/spanien/barcelona/forum/24084.aspx/spanien/barcelona/forum/24084.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-08-31 09:42
God morgon!

Har läst på lite nu om Saviola. Nej, han har inte gått ner i lön på något sätt. Det verkar däremot som han har nobbat minst 12st anbud och propsat på att få stanna i Barcelona. I förhandlingarna med Racing så lät Txiki honom tom gå på fri transfer men även det avslog Saviola och kunde inte komma överens med Racing.

För några dagar sen så sa Saviolas agent, om han till slut stannade på Camp Nou så kunde kaninen tänka sig att omförhandla kontraktet så det blev mer likt hans kamrater. Agenten sa också, trots att Saviola inte ingick i Rijkaards planer för framtiden, så hade spelaren för avsikt att jobba stenhårt för att få Rijkaard att ändra uppfattning.

Det här blir ju bara mer och mer intressant.
Barcelona Shuyin
2006-08-31 09:41
Hoho, jag tänkte precis gå in här och propagerar för att El Conjeo borde stanna i klubben. Och så möts man av detta, väldigt glädjande då Saviola är en personlig favorit. Jag ser honom som ytter i 4-3-3 i första hand och back up till Eto'o i andra hand.

Fantastiskt!

Dock så måste han ju såklart göra skäl för sin lön.
Barcelona BRC
2006-08-31 09:09
På sätt och vis är jag glad att Saviola stannar i klubben. Men om han sitter och håvar in samma lön som innan. Så tycker jag att man får se detta som ett litet misslyckande från lubben tyvärr. En kille som inte är ordinarei ska inte ha högre lön än en som är ordinare. Så enkelt är det!! Att han är duktig fotbolls spelare råder inget tvivel om absolut inte. Men han kan inte peta något ur REM. Med andra ord ett väldigt bra alternativ, men en på tok för hög lön. Är väldigt nyfiken på om han har gått med på att sänka sin lön. Då är jag väldigt glad att han stannar i klubben.

Barcelona Ghazza
2006-08-31 07:09
Så saviola har gått ner i lön tillslut?
Barcelona Will
2006-08-31 04:06
Ämne: Saviola " EL CONEJO ....Kul för Saviola, hoppas han får chansen av Rijkaard bara. Tycker inte att han är sämre än någon annan anfallare utanför startelvan.
Barcelona Marcos
2006-08-31 03:35
Saviola " EL CONEJO " stannar i FC Barcelona.

Spelaren medelade igår att han stannar.

Han är nu en helt vanlig Barcelonaspelare och ska därför också respekteras som vilkena annan spelare i vår trupp.

Tror han kommer kunna konkurera ut Giuly och Gudjohnsen. Rijkaard har sagt att om det skulle bli så att Saviola stannar så kommer han få samma möjligheter som de andra i truppen.

Edit: Hoppas bara inget tråkigt händer i sista sekund...
Barcelona Sassinho
2006-08-31 02:42
saviola penga sugaren måste bort!!! TYVÄRR är han en underbar spelare en av mina favoriter innan han ens kom till barca men det är bra av alla de högre grabbarna att visa han vem som bestämmer..men jag blir så less på hans beteende vissa principer måste man gå efter !!
Barcelona Rambo~
2006-08-31 00:25
La Rambla...

Angående Zidane har också hört någonting sånt att han tänker skänka sin lön till offren i Libanon :D så fuck ISRAEL :D

Forza Palestina&Libanon
Barcelona La Rambla
2006-08-31 00:19
marcus:

Vi har gjort vår generationsväxling i och med Rijkaards ankomst. Förra säsongen två spelare in på fri transfer. I år har vi värvat 3 spelare för sammanlagt €30m. Det är kaffepengar i dagens toppfotboll. Vi har ersatt Henke och förstärkt försvaret med två bra backar. Sunda värvningar om du frågar mig. :)

Bona nit a tothom!
Barcelona marcus
2006-08-31 00:17
La Rambla

Just det jag syftade på. Otroliga värvningar till otroliga priser av både real och barcelona som sedan skeppas iväg gratis eller för en struntsumma.

Lyckligtvis är reals period just nu, och barcelonas över :)

Barcelona La Rambla
2006-08-31 00:04
Geovanni spelar i Benfica, han var med mot oss i senaste CL.

marcus:

Vilken helyllekille han är Zidane. Skänker hela sin lön? Jaha vadå, han har ju kontrakt ytterligare ett år för fasiken. Skulle han sitta hemma i Marseille och lapa sol medans han håvar in lönechecken varje månad då eller?

Om ryktena stämmer så är Real på väg att göra ännu en superaffär. Baptista mot Reyes + €3m. Då ska man komma ihåg att Baptista kostade €24m förra säsongen. Jisses!
Barcelona Klint
2006-08-30 23:58
Rochemback spelar i Middlesbrough, har inte i Barca att göra. Saviola, ett kapitel för sig. Christanval platsar knappt i Fulhams backlinje och Geovanni vet jag inte ens var han spelar längre. Så det är lika bra att alla har skeppats iväg på ett eller annat sätt.

Osasuna tror jag kommer bli lite av årets flopp i ligan så vi bör besegra dem ganska enkelt.

Nu är det dags att stänga ner burken för idag.

VISCA BARCA!
Barcelona marcus
2006-08-30 23:54

Men Reals värvningarna var rätta av backarna ! Faktiskt dom enda värvningarna + Gravensen (syftar på dess postitioner) som gav logik i slutet. Alla 3 har andra klubbadresser idag.

Zidane tjänade ofantliga 60 miljoner kronor per år. Med den summan skulle du kunna göra väldigt mycket för. Undrar egentligen vad Ronaldinho har i lön utan sina sponsoravtal. Han har nog en mäktig sådan :P?

Nästa match, mot Osasuna, är Ronaldinho tillbaka ?

Förhoppningsvis får vi då se vad Zambrotta är kapabel till! Skulle gett mycket för en högerback för att sendan se Zambrotta och Ronaldinho ha lekstuga ute till vänster :)

Föresten! Ibagaza till Mallorca? Kul för en viss Maxi Lopez som kan få många smörpass! Hoppas på en stark säsong för hans del.

Om ni hade kunnat behålla en av alla dessa talanger Gaspart köpt in. Vem hade ni då behållt?

Rochemback, Geovanni? Saviola? Christianival?

Usch vad jag minns Rochemback! Han hade verkligen potencial då och hade han fortsatt hade han blivit en världspelare. Nu sitter han fast i England. Synd men ett faktum.

Christianival betalade man väldigt mycket för och tillslut platsade han inte ens i ett b-lag. Förstår inte hur Gasparts scouter tänkte?

Kul ibland att blicka tillbaka. Svårt att göra annat då truppen är 99% vattentät, utan luckor eller svagheter.

Barcelona Klint
2006-08-30 23:53
Av det som man har sett och hört om Giovanni 2 Santos så skulle det inte förvåna mig om han kommer ha en utvecklinskurva likt Messi.
Barcelona Ghazza
2006-08-30 23:50
Å andra sidan kanske våra ungdomar blivit såpass bra så att de slått sig in i laget.

Dos santos-Bojan-Messi. Mums.

Förövrigt,
"Zinedine Zidane höjer sin egen status till skyarna genom att helt avsäga sig lön för det sista året på sitt kontrakt, totalt handlar det om en summa på nästan 60 miljoner kronor som Zidane skänker Real Madrid."

Sorry, Puyol tar det med hästlängder.
Barcelona La Rambla
2006-08-30 23:45
marcus:

Puyol har också sagt att han tom kunde tänka sig betala för att spela för Barça. Det stämmer att han erbjudit sig att bli såld om klubben önskade det just för att hjälpa dem ekonomiskt. Större Barçahjärta får du nog leta efter. :-)

Sticker Ronaldinho så gör han det säkert till Milan. Men det lär nog ske först om 2-3 säsonger. Skulle kunna tänka mig att även Rijkaard tackar för sig då efter några framgångsrika år i Barcelona.
Barcelona Klint
2006-08-30 23:43
Samuel var ju en total flopp under första halvåret, men spelade sedan upp sig under slutet av säsongen. Då blev beslutet att sälja honom. Logiskt? Nej. Fotboll? Ja.
Barcelona marcus
2006-08-30 23:42
Har ett litet minne av attPuyol under slutet av dom mörka åren var villig att lämna om klubben behövde pengar, fast vår president Gaspart menade att inga spelare behövde lämna.

Minns det då jag älskade Puyol och blev väldigt rädd.

Har för mig att uttalandet Puyol gjorde liksom var "jag vill bara vara där jag kan vinna titlar"

Jag tvekar inte en sekund om att han inte har klubbkänsla. Men samtidigt. Man vet ju aldrig vad som händer

Tror faktiskt Ronaldinho går till en annan klubb. Inte nu såklart. men låt säga 2/3 säsonger till trots att han sagt att han stannar karriären ut.

Men det får framtiden utvisa. Man vet faktiskt aldrig vad som händer kring skador, bråk med mera.

En rolig sak dock. Woodgate, Reals 250 milleköp läste jag på texttv var utlånad! haha.

Tanken med värvningen av Samuel och Woodgate var god. Maximal otur hur det slutade?

Man vet aldrig hur det hade varit idag om dom två lyckats. Tur dom inte gjorde det!
Barcelona Rambo~
2006-08-30 23:39
Eto och Ronaldinho tror jag kommer avsluta karriären i något annat lag. Kanske även Någon av Motta Oleguer. Eftersom de två kommer aldrig slå sig in i startelvan.
Barcelona La Rambla
2006-08-30 23:39
Självklart är det den goda sammanhållningen i klubben som gör att de flesta vill stanna. En spelare som van Bommel lämnade enbart pga att han inte lär få tillräckligt med speltid, trivdes alldeles ypperligt annars med livet i Barcelona. Att sen även Gabri lämnar är helt normalt, han har ju trots allt ägnat så många år i Barça och nu såg han en framtid utan någon speltid alls.

Tror nog att Eto'o tjänar hyfsat i Barça, dessutom så har ju klubbar som Chelsea jagat honom och han har ändå hela tiden visat sin vilja att stanna kvar.
Barcelona Evička
2006-08-30 23:30
Ämne: Satt och tänkte på e....
Uppenbarligen finns det de som vill, men visst har du rätt. De du nämner skulle vara svårt att se någon annanstans. Eto'o tror jag inte blir kvar karriären ut. Det är lite girighetsvarning på honom, tycker jag.
Barcelona Ghazza
2006-08-30 23:25
Satt och tänkte på en sak. Det finns några spelare i laget som jag aldrig skulle kunna se i en annan klubb, Valdés, Puyol, Xavi, Iniesta, Messi, Ronaldinho. Kanske Samuel Eto'o också...

Oleguer är jag inte säker på. Klarar han att sitta på bänken så länge som han antagligen får göra? Och Motta har ju spelat i klubben sen han var 15-16. Skulle vara svårt att se han gå någon annanstans.

Jag vet inte vad det beror på... Kanske för att vår moral är så grym. Eller vem vill egentligen lämna oss?
Més que un club helt enkelt!
Barcelona Evička
2006-08-30 23:22
Ämne: Logik och fotboll hö....
OK, tack, Det förklarar ju det mesta faktiskt. Att jag inte tänkte på det.
Barcelona La Rambla
2006-08-30 23:19
Ämne: Logik och fotboll hö....
Hehe, touché! :-)
Barcelona Klint
2006-08-30 23:18
Logik och fotboll hör inte alltid ihop. Det är till exempel väldigt ologiskt för mig att så många spelare säger sig vilja spela för Real Madrid.
Barcelona La Rambla
2006-08-30 23:17
Messi kommer att utvecklas till en av världens bästa playmakers, är helt övertygad om detta. Han tar ju lärdom nu av en av de bästa i branschen :-)
Barcelona Evička
2006-08-30 23:16
Ämne: I Saviolas spel är d....
Jaja, detta är en värld som övergår mitt klena förstånds förmåga att uppfatta logiska samband. Saviola platsar alltså i laget, men får inte spela därför att han har en lön som är för stor för en spelare som sitter på bänken. Och eftersom han inte gick med på en sänkning får han inte spela. Det här är för svårt för mig, det är tur att jag inte är fotbollsproffs.
Barcelona Ghazza
2006-08-30 23:15
Det är därför det är så skönt att vi har Messi. Utan Ronnie så briljerar Messi istället.
Barcelona La Rambla
2006-08-30 23:15
Marcos:

Jag kan ge dig några namn som GICK med på att sänka sin lön: Puyol, Xavi, Iniesta och Motta. Se där, och alla är canteranos. :-)

Annars håller jag med, Saviola är bättre än Guily rent spelmässigt. Och ja, han och Rivaldo var de enda glädjeämnena under de mörka åren. Men om nu ledning och Rijkaard inte vill behålla honom är det inte mycket vi kan göra åt det.
Barcelona marcus
2006-08-30 23:13
Om vi verkligen verkligen skulle försöka hitta vår svaga punkt i truppen skulle det vara om Ronaldinho blir skadad. Ingen spelare i laget har visat sig kunna ta det stora ansvaret han gör. Eto'o är en helt annan spelare med Ronnie bredvid sig som utan honom. Självklart har vi nu guddy och Giuly men det är verkligen klasskillnad!

Men visst. Det gick mot celta. Men tror det blir svårt i längden. Men man får helt enkelt hoppas på det bästa, eller att Ezquerro blir ersatt :) Där har vi en kille som inte visat något alls! Det jobbet han visat är jag övertygad om att Dos Santos, Bojan eller Elmander skulle klara :)
Annons: