktsmän, tjuvar och annat löst folk har rätt att överklaga fängelsedomar till högre instans.

Basta eller Pasta va?
Barcelona barca_and_me
2007-06-08 15:10
Ämne: barca_and_me
Du har....
you can get lost Evicka
Real Murcia Jacob Parma-Red
2007-06-08 15:04
Tycker det nästan är pinsamt att Barca överklagar avstängningen. Sparkar man på det viset Ronaldinho gjorde, så förtjänar du en avstängning, basta.

Det är nästan så att Paulsen skulle överklaga sitt röda kort mot Sverige, pga. att han blev dragen i armen av Rosenberg i situationen innan. Pinsamt var ordet.
Barcelona Karzan
2007-06-08 15:02
Ämne: Några som vet hur gr....
Det är idah dom bestämmer det
Galctico
2007-06-08 15:00
Några som vet hur grejen med dinho gick igår?
Barcelona Koeman_4
2007-06-08 14:58
Ämne: Asså Rambla vergar v....
Du behöver inte vara orolig angående Ronldinhos avstängning, det kommer raporteras här på sidan så fort något blir bestämt.

barca_and_me
Skärp dig.

Barcelona Evička
2007-06-08 14:58
Ämne: Blockar alla andra l....
Va? Vad menar du?
Barcelona kalle7
2007-06-08 14:57
Blockar alla andra lagens fans från sitt forum för att få vara i fred. Då kommer man hit och postar inlägg. suck!
Barcelona Evička
2007-06-08 14:56
barca_and_me
Du har ingen rätt att bestämma vem som får skriva var. Alla lags fans är välkomna hit. De Madridfans som har skrivit här nyss har inte varit provocerande på något sätt. När det händer tas de om hand. Övriga är som sagt välkomna.

Har du problem med detta: Get lost!
Barcelona Karzan
2007-06-08 14:52
Asså Rambla vergar vara en känd i detta forummet e han nått asså som typ hjälper till med svenskafans elr nåntt

Men hör av er med Ronaldinho
Barcelona barca_and_me
2007-06-08 14:51
alla real madrid fans skriv i eran egen Understand!!! det här är barcas forum så get lost from here
Barcelona barca_and_me
2007-06-08 14:51
alla real madrid fans skriv i eran egen Understand!!! det här är barcas forum så get lost from here
Barcelona Karzan
2007-06-08 14:49
Men kan ni höra av er så fort ni hör nått om ronaldinho
Real Madrid Paco Buyo
2007-06-08 14:48
www.rfef.es
Barcelona Karzan
2007-06-08 14:47
Okej jag ber om ursäkt för er real-fans
Barcelona Karzan
2007-06-08 14:46
Kan nån spanska fotbollsförbundets hemsida