/spanien/barcelona/forum/24081.aspx/spanien/barcelona/forum/24081.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona (SAMI)
2006-09-03 13:40
aa Cape den visas på tv6 klockan 5 :):)
Barcelona Cape
2006-09-03 13:30
Visas den på tv? (Brasilien - Argentina)
Barcelona Ghazza
2006-09-03 13:17
Någon som vet laguppställningarna idag?(Brasilien - Argentina.)

Tack.
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-09-03 13:04
Ämne: Hola a todos (:

H....
Det är ganska svårt och veta det, Förvörigt hur skule din startelva se ut om 3-5 år.
Barcelona Ronaldinhooo :)
2006-09-03 12:28
Hola a todos (:

Hur tror ni att Barça startelva ser ut om 3-5 år? :)

Visca el Barça.
Barcelona Gauwweee.
2006-09-03 12:14
han borde kunna vara med nästa match, me tanke på att han är på landslagsläger nu ...
Barcelona Barça-fan
2006-09-03 10:21
När kan Edmilson vara klar för start? Redan nästa match?
Barcelona Lion0
2006-09-03 01:51
Ingen som minns när Edmilson tog bort Riquelme :D?

Visca Edmilson !
Barcelona tarrak
2006-09-03 00:51
Schubert/Därom tvista de lärde! Kan dock hålla med om att Kaka är lite överskattad, briljerar oftast mot sämre lag. Håller med om att Edmilsons 50-meterscrossar ska premieras, han är helt enklet fantastisk!

Nu ska jag ut och pröva det Göteborgska utelivet! Visca!
Barcelona Schubert
2006-09-03 00:44
tarrak/ Rätt, men insatsen mot Chelsea är inte att förglömma. Drogba är en riktigt bra huvudspelare. Men visst var det imponerande hur han tog ut Kaka (men sen tycker jag iofs att Kaka är lite överskattad). Jag blev mer överraskad över hans insats mot Chelsea.

LR/ Absolut, Edmilson är en riktigt bra passningsspelare. Har för mig att han räknades som en av dom bästa mittbackarna i spelet med bollen innan flyttades upp.
Barcelona tarrak
2006-09-03 00:37
Schubert/Jag tycker att du glömde hans främsta insats som var mot Milan. Var det någon som såg Kaka? Nej det var för att han stod bakom Edmilson hela tiden.

Schubert&Rambla/Självklart inser jag också att Ezquerro är bättre än samtliga cantera-spelare, men då han kommer att vara hänvisad till copa del rey-spel den kommande säsongen så tycker jag att man lika gärna kan låta någon som dos Santos spela.
Barcelona La Rambla
2006-09-03 00:26
Edmilson påminner mycket om Gilberto ja. Men vår brasse slår överlägset bättre krossbollar på 50-60m till rätt adress. :-)

Jag tycker också det är helt okej av ledningen att behålla Ezquerro tills ungtupparna har växt till sig lite. Man vet vad man får, och dessutom så gnäller han aldrig. Som jag kanske tidigare nämnt, när jag var nere i Barcelona så var alltid Ezquerro inblanda när det var skämt och spex på träningarna. Han verkar ha ett väldigt gott humör och ser ut att vara omtyckt av alla spelare.
Barcelona Schubert
2006-09-03 00:18
tarrak/ :)

Nej visst spelar Edmilson en viktig roll. Sen är hans huvudspel viktigt som du är inne på. Hans bortplockning av Drogba (som totaldominerade luftrummet mot München året innan) var mäktig. Sen behöver vi alla nickstarka spelare vi kan få på fasta situationer när vi möter exvis Chelsea som har en mängd nickstarka spelare.

Vad gäller Ezquerro så tror jag att canteraspelarna ännu är lite unga för att peta honom. Att man behåller honom istället för att köpa en ny etablerad spelare ser jag dock som ett tecken på att man kommer att släppa fram ungdomarna snart. Ezquerro kommer säkert gå senast nästa sommar och då kan man släppa upp exvis dos Santos. Hade man köpt en ny stjärna hade det blockerat för honom.
Barcelona marcus
2006-09-03 00:17
Frågan just nu

Gör Saviola rätt när han väljer att stanna i Barcelona?

Saviola borde inte ha den möjligheten att "välja" med den lönen. jag gillar Kaninen, men är enormt besviken över hans sätt.

Gör om frågan till "var det rätt av klubben att behålla saviola" och mitt svar blir annorlunda!
Barcelona tarrak
2006-09-03 00:08
La Rambla/Jo det verkar väl vara ett utslag av underskattning men jag tycker att det är ett synnerligen idiotiskt sätt att börja ett kval på. Ingen rolig start för Donadoni!

Jo det är klart att Ezquerro verkar trivas, men jag tycker att hans ytterst få framträdanden i den blåröda tröjan skulle kunna ges till en canteraspelare i stället. Som jag sa så tycker jag att han är för bra och för gammal för att sitta på läktaren.
Barcelona tarrak
2006-09-03 00:00
Schubert/Slutar aldrig förvånas över hur rätt en gnagare kan ha;) Jag håller med om att Edmilson inte är någon världsspelare, men han inser sina begränsningar och i ett lag fyllt av små bolltrollare så spelar han sin roll på ett så perfekt sätt att jag saknar ord. Kan hålla med om att han påminner om Gilberto med den skillnaden att Edmilson tar på sig ett betydligt större ansvar.

Barcelona La Rambla
2006-09-02 23:51
tarrak:

Det enda jag kan komma på är att Litauen räknade man med att slå ändå. Så därför fick Oddo spela. Tacksamt för Barça.

Tror att Ezquerro trivs trots allt, verkar inte ha så stora ambitioner när det gäller spela varenda match längre. Under vinterfönstret hade ju Athletic en förfrågan om han inte ville komma tillbaka till dem. Men icke, han ville stanna kvar i Barcelona. :-)
Barcelona Schubert
2006-09-02 23:51
tarrak/ Rätt om Deco, han leder både offensiven och defensiven. Han tjurrusar inte utan skapar med sitt positionsspel problem för motståndarna i uppspelsfasen och skapar riktlinjer för medspelarna. Han är en av de viktigaste pjäserna i vår press på mittfältet (och över hela planen, egentligen). Det finaste exemplet på den är Real Madrid borta förra säsongen: en av de bästa insatser jag sett ett fotbollslag göra.

Edmilson är egentligen ingen storspelare men han spelar sin roll på ett bra sätt. Iom att han varit mittback ser han sig själv på rätt sätt; mer som back än som en mittfältare med mer frihet. Han är väldigt disciplinerad och har ett mycket bra positionsspel vilket är viktigt på den positionen. Jag tycker att han påminner en del om Gilberto i Arsenal, som också är en underskattad spelare (Arsenal ville ju ha Edmilson en gång i tiden men jag tror att det krånglade med uppehållstillståndet).
Barcelona tarrak
2006-09-02 23:48
La Rambla/Märkligt att Zambrotta inte fick spela, har du någon koll på varför?

Kan inte låta bli att tycka syn om Ezquerro, ahn verkar vara en schysst kille men kommer inte vara i närheten av någon speltid den här säsongen. Hoppas de släpper honom när transferfönstret öppnar för han är för bra för att sitta och ruttna bort på läktaren.
Barcelona La Rambla
2006-09-02 23:44
Iniesta inbytt hos Spanien. Xavi är inte ens med på bänken verkar det som? Han har en liten bit till innan han är fullt återställd både fysiskt och tempomässigt verkar det som.

Kan bara instämma om Puyol, Edmilson och Deco.
Barcelona tarrak
2006-09-02 23:41
Schubert/ Håller med dig i stort. Anledningen till att Barça släpper in så få mål är främst tack vare tre spelare. Först och främst Puyol som har en förmåga att ofta hamna i svåra lägen men alltid kämpar sig tillbaka på ett mirakulöst sätt. Den andra är Edmilson som vecklar ut sina långa spindelben överallt och visar en fantastisk följsamhet i markerinssplet (min absoluta favorit den senate säsongen). Den tredje är den absurt underskattade Deco (som alla Jogga Bonito-indoktrinerade 15-åringar aldrig kommer förstå) som sätter pressen högt upp och stressar uppspelen.

Sen ska självklar Mister ha en stor eloge för att han fått hela laget att dra åt samma håll. Det är kanske den stora hemligheten!
Barcelona La Rambla
2006-09-02 23:37
Thuram fick 90 min mot Georgien. Härligt, då är han i gång ordentligt. Han lär ju även spela mot Italien så han får vila på lördag, vilket säkert även Zambrotta får göra. Sen gjorde ju Gudy mål mot Nordirland, underbart att han fått igång målskyttet.

Vilka anfallsalternativ vi kan ställa upp den här säsongen.

Första uppställningen: Ronaldinho-Eto'o-Messi

Andra uppställningen: Saviola-Gudy-Guily

Rätt så hyfsat trots allt. För att inte tala om alla möjliga kombinationer med de 6 spelarna. Ezquerro har jag ändå inte räknat med. Han får väl några inhop och lite spel i Copa del Rey. :-)
Barcelona La Rambla
2006-09-02 23:32
Zambrotta satt på bänken hela matchen i Italiens EM-kvalmatch mot Litauen, de fick bara 1-1. Det är bra av två anledningar. Han slipper kritik från italiensk press. Sen så är han lite mer utvilad till helgens ligamatch, visserligen lär han ju få starta i onsdagens match mot Frankrike som nog lär bli lagom tuff. Men trots det, bättre med 1 match än 2. :-)
Barcelona Schubert
2006-09-02 23:30
Jag tror iofs att vi kommer att bli individuellt skickligare i år med Zambrotta och Thuram i laget. Jag tror att vi kommer att bli minst lika starka defensivt i år som tidigare.
Barcelona La Rambla
2006-09-02 23:28
Det ligger mycket i att moståndarna knappt får låna bollen. Det är ett bra sätt att försvara sig på. Minns Chelsea på Camp Nou, de hade knappt en het målchans. Samma mot Milan på San Siro efter 0-1, de fick jaga boll resten av matchen.
Barcelona Schubert
2006-09-02 23:24
Barcelonas backar är inte lika individuellt skickliga som vissa andra topplags, tycker jag. Vi hade t ex stora problem med Henry. Lag som Chelsea och Milan, som vi slog ut, hade som jag ser det bättre backar. En anledning till att vi släpper in få mål tror jag är att vi dels sätter press på motståndarna på mitten, dels att motståndarna helt enkelt inte får låna bollen. Sen innebär det faktum att vi spelar med en utpräglat defensiv mittfältare (en mittback till, egentligen) framför backlinjen att det är svårt att komma igenom centralt.
Barcelona La Rambla
2006-09-02 23:18
Gauwweee.:

Det vet jag väl, ser bara så fånigt ut när sånt skrivs.

Alex:

Tack för en läsvärd krönika. Drog på smilbanden när gamla 'ess' som Bogarde och Reiziger nämndes.
Barcelona Gauwweee.
2006-09-02 23:13
La Rambla .
eyy = hallo där, ungefär hehe ....
Barcelona tarrak
2006-09-02 22:51
Jag instämmer med föregående talare om Alex krönika. Klockrena analyser blandat med roliga och nyskapande liknelser och metaforer. "Dessvärre var antalet säsonger som de Boer höll uppe sitt fina backspel lika många som antalet fingrar 70-talets hippies höll upp."

Lysande!
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2006-09-02 22:22
Jäkligt skön krönika Alexander Carlsson, du gav mig lite glädje denna dystra natt efter att Martin Petrov nästan helt ensam under loppet av en minut gjort 2 mål mot Rumänien. Detta gjorde så att vi nu bara tagit en satans poäng i kvalet :(

Din humör är skön måste jag medge.

Keep up the good work!
Annons: