/spanien/barcelona/forum/24090.aspx/spanien/barcelona/forum/24090.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-08-29 20:48
Nog kan Ronaldinho någon gång i framtiden bestämma sig för nya utmaningar och lämna Barcelona, det är ingen omöjlighet. Skulle då tippa på att Milan ligger bäst till, då Gaucho hyser stor respekt för Milan som klubb och känslorna är ömsesidiga. Milans tifosi i Italien älskar honom och det är ingen hemlighet att Ronaldinho är en stor favorit hos Berlusconi. Men det finns inte på kartan att han 2 dagar innan fönstret stänger skulle släppa en sådan bomb. Dessutom så vill han förlänga sitt kontrakt till 2014. Skulle tro att han kanske lämnar någon gång år 2010, om han nu lämnar.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2006-08-29 20:38
Och jag vill bara säga detta till alla utomstående fans (som bara kan läsa här och inte skriva) och Barca-fans (som inte visste det redan).

Om det finns en nyhet om FC Barcelona som INTE står i Sport eller El Mundo Deportivo så är det 100% utan undantag ko-dynga!
Barcelona Schubert
2006-08-29 20:37
Snygga mål, tack för länkarna. Gillar speciellt Iniestas genombrott och framspelning till Messi, grymt snyggt och smart.
2006-08-29 20:32
La Rambla/

Att dem engelska tidningarna var sliskigare och äckligare än dem Spanska kända jag till. Man förvånas aldrig över äns deras rubriker.

Det ända som fattas nu är att aftonbladet och expressen publicerar samma soppa och att dem flesta man känner börjar surra om den skiten omkring mig :(
Barcelona Evička
2006-08-29 20:31
The Sun har aldrig varit trovärdig. Källa i omklädningsrummet!! Är förmodligen avloppsbrunnen i duschen.
Barcelona La Rambla
2006-08-29 20:22
Captian:

Jag har följt The Suns "bomb" nästan hela dagen. Alla andra källor hänvisar till The Suns artikel. Så det blir inte mer trovärdigt bara för att det står på eurosport.com. Rubbish all the way. The Sun är tom värre än AS, och det säger en hel del.
2006-08-29 20:20
La Rambla/

Kan inte förstå hur till och med Eurosport tagit efter det ryktet, jag tog dem för en respektabel källa där jag söker sanning på saker och ting, nu vet jag bättre :)

Hur stort Silly season än är så kan man inte bara ta efter ett sådant ryckte, man säger ingen rök utan eld, men här verkar det som om elden uppkommit ur vatten.

Och det mest skrattretnde är trots det att The Sun skriver om en källa i FC Barcelona som har tillgång till omklädningsrummet. Den ända personen som har tillgång till omklädningsrummet och som jag skulle kunna tänka mig säga något sådant skulle vara, en stakars liten städare som jobbar i omklädningsrummet kl 23,00 och försöker tjäna lite extraknäck. Tror nästan att det bara är en sådan person som skulle ljuga något så grovt.
Barcelona La Rambla
2006-08-29 20:09
Captain:

Rijkaard är en vis man. Hela laget har just varit på en promotionturné i Mexiko och USA. Där spelarna fick delta i flera aktiviteter, några var ju på något barnsjukhus, andra var på NASA osv. Skulle ha väldigt svårt att tro Rijkaard skulle lägga sig i spelarnas reklamuppdrag utan han litar till att de är proffisionella och kan uppföra sig där efter. Det är silly season-tider, och vad mer kan vara mer intressant än att skriva om hur dålig stämning det är i Barcelonas omklädningsrum? De som har lite koll, vet att bättre laganda och harmoni i en trupp hittar man inte i många andra lag.
Barcelona Barca 666
2006-08-29 20:08
Håller med Rambla då alla vi härinne vet hur snyggt han skötte situationen med Eto'o då han lämnade sina lag kamrater bara för att blivit utbytt o detta med Ronnie e nåt litet men Chelski fansen & Milan fansen behöver ju få i sig lite sånt info nu speciellt nu när vi möter Chelski snart de behöver uppmuntran efter att blivit utspelade i 2 matcher förra säsongen......jag tänker bara vem i chelski's backlinje blir utvisad denna gång jag tippar på Carlvalho vad tror ni andra :-)
Barcelona El_Barca
2006-08-29 20:03
de finns intresse här okså??.. för att åka ner till tyskland o se fotboll! hade vatt jäkla skojj
Barcelona Barca 666
2006-08-29 20:03
Visca el barca Visca el catalonia y visca el copa:

Jag skulle oxå köra med: Zambrotta-Puyol-Thuram-Gio & sedan Marquez, Xavi & Deco på topp REM!

Detta start 11 skulle jag vilja se hur den fungerar men Sr Rijkard vet vad han gör så vi får helt enkelt lita på honom.....samtidigt alla som klagar på Motta då Van Bommel lämnat oss så e han den lite mer fysiska/agrresiva mittfältaren vi har och jag kan lova er han kommer vara en av våra viktigaste spelare just mot Chelski o andra lag där vi behöver mer fysiska spelare sedan om det behövs teknik finns iniesta etc....samtidigt grymm affär vid försäljningen av Van Bommel vi fick honom gratis o sålde honom för 6-8 miljoner o han häjlpte oss vinna CL & Ligan bättre kunde det inte varit!
Barcelona La Rambla
2006-08-29 20:01
Ordem:

Ja precis, och sen när har Rijkaard bestraffat sina spelare? Inte för att han har haft någon anledning till det heller. Senast igår var det en artikel med en intervju med Zambrotta. Där han berättade hur otroligt bra han redan trivdes i Barcelona. Hur avslappnat allting var på träning, att det bara tog honom 5-10 min att ta sig till träning istället för 1,5 timme i Italien. Han berättade också hur skönt det var att inte behöva oroa sig för om man kom 5-10 min försent till träning och slippa böter som man gör i Italien. För att avlsuta med vilken bra tränare Rijkaard var för att han hade en sådan bra dialog med honom, för att Rijkaard pratade med honom som om han själv vore en spelare i laget och inte en tuff coach. :-)
2006-08-29 20:00
La Rambla/

Hahaha, det är det ända som kommer ur mig nu. Jag vet inte vad som är roligare, att The sun skriver allt det där skitsnacket vilket de helt klart kommit på helt själv (bevisar vilken tidning dem är), eller att Milan fansen sväljer det. Kan ni fatta att de säger att de har en källa som varit i omklädnngsrummet, Hahaha :)
Barcelona Barca 666
2006-08-29 19:57
Tjena tjena,

Har varit borta ett tag but I'm back....Hörde om tråkiga förlusten mot Sevilla men det var bra att vi vann igår. Måste dock höja ögonbrynen att vi har släppt in 5mål under de 2 sista matcherna 3 mot Sevilla & 2 mot Celta fan vi måste bli bättre i försvaret men jag tror när det väl gäller kommer grabbarna vara taggade som de var mot Milan & Chelski förra säsongen.

Annars tar man hatten av för Iniesta & Messi vilka spelare för framtiden vi har......O Thesun garvar man åt bara om Ronnie skulle haft problem skulle alla medier skriva det direkt o inte bara en skvaller tidning.

Sist vill jag bara tacka gud då jag ville möta Chelski i grupp spelet så vi kan undvika de igen och samtidigt en gång för alla visa visa Morinho vilka som e bäst e ganska säker vi vinner mot chelski har hört att de har börjat riktig dåligt i PL o har tom förlorad mot Middlesborough hahahhahahaha :-) Det finns väl inga härinne som e nervösa???????
Barcelona rico
2006-08-29 19:56
Ämne: Hej
kan någon Säga ....
Ordem e Progresso.

Om du scrollar längre ner och läser igenom inläggerna så kan du nog lista ut svaret helt själv.

Cule-10.
Nästa match spelas den 10 september, det lär ta nästa vecka innan vi får reda på vilken kanal som visar barça matchen.
Barcelona Cule-10
2006-08-29 19:52
är det någon här som vet vilken kanal som sänder barcas nästa match? om det är tv4plus elr sport expressen???
härligt med seger igår :D.. matchens lirare enligt mig var Messi , jävligt grymm igår..
VISCA EL BARCA!!
Barcelona Ordem e Progresso
2006-08-29 19:52
"The World Player of the Year did not travel to Celta Vigo after angering Rijkaard by missing training on Saturday."

Såg inte matchen igår,(eftersom jag inte har kanalen) men jag tyckte att jag hörde radioprataren säga att Ronaldinho satt på läktaren, plus att det lät som om de intervjuade honom efter matchen. :-)~
Barcelona Visca el barca Visca el catalonia y visca el copa
2006-08-29 19:50
Hej
kan någon Säga till mej varför frank rijjkard spelar puyol-marquez.! varför spelar han inte puyol-thuram!!?? och varför spelar han motta??/?/? thuram är bättre än marquez i den positionen och på samma sätt är marquez,iniesta och edmilson bättre än motta som en midfieldare.!
Tror ni inte?
Tacksam För svar :d
Barcelona La Rambla
2006-08-29 19:50
Skandaltidningen The Suns påhittade story om att Rijkaard skulle ha straffat Ronaldinho med att peta honom mot Celta har nått Milanfansen här på SF. Nu tror de att han är på väg till Milano. Tidningens artikel har spridit sig till andra tidningar och websiter, och anses nu nästan vara "pålitlig" bara för det. Ni som såg matchen mot Sevilla, vet att Ronaldinho fick mycket stryk i närkamperna med Alves. Det var därför han inte deltog i träningen med de andra på La Masia, utan istället rehabtränade på gymmet. Nu ska då Ronaldinho tydligen vara fly förbannad för petningen och vilja lämna Barcelona. Snacka om att en fjäder blir till en hel hönsfarm. Man kan inte annat än att garva åt eländet. :-)~
Barcelona Klint
2006-08-29 19:31
tarrak, jag skrev ett PM istället så resten slipper ta del av våran diskussion.
Barcelona tarrak
2006-08-29 19:28
Klint/Var bor du? Man borde kunna åka tåg från GBG där jag bor. Ska kolla upp det här genast!
Barcelona Klint
2006-08-29 19:24
Ja, nordvästra. Cirka 20-25 mil från Travemünde dit båten går. Så det tar inte alltför lång tid. Dock beroende på var i Sverige man bor då så klart.
Barcelona tarrak
2006-08-29 19:22
Klint/Hmm, där sa du nåt. Det har jag inte tänkt på, men det låter helt klart intressant. Bremen ligger i norra Tyskland va?
Barcelona Klint
2006-08-29 19:20
Finns det intresse här att dra ner till Bremen och kolla när Barca spelar?
Barcelona (SAMI)
2006-08-29 19:12
BARCAA!!!!!!1 BARCA!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Barcelona tarrak
2006-08-29 19:09
Ämne: är det någon som kan....
Jag vet en, Motta själv! Låt honom ¨få lite regelbunden speltid och avsaknad av skador så ska du få se på grejer! Jag tycker att han vid ett flertal tillfällen bevisat sin klass bl a mot Chelsea. Dessutom är han en lojal spelare med skön inställning och förhållandevis låg lön. Perfekt back-up till Edmilson!
Barcelona Jontteee
2006-08-29 18:53
La Rambla

Kan du vara gullig och länka upp målen igen, kom nyss hem från jobbet missade jääävla matchen igår och är supersuger på att se Barcas mål.

Jag provade med att laddade ner det du la upp men det va många som hade redan ladda ner så PLZ!!
Barcelona rico
2006-08-29 18:05
Ämne: Om man ser till spel....
Om man ska betygsätta andra halvleken så JA, annars så är det ganska rimligt betyg som dom flesta fick. Men jag skulle nog inte ge Messi en 5:a visst var han duktig och var egentligen den som oroade Celta försvaret men jag har sett honom bättre.
Barcelona Södan9
2006-08-29 17:28
Om man ser till spelarbetygen från igår verkar det som barca gjorde en bra match. Var det verkligen så? kunde inte se matchen själv :(
Barcelona mer än en passion, mitt liv!
2006-08-29 17:08
är det någon som kan övertyga mig om att motta ska spela för oss, jag anser inte det
Annons: