/spanien/barcelona/forum/24077.aspx/spanien/barcelona/forum/24077.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ghazza
2006-11-28 14:32
Jag förstår inte varför alla reagerar så kraftigt på individuella priser som detta. Klart att det är roligt för spelaren, men egentligen betyder det ingenting för laget. Och det är laget som ska ta titlar. Om Cannavaro var värd priset spelar ingen roll. Vi kan hålla på och älta i veckor utan att komma fram till något. Tycker annars att det var roligt att en försvarare fick priset.
Barcelona Barcc
2006-11-28 14:31
Sergio Ramos y Cicci //

Jag skulle inte vilja kalla det form. Det handlar om att vi var sämre än er då, och ni är sämre än oss nu. Ni är inte i dålig form när ni kommer 2a. Vi var inte i dålig form när vi kom 6a. Vi var helt enkelt inte bättre och nu är helt enkelt inte ni bättre.
Barcelona Barca-Puyol
2006-11-28 14:23
Ämne: La Babbla/

Så du ....HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!
Alltså, jag kan inte fatta att "vissa" real fans skriver hala madrid Y CANNAVARO!!!! :O

Asså visst cannavaro var gryyymt bra under vm, och jag har ingenting emot att han fick guldbollen, men det som jag finner så jäääävliiigt underhållande är att vissa realfans går runt och tror sig nu. Skryter om att världens bäste spelare är madridista.
Alltså fattar ni inte att anledningen till att så många misstycker att cannavaro fick guldbollen är hans dåliga säsong i real, FRAMFÖRALLT!!!

Konstigt att de inte fattat det än hahahaha! ;)

Förresten så menar jag inte alla realfans, bara de som beter sig på det sättet...
Barcelona Daninho_7
2006-11-28 14:13
Synd om alla som på fullt allvar tycker/tror att Fabio Cannavaro är världens bästa spelare, haha han var bra i VM, och blir nu utsedd till bäst i europa? rena skämtet, Eto'o har varit bra i 2 år konstant mer elr mindre, hade Cameroon vart med i VM så hade han nu haft guldbollen
Barcelona Klint
2006-11-28 14:12
Sergio Ramos y Cicci:

För det första så bör man väl kunna begriplig svenska om man nu får för sig att skriva ett inlägg på ett forum.
Om man nu inte kan skriva så bra på svenska så kan man väl försöka göra det lite mera begripligt genom bättre formuleringar.
Barcelona Juaníto
2006-11-28 14:04
Sergio Ramos y Cicci//

Vad gör du här ey e du avis?

You heard it right. Enda titeln ni vinner iår. So suck it. :D
Barcelona Barca-Puyol
2006-11-28 14:00
Sergio Ramos y Cicci

"Men när vi hade en tung svacka o dålig form en hel säsong nästan och det var förra året då slutade vi 2.a

Ja precis, 2.a fast än vi var i en dålig form "

Va snackar du om? Alltså, vi har redan haft våran "svacka" i år. Fast grejen är väl att vår svacka inte varar i "nästan en hel säsong". Men nu börjar vi komma igen. Det är där skillnaden mellan real o barca är. Vi har haft vår svacka och tunga skadeperioad (som fortfarande pågår) fast skillnaden är väl den att vi fortfarande är etta. Vi har en högre lägsta nivå än er.

Titta på er, ni ligger 2:a utan att ha haft er "svacka". Så snacka inte...

Visst, vi säger att ni vann pga att vi var i dålig form, vilket vi var och även ni förra säsongen på bernabeu. Men skillnaden är den att vi inte blev förnedrade på vår egna hemmaplan, utan det var bara en förlust, på bortaplan.

Men men, jag ska inte ta i för mycket nu.
Barcelona II Barça II
2006-11-28 12:09
Sergio Ramos y Cicci//

Haha, Cannavaro vann guldbollen för sin tid i Juventus och Italienska landslaget under VM. Och det har inget med Real Madrid att göra. Förresten hur känns det att er vita lag spelar som ett bottenlag? Försvara med elva spelare och satsa på kontringar. Juve spelar inte i Serie B utan i spanska La Liga!

Edit: Inget illa menat mot Juve eller alla bottenlag.
Barcelona Evička
2006-11-28 12:05

Sergio Ramos y Cicci

Den här diskussionen om vilket lag som är bäst är väl fullständigt ointressant. Maränger tycker si Culés tycker så. Vi kommer aldrig att nå konsensus här. Lägg ner den diskussionen, den är bara tröttsam.
Barcelona La Rambla
2006-11-28 12:01
Ämne: La Babbla/

Så du ....
Nej inte i Bernabeu, utan PÅ Bernabeau.
Annars förstår jag inte vad du yrar om?

Du borde skaffa denna DVD. :)
Real Madrid Sergio Ramos y Cicci
2006-11-28 11:52
La Babbla/

Så du menar att det var ett annat "Barcelona" i bernabeu, men ja förstår dig, ni var helt enkelt i dålig form okej!

Men när vi hade en tung svacka o dålig form en hel säsong nästan och det var förra året då slutade vi 2.a

Ja precis, 2.a fast än vi var i en dålig form

Men jag minns när ni var i en dålig form och inte vann ligan på 6år... vart slutade ni då?hmm fick ni änns spela uefa?

Det är ett bevis mellan Real Madrid och Barcelona

Hala Madrid y CANNAVARO världens bäste fotbollsspelare
Real Madrid Sergio Ramos y Cicci
2006-11-28 11:47
Juaníto//

Vad vad meningen med din saga? avis?

jo, men ja kan förstå dig, det kändes lika dant för mig när ronaldinho vann guldbollen förut :)

Hitta på egna sagor, haha lite ironisk får man väl vara

2-0
Barcelona La Rambla
2006-11-28 10:54
Ronaldinho är när han är i form outstanding, finns inga tvivel om det. Det här året har han dock varit för ojämn för att förtjäna priset. Han gjorde ett allt för blekt VM för att ens vara tilltänkt. Det är enligt mig helt okej att Cannavaro får Ballon D'Or år 2006. Han var VMs bästa spelare och var hyfsat stabil under hela våren i Juventus.

Den alltid lika läsvärda Sid Lowe i länktips.

If Barcelona reminded why you fell in love with football, 24 little hours later Madrid showed you why you could be forgiven for shacking up with someone else instead.

Brilliant!
K.C
2006-11-28 09:48
Cannavaro får guldbollen, fan vad galet. Om det är någon som ska ha den så är det Ronaldinho. Även om han underpresterade i VM så har han under den korta tiden - Vm tills i förrigår visat vem han är och vad han kan.

Cannavaro i all ära men att ge en back ballon d'or för ett väl utfört VM slutspel är inte tillräckligt.
Dessutom så hade han Daniele De Rossi över sig och andra världsbackar bredvid sig. Ronaldinho för den delen möter ständigt världsbackar och gör bort dem gång efter gång.

Nåväl, surt är det - men ett år tar slut och ett annat startar.

MVH
Barcelona Ravo
2006-11-28 08:56
Ämne: Hej! Någon som vet v....
Sist jag kollade så stod det att om man handlar över 75£ eller $ så kommer du få fri frakt till England, men jag är osäker om det gäller även för Sverige. Det bästa vore att du maila dem eller något sånt. Men jag gissar nog på att frakten lär hamna på ett par hundringar eller mer, så de är onödigt om du bara ska beställa en sak (enlligt mig ^^ )
I.X
2006-11-28 08:17
Kan bara säga oj oj oj!!!
Kolla!
Barcelona La Rambla
2006-11-28 00:04
Jojjje:

Giovani har ju brasiliansk far och mexikansk mor. Han valde dock att spela för Mexiko. Om han har ett brasilianskt medborgarskap det vet jag dock inte. Precis som Gabriel skrev så handlar det ju om ett eu-pass. Han har precis som Rafa valt att på egen hand ansöka om spanskt pass utan att blanda in klubben. Eftersom han har varit i Spanien i mer än 3 år så uppfyller han ju kraven. När han får det vet jag dock inte, det kan mycket väl ske under våren. Vi får avvakta men så länge han ej har spanskt pass så tror inte jag Rijkaard låter honom spela i ligan.
Barcelona El_Barca
2006-11-27 23:43
Killar de är ingenting och säga åt om.
Cannavaro var hur säker som helst under Vm. Just därför förkänar han Ballon d'Or är ''Guldbollen''. Men de finns ett pris kvar, och det hoppas jag våran Ronnie tar hem.

Barcelona Gabriel
2006-11-27 23:42
Möjligtvis de har ja ingen aning om.
Barcelona Jojjje
2006-11-27 23:39
Gabriel

Jo jag är medveten om det men det kanske är en längre process om man redan har dubbelt medborgarskap.
Barcelona Gabriel
2006-11-27 23:33
De spelar ingen roll om man har dubbla medborgarskap från två icke euländer. Han måste ha pass från ett eu-land.
Barcelona barçaroffe
2006-11-27 23:27
Det sag ju knappast ut som vi behover nagon ny i Villareal matchen iaf. Eidur levererar ju skapligt ocksa!
Barcelona Jojjje
2006-11-27 23:27
La Rambla

Jag kanske har frågat dig detta tidigare, men jag undrar bara om du vet om Dos Santos har någon möjlighet att få ett EU-pass redan denna säsong? Det gick ju med Messi, men jag känner inte till omständigheterna i det fallet. Men det är väl så att Dos Santos redan har dubbla medborgarskap, Mexiko och Brasilien? Det kanske spelar in vad vet jag.
Barcelona Juaníto
2006-11-27 23:05
Pedja Mafiosi: Fabio du vet att jag också har min del i det här priset. Jag har erfarenhet, är ett riktigt proffs och det här ögonblicket ska du unna mig.

Ra-Mon Calde-ron: Ey grabbar tyst nu de här är enda titeln vi vinner den här säsongen så vi får ta till vara på ögonblicket. Ultras sur har skött sig. Jag vill inte att de ska stå att jag va mannen som misslyckades med att köpa kaka till Real Madrid på min gravsten. Fabio kan jag få hålla den lite?

Can varo: ;)
Barcelona La Rambla
2006-11-27 22:57
Juaníto:

Sluta! Jag kan inte sluta garva. :P
Barcelona Juaníto
2006-11-27 22:55
ja tuker can varo va bra i vm så han förkäner gulldbolet
Barcelona La Rambla
2006-11-27 22:49
R9 Ronaldo:

Cruyff, Laporta och Txiki anser inte att det behövs. De tror att laget är så mentalt starkt att spelarna kommer att växa och prestera tillräckligt bra tills Eto'o och Messi kommer tillbaka. Dessutom, skulle de köpa en anfallare så får de ju först göra det 1 januari. Då är det bara ca 1 mån kvar tills de skadade spelarna är tillbaka. Sen så anser väl ledning och Rijkaard att det vore bortkastade pengar om man inte gav Gudy förtroendet nu, det är för det här han är köpt för. Personligen så tycker jag nog att de resonera förnuftigt där. Tills nu så har laget inte varit i form. Inte ens innan Eto'o blev skadad. Turné och VM har slitit på många av spelarna. Kom igen, nog märktes det att det inte vara samma gamla Barça mot Real på Bernabeu? De kan bättre när de är i form, det vet även du.

Det är lite problem med Dos Santos. Han har heller inget eu-pass. Spanska regler säger att en spelare som ej har eu-status inte får flyttas mellan A och B-lag. Det innebär att om han används i ligan med A-laget, så får han inte spela mer den här säsongen för Barça B och det vill man förhindra. I CL får han spela. Samma sak här som med risken med att köpa ny spelare, han lär få nöta bänk när de skadade spelarna är tillbaka. Däremot så kommer han att följa med till Japan för att spela VM för klubblag nu i december, han och eventuellt två till canteranos beroende på om Saviola blir frisk eller inte.
Real Madrid R9 Ronaldo
2006-11-27 22:45
Juaníto

Är det inlägget riktat till mig? Jag kan då säga till dig att jag definitivt hade raderat ditt inlägg, så många stavfel som det innehåller. ;)

Snälla du, låt mig ha en normal diskussion med normala människor. Jag orkar inte tjaffsa igen.
Barcelona Juaníto
2006-11-27 22:44
Vad gör du här S9umonomeno? Ska inte du va i reals forum å ta bort nårra inleg ? typ ditt egna ey can varo e fan beste backet för kolla hr han spela vm fan ^^
Real Madrid R9 Ronaldo
2006-11-27 22:42
Så, till något seriöst nu. Ska ni köpa en anfallare eller ska ni vänta tills alla är friska? Och, hur blir det med Dos Santos? Blir han uppflyttad nu när Rafael har fått sitt spanska pass? Islänninngen visar iaf bra form nu så det behövs kanske inte...
Annons: