/spanien/barcelona/forum/24067.aspx/spanien/barcelona/forum/24067.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona (SAMI)
2006-09-08 11:56
ojojoj kolla va ronaldinho har sagt i sportal. "Chelsea enkla att slå" kung e han!!!
Barcelona Viktor Munoz
2006-09-08 11:45
Jag vill ha en tröja nu...
Vart kan man köpa?
Barcelona Viktor Munoz
2006-09-08 11:44
Ang det här med uteblivna pengar. Truppen som vi har nu är ju för fan den bästa trupp Barcelona haft i modern tid. Om vi har råd att underhålla den så behöver vi inga pengar.
Dessutom, genom att göra så här blir ju klubben mer eller mindre oantastlig. Ett ganska billigt sätt att få ännu mer uppmärksamhet, för låt oss erkänna, de summor som vi ger bort är ju småpotatis i vår omsättning. För mig känns det nästan lite snålt att vi inte ger bort mer.

Slutligen så visar Barcelona än en gång varför man ska hålla på dem. Det är ju inte för att de vinner mest, vilket de iofs gör för stunden, men utan för deras uttalade ambition att alltid underhålla, dvs det finns något mer än att bara vinna. DET tycker jag ger klubben själ och är i lla fall anledningen till att jag håller på klubben.
Barcelona Viktor Munoz
2006-09-08 11:39
Har sett en del matcher på viasat från Barcas deramteam era. Riktigt roligt att få nytt ljus på matcher man minns.
Det första som slår en är hur dåligt försvarsspelet hos alla lag är. Vilken enorm plats det finns att spela i. Inte undra på att en spelare medGuardiolas känsla firade sådana triumfer. Det andra är att man nog har sett tillbaks på de mathcerna med större tillfresställelse än de förtjänar. Dagens Barcelona kan efter det här året vare det framgångsrikaste någonsin. Dvs om de vinner samma titlar i år.
Barcelona Viktor Munoz
2006-09-08 11:34
Jag är så jävla stolt att vara Barca fan.
Se och lär, övriga världen.

För mig är Laporta den största preseidenten någonsin. Låt vara att det är en liten summa att ge bort varje år men själva gesten i sig...
Låt oss hoppas det här blir ett startskott som får rika klubbar/människor att vilja synas genom välgörenhet.
Barcelona bobjones
2006-09-08 11:27
Ämne: Jag tycker det ser h....
Tror Du inte att Barca gör detta för att tjäna pengar, prestige och status? Att det inte kommer en fet check i samma ögonblick dom trycker nya loggor på tröjorna betyder inte att de förlorar pengar. Barcas största problem är inte att ha råd att hosta upp 70 000 Euro i veckan till en spelare, det klarar dom utan problem. Med detta move tar dom ett steg att bli världens mest respekterade klubb alla kategorier. Det kan leda till att spelare vill spela för barca för att det är en schysst klubb, och att de skiter i lönen. Tänk att detta kan bli ett steg tillbaka mot nåt som är utrotat i dagens fotboll (ovanför division 3): KLUBBKÄNSLA
Barcelona The Legend
2006-09-08 11:17
Jag tycker det ser helt förjävligt ut med Unisef på tröjorna. Plus att vi inte tjänar nåt på det. Det vore bättre om man tog tex Peking 2008 (som det var snack om), då skulle man få in ca en miljard i sponsorpengar, nu får man inte ett skit!!!
Barcelona Axelinho
2006-09-08 11:00
Det är väldigt ansvarsfullt av Barcelona att hjälpa Unicef.

Men.

Var inte själv anledningen till att sätta reklam på tröjorna att man förlorade för mycket i sponsorsintäckter gentemot andra lag?

Snälla upplysa mig ty jag törstar efter kunskap.
Barcelona bobjones
2006-09-08 10:46
I say oh yah Laporta!
Oerhört grymt move med Unicef. Barcelona tar hela branschen till en helt ny nivå. Det är så ultraseriöst att man kan bli gråtfärdig. Barcelona kan bli en ny global opinionsbildare i och med detta steg. Vi kan skicka fredstrupper till... nej inte riktig än men nästan.
Etoo_
2006-09-08 09:58
Alltså tröjorna är fina tycker jag. Och att vi betalar för att ha sponsor,som hjälper fattiga barn är det bästa med allt! Där bevisa FC Barcelona att man är mer än en klubb!

MES QUE UN CLUB!

EDIT:
Kan man beställa dem nya tröjorna? Alltså med trycket UNICEF?
Barcelona Catalunya
2006-09-08 09:39
Visst kan det kännas trist med en logga på bröstet men man kan också se det som att humaniteten och osjälviskheten ges ett ansikte, en bra motpol till det köpglada och egoistiska laget i huvudstaden Madrid. Vi tjänar ju faktiskt inga pengar på det, men däremot en massa respekt. Det är inte fy skam...
(¯ ·.¸¸.-® Juventino ® -.¸¸.·´¯)
2006-09-08 07:50
Lägg ner att provocera. Spärrad.

danisho
2006-09-08 01:28
Är det bara jag som märkt att Ronaldinho presterar sämre i finaler?

I VM-finalen 2002 var han ganska bra i första halvlek med ett par fina framspelningar till Ronaldo, men i andra försvann han och blev utbytt.

I Champions League-finalen 2006 såg det ju mörkt ut innan Henke och Iniesta satte fart med rörlighet och finess.

Jag tror att Ronaldo har smittat honom med "final-sjukan" från 1998.

Om det är fallet lär vi få se Ronnie i storform till VM 2010.

Jugadores, Servidores......................
Barcelona Saforcada
2006-09-08 01:21
Det här med UNICEF reklamen kommer Barça att bära den varje match eller bara vid enstacka matcher...?
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-09-07 23:47
Laporta var i NY idag och skrev på ett kontrakt med UNICEF som löper över 5 år. Den nya loggan kommer att bäras för första gången mot Levski Sofia på Camp Nou. Det är så att UNICEF under en fem års tid ska få 0.7 % av Barcelonas intäkter plus 1.5 miljoner euro per år som bidrag till deras humanitära arbete, samt att man under en fem års tid kommer att bära loggan på tröjan.

Jag tycker om den goda ggärningen. Kändes till en början lite jobbigt att vi kommer att ha reklam på våran evigt rena tröja, men det är inte vilken reklam som helst. Vi tjänar ju inget på det, men jag undrar ibland vad UNICEF kommer att tjäna på att deras logga är på Barcelonas tröja? Eller är det kanske för imagen som man gör det?

Man kanske inte hade behövt skriva något avtal på 5 år. Man vet ju inte hur ekonomin kommer att utveckla sig i framtiden. Såna här saker kan man bestämma efter varje säsong.

Hur som helst så är det en god gärning som utan tvekan kommer att hjälpa många barn på denna jord och i slutändan är det det som räknas.
Barcelona Evička
2006-09-07 23:36
Kan undra vilka extra kanalpaket de vill få oss att köpa för att kunna se finalen så småningom.
Barcelona La Rambla
2006-09-07 23:31
Detta är skit jämfört med förra säsongen i vilket fall som helst. Då var det ju oftast inga problem att se våra matcher. Äsch, blev sne nu.
Barcelona hammabarça
2006-09-07 23:31
Ämne: Så tv6 sänder alltså....
Jag tror det, de har iaf inte varit igång någon annan gång.. men man har precis inte kollat varannan sekund om man säger så. Men jag tror att det är endast till CL.
Barcelona hammabarça
2006-09-07 23:29
Ämne: 12-13 sept UEFA Cham....
Viasat X-tra kanalerna sänder matcherna direkt från andra kanaler som kan vara t ex från tyskland eller något annat land som sänder matchen.
2006-09-07 23:29
Så tv6 sänder alltså endast en match i veckan i år. Inte två som förra.
Och dessa Xtra kanaler. Är det kanaler som bara är igång när CL ska visas eller?
Barcelona Gabriel
2006-09-07 23:25
Det får väl bli att streama den matchen då..
Barcelona La Rambla
2006-09-07 23:24
12-13 sept UEFA Champions League, Gruppspel 1:a omgången*
12 september
Viasat Sport 1 19.00 Sporting-Inter
Viasat Sport 2 20.40 Chelsea-Werder Bremen
Viasat Sport 3 20.40 PSV Eindhoven-Liverpool
Viasat X-tra 1 20.40 Barcelona-Levski Sofia
Viasat X-tra 2 20.40 Bayern München-Spartak Moskva
Viasat X-tra 3 20.40 Olympiacos-Valencia
Viasat X-tra 4 20.40 Roma-Shakhtar Donetsk
Viasat X-tra 5 20.40 Galatasaray-Bordeaux

13 september
Viasat Sport 1 20.00 Lyon-Real Madrid
Viasat Sport 2 20.40 Manchester Utd-Celtic
Viasat Sport 3 20.40 Hamburg-Arsenal
TV6 20.30 FC Köpenhamn-Benfica
Viasat X-tra 1 20.40 Dynamo Kiev-Steaua Bucarest
Viasat X-tra 2 20.40 Porto-CSKA Moskva
Viasat X-tra 3 20.40 Anderlecht-Lille
Viasat X-tra 4 20.40 Milan-AEK Aten
Barcelona La Rambla
2006-09-07 23:23
Det är ju fan att de sänder just Barças match på den där Viasat X-tra 1. :(
Barcelona hammabarça
2006-09-07 23:20
Ämne: Okej, jag tror ändå ....
Det gör man nog, men det dyker upp tillfällen där de sänder matcherna på X-tra kanalerna. det är dock väldigt sällan de sänder Barcelona matcher där.
Barcelona hammabarça
2006-09-07 23:18
Ämne: Man behöver inte ha ....
Man måste ha Viasat Guld för att få tillgång till CL.
Barcelona La Rambla
2006-09-07 23:18
Okej, jag tror ändå att man klarar sig med de 3 Viasat Sport. Vore ju konstigt annars. Med Comhem så kostar Visat-paket 59kr i månaden om det nu var någon som undrade.
Barcelona Evička
2006-09-07 23:17
Man behöver inte ha guldpaketet för x-tra, men då får man inte sport 1 och 2.
Silverpaketet innehåller följande kanaler: TV3 Sverige, TV3 Norge, TV3 Danmark, TV4, TV4Plus, TV400, TV4 Film, TV6, ZTV Sverige, ZTV Norge, Viasat Ticket, Viasat Sport 3, Viasat Nature, Viasat Action, TV3+, Viasat Xtra, Hallmark, Viasat Explorer, Reality TV, Viasat History, Nickelodeon, TV8, CNN, Travel Channel, Deutsche Welle, Bloomberg, BBC World, Viasat Music, MTV, VH1, SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, SVT Extra, Kunskapskanalen och Disney Channel.
2006-09-07 23:15
Romario är väl den enda spelaren som kunde göra hattrick på beställning. Vet inte hur sann den här historian är men: det sades att han tänkte gå på karnevalen i Rio och tränaren skulle endast tillåta honom om han gjorde hattrick i den kommande helgens match. Han sa: 'Inga problem' och gjorde det som behövdes.

La Rambla
Guld paketet innehåller följande kanaler: TV3 Sverige, TV3 Norge, TV3 Danmark, TV4, TV4 Plus, TV400, TV4 Film, TV4 Fakta, TV6, ZTV Sverige, ZTV Norge, Viasat Ticket, Viasat Nature, Viasat Action, TV3+, Viasat Xtra, Hallmark, Viasat Explorer, Reality TV, Viasat History, Nickelodeon, TV8, CNN, Travel Channel, Deutsche Welle, Bloomberg, BBC World, Viasat Music, MTV, VH1, SVT1, SVT2, SVT24, Barnkanalen, SVT Extra, Kunskapskanalen, Disney Channel, TV1000, TV1000 Plusone, TV1000 Nordic, TV1000 Family, TV1000 Action, TV1000 Classic, Viasat Sport 1, Viasat Sport 2, Viasat Sport 3, Sport 24, Playboy TV och Playboy TV Plus

Där kan du se Viasat Xtra.
Barcelona hammabarça
2006-09-07 23:14
La Rambla

Viasat X-tra är visst en kanal. Finns 5 Viasat X-tra kanaler.
Barcelona Gabriel
2006-09-07 23:13
La Rambla

Men det är ändå den kanalen som man behöver för att kunna se vilken match man vill eller?
Annons: