/spanien/barcelona/forum/2406.aspx/spanien/barcelona/forum/2406.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Stoichkov90
2015-06-02 16:29
@Barcelonistas:
Ballack är synonym med finalförlust. *Finalförlust mot Real Madrid i 2002 års upplaga av CL. *Finalförlust mot Brasilien i 2002 års upplaga av VM. *Finalförlust mot Spanien i 2008 års upplaga av EM. *Finalförlust mot Man Utd i 2008 års upplaga av CL.
Barcelona Ali G
2015-06-02 15:15
@Barcelonistas:

Det där är bara rykten, City kommer aldrig släppa sin bästa spelare. Real har köpt spelare för flera miljarder men senast de köpte en anfallare var nämligen Benzema. Hans uppgift är inte och göra mål utan han är mer av en playmaker som ska ge alla bollar till Ronaldo och sen kommer Ronaldo förmodligen spela centralt nästa säsong. Förra säsongen var de nära Falcao men till slut låna de Chicharito... En Falcao skulle då ockuperat Ronaldos position och på så sätt skulle hans målskörd minskat.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-02 14:59
Shanghai - låt idioterna va, dom håller på en small club.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2015-06-02 14:59
Intressant att alla tycks ha glömt bort att abidal blev felaktigt utvisad när anelka filmade/snubblade på sina fötter.
Barcelona Shanghai
2015-06-02 14:58
Alltså Chelsea-spelarna och dess supportrar gör att man blir arg ibland. När Messi gjorde ett av historiens vackraste mål mot Athletic Club för några dagar sen, så gick jag in och kolla andra lags forum. Nästan alla hyllade Messi, förutom Chelseas forum. De var så bittra.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-02 14:53
"But the following season you missed out in the semi-finals after the infamous second leg at home to Barcelona when the referee, Tom Henning Ovrebo, appeared to deny your team clear-cut penalties which might have won the tie. How did you deal with that?" It still hurts. We were even stronger that year than in 2008 when we’d reached the final. Everyone had this conviction, this trust in the team, and we believed in ourselves. We knew we were really strong and were convinced would win that year, so to go out the way we did was really disappointing. We deserved to get through to the final. We were much better than Barcelona on the night, and everyone knows the circumstances. It still feels unbelievable. At least Chelsea went on to win it eventually [in 2012]. It would have been nice to have won it with them that year, if I’m honest. I played in two finals, but that [2009] feels like the opportunity where I missed out.” Ni spelade med en man mer i nästan en hel halvlek. Haha fortfarande butthurt.
Barcelona enkos
2015-06-02 14:48
"Xavi är den bäste spanske spelaren genom tiderna" - Messi
Barcelona 11-9-10
2015-06-02 14:42
Ballack har öppnat käften och börjat kalla vår trio för divor som inte tar defensivt ansvar. Den dumme tysken tycks inte ha sett mycket av Barcelona samtidigt ältar han fortfarande förlusten 08/09 med Chelsea Barcelona har dragit ner byxorna på många, ballack tycks vara den ende som inte har lyckats dra upp dom igen
Barcelona enkos
2015-06-02 14:21
"Messi är en alien" - Buffon
Barcelona Chrisicito
2015-06-02 13:54
Barcelonistas Känner mig osäker, kanske är han bättre än Benzema. Ifall ngn säger självklart är han det, så kan ni ju fundera på hur d skulle vara om Benzema var anfallsstjärnan i City. Skulle han bombsäkert göra d sämre än Aguerro??? Minns jag rätt så var väl Benzema bra i VM med Frankrike exempelvis. I Real är ju Ronaldo största stjärnan av d 3 där framme, och svårt att säga om på förhand hur d skulle bli med Aguerro kontra hur d nu är med Benzema. Så frågan är om Reals anfall överlag blir bättre då än nu är jag osäker på. Nu är ju min känsla att Benzema gör endel för Ronaldo(kanske kan säga en hel del), så hur Aguerro kommer spela är frågan. Kommer Ronaldo prestera bättre, likvärdigt el sämre med Kun återstår väl såfall att se. Men visst skulle jag tvingas välja en spelare av Aguerro el Benzema, tror jag nog d lutar åt den förstnämnde. Till ngt annat, såg på AB att City hört sig för om Song. Han får gärna lämna så vi får in cash. Andra jag kan tänka mig sälja är Pedro, S Roberto, ev Munir om man får 10-12 m euro för honom, och Adriano.
Barcelona 11-9-10
2015-06-02 13:48
Hoppas aguerro går till real För finns det en motståndare Messi inte vill förlora mot så är det just kun
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-06-02 13:41
Skönt att Alba förlänger, en personlig favorit. En av säsongens bästa spelare enligt mig!
Barcelona Andresito
2015-06-02 13:39
@Barcelonistas:

1. Agüero har tidigare sagt att han likt Maradona vill skriva historia i ett "mindre" lag. Napoli-City

2. Agüeros förflutna i Atlético hindrar troligtvis honom från att gå till Real Madrid.

3. Messi och Mascherano avråder säkert honom från att gå till Real Madrid där de flesta blir utbuade och utfrysta av fansen på Bernabéu.

Tänk om Agüero i Real Madrid skulle fått frågan: vem är världens bästa spelare?
Sergio som tidigare svarat "Messi, Messi och Messi" på frågan om vilka 3 spelare som är bäst i världen.
Barcelona Heisenberg
2015-06-02 13:35
Barcelonistas

Har inga som helst problem med att de går efter Kun, i och med att de går efter precis allt och alla. Däremot är frågan hur Kun själv ser på att real är ute efter honom. Med tanke på hans Atletico-koppling och alla vänner han har i Barcelona, så vette fan om det låter troligt att han går dit. Pengar får han ju massvis av i City så det är väl inte en lika stor faktor som det annars kan vara för att gå dit. Skulle väl vara chans på CL-titeln då, men den kan han ta med oss om 2år :)
Barcelona Barcelonistas
2015-06-02 13:23
Läste på någon sida att sedan Perez tillträdde 2009 så har Real spenderat 3 miljarder kr mer än vad Barca har gjort. Nu verkar man även gå för Kun Aguero. Hur ser ni på det att Real går all in för Kun?
Barcelona Deulofeu
2015-06-02 12:57
Copa America heter det ju sorry...
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-06-02 12:55
Spelas inte confederations cup efter EM?
Barcelona Deulofeu
2015-06-02 12:51
Luis Gustavo missar confederations cup en av männen som står standby är Rafinha och enligt mig är han den som påminner mest om honom även fast han är sämre defensivt givetvis.

Vore stort om han fick följa med!
Barcelona Deulofeu
2015-06-02 12:48
Cl final om fyra dagar njut mina kära vänner vi har chansen att vinna trippeln!

Tänk er hur revansch sugna våra anfallare är.

Neymar en av vm:s bästa spelare och bar laget tills han förstördes i kvartsfinalen spelar sin första cl final!

Suarez efter bitincidenten mot Chiellini i vm och hans rätt jobbiga tid därefter.

Messi så nära att vinna vm och förlust mot Tyskland.

Alla vill ha plåster på såren och de kommer skapa kaos hoppas jag...
Barcelona zigazaga
2015-06-02 12:46
Nu när säsongen nästan är slut, och vi står där med två titlar inkasserade, så känner jag mig sjukt glad och förväntansfull inför den största finalen. Jag är så stolt över detta lag i år. Vi har fått in en tränare som fått igång laget, gjort riktigt bra värvningar och fått laget att spela ett mer varierat, oförutsägbart spel. Försvarsspelet är bättre än förra säsongen, men det är tack vare att laget som helhet fungerar bättre. Vi är hungrigare, presspelet sitter, vi pressar som ett lag istället för individuellt. Mittfältet känns balanserat med Busi som vår ankare, Iniesta som vår magiker och en Rakitic som sliter bakåt och ger mycket framåt också. På anfallet så har vi tres amigos som är underbara att skåda. Deras vänskap utanför planen har gjort deras samarbete på planen bättre. Otroligt ödmjuka alla tre och det är bara hoppas att det fortsätter så och att ingen av de skadar sig. Jag kommer njuta av finalen, oavsett hur det går. Denna upplaga av Barca kan bli den bästa vi någonsin sett, så passa på att njut mina bröder.
Barcelona wallmannen
2015-06-02 12:10
Intressant att se träningen!
Det såg jävligt mycket skönare ut där än här. Håller på att frysa ihjäl.
Barcelona Gabriel
2015-06-02 11:54
Tittar på träningen live nu. Det är helt sjukt, Messi, Neymar och Suarez är ALLTID med varandra. Dom ser verkligen ut som bästa vänner. Dom tom sitter bredvid varandra, ser ut som när man samlas ett gäng polare och drar till stranden typ. Älskar detta. Det är en unik relation dessa 3 fotbollsspelarna har med varandra, har aldrig sett något liknande förut.
Barcelona 11-9-10
2015-06-02 11:28
@barcastuff: Official: Barcelona announce that there's a deal on the renewal of left back Jordi Alba (26) until 2020 #fcblive Härligt
Barcelona DM1982
2015-06-02 11:01
Träningen börjar nu.
Barcelona DM1982
2015-06-02 10:56
The training today will be open to the media and streamed online. All of it, not just the first 15 minutes.
Barcelona enkos
2015-06-02 10:39
"Att spela med Messi vore en dröm uppfyllelse, han är världens bästa spelare" - Pogba
Barcelona enkos
2015-06-02 10:26
"Jag jagar inte personliga rekorder, jag jagar titlar". Det finns ingen bättre känsla än att vinna tittar med laget och det är min motivation" - Lionel Messi

Vissa jagar tiltlar och tänker på laget medan andra jagar rekorder och tänker bara på sig själva...
Barcelona Chrisicito
2015-06-02 08:27
Var inne och läste på AB:s artikel angående Messi och ett ev positions byte, intressant artikel. Läste sen kommentarerna, skrev inget där(tror jag ev måste göra det genom att va inloggad på facebook) men skriver här att guldbollen är väl ett pris som (ska) baseras på föregående kalender år om jag förstår det rätt (sen hur folk tänker när de röstar är frågan). Om Ronaldo kammat hem priset så var det ju för 2014. Vem som har varit bäst 2015, ja, det behöver jag väl inte skriva här inne på Barca forumet..
Barcelona S.Eto'o
2015-06-02 03:27
Så länge vi inte underskattar Juventus så blir jag nöjd! För inte vill vi bli som Real. Gå in och njut dagen då Real fick lära sig att motivation slår klass.
Barcelona kingrodrigues
2015-06-02 02:43
@barcastuff: Blanc (coach PSG): "Of course we want Pogba, but so do many others. Maybe he'll sign at a big club... and still stay at Juve." [bein] Han e kryptiskt den dar Blanc!
Annons: