/spanien/barcelona/forum/2407.aspx/spanien/barcelona/forum/2407.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2015-06-03 11:01
Tror faktiskt att Rafa B kan ta en titel nästa år. Luis Enrique badade inte direkt i medaljer och troféer när han kom till Barca. Vissa tränare är bättre på att spetsa topplag än att transformera smålag till vinnare. Det är få som lyckas med båda. Rafa kan säkert, precis som Lucho, få ut mycket av sina spelare. Att sedan ta det ett steg extra och utveckla det, samt hitta lösningar när det inte fungerar är inte lika lätt. Och det är det de båda tränarna saknar för att hamna i absoluta toppskiktet av tränare som t ex Pep och Mourinho.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BlueRed
2015-06-03 10:52
Benitez må vara en medioker tränare, men Real har fortfarande ett slagkraftigt lag. Och så länge James, Kroos, Bale och Modric spelar fram Ronaldo till sina tap-ins så kommer dem fortsätta vinna matcher. Så individuellt skickliga spelare har dem gott om, vilket räcker för att åtminstone pressa oss över 38 matcher, kanske till och med ta hem hela skiten med lite flyt. Spanien är så överlägset just nu när det gäller toppklubbar att det inte riktigt går att underskatta något lag längre. Vilket är riktigt bra och kul.
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 10:47
Och nu blev rafa världens bästa tränare
Barcelona Liunil Masse
2015-06-03 10:25
Real Madrid känns som ett sånt lag som behöver en tränare som Ancelotti. Han får ihop laget som en familj. Benitez är vad jag sett en bra tränare förvisso men han är inte en typ som Ancelotti som är som spelarnas andra pappa. Man märkte ju hur spelarna i Real ville ha kvar honom TROTS en titellös säsong. Finns risk för att individer som Ronaldo, Benzema, Marcelo inte kommer jobba för laget på samma sätt som man gjorde under Ancelotti.
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 10:14
Jag kommer säker få äta upp mina ord, men Madrid med benitez? Haha! Ronaldo kommer slänga ut honom huvudet före Aja ytterligare en dag för cules att fira
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 10:13
Flavia Lika uppfriskande vad han säger om Messi? Det som sägs/händer på plan och i omklädningsrummen ska stanna där. Patetiskt när man går ut och hänger sina forna medspelare/motspelare år efter i en bok för att ekonomin är påväg neråt
Flavía
2015-06-03 10:11
Officiellt. Benitez är klar för Real Madrid.

Låt oss fira ligatiteln 2015-16 redan nu :D
Flavía
2015-06-03 10:00
11-9-10

Äsch, rätt uppfriskande att läsa om vad Casillas, Penaldo och andra egentligen tycker bakom kulisserna :)
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 09:46
Jerzy dudek? Vem, clownen i målet som lyckades få bollarna på sig under straffläggningen? Patetiskt sätt att öka sina försäljningssiffror genom att hugga andra i ryggen
Flavía
2015-06-03 09:37
Här är saker som den polske målvakten har sagt om sina forna lagkamrater och Mourinho.

"Iker once said that Fernando Torres was the most overrated player in Spanish football history."

"Pepe & Ramos were abused in such bad words by Messi that no one imagined a quiet & seemingly good guy like him to say such things."

"Mourinho wasn't happy when we swapped shirts with them after the 5-0 defeat."

"Cristiano and Raul are egocentric. They'd rather have the team win 2-1 with their goals, rather than 5-0 without any goal of them"
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 09:34
@barcastuff: Roma player Francesco Totti has accepted the invitation Luis Enrique, his former coach, to attend the CL final in Berlin on Saturday. [md] Haha wtf! Är dom homies nu?
Flavía
2015-06-03 09:33
Den förre Real Madrid målvakten, Jerzy Dudek, berättade i sin nya bok om ett tillfälle som skedde när laget skulle ha träning efter att Madrid förlorade mot Lyon i Champions League. Några barn väntade på CR7 i hopp om att få autografer men portugisen ignorerade honom. När Dudek frågade honom varför han gjorde mot mot ungarna så svarade Penaldo: "Jag kom till Madrid för att vinna, inte skriva autografer."
Flavía
2015-06-03 09:23
Verkar som att Penaldo blev visst tagen på bar gärning då han urinerade på offentlig plats under gårdagen.
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 09:17
Yellow Inte riktigt sant, valdes håller fortfarande på med det. Vill man använda sig av spelande målvakter då får man ta risken Ter stegen ska fortsätta med sitt spel, inte alltid passande i en final men hellre en som vågar än en som fegar. Killen har chockat mig totalt med sitt spel med fötterna, han prickar alltid medspelaren. Är riktigt nöjd med bägge målvakterna men Mats ska stå i finalen.
Barcelona Yellow cake
2015-06-03 09:10
@Liunil Masse:

En riktigt bra målvakt håller inte på såhär (se länktips). Jag säger inte att Ter Stegen är dålig, men han behöver mogna mer. Valdes höll på såhär ett tag också tills han lärde sig att spela säkert. DÅ blev Valdes sjukt bra. Aguero är en ettrig fotbollspelare som är extremt svår att dribbla bort. Ter Stegen verkar ju göra såhär lite då och då, men när han slutar med detta har han ju alla förutsättningar för att bli en världsmålvakt. VIll bara säkra i CL-finalen
Barcelona Xavi 6 // Visca Barca
2015-06-03 08:36
@RafaelH117 Sevilla have signed Denis Suárez, meaning that Barcelona can’t buy him back before January 2016.
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 07:15
Lion24 Hatar känslan av vänta, cl reklamen rullar non stop i kanal 6 och jag blir lika förbannad varje gång. Vill ha finalen nu
Barcelona Krabban94
2015-06-03 07:10
@Barca4life98:

Exakt, hade man haft Aguero o Di Maria hade man vunnit...
Barcelona Lion24
2015-06-03 02:54
Att Stegen har en utomordentlig talang fins det ingen som helst tvivel om. Men han måste verkligen lära sig när man ska spela riskfullt. Spelar man finaler och det står 0-0 så ska man som målvakt helst göra det minst riskfyllda. Stegen är egentligen så fantastisk att han aldrig bara vill tjonga iväg en boll men ibland måste man. Mot Athletic så var det ju nära att Stegen fumlade med bollen framför en Athletic spelare när bildproducenten inte hängde med och det där är så så extremt små marginaler, tänk om han hade halkat?

Leder vi med 3-0 så ser jag inget problem med det eller i en ligamatch där man kan reparera misstaget men inte i en avgörande final. Samtidigt är det här ett signum för Stegens spelstil och det respekterar jag men han kan vara lite säkrare när det stundar finaler åtminstone :).
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-03 02:39
@LeoMessi:

HEHEHEHEHEHEHEHEHE..

Den är så skön..
Hoppas han gör så mot Juve :-)...
Barcelona LeoMessi
2015-06-03 02:33
Kolla länktips om ni vill veta hur messi får grymt driv med bollen :)
Barcelona ( Xaviesta )
2015-06-03 02:06
Liunil Masse Då missade du matchen i helgen med andra ord där Ter Stegen visade prov på sitt spel med fötterna samt att han knappast blev stressad vid ett enda tillfälle under matchen ;) Nej men skämt åsido, Ter Stegen ska helt klart stå i finalen vilket han kommer att få göra också. Han har definitivt förtjänat det och det finns inte en chans att Lucho med sina OCD-tendenser (vilket är en fantastisk egenskap att ha som fotbollstränare) kommer att bryta mönstret han har uppvisat hela säsongen genom att helt plötsligt peta Tysklands framtid till förmån för Bravo i finalen. Bravo har stått för ett fenomenalt arbete i år men finalen får han snällt betrakta från bänken, tyvärr. Personligen hoppas jag att Ter Stegen får stå som förstaval i ligan till hösten då jag inte tror på det här systemet i längden samt att vi bromsar upp tyskens utveckling om vi lirar samma upplägg nästa säsong.
Barcelona Liunil Masse
2015-06-03 01:35
@Yellow cake:
Bravo är grym och har varit la ligas bästa målvakt men håller inte med om att han ska stå i finalen.Tycker Ter stegen erbjuder något som Bravo inte gör och det är fläckfritt spel med fötterna. Att ha någon som Ter stegen i mål hjälper oss så mycket då han inte blir stressad med boll och sätter passningarna hela tiden vilket gör att motståndaren inte får bollen trots att man pressar honom. Inget boll tjongande från Ter stegen inte. Med det sagt, Ter stegen kommer stå i finalen, ingen tvekan ;D.
Barcelona Barcanist
2015-06-03 01:32
Älskar att det blir Messi vs en 34-årig Evra i finalen. :-)
Barcelona dinho the artist
2015-06-03 00:35
@LennyRomario:

This. Jag älskar detta inlägg på så många nivårer.
Barcelona Lion24
2015-06-03 00:13
Så länge som jag kan minnas så har stämningen här på Les Rambles aldrig varit så dålig, aggressiv och låg. Och då spelar vi en CL final om några dagar och har chans på ännu en trippel. Han är ett troll, han är också troll, konspirationer, politik, krig, terrorism och samma sak hela tiden på sistone. Helt allvarligt, vad är det här? Är det ingen som njuter av den här känslan av att vänta? Den känslan som samtidigt är så äcklig? Den känslan som inte kommer varje år? Den känslan som andra lag önskar dom skulle befinna sig i nu? Tänker inte nån på hur vi ska spela? Vem som ska spela? Vem BÖR spela? Hur Juve ska spela? Hur matchbilden kommer se ut? Jag vill inte vara nån moralpolis men jag fattar inte hur forumet har sjunkit så lågt i ett sånt här läge där våra spelare kan skriva ännu mer historia, jag fattar inte. Kan alla sluta ''beefa'' med varandra och bara lägga fokus på FC Barcelona och helst finalen mot Juve? För forumets bästa...
Barcelona Yellow cake
2015-06-02 23:52
Vet att det inte kommer hända, men jag skulle vilja se att Bravo stod i finalen. Han har imponerat stort på mig iår!!!
Barcelona Gabriel
2015-06-02 23:52
Gaya har absolut inte varit bättre än våran Alba den här säsongen. Det är bara för att han är ett nytt namn samt att han spelar i Valencia och inte i ett av Barcelona eller Real Madrid som många väljer att överdriva hans prestationer och utnämna honom som den här säsongens bästa vänsterback. Sanningen är att Alba just nu är inte bara La Ligas bästa spelare på sin position utan även världens bästa. Det är omöjligt att ta sig förbi honom, aldrig sett någon som utmanat honom klara av att ta sig förbi honom, knappt ens att han släpper förbi ett inlägg på sin kant, och offensivt är han ett hot nästan varje gång han fyller på. Alba var verkligen en kanonvärvning och en underbar nyhet att han förlängt till 2020!
Barcelona Kröjf
2015-06-02 23:49
Att anklaga en culé av LennyRomarios kaliber för att smyga in från Puertan på Les Lambles under falska förespeglingar, är ett lågvattenmärke utan dess like i kategorin konspiratoriska anklagelser utan fog för sig. Och gillas gör det också till råga på allt. Who let the frogs out?
Barcelona Nemesis 10
2015-06-02 23:34
Satan vad man ser fram emot finalen på lördag, kan knappt behärska mig. En del spelare som gör debut i finalen, Neymar, Rakitic, Suarez, Ter Stegen. Kommer bli väldigt intressant att se hur dom presterar i en match av denna dignitet, finns nog en del nervositet där :) Jag hoppas att Neymar har lika mycket lekstuga mot Chiellini och gänget i CL finalen som han hade mot dom i Confederations Cup. OT: Dani Alves kontrakt måste förlängas nu på en gång, han är en stor profil och är väldigt nära många spelare i laget. Man ska aldrig underskatta vikten av karaktär och karisma i truppen och det har Dani Alves så det räcker och blir över. Finns absolut ingen bättre ersättare just nu, vi skulle ha värvat Danilo... Visca Barca!!
Annons: