/spanien/barcelona/forum/24080.aspx/spanien/barcelona/forum/24080.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Schubert
2006-09-05 01:08
Håller med tarrak, Argentinas landslag -90 är ett av de fulaste och tristaste lag jag sett på den nivån. Dom förtjänade inte att gå till final och väl där uppträdde dom skamligt. Kul att dom skärpte till sig sen; nu spelar dom kanske den bästa fotbollen i världen.
Barcelona Ravo
2006-09-05 00:29
får se om dinho spelar imorgon då :D hoppas att han inte blir skadad om han spelar
Barcelona Södan9
2006-09-05 00:04
Snälla, kan ni inte lägga ner erat religion och rasimn snack? Åk till era församlingar och prata om sådant istället för här. Här snackar vi om fotboll och Fc Barcelona. Tack!

"Innehållslösa kommentarer eller icke-fotbollsrelaterade ämnen accepteras inte och kan därför bli raderade."
Barcelona KeLLeFeNi
2006-09-04 23:54
Ultras_Bosnien, Är den Danska regeringen rasister för att en dansk tidning la upp några roliga bilder på Mohammed? Va gör ni i era(muslimska) friskolor då? Hjärntvättar era barn till att hata kristna!

Proud to be Christian, ortodox !
Barcelona Ultras_Bosnien
2006-09-04 22:18
Beautiful_Barca:

Jarane, det finns något som kallas för repriser och när jag såg matchen så tyckte jag att Argentina förtjänade att vinna.

Dessutom, hade inte Sabadzanovic blivit utvisad i början av kvartsfinalen mot Argentina så hade kanske Jugoslavien tagit VM guld.

Vem vet?

Proud to be muslim!
Barcelona Puyolinho
2006-09-04 22:05
Kolla mitt länktips.. !

Någon som är förvånad !? Hmm,, Inte jag iaf !
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-09-04 21:47
tarrak

Ultras_Bosnien föddes det året, så han kan inte ha sett mycket av matchen :D
Barcelona Mitt Andra Landslag
2006-09-04 21:41
Lite mer Nyheter skulle jag vilja see , jag tror nog många skulle vilja se mer nyheter , !
Barcelona tarrak
2006-09-04 21:28
Ultras_Bosnien/Visst har Argentina en imponerande historia, men att säga att de borde ha vunnit VM 90 klingar lite illa för oss som såg turneringen. De hade ett ganska dåligt lag som med mycket tur och grisspel tog sig till final. De var rejält utspelade mot både Brasilien och finalen mot Tyskland. Jag har för mig att de skapade en målchans mot Brasilien som de gjorde mål på, i finalen noll. Jag har polare från Argentina och de säger att de skämts om Argentina vunnit VM.
Barcelona Ultras_Bosnien
2006-09-04 21:02
Det ska bli intressant att följa Spanien - Sverige sen i EM-Kvalet och se om Sverige kan vinna. Jag hoppas verkligen att Sverige vinner så att Danmark fjantarna åker ut. Gillar inte Danmark alls, deras regering är rasistiska och Muhammed karikatyrerna.

Hoppas att Spanien och Sverige tar sig vidare men det ska bli intressant att följa Spanien - Sverige matchen.

Angående Argentina - Brasilien jämförelsen så kan man säga att Argentina har i princip lika bra historia som Brasilien bara det att dem inte kunnat vinna turneringar dem borde gjort (VM 1930, VM 1990 osv...
Barcelona Mentorinho
2006-09-04 20:40
little_master

här kommer länk till målet, fantastisk uppvisning av brasiliens nya generation:)
Sen behöver man inte snacka om Kakas mål:P videon säger det mesta
Barcelona tarrak
2006-09-04 18:55
BarcaDBest/"sverige är ett av de sämsta lagen tycker jag "

Du kan mycket om fotboll va?
Barcelona Ordem e Progresso
2006-09-04 17:01
Ämne: Argentina sägs ju va....
Wow, vilket troget fan du är.

"Brasilien har alltid varit bättre än Argentina."

Nej, det har dom inte.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2006-09-04 16:56
Jag ska se fotbollens Gud!

Grabbar gissa vad jag har? Biljetter till Maradona i Globen (stockholm) den 13:e september. Kan nästan inte tro det själv, jag har biljetter till en show med den bästa fotbolls spelaren genom tiderna. Min favorit. Och jag sitter på första raden :)

Nu vill jag inte göra er avundsjuka, men jag behövde bara dela med mig av min glädje. Om det är något annat Barca-fan härifån som ska dit så kanske vi ses där :)

Matchen igår, mellan Argentina- Brasilien var en utav årets bästa landskamper om inte den bästa. Vilket tempo och vilket krig, härligt att se. Messi var skön, däremot blev jag orolig när jag såg han och Edmilson tjaffsa lite i början, hoppas att det inte sprider sig i Barca lägret. Edmilson var dock den bästa Barca spelaren på plan. Nu ser man klasskillnaden mellan Motta och Edmilson även om Motta spelar en viktig del i vårt lag.
Barcelona little_master
2006-09-04 16:42
Är det någon som har länk till kakas mål..den va mkt omtalad i skolan idag..så man vill gärna se den :)
Barcelona Ultras_Bosnien
2006-09-04 16:37
Hoshiar:

Jag har helt med dig.

Själv är jag FÖDD i Bosnien men kom hit som 2 åring från serbernas aggresioner mot vårat land. Och självklart har jag mitt hjärta i Bosnien och kommer för alltid heja på dem.

Spelar Sverige hejar jag ju självklart på Sverige, jag ser det också som mitt land även om jag inte är född här. Jag förstår inte varför folk hejar på andra länder än dem man bor i/är född i.

Själv hejar jag på Sverige när dem spelar, men jag följer Bosnien mer intensivt än Sverige.

Barcelona Schubert
2006-09-04 15:06
Klart Sverige är sämre än Brasilien men varför ska man hålla på det bästa laget i alla väder? Skulle du byta lag om Brasilien blev dåliga eller? Det är rätt naturligt att hålla på landet man bor i, minst sagt.
Barcelona BarcaDBest
2006-09-04 14:23
Argentina sägs ju vara 2 bästa vi världen men efter gårdagens match tycker jag de var knappt 5:a. De e ju klart de va en vänskaps match men de ställde ju upp med 8 st vm spelare och hade alla bra med...brasilien hade ju knappt några vm:spelare i anfallet ( utom robinho ) Brasilien har alltid varit bättre
Barcelona BarcaDBest
2006-09-04 14:18
Jag är nu 14 år och har aldrig hållt på svenskalandslaget och kommer aldrig göra det häller.....sen jag var 7 har jag hållt på england och brasilien men nu bara brasse Fc ( Brasilien) sverige är ett av de sämsta lagen tycker jag och att reals fans lämnar dem är inget konstigt..däremot är det konstigt att de lämnar SWE Bara för att ngr spelare spelar där...Man måste vara ett troget fan man kan ju inte bara hålla på de sdom vinner!?
Barcelona tarrak
2006-09-04 12:56
Nemo/ Hur kan man ha för MYCKET speed för någon posistion? Förstår inte vad du menar.
Barcelona Nemo
2006-09-04 12:06
Hoshiar, eller så lägger vi undan nationalismen och låter alla heja på vilket lag dem själva vill. Kommer Sverige 3:a i gruppen då är dem alldeles för dåliga för att vara med i EM. Personligen så gillar jag inte Sveriges backlinje. Med tanke på Spaniens fart i anfallet så kommer det bli åka av om inte Lagerbäck börjar träna försvar med svenskarna redan nu.

Messí försökte igår, men kom inte så långt. Nu kanske det är bevisat att han har för mycket speed för att vara nummer 10. Och Riquelme måste kunna hitta sin naturliga position för att Argentina verkligen ska blomma ut.
Barcelona Hoshiar
2006-09-04 11:22
Hur fan kan Reals fans på deras forum svika Sverige och hålla på spanien bara för att några Real spelare spelar där. Som om spanska fans sviker Spanien och hejar på Sverige? Tänk!!! säger jag. Ett mästerskap utan ett egt land är inte kul?. Jag hejar på barce och som har spelare i Spaniens landslag men jag bryr mig inte jag hejar på Sverige ändå.
Barcelona Paninho
2006-09-04 10:32
skönt att transferfönstret är stängt... nu när silly season är över kanske man kan koncentrera sig på den riktiga säsongen :)
Barcelona Ghazza
2006-09-04 07:43
Om man nämner något i Argentinas spel så tycker jag att deras kanter direkt var dåliga. Dem saknade Sorin och Zanetti väldigt mycket som ofta kommer i offensiva räder.
Barcelona Schubert
2006-09-04 01:30
Brasilien var hetare sista tredjedelen idag. Messi OK men han överarbetade lite mot slutet av matchen. Sen tycker jag inte att han kommer riktigt till sin rätt som central forward, speciellt inte när han spelar bredvid en annan knatte som Tevez (som var dålig, btw). Hans bästa roll är nog som kantspelare (även om han naturligtvis får röra sig inåt i planen), än så länge iaf.
Barcelona Hoshiar
2006-09-04 00:19
Vf värvar vi inye Fernando Gago
Barcelona (SAMI)
2006-09-04 00:05
sover alla????
Barcelona Les Rambles
2006-09-04 00:05
Visste inte att Fran Merida har gått till Arsenal! Jag undrar varför Barcelonas ungdomar så ofta söker lyckan hos andra klubbar istället för att försöka kämpa sig till en plats.
Självklart förstår jag att konkurrensen är stenhård men likväl är det inte lättare att slå sig in i en klubb som Arsenal.

Barcelona Ghazza
2006-09-03 23:11
Tror knappast att Eto'o är avundsjuk på Ronnie. Jag tror att han i vissa matcher kan känna att han inte har vart bra och iochmed att han har en sådan vinnarskalle så kan det säkert se ut som han ofta hänger med huvudet och inte ler lika ofta som Ronaldinho t ex.(Men vem gör det? ;) Jag tror att det är viktigt för Eto'o att känna att han har presterat bra i matcher.

Sedan kan du ju ta en titt på träningarna, såvitt jag har sett är det den goaste stämningen på länge. Kolla Gabriels profilbild t ex :)
Barcelona Jay-z
2006-09-03 22:48
Asså ni kanske inte har märkt det men Eto'o det verkar som han e lite avensjuk i bland. Ganska mycket på Ronaldhinho eftersom han säkert vet att han inte kommer upp i hans standard. Inte minst märkte vi lite utav hans avensjuka när maxi lopex och henke spelade med honom. Han värkar va hotad av vissa men tex Guily och messi har man märkt att han gläds åt deras framgångar. Men inte när det gäller vissa spelar T.e.x Dhinho I vissa matcher kramar han inte äns honom efter ett mål han själv har gort. ett e.x.p är målet mot marängerna i 3-0 matchen.
Annons: