/spanien/barcelona/forum/24073.aspx/spanien/barcelona/forum/24073.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Chilla Robinho Äger
2006-09-07 12:44
Tjena grabbar beklagar förlusten ni ställde upp med b-lag typ mot espanyols a lag inget att va ledsen över!
Barcelona Evička
2006-09-07 12:21
Jag tror att det är svårt att få ett schema över sändningarna. Exakt dag och tid för matcherna bestäms ju inte förrän 10 dagar innan.
Barcelona DAwedinho
2006-09-07 11:44
någon som kan ge spelschemat där man ser vilken kanal matcherna visas på!!! om det finns alltså
Barcelona Zambrotta d´Barça
2006-09-07 11:32
Adriano/

Bereonde på vilka tider man spelar kommer Barcelonas matcher att gå på både TV4+ och SportExpressen.
Störst chans på 4an men denna helg SE.
Barcelona Adriano_
2006-09-07 10:11
Asså seriöst, kommer dom inte att visa barca på tv4+ eller ? dom sänder deras matcher bara på den J***A skit kanalen sport express. blir så sur för att man inte kan se sitt favorit lag spela! skit dåligt av tv4.. vet ni om dom kommer sända någon barca match i tv4+ ?

Barcelona Gabriel
2006-09-07 01:13
Snacka om att fransmännen åt upp Italienarna som il espaghetti della Italia ikväll. Italienarna var totalt utspelade och det såg stundtals ut som klasskillnad på lagen ikväll. F.ö så var Thuram sjukt bra, som en mur. Kan inte Marquez spela upp sig så är det för mig en självklarhet att Thuram ska ersätta honom i startelvan. Nu tvekar jag däremot inte på Marquez utan är övertygad om att han kommer att spela upp sig, men tro fan att det känns skönt att ha en spelare som Thuram i år. Alla som fortfarande envisas med att påstå att Thuram är för gammal och inte längre är den klasspelare han var för några år sen fick sig återigen en fet box i ansiktet ikväll.

Jag har inte mycket för varken Frankrikes eller Italiens landslag men däremot så har jag väldigt mycket emot Frankrike, tycker de är oerhört arroganta och spydiga av sig. Allt från Zidane, till Henry och Wenger osv. Med det sagt, är jag glad att Italien blev världsmästare.

Buenas Noches i visca el Barça!
Barcelona Schubert
2006-09-07 00:26
LR/ Tack för rapporten. Kul att Frankrike vann, jag gillar inte italienarna.
Barcelona La Rambla
2006-09-07 00:21
Thuram var hur stabil som helst. Bäst på plan var dock Ribery och Vieira. Italien hade inte mycket att sätta emot i andra halvlek. Det märktes att de har en bit kvar till form och fitness jämfört med Frankrike. Zambrotta var okej men inte mer. Det löpte fransmän kors och tvärs så han kunde inte ge sig ut på sina räder. Donadoni borde bytt ut Cassano efter första halvlek, han var helt anonym och det var ju trots allt han som skulle skapa något framåt. Italien klarade inte av att nagla fast bollen på offensiv planhalva, vägde allt för lätt kändes det som. En stackars Pirlo var allt för ensam för att kunna hota fransmännen. Det positiva är att både Thuram och Zambrotta fick 90 min och ingen av dem skadade sig.

Nu allt fokus på ligan och Osasuna.
Bona nit!
Barcelona Schubert
2006-09-07 00:10
Såg ni Frankrike? Thuram var tydligen bra.
Barcelona (SAMI)
2006-09-06 23:33
Jodå, vi alla längtar till den matchen. Men försök att skriva dina inlägg mera normalt i fortsättningen, dvs utan "msn-språk". Du behöver inte dra ut på orden då det sänker nivån på forumet. /moderatorn
Barcelona La Rambla
2006-09-06 23:10
Tja, det var ju en lobb. Men spelare kom i fart, hade Salgado innanför sig så nog borde Casillas inte ha stått så långt ut.
Barcelona Evička
2006-09-06 23:06
Slappt av Casillas?? Så även solen har fläckar. Otroligt.
Barcelona La Rambla
2006-09-06 23:00
Aj fan, Nordirland gjorde just 3-2. Slappt av både Salgado och Casillas.
Barcelona La Rambla
2006-09-06 22:59
Maresca ska helt klart vara med. Perrotta är faktiskt riktigt bra annars. Du får tänka på att Italien ligger lite efter när det gäller fitness. Cassano skulle Donadoni bytt redan efter första halvlek. Fast han hade väl inte bättre alternativ antar jag. Inzaghi är ju knappast någon kreativ spelare.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2006-09-06 22:29
Frankrike leder med 3-1 just nu :)

Kan någon som ser denna fråga svara på den: Varför in i hela friden spelar inte Enzo Maresca och Tachinardi i Italiens landslag? De skövlas åt sidan till förmån för spelare som Di Michele, Cassano och Simone Perrotta. Jag tror att vi alla som tittar på den spanska ligan är övertygade om att Maresca och Tachinardi är bättre än de ovannämda spelarna.

Aja, gottar mig just nu i Italiens förlust :)
Etoo_
2006-09-06 21:47
Zambrotta vara nära att göra mål på Frankrike men sköt över! Han har sköt sig bra hittils jämnför med hans andra försvars kollegor!

Thuram har haft en lugn första halvlek! Frankrike leder med 2-1 i Paus (Govou,Henry o Gilardino) målskyttar.
Etoo_
2006-09-06 21:44
XAVI :D
Barcelona Puyolinho
2006-09-06 21:41
Fan va skönt !
En kille med Katalanskt blod gör Spaniens 1000:e mål ;P !
Barcelona Ghazza
2006-09-06 21:33
Grattis Xavi spaniens 1000de mål! :)

Edit: 1-1 nu, Vad fan sysslar Puyols mittbackskollega med? Pablo är det tror jag...
Barcelona hammabarça
2006-09-06 21:30
0-1 XAVI!!
Barcelona Ghazza
2006-09-06 20:27
Beautiful_ Barça,
Det fanns lite önskemål om detta på Madridforumet. Både av Culés och Madridfans som hade en diskussion om det. Tror det kommer bli bättre i fortsättningen. Nog om det nu, visas Nordirland - Spanien någonstans?

Ramos_bäst: Thuram var väl aldrig meningen som att ersätta Marquez. Han är dock en grymt bra spelare med enorm rutin. Bara hans närvaro inger respekt. Tänk vad mycket våra unga talanger kan lära sig av honom :)
Barcelona Jay-z
2006-09-06 19:08
Ej grabbar kan ingen ge mig nån länk där Zambrotta eller Turam presenteras. Eller där dom blir inrvjuvade om barca
Real Madrid Ramos_bäst
2006-09-06 18:47
Vad tror ni kommer thuram bänkas lr det verkar så i alla fall vf köpte dom han när dom bänkar han.
Barcelona BarcaDBest
2006-09-06 18:45
Elr var sänds matchen Espanyol-Barca?
Barcelona BarcaDBest
2006-09-06 18:39
kan man steeama den matchen?
Spanien Ichi
2006-09-06 18:37
Tycker det är bra om alla forum är öppna. Jag menar det är ju en fan sida..och finns ju en uppsjö som inte har nåt direkt favoritlag men som gillar fotboll/spelare osv Finns ju ingenstans att jiddra annars. Ip loggning funkar inte det?, även om du kör proxy är det hur surt som helst att byta proxyserver hela tiden, kanske man blir av med det värsta.

Förövrigt om Eto´o som afrikas bäste..personligen håller jag Weah högre för att nämna 1.

Mvh

Mvh
Barcelona Schubert
2006-09-06 17:35
Afrikanska spelare blir sällan lika uppskattade som t ex spanjorer eller brasilianare (speciellt i Sydeuropa). Tråkigt men sant.

Eto'o är en ruskigt duktig anfallare och jag har definitivt inte märkt av nån missunsammhet gentemot Ronaldinho. Ronaldinho är också en stjärntyp som inte skapar konflikter, vilket är guld värt. Många stjärnor har begärt en "plats i solen" och det har skapat alla typer av konflikter (minns det gamla tyska landslaget med Klinsmann och Matthäus, t ex). Detta problem brukar bli värre ju bättre och mer uppburna spelaren är. Pga sin ödmjukhet och sin lekfulla attityd skapar Ronaldinho inga såna problem.

Sen är Ronaldinho ingen klassisk ledartyp; han är en god lagkamrat men ingen som leder laget. Det ser jag dock snarare som en fördel: skulle han ta ledarrollen kunde han ta över för mycket. Nu är han mer av en i gänget: Deco t ex brukar snacka med honom och då verkar det snarare va Deco som är den "ledande".
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-09-06 17:18
Jag har inte sett några önskemål om att forumet skulle öppnas igen. Det har ju knappt varit stängt i 2 veckor och jag tyckte det var skönt att slippa alla vita tröjorna här inne.
Barcelona Ghazza
2006-09-06 16:13
Forumet öppnat igen, fanns ju endel önskemål om detta. Så försök hålla en bra nivå ni besökare från andra lag.
Barcelona Rambo~
2006-09-06 15:19
Hurrni varför går det inte att tippa matcher längre? Förut var det ju alltid en litan ruta där nere som man kunde tippa i :S
Annons: