/spanien/barcelona/forum/24070.aspx/spanien/barcelona/forum/24070.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona (catalonia barca)
2006-09-01 18:01
grabbar tv4 visar inte barcas nästa match i ligan för att den är kl 8.
den visas på sportexpressen :((((((((((((((
Barcelona (catalonia barca)
2006-09-01 18:01
grabbar tv4 visar inte barcas nästa match i ligan för att den är kl 8.
den visas på sportexpressen :((((((((((((((
Barcelona Zambrotta d´Barça
2006-09-01 17:28
Vill bara än en gång understryka hur otroligt nöjd jag är med Barcelonas Silly Season. Thuram: en lugn, rutinerad mittback som fortfarande är otroligt bra. Precis vad som behövdes i backlinjen. Zambrotta: vad ska man säga. Efter hans genombrott i förra matchen med en eventuell straff som resultat känns det som att bara skador kan stoppa en italienare från att lyckas i Spanien. Gudjohnsen: vilket kraftpaket som tryckte in 3-2 förra matchen. Kan ersätta på 5 positioner i vårt system. Ingen prövotid, han smäller till direkt.

5 i betyg till alla förvärv om man har deras förutsättningar i åtanke, vad som behövde förstärkas och deras roller (ordinarie/backup).

Också bra att man släppte Bommel och Gabri. Det räcker med 5 renodlade mittfältare i ett 4-3-3-system när både Marquez och Gudi kan spela där.

Bara mättnad kan stoppa Barcelona 06/07.
Barcelona A Seleção
2006-09-01 17:06
La Rambla

Det är sant det du säger, men jag tror Saviola skulle få en del av transferpengarna samt marknadsvärdet, till skillnad från Joaquin, höjs ytterligare då han går från reservspelare till förmodligen nyckelspelare. Sen om uppgifterna om att han tjänar/kommer att tjäna €5m stämmer kan man ställa sig frågande till. :)

Zambrotta D'Barca

Tror det är fler som ställer sig frågande till det, allt jag kan säga är att när Maxi var i klubben så älskade han livet i Barcelona och han var verkligen omtyckt av sina lagkamrater. Jag tror det var därför han valde att stanna i Barca, just pga av att han trivdes så bra. Givetvis så vill han inte fortsätta att sitta på bänken i hela sin egna karriär utan valde gemensamt med styrelsen att gå på lån. Att en sån klasspelare som Saviola vill göra samma sak är en annan fråga, jag tror att han trivs och att det inte bara är pengar som avgör, men han trivs inte så pass att han stannar i klubben lika länge. När vinter fönstret öppnar så lämnar han klubben.

Dragis
2006-09-01 17:05
Tjena!!!!

Hur får man lättast tag i biljetter till en Barca?
Barcelona Zami-Culé
2006-09-01 16:55
marcus

Men rent realistiskt så skulle man satsa på Baptista, eftersom att han var så jävla grym i slutet av sässongen. Och han är ju KLASSER bättre än Raul. Visst han är en egen produkt, men dem som spelar måste leverera och det gör inte spanjoren. Baptista levererade och jobbade hårt. Dem går miste om en stor spelare enligt mig och väldigt många andra. Visst Reyes är grym, men Baptista är mer all-round och bättre egenskaper som passar i Real. Som har Robinho och Cassano på samma position som Reyes.

Men låt oss släppa real snacket nu :)
Barcelona marcus
2006-09-01 16:45
Samtdigt känns inte Baptista som den här världsspelaren som han gjorde för några år sedan. Men förstår Capello. Han kan inte peta Diarra/emerson och Raul måste få plats av ledningen känns det som?

Nej.. i praktiken ser det ut som en förstärkning då man inte hade satsat på Brassen, men nu kan göra det med Reyes!
2006-09-01 16:10
Kamelen/
Baptista var en av Reals bästa när han fick
kontinuerlig speltid förra säsongen. Han blev också "misshandlad" av Reals coach när han understundom t.o.m. fick spela defensiv mittfältare. Han kommer säkert att göra bra ifrån sig i Arsenal. Reyes trivdes aldrig i England och kan mycket väl fortsätta utvecklas i sin nya spanska klubb. Väldigt svårt att säga vad som är bäst/sämst för oss resp. Real Madrid.
Under Capello tror jag de flesta spelare skärper till sig och med det 4-2-3-1-system man troligtvis kommer att köra fungerar det säkert bra för Reyes (och Baptista hade säkert lyckats).
Barcelona Kamelen
2006-09-01 15:59
Schubert

Jag ser faktist hellre att Real har Reyes än att dem har Baptista. Reyes är väldigt 'upp och ner' så att säga. Det är väl iofs även Baptista men han har verkligen potential att bli något stort, känns för mig som Reyes stannat i utvecklingen.

Vem börjar grina i media först i Madrid lägret då?
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-09-01 15:29
tarrak håller med dig kan det vara så svårt att hitta spelschemat det finns överallt!
Barcelona tarrak
2006-09-01 15:04
Här har du hela spelschemat. Men du, nästa gång kan du väl anstränga dig lite innan du frågar något så uppenbart?
Barcelona said#22
2006-09-01 15:01
Har hört att El Clsico kommer att spelas ganska tidigt än vanligt. Är det nån som vet när den ska spelas
Barcelona Mot Nya Tider
2006-09-01 14:54
Det säger mycket för mig iaf, men jag ska inte starta nåt bråk här med marränger. Vi vet ju hur de beter sig...
Barcelona Mot Nya Tider
2006-09-01 14:53
Titta på hur Barca ligger på lagtoppen på tippningsstället, helt överlägsna. Nästan bara Barca-anhängare på listan, nån enstaka marräng bara, haha:D
Barcelona tarrak
2006-09-01 14:51
Är det någon som vet varför Barça inte betalat hela Saviolas övergångssumma? Det har ju gått några år och jag kan tänka mig att pengarna skulle vara välkomna för River Plate.
Barcelona Ghazza
2006-09-01 14:28
Ja herregud vad Chelsea rustar inför CL. Men det måste väl kännas som ett måste för dem att gå till final iår... De har värvat spelare som Ballack, Sheva och Cole. Ska bli skönt att sätta dem på plats. Och det gör vi om vi bara är taggade!
Barcelona Yohnson
2006-09-01 14:27
Fan va gytt att inbytaren Gudjohnsen satte 3-2 Mot celta :P Hoppas det går bra mot osasuna:P
Barcelona Schubert
2006-09-01 14:23
Svettig sista transferdag. Inte bra att Real fick Reyes, han kan bli riktigt bra i Spanien om inte Capello låser honom för mycket. Annars var väl de engelska övergångarna dom mest spektakulära.
2006-09-01 14:12
A Selecao/

Har mycket svårt att tro på att en spelare som Saviola nöjer sig med att träna med Barcelona och that´s it. Självklart vill han spela fotboll. Detta tror jag också gällde Maxi faktiskt: till en början njöt han nog av att bara få vara i FCB men efter ett tag såg han riktigt plågad ut på bänken. Sedan lämnade han.
Barcelona BRC
2006-09-01 13:50
Bra fråga faktistk. Har lite svårt att tro på allt som sägs.
De klubbar du nämner är kanske inte dom klubbar man först tänker på när man vill ha en hög lön.
Barcelona La Rambla
2006-09-01 13:19
A Seleção:

Min följdfråga blir då (kunde inte låta bli). Tror du att klubbar som Racing Santander, Zaragoza, Aston Villa, PSV, Bolton, Sevilla bara för att nämna några, skulle betala mer än €5m i årslön till Saviola? Ställ det i paritet till den lön Joaquin, som trots allt räknas som en storstjärna i Spanien och bör ha högre status än kaninen, får hälften av den lönen i Valencia.
Barcelona A Seleção
2006-09-01 12:33
"El argentino ha asegurado que "he tenido ofertas más importantes que me daban más dinero que el Barça y lo que me hace quedar aquí es el aspecto deportivo"

Enligt Saviola så har han alltså fått erbjudande om mer pengar från andra klubbar, varför skulle han nu vilja ljuga om det?

Tycker ändå det är roligt att han nämner kärleken från folket som både arbetar och stödjer Azulgrana; "Uno de los muchos motivos por los que me quedo es por el cariño de la gente"

Svårt att tolka men kanske, trots en saftig nuvarande lön, är det hans önskan att vara kvar i klubben för att träna med världsklass spelare istället för att få spela. Lite som Maxi med andra ord, som trivdes i klubben och valde att stanna.

Däremot tycker jag också, om det nu är möjligt, att han borde förstå att han ska omförhandla sitt kontrakt något.
Barcelona La Rambla
2006-09-01 11:19
Som sagt, anbud har inte saknats för Saviola. Men alla klubbar backar när han vill ha samma lön som han har i Barcelona. Vem kan klandra dem?

Saviola har till idag kosta Barcelona ca €58m med allt inräknat. Specifika siffror finns i länktips. Det är ganska så mycket pengar för en spelare som varit utlånad de senate två säsongerna.

Hans agent hintade i någon intervju här om dagen att de kunde tänka sig att omförhandla kontraktet så att det blev mer likvärdigt hans kamrater i truppen. Detta lär ju bara hända OM Barcelona är villiga att behålla honom efter den här säsongen, vilket i dagsläget verkar mindre troligt. Ni ska inte tro att han kommer att skriva om kontraktet den här säsongen. Nej oavsett om han sitter hemma i sitt hus och kollar på matcherna på TV, så kommer han få samma lön säsongen ut. Nåja, strunt i det nu. Låt oss koncentrera oss på kommande matcher i stället. Ser ut att bli en spännande säsong.

A por ellos!
Barcelona BRC
2006-09-01 10:10
Någon som vet om och hur eventuellt kaninens kontrakt ska förhandlas om.
Hade gärna sett en fortsättning för honom i Barca men inte med den lönen, jag vet att jag är tjatig om den. Men tycker han har gjort sitt i Barca. Även om det är stort av honom om han nu går med på att förlänga och gå ner i lön. Synd att en så duktig spelare har hamnat i detta läget. Frågan är hur han hamnade i detta läget. Är det hans lön? Är det hans agent? Har andra klubbars erbjudande varit för dåliga? Tror inte detta kommer komma fram förrän han har bytt klybb eller i hans framtida eventuella memoarer.
Barcelona penta
2006-09-01 08:49
Tack för kanalen hehe, men finns det ingen annan kanal som möjligtvis skulle visa matchen brasilien-argentina är det någon som kan någon hemsida där jag kan kolla upp detta?!?!
Barcelona La Rambla
2006-09-01 08:33
Heh, 50 miljoner euro. Då hade jag haft full förståelse att kaninen sätter sig på tvären när det gäller kontraktet. Det är riktigt, han kostar klubben ca 5 miljoner om året. Sen så har de troligen kvar skuld på honom till River Plate var ifrån han köptes.

Vi får hoppas att allt groll kan läggas åt sidan och att kaninen kan bidra med något den här säsongen, som säkerligen lär bli hans sista i blaugrana. Något som är bra med Saviola är att han inte kommer att bråka med Rijkaard och gråta ut i pressen om han inte får spela.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-09-01 03:02
Teknikos
Hans lön har skrivits i siffror tidigare. Det handlar om ca 3.5 miljoner euro netto eller ca 5 miljoner euro brutto.
Barcelona Sassinho
2006-09-01 02:49
Teknikos - fattade bara det sista du skrev med siffror och nu fick du svaret..en ganska saftig lön va? iaf nu vet du den =)
Barcelona messi_nr30
2006-09-01 01:39
50 Miljoner euro per år,,
Barcelona Teknikos
2006-09-01 01:02
Det verkar som om ingen av är som skriver "Saviolas jättelön" vet vad den är för ingen har skrivit den lönen med SIFFROR! Skulle ni kunna tala om den eller är det en hemlighet mellan er..?
Annons: