/spanien/barcelona/forum/24087.aspx/spanien/barcelona/forum/24087.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-08-26 21:48
La Rambla jaja men fakeronaldo råkar va min favoritspelare
Etoo_
2006-08-26 21:47
Ämne: Tjenare vet någon vi....
tv4+ 21:55 börjar den matchen wiss...
Barcelona Rambo~
2006-08-26 21:47
Tjenare vet någon vilken kanal som visar betis vs valencia?
Barcelona La Rambla
2006-08-26 21:46
Ämne: Vill bara säga att j....
Populärt och byta namn visst. Men varför sådana krångliga och långa namn? Sen dessutom till fakeRonaldo? :-)~
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-08-26 21:41
Vill bara säga att jag har bytit namn Från fc barcelona #20 Till fc- barcelona / Cristiano ronaldo .
Barcelona Rolé
2006-08-26 21:39
Van bommel kom ändå gratis till klubben så vad vi än får för honom så är det ju bra. Tror knappast att klubben vill bli av med honom eller liknande, snarare så att Van bommel vill ha speltid och Rijkaard kan ju inte lova honom det så det är bäst för spelaren om han lämnar. Så behöver inte vara giriga.

Jag vill se Jordi Gomez ta hans plats :D men annars som sagt Crosas, sen sastre och valiente kan spela pivote då kan motta spela högre upp tex så det är lugnt.
Barcelona Xoonix
2006-08-26 21:32
vår käre rijkaard kanske är så envis att han inte kan erkänna att han har fel om saviola, vem vet? men har dom ens försökt förhandla ner hans lön nyligt?
Barcelona Fc Barcelona # 20
2006-08-26 21:29
Puyol - The Wall håller med dig varför ska han ge Ezquerro mer speltid . tycker faktist synd om saviola han är en underbar spelare . men så är det med hårda tränare !
Barcelona Xoonix
2006-08-26 21:28
Det var billigt, men samtigt mer än vad vi betalde eller hur?;) haha
Tycker Saviola är bättre än Ezquerro......har alltid gillat honom...
Barcelona La Rambla
2006-08-26 21:28
Ämne: Fan va billigt han s....
Det är ju det som är så typiskt för Rijkaard. Han är envis och står på sig. Tills nu så har man ju inte haft anledning att klaga på honom. Efter 2 ligatitlar och CL-vinst så är väl vi de sista som ska ifrågasätta honom trots att vi har spelare vi gillar bättre än vissa andra. Som sagt, hoppas Rijkaard tänker om. Ezquerro bidrar då inte mycket på planen, möjligtvis på träningarna.
Barcelona Puyol - The Wall
2006-08-26 21:26
Fan va billigt han säljs vad håller de på med han är åtminstone värt mer än 100 milj kr.

Tycker synd att de inte ger Saviola en chans tycker han är värt det faktiskt.Undrar vad Rijkard tänker på när han t.ex. ger mer speltid till Ezquerro än vad Saviola skulle få bara för han inte ingår i planerna.
Barcelona La Rambla
2006-08-26 21:24
Gabriel:

Tja, jag tyckte visserligen 12 lät för bra för att vara sant, men minst 10 tycker jag man borde kunnat få ut.
Barcelona Gabriel
2006-08-26 21:23
La Rambla

6? Nej fy fan, det är det inte värt!
Barcelona La Rambla
2006-08-26 21:21
Hm, nu är det visst €6m som gäller. Genast känns affären lite sämre. Om Bayern går vidare i CL så blir det ytterligare €1m. Först så försökte Bayern få låna van Bommel, men det gick inte Barça med på. Han åker till Munchen i morgon för läkarundersökningen och skriver troligtvis på redan på måndag.
Barcelona Xoonix
2006-08-26 21:21
Tycker det har varit rätt tyst kring Saviola, nån som vet mer? Det vore ju ren idioti att skicka upp han på läktaren en hel säsong, dom har ju ändå hans lön att betala av, då är det väl lika bra att nyttja hans tjänster och ge han en chans att riktigt visa vad han går för
Barcelona La Rambla
2006-08-26 21:17
Vi får alla hoppas på att Rijkaard tänker om. Det är ju inte så precis att vi borde förstärka ett redan starkt Sevilla med el conejo. Hemska tanke. :(
Barcelona Xoonix
2006-08-26 21:14
Jag tycker verkligen Barca ska behålla Saviola, speciellt nu när nya härliga miljoner trillar in från Van bommel, Saviola har varit aldeles lysande under försäsongen!
Barcelona Gabriel
2006-08-26 21:13
La Rambla

Det kan mycket väl vara så men jag tänker främst på att han kanske ändrade sig eftersom vi nu fått Thuram vilket innebär att även Marquez kan gå in på mittfältet. Dessutom har vi köpt Gudjohnsen som också kan spela där, samtidigt som Saviola spelat strålande. Och både du och jag minns Rijkaards blick senast Saviola gjorde mål.
Barcelona La Rambla
2006-08-26 21:10
Gabriel:

Om jag får spekulera lite. Nu när van Bommel har tappat sin landslagsplats, man kan ju förmoda pga för lite speltid med klubblaget, så har han kanske tänkt om. Som sagt, jag har svårt att tro Rijkaard "suddenly changed his mind" efter en försäsesong, eller?
Barcelona Will
2006-08-26 21:07
ok tack, har inte haft möjlighet att ta del av så många försäsongsmatcher. Det där med nya Guardiola läste jag någonstans under försäsongen. Låter lovande, slutar aldrig förundras över Barcelonas förmåga att utveckla sin talanger.
Barcelona Gabriel
2006-08-26 21:06
La Rambla

Jag tvekar på att det är så. Jag tror mera på att det är Rijkaard som ändrat sig och vill sälja honom för att inte skapa drama inom laget då han kanske finner det svårt att ge honom mycket speltid. Van Bommel visste ju om Bayerns intresse för längesen men sa redan då tydligt att han ville stanna, så jag finner det orimligt att han ska ha ändrat sig. Men det kanske är så trots allt.
Barcelona La Rambla
2006-08-26 21:04
Gabriel:

Självklart är det bra pengar, speciellt när han kom gratis. Det är nog han själv som bett om att få lämna nu när Bayern visat intresse. Rijkaard sa ju själv efter förra säsongen att de som vill lämna självmant tänker han inte försöka hindra.
Barcelona La Rambla
2006-08-26 21:02
Marc Crosas, som för övrigt är kusin med Jorquera, är 18 år och har till den här säsongen flyttats upp till Barça B. Han är en komplett mittfältare, teknisk och fysiskt stark. Det är ingen som påstår att han är "den nye Guardiola". Jag skrev att han jämförs med Pep, inget annat. :)
Barcelona Will
2006-08-26 20:51
hur gammal är Crosas? Vilka är hans styrkor och svagheter? Han har ju lite att leva upp till som "den nya Guardiola".
Barcelona Gabriel
2006-08-26 20:49
La Rambla

Självklart är bredd alltid bra, men 12 miljoner euro för Van Bommel känns samtidigt väldigt frestande. Sedan menar jag inte att Marquez ska vara första valet där men man han är utan tvekan ett alternativ när exempelvis Motta eller Edmilson är otillgängliga. Sedan håller jag med dig angående Crosas. Men Rijkaard har säkert en plan för honom också eftersom han var med i touren med laget. Man kan åtminstonde ge honom lite träningstid, han utvecklas även på det sättet genom att han spelar tillsammans med våra klasspelare.
Barcelona Gabriel
2006-08-26 20:45
La Rambla

Att han ska registreras som spelare vet jag redan om, men det är just detta med "Maxi-vibbarna" jag tycker vore en klar förlust med Saviola ifall så blev fallet. Hittar man ingen utväg för honom så är det enda rätta att låta honom spela, nu menar jag självklart inte att vi ska flytta på vårat lejon. Däremot tycker jag att han gott och väll kan bli uttagen till truppen och sitta på bänken och ge honom speltid då och då.

Ang.Sevilla

Många har glömt att nämna att Sevilla faktiskt har ett ruggigt starkt lag. De har en trupp som utan tvekan kommer kriga för en champions league-plats i år.
Barcelona La Rambla
2006-08-26 20:44
Gabriel:

Visserligen, men jag gillade när vi hade bredd och mer konkurrens på mittfältet. Marqeuz blandar och ger på pivote-platsen, dessutom så känns han lite långsam. Jag ser ändå gärna att man plockar upp Marc Crosas från B. Han imponerade på mig under turnén och även på La Masia i somras.
Barcelona La Rambla
2006-08-26 20:42
Gabriel:

Ja precis, men så korkade är man inte. Txiki har ju sagt att hittar man ingen lösning för kaninen så registrerar man honom i truppen och kör på. Frågan är bara hur mycket speltid han får, om han ens får bänktid. Kan bli läktaren också ju. Får lite Maxi-vibbar där.

Captain:

Exakt, dessutom när Sevilla är taggade till tusen och krigar in till döden igår. Det var klasskillnad på dem och oss när det gäller aggresivitet och kämparglöd. Det var inte Barça som förlorade matchen, det var Sevilla som vann den för att de var det bättre laget. De arsenalkids som var här igår och kaxade sig, gör nog bäst i att täppa igen brödintaget idag. :-)~
Barcelona Gabriel
2006-08-26 20:39
La Rambla

Men du glömmer att även Marquez kan gå in som defensiv mittfältare, vi har nu ett komplement i försvaret genom värvningen av Thuram. Jag tror du oroar dig i onödan.
Barcelona Gabriel
2006-08-26 20:37
Om det nu blir så att man tillslut inte hittar en lösning gällande Saviolasituationen så bör man använda honom som spelare eftersom han är riktigt bra. Det vore ju ännu mer idiotiskt att betala honom hans jävla lön utan att ge honom speltid.
Annons: