/spanien/barcelona/forum/2409.aspx/spanien/barcelona/forum/2409.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2015-06-16 15:35
Blaugrana91

Jag var nog lite otydlig och gav ingen källa eftersom jag tog ett enskilt inlägg från Beneditos pressrelease idag;

Ska sägas att Benedito inte är emot en ombyggnad av Camp Nou, men anser att det bör skjutas fram till 2021, och under tiden vill han avsätta €50 miljoner för att rusta upp faciliteterna på arenan.

Samtidigt vill han aktivera planerna för att bygga om Mini Estadi och Palau Blaugrana, vilket han tror kommer ta cirka 5 år. Och därefter kan han tänka sig att fortsätta med Camp Nou vilket förutsätter en omsättning på €800 miljoner - något han ser som en möjlighet år 2021.

Så du kan ff "stödja" Benedito och få din "vilja" igenom :-)
Barcelona SOMISEREM1899
2015-06-16 15:10
@Blaugrana91:

Espai Barça kommer klubben troligen inte ha råd med om man inte säljer namnrättigheterna till Camp Nou, vilket ABSOLUT inte får hända.
Barcelona el Flaco
2015-06-16 14:31
Det sägs att idag klockan tre kommer Deportes Cuatro visa bilder på Joan Laporta när denne är på väg in till kontor. Innan han gick in ska han ha sagt till Cuatros journalist att han kommer ställa upp i valet och presentera sin kandidatur senare under veckan.

Vid sin sida fanns också Rafael Yuste som var en av Laportas närmaste direktörer under ex-presidentens mandatperiod.
Barcelona Blaugrana91
2015-06-16 13:58
[QUOTE=the cameroonians]Benedito går tvärt emot Bartomeu´s Espai Barca (som 74% av medlemmarna röstade igenom under 2014) och kommer i stället bara att vilja ha en renovering av hissar, rulltrappor toaletter och serveringar. Tidigare har han ansett projektet vara alltför kostsamt och ser extrema risker med att finansieringen inte är tillräckligt detaljerad och kan erbjuda överraskningar likt de som skedde när Camp Nou byggdes 1957 och klubben nästan gick i konkurs. [/QUOTE] Jag gillar inte det där. Tycker Espai Barca låter spännande och ett bra sätt för klubben att i framtiden öka sina intäkter. Dessutom anser jag att Camp Nou behöver en grundlig renovering, arenan är fantastiskt men det räcker inte med att renovera lite trappor och hissar. Jag kommer inte "stödja" någon kandidat som är emot Espai Barca.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-06-16 13:50
Jag tycker inte vi ska bry oss speciellt mycket om priset om jag ska vara ärlig. Marknaden kmr bara bli allt dyrare, framför allt nu när Pl har fått ett sånt sjukt avtal. Vi måste anpassa oss till utvecklingen men även hålla oss till vårt eget koncept. Ska vi sitta och böla över att Pogba e för dyr då undrar jag hur det kmr gå om några år i och med att Pl kmr va ännu starkare.
Barcelona Messidinho_10
2015-06-16 13:42
Pogba är bra men priset är sjukt överskattad. Hoppas man vänder blickarna mot ManC och försöker ta hem Yaya, har hört att han vill lämna dem.
Barcelona Rambla~
2015-06-16 13:27
När det gäller Pogba och hans extremt höga sk värde på transfermarknaden är det befogat att många tycker att han är överskattad. Jag är övertygad om att de egentligen inte tycker så, eller rättare sagt inte anser honom vara en bra spelare, tvärtom de flesta tycker nog att han är en väldigt spännade spelare som har framtiden för sig. Utan det är bara priset och hans lönekrav som sticker ut och retar många. Ja om vi ställer det i relation till vad han har åstadkommit hitills i karriären?

Här har vi ett typexempel på hur Juventus medvetna PR-kampanjer och nästan propaganda har burit frukt. De har byggt upp denna hype om Pogba helt medvetet, även pizzabagaren är medskyldig här. De är så uppenbart att de hela tiden har vetat att han för eller senare drar till antingen PSG eller Real Madrid. Varför? Tja, vilka är det som betalar oavsett vad som står på prislappen?

Ofta man har sett i pressen hur de skriker ut: Pogba, €100m-mannen med feta rubriker, mercatons dyraste transfer och jada jada. Detta långt innan vi ens har kommit till själva transferfönstret. Media har ju gått på denna PR-kampanj och sväljt allt med hull och hår. Snacka om kompetent marknadsföring från Juve och Raiola.

Han är en riktigt bra spelare inget snack om saken men 100m? Hallå, kom igen nu och kom ner på jorden. Det är han inte på långa vägar värd. Ännu ska tilläggas.

Nej fan, Barca hade fått lika mycket nytta, om inte mer nytta, med en spelare som tex Kondogbia. Kanske inte riktigt lika bra, inte lika stor media hype men framför allt ett helt annat pris. Han hade gjort ett alldeles dugligt jobb för oss även om han inte är Pogba.
Barcelona 11-9-10
2015-06-16 13:15
Nej men han verkar tänka på klubben och inte sin egen karriär eller rista in sitt namn i Barcelonas historia. Bara det att han vill återgå till 4 års mandatperiod säger ganska mycket om honom
2015-06-16 13:02
Ja, det jag gillar med Benedito är att han är konkret i det han säger och tycker.

Inga krusiduller, bara rakt på sak.

Han vill även gå tillbaka till mandatperioder på 4 år i stället för som nu 6.
Barcelona 11-9-10
2015-06-16 12:56
Benedito börjar gilla honom mer och mer
2015-06-16 12:36
Benedito går tvärt emot Bartomeu´s Espai Barca (som 74% av medlemmarna röstade igenom under 2014) och kommer i stället bara att vilja ha en renovering av hissar, rulltrappor toaletter och serveringar.

Tidigare har han ansett projektet vara alltför kostsamt och ser extrema risker med att finansieringen inte är tillräckligt detaljerad och kan erbjuda överraskningar likt de som skedde när Camp Nou byggdes 1957 och klubben nästan gick i konkurs.
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-16 11:43
ge mig kovacic o jag är nöjd med vårat mittfält.
Barcelona 11-9-10
2015-06-16 11:38
Argentina-Uruguay kl 01:30.... Messi och Argentina måste vinna, Tata förväntar jag mig inget av. Samma startelva och samma byten senare i matchen samt grillfest oavsett resultat Jag vill ha Argentina-Brasilien i final, Messi vs neymar. Samt ett riktigt hatmöte mellan dom stora i Sydamerika
Barcelona 11-9-10
2015-06-16 11:34
The camerooninans Det är sjukt hur självsäkra dom är, kommer dom fuska med röstningen?! Är det redan ett dött lopp?! Något skumt är det iaf. Jag tillhör skaran som tror att barto kommer få sitta kvar, ingen som är nere i Katalonien och känner av stämningen?
Barcelona Gabriel
2015-06-16 11:30
Özil till Barcelona? Usch, nej tack! Maken till ojämnare fotbollsspelare får man leta länge efter. Fabregas vibbar om Özil på långa vägar när det kommer till ojämnhet och lathet även om Özil har en mycket bättre teknik och bollkontroll än Cesc. Ett stort stort stort nej tack om ni frågar mig. Däremot läste jag nyss både på SPORT och EMD att Kondogbia ska vara ett alternativ för mittfältet. Well, det där är ett rykte jag definitivt gillar och som får mig att dra på smilbanden, även om det bara är ett rykte. Har pratat om Kondogbia redan innan förra sommaren och ansett att han hade varit ett superköp för oss, han hade inte varit för dyr heller. Kondogbia är en grym fotbollsspelare, och han hade förmodligen inte krävt att spela varje match heller. Ser Kondogbia som en mer teknisk version av Keita, de påminner mycket om varandra. Hoppas det finns lite substans i det ryktet för jag hade älskat att se Kondogbia i våran klubb.
2015-06-16 10:09
@11-9-10:

Det värsta är att de ff pratar om Bartomeu som om han vore president...

Fair play var ju något som vår förre ovalde president krävde från sina rivaler, tyvärr kan han inte stå upp för detta själv den lilla råttan.

Men idag kommer Laporta annonsera sin kandidatur, och då är "baren öppen igen"
Barcelona Zamboza
2015-06-16 10:00
Jag gillar verkligen Pogba men transfer summan i kombination med lönekravet borde göra att vi backar ur. Det borde även finnas en oskriven regel om att klubben FC Barcelona inte ska ha något med pizzabagaren att göra.

Klubben situation ser väldigt bra ut. Som jag ser det behövs egentligen bara 2 positioner där vi behöver nya spelare. En hb och en ersättare till Xavi. Hb har vi fixat i form av Vidal och nu när även Alves stannar blir det en sund konkurrens mellan dessa 2. Alves har inte råd att hålla låg nivå för då är Vidal där. Det svåra blir att hitta en ersättare till Xavi. Om Samper flyttas upp kan jag tänka mig att Busquets kommer spela en hel del på Xavis position och Masken och Samper spelar som pivote en hel del.

Fast jag skulle inte ha något emot om man värvar in Gundogan. Han är långt mycket billigare än Verratti och Pogba. Skulle han ändå inte lyckas i klubben tror jag inte klubben kommer gå med någon jätteförlust om ens det om man säljer honom.
Barcelona 11-9-10
2015-06-16 09:40
Messi bakom neymar&suarez är drömmen, en playmaker är vi inte i behov av. Vi är behov av rörelse och kontroll, gundogan passar in perfekt där Vi har sparkapital i iniesta, han kommer axla xavis roll galant En tydligare roll till rakitic som Rambla säger, han ska vi sluta använda som vi gör. 1 år fine han offrade sig för laget nu ska han spetskvaliteter fram. Skottet, drivet och kreativiteten
Barcelona Rambla~
2015-06-16 09:19
Det går inte att ha Özil och Messi i samma lag. Özil kräver en massa boll. Varför ska han ha boll när det finns en spelare som är så mycket bättre med bollen än honom, nämligen Messi? Det är illa nog att Neymar får dela bollinnehav med Messi, ska dessutom en tredje spelare som kräver mycket boll för att fungera vara på planen samtidigt som de, då blir det pannkaka. Nä, släpp Özil, identifiera istället tydliga rollspelare som tex Rakitic till mittfältet. Kreativitet finns det så räcker och blir över i laget redan.
Barcelona 11-9-10
2015-06-16 09:08
Rambla~ Haha eller hur, den ledning som bryter all kontakt med MD har min röst!
Barcelona Shanghai
2015-06-16 09:05
Vidal kan vara en tänkbar spelare, dock kräver en sådan lirare speltid. Personligen är han en av de bästa box-to-box spelarna. Hans anamma och drivkraft lyfter lagkamraterna markant. Men det är synd att köpa honom och sedan bänka Rakitic som har varit suverän. Pogba vill jag onekligen inte se i våran klubb. Dela för den prissumman det spekuleras om, samt att han verkar vara en diva. Ett sådant avtryck har jag fått av Pogba, fast man kan inte blunda för hans framgång. Verratti är en favorit och är den spelaren som är identiskt lik Xavi i spelstilen. Han skulle funka som perfekt komplement till Iniesta som börjar komma till åren. Jag gillar italienaren hur han smäller till på plan och vågar riskera ta gula kort. Gündogan är en annan spelare som påminner om Xavi. Han var bra för två år sen - efter skadan tappade han rejält och det är förståeligt då han var Indisponibel i ett år. Han är ett osäkert kort, dock vet alla vad han är kapabel till. Vem minns inte hur han snurrade alla fotbollsklubbar säsongen 2012-13? En annan favorit är Angel di Maria. Argentinaren kan spela på mittfältet men nackdelen är att han har en svag passningsfot, dessvärre skulle det inte funka med både Rakitic och di Maria. Özil är också ett alternativ. Tror att Özil hade varit mer motiverad av att spela med Messi och co. Tänk er ett mittfält med; Özil - Busquets - Rakitic. Tysken är mer än välkommen till klubben då vi vet vad han kan. Hade varit grymt om han tog på sig Blaugrana-tröjan. Hade jag rangordnat mina prioriteringar över de mittfältarna som man bör lägga krut på under sommaren så skulle det se ut såhär; 1. Özil 2. Verratti 3. Gündogan 4.Vidal 5. Pogba
Barcelona Rambla~
2015-06-16 08:31
@11-9-10:

Hehe, Grupo Godó som styr MD vet allt. :)

Dessutom, alternativet är Verratti? Jo men visst, Nasser al-Khelaifi, är ju en behaglig person att ha och göra med. Han är säkert lätt och övertala att sälja Verratti till oss.
Barcelona 11-9-10
2015-06-16 07:22
@barcastuff: PSG midfielder Marco Verratti (22) is the alternative in case Barcelona cannot sign Juventus midfielder Paul Pogba (22). [md] Jasså det säger ni, man vet inte ens vem som styr klubben om 1 månad men värvningsalternativen vet dessa puckon
Barcelona Liunil Masse
2015-06-16 04:13
Är inte Vidal en spelartyp som passar in perfekt i Luchos spelsätt? Hårt jobbande mittfältare som är fysisk men samtidigt rätt teknisk. Väldigt taktisk skolad också.
Barcelona basaric - "el guaje"
2015-06-16 04:01
Jag tycker att det är rätt av klubben att kolla efter tillgängliga storspelare på marknaden, speciellt då man precis vunnit trippeln.

Vi är bäst i världen just nu, det har vi bevisat genom att ta trippeln. Men om vi ska vara bäst nästa år så måste vi värva 1-2 namnkunniga spelare till. Pep försökte, men lyckades inte hitta de rätta världsstjärnorna efter hans trippen 2009.

Dock så tycker jag inte att man borde gå efter Pogba, då jag anser att det finns mycket bättre, men framförallt billigare spelare som Barcelona kan få.

Vidal är en av dom.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-16 03:15
Tydligen så jobbar La liga's domare i Chile stället att gå på semester.

Två bortdömda mål för Chile där den ena var ett korrekt mål medan den andra var väldigt tvivelaktigt.. Inge bra repris från producenterna..

Dessa domare...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-16 03:04
Vilken match det är mellan Chile-Mexiko...

..

Skillnaden mellan Chile så här lång i Copa AMER... är att Chile's spelare faktist springer för varandra. I Argetinas sista match gick hela spelet på att bara ge bollen till Messi, stanna upp och titta.

Hoppas att Argentina kommer med en annan taktik i deras nästa match.

Det kan ju vara så att majoriteten av första grupp matcher brukar alltid vara låsta då alla tar det försiktigt..

Hoppas på mer underhållning från kommande matcher lik Chile och Mexiko
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-16 02:44
Nurnade jag inte någon specifik i forumet utan mer rage mot den allmänna åsikten om Pogba.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-16 02:20
Det va ju själve fan vad alla gnäller om att Pogba inte bevisat något i stora matcher bla bla bla. Pogba spelade den största matchen av dom alla på den största scenen av dom alla för två veckor sen, tycker ni att han gjorde bort sig fullständigt eller? Han var ett av få hot framåt för Juventus och gav Barca besvär stup i kvarten i andra halvlek. Att han är lite överskattad rent fotbollsmässigt håller jag med om. Att han är överskattad sett till priset är skrattretande självklart det med. Men det här att han "inte håller i stora matcher" är bara en löjligt fet suck. Så fort en åsikt blir lite populär härinne så ska alla möjliga hoppa på tåget. För mig är det viktigare att en spelare håller en jämn och hög nivå i 38 matcher än att han ska visa sig i alla dom stora matcherna. Vi har redan ett halvt lag som är mästare på att kliva fram när det gäller. Om vi nu tvunget ska få in Pogba mot alla odds så vill jag se honom kliva fram i ösregnet borta mot Osasuna när det står 0-0 och klockan passerar 70:e. I en CL semi har vi andra som har lärt sig fixa såna biffar med modersmjölken. "Han håller inte i stora matcher" haha, ska det överdrivas så ska det överdrivas i legendary mode tydligen. Detta forum ibland alltså.
Barcelona Funeral Canticle
2015-06-16 02:13
@Gabriel:
Nu verkar det ändå som det är en CM som prioriteras, någon som har lite taktisk skicklighet att handskas den pos och inte en spelare som trivs högre upp på plan. För att klara spela på Barcas mittfält gäller det att vara taktisk slipad samtidigt som man behärskar dem andra attributer såklart, detta är som tur är ett huvudbry för ledningen att lösa :) Målrik match mellan Chile-Mexiko förövrigt :)
Annons: