/spanien/barcelona/forum/24079.aspx/spanien/barcelona/forum/24079.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Saforcada
2006-08-29 16:11
Ravo

Där kan du ladda ner den.
Barcelona Garrincha.
2006-08-29 16:00
Jag känner mig, trots gårdagens fiasko, ganska optimistisk till att få se många matcher på TV i år. Tack för dom lugnande nyheterna Rubén.
Barcelona Ravo
2006-08-29 15:59
jag har aldrig sett oss spela samtidigt som real :D
Barcelona Garrincha.
2006-08-29 15:57
Det kanske bara är någonting jag har fått för mig, men visst brukar vi spela väldigt många av våra matcher sent på Söndagarna? Sen spelar vi ju aldrig samtidigt som Real, eller inbillar jag mig det också?
Barcelona Barca Ginga
2006-08-29 15:54
Du är välkommen Lisa!
Barcelona Ravo
2006-08-29 15:52
är det någon som har barcelonas låt?! har letar hur länge som helst utan att hitta ett spår av den :(
Barcelona Ravo
2006-08-29 15:49
läste spelar betygen nyss och jag håller med fullständigt :D
Barcelona Rubén - Barca, El amor durará por siempre
2006-08-29 15:47
Ämne: Garrincha.

TV4+ k....
tv4+ sänder matcherna som går klockan 22 på lördagar och klockan 19 och 21 på söndagar och SportExpressen sänder matchen 20.00 på lördagar och 17.00 på söndagar + vardags matcherna....
Barcelona Lisa
2006-08-29 15:46
Upptäckte precis detta underbara forum. Synd att jag inte upptäckte det igår då jag inte lyckades hitta någon slags information under matchens gång. Har heller inga fotbollsintresserade kompisar att fråga. Tack tv4 för en förstörd kväll!
Blev imponerad av La Ramblas kunskap. Hur hittar man all information?!
Barcelona Visca el barca Visca el catalonia y visca el copa
2006-08-29 15:38
vi vann borta mott celta vigo med 2-3 och messi var en ny ronaldinho och vi vann utan våran bästa spelare. Messi är i enan klass med alla vigo spelarna
Barcelona Evička
2006-08-29 15:37
The Sun kan vara ganska komiska stundtals. Undrar hur mycket av det de skriver som har en gnutta sanning i sig över huvud taget.
Barcelona La Rambla
2006-08-29 15:22
Engelsk media är inte sena med att haka på i teorier att det skulle finnas en fnurra på tråden mellan mister och Ronaldinho. Tydligen har det fått för sig att Rijkaard har petat Ronaldinho inför Celta-matchen för att han inte tränade med laget i söndags. Nu tror tidningen att stämningen inte är den bästa i omklädningsrummet och därför ser Ronaldinho nu över sin framtid. Detta skulle ha fått Chelsea och Milan att höja beredskapen. Haha, vilka pajaser. De har tydligen missat att Ronaldinho var på Camp Nou och tränade inne i gymet tack vare skadan.
Barcelona Gabriel
2006-08-29 15:13
Igår fick alla en smäll på käften som påstår att vi är nada utan Ronaldinho. Vi vann igår borta mot ett av de tuffaste motstånden i la liga på bortaplan och det utan Ronaldinho. Jag skulle bli förvånad om Real ens fick med sig en pinne där med ordinarie lag!
Barcelona Jimi Disko
2006-08-29 14:50
Skön vinst igår, tyvärr så kunde man inte se matchen.. Nån som har en länk till målen?
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-08-29 14:48
Garrincha.

TV4+ kommer vissa tre matcher varje helg. De matcherna som går på vardagarna kommer att sändas på SportExpressen.
Barcelona Garrincha.
2006-08-29 14:34
Har TV4+ bestämt vilka Barcamatcher dom tänker visa? Jag vill bara veta om jag kommer att behöva våndas varje helg här framöver och om det kanske är dags att göra någonting åt saken.
Barcelona rico
2006-08-29 14:10
Ämne: Kul att man har mail....
Klint
Jag antar att du hr mailat till tv4 som flera av svenskafans spanien sektion om dom ska visa la liga!?
Dom kanske tyckte att det var lite jobbigt att jämt ge samma svar och så visade det sig att dom ändå löste det till slut.
Barcelona Cule-10
2006-08-29 12:50
ojojojoj :D
Barcelona Klint
2006-08-29 12:11
Kul att man har mailat tv4 X antal gånger och fått 0 svar. Verkligen respekt för sina tittare.
Barcelona Schubert
2006-08-29 12:07
Missade matchen men är mycket nöjd med resultatet. Celta borta är en av årets svåraste matcher, och dessutom var det premiär och såna är alltid luriga.

Vad gäller Motta så tycker jag också att Edmilson är bättre. Är pivoterollen verkligen Mottas bästa roll? Tyckte att han gjorde bra ifrån sig mot Chelsea när han spelade med Edmilson och fick röra sig lite mer fritt.
Barcelona Klint
2006-08-29 12:01
I det stora hela är Edmilson en bättre fotbollsspelare än Motta (enligt mig). Motta är dock en skön lirare som jag gillar mycket, men ska man se till lagets bästa så föredrar jag Edmilson. Hans positionsspel är lysande och det behövs i pivote rollen.
Barcelona La Rambla
2006-08-29 11:49
Evièka:

När det gäller Motta så vet jag att det är rätt. Han blir klasser bättre när han får spela regelbundet. Har själv sett honom under åren i mycket bättre form. Bara han får fortsätta vara skadefri så kommer han att växa, tro mig. Det verkar som om Rijkaard är inne på samma linje, för han verkar ha stort förtroende för Motta.

Självklart är Edmilson viktig. De ska ha mycket speltid båda två. Vilket de säkert kommer att få. Lång säsong.
Barcelona Klint
2006-08-29 11:48
Då har vi i alla fall fått svar på hur viktig Edmilson egentligen är. Han borde uppmärksammas mer enligt mig.
Barcelona Klint
2006-08-29 11:48
Då har vi i alla fall fått svar på hur viktig Edmilson egentligen är. Han borde uppmärksammas mer enligt mig.
Barcelona Evička
2006-08-29 11:41
Jag tror faktiskt att du har rätt La Rambla. Att ha en bunt spelare som är nervösa för att bli petade så fort de gör en lite sämre insats kan inte bli så bra i längden.
Barcelona La Rambla
2006-08-29 11:41
Det kommer att hända saker de sista två dagarna under mercadon i Reallägret.

Milan har lagt ett bud på Robinho, €25m.

Zebina från Juventus på väg. Då ryker säkert Cicinho. Vad ser man hos Zebina? Han är ju värre än Belletti i defensiven.

Helguera i byte mot Ayala. Det bytet ska vi frukta dock.

Juanfran försvinner till Osasuna, Gravesen till Celtic, Pablo Garcia till Celta och Trägrind till Middlesbrough.

Rykten visst, men det kommer att ske några förändringar åtminstone.
Barcelona Tiago
2006-08-29 11:40
Jag tycker bara dom ska bänka marquez en match så han inte känner sig för säker på sin plats som rejkard gjorde med eto´o förra året om jag inte minns rätt och det fungerade ju utmärkt eto´o kom tillbaka i gammal eto´o form tycker inte marquez är dålig tvärtom men en match på bänken skulle inte skada han när var han bänkad sist 03-04?
Barcelona La Rambla
2006-08-29 11:28
Nej, så är det alltid. Vi får vara glada att vi har en coach med lite mer kunskap, förståelse och tålamod. Han vet bäst, så enkelt är det. Det är bara att luta sig tillbaka. :-)
Barcelona tarrak
2006-08-29 11:24
Rambla/ Ja jag glömde kommentera Motta, som är en av mina favoriter. Den killen är ju så skön att han måste stanna oavsett hur han spelar, synd att han konkurrerar med min favorit Edmilson men det blir väl tillräckligt med matcher för de båda.

Jag förstår inte alla kappvändare som baserar sina åsikter på senaste matchen. Hade Motta och Marquez spelat bra igår hade de varit kungar, nu ska de petas. Suck!
Barcelona La Rambla
2006-08-29 11:13
tarrak:

Du har helt rätt.

Lite reflektioner. Trots att jag tycker att Motta gjorde en sisådär insats så anser jag att han ska spela mer. För är det något Motta behöver så är det att få kontinuitet och regelbunden speltid. Vi såg alla hur det gick förra säsongen. Spelar han några matcher i rad, kan han vara hur bra som helst mot visst motstånd. Sen när han drabbades av någon sträckning, så dröjde det några matcher igen innan han visade framfötterna. Det samma gäller Marquez, som verkar vara en riktig slow starter. Även om det känns tryggare med Edmilson än Motta på planen. Trots det ska Rijkaard låta bägge spela så mycket som möjligt. Kanske starta varannan match, och sen bytas ut efter ca 60 min. På så sätt tror jag att Mottas spel kan höja sig och bli mer stabilt.

Det samma gäller väl Iniesta, som var underbar i andra halvlek. Vi har inte råd att låta canteranon sitta på bänken. Han måste rotera mer flitigt med Xavi och Deco.
Annons: