/spanien/barcelona/forum/24050.aspx/spanien/barcelona/forum/24050.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mot Nya Tider
2006-09-12 20:26
Ämne: Ämne: La Ramb....
Heh, varför Tvu nu då?
Ska inte matchen sändas på Dragon Tv?
Jo, det gör ju den säkert, bara massa irriterade men samtidigt rolig kinesisk reklam.
Barcelona EsCúle
2006-09-12 20:25
Det är reklam just nu för mig med.Streaming kanaler brukar inte ha några överdrivna försändningar.:-)
Barcelona La Rambla
2006-09-12 20:24
Ämne: La Rambla

Är lite....
Heh, jag testar den där Tvu nu. Verkar dock lite hackig och man hör dubbla språk, både kinesiska och engelska. Lite störande.
Barcelona Evička
2006-09-12 20:24
Stämmer säkert, elentorno.com som jag tittade på har inte alltid full koll. De har redan ändrat sig ser jag nu.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-09-12 20:23
La Rambla

Är lite orolig, vad ser du på din ''Dragon Tv''?
Kinesisk Tv-reklam?
Barcelona La Rambla
2006-09-12 20:22
Sport har samma startelva:

FC Barcelona: Valdés; Belletti, Puyol, Thuram, Gio; Motta, Deco, Iniesta; Ronaldinho, Giuly y Eto'o.
Barcelona Zamboza
2006-09-12 20:10
För er som har problem med stream, klicka på länken ovan och ladda ner programmet TVU player. När ni gjort det sök efter kanalen starsport. Sändningen har redan startat och det är på engelska.
Barcelona Evička
2006-09-12 20:08
Tja, jag vet inte. Sitter just och läser en uppställning där Zambrotta, Xavi och Edmilson ingår. Vi får väl se hur det blir.
Barcelona La Rambla
2006-09-12 20:06
Ämne: Startelvan enligt ue....
Det var som ...
Ingen Zambro, ingen Messi, ingen Xavi och ingen Edmilson. Trots det så tycker jag att Rijkaard gör rätt. Han vill att hela truppen ska känna sig delaktig och roterar friskt så här i början. Ja förutom stackars Ezquerro och el conejo som inte lär få mycket speltid vad det verkar.
Barcelona EsCúle
2006-09-12 20:05
Ja, snart smäller det.

Minns ni hur det slutade förra upplagan av CL?
Ta en titt på länktipset för att få tillbaka känslan.Rysningar.:-)

El barça es el mejor club del mundo.Olé olé oléeee!
Barcelona tarrak
2006-09-12 19:58
Startelvan enligt uefa.com:Valdes-Belletti,Puyol, Thuram,Gio-Motta,Iniesta,Deco-Guily,Eto'o,Ronaldinho
Barcelona Mot Nya Tider
2006-09-12 19:57
Följ de olika länktipsen och hitta er fram.
Dragon Tv kommer att visa Barcelona-Levski ja.
Jag vet inte vad mer man kan säga, allt har ju sagts. Lycka till!

För övrigt så är det skönt att man kan se matchen ikväll. Kommer att se på Sporting-Inter på Viasat Sport 1, och Barcelona-Levski på bärbara datorn. Skönt! Måste gå o köpa nåt o dricka och en fet chipspåse.

Let's get reaaadyyyy to RUMBLEEEE!!!:D
Celta Vigo Diego Placente
2006-09-12 19:56
Eller så struntar man i den matchen och får nöja sig med o vänta till på lörda'
Barcelona Visca el Barça Visca el catalonia y visca el copa
2006-09-12 19:31
Mot Nya Tider
om inte dragon tv fungerar finns det ett annat väg att kolla på matchen
Barcelona Mot Nya Tider
2006-09-12 19:27
Ganska kul att se o höra på kineserna...
Haha:D
Barcelona Lisa
2006-09-12 19:21
Visca el Barça Visca el catalonia y visca el copa

Har redan laddat ner den. Jag försökte kolla på förra matchen där, men fick se olika stillbilden var 3:e min ungefär så det är ingen hit. PPStream fungerar inte heller för mig.
2006-09-12 19:19
Jag fattar inte jag öpnade dragon tv men sen jag vill öpna den igen men jag kan inte alltså jag fattar inte!!
2006-09-12 19:18
hej lisa
download tvants och sen gå till länktipsen och kolla på matchen. http://www.setbb.com/lamasia/viewtopic.php?t=204&mforum=lamasia
Barcelona Lisa
2006-09-12 19:14
La Rambla
Känns bra att veta :)
Du har ju gjort vad du har kunnat. Det är inte ditt fel att det inte fungerar.
Jo, jag fattar precis allt som har skrivits. Men datorn.. Nej, nej. Både alternativ 1 och 2 vill inte. Och jag har ändå suttit över en timme, så ingen kan säga att jag inte anstängt mig.
2006-09-12 19:10
och om kanalen inte öppnas efter 2 minuter____?
Barcelona La Rambla
2006-09-12 19:09
Fungerar det trots det inte hos er, så har ni tyvärr något annat fel på er dator eller internetuppkoppling. Eller kanske för gammal Mediaspelare. Det kan också vara någon brandvägg som ni använder. I värsta fall kan det vara er internetleverantör som blockerar de portar som krävs för streaming. Föga troligt dock.
Barcelona La Rambla
2006-09-12 19:05
Lisa:

Du har inte retat upp mig. Jag känner mig lika frustrerad som du då jag tydligen inte kan hjälpa er tillräckligt. Mer vet jag inte vad jag kan göra. :)

Om det har undgått någon så finns det 2 sätt att få det här att fungera. Antingen så använder man webläsaren enbart. Då måste man skapa ett konto på websidan. Väl där inne så bör man se alla kanaler som streamas live. Annars väljer man menyn/fliken Channel-live, så kommer man in på rätt sida där kanalerna listats.

Alternativ 2 är att helt strunta i webgrejen och istället installera programmet SopCast, som jag tidigare har länkat till. (jag gör det igen). När man startar programmet så behöver man INTE logga in med något kontonamn. Det funkar alldeles ypperligt att logga på anonymt. Väl inne i programmet så väljer ni fliken Channel list. Där listas kanalerna som sänder. En av knappar uppe till höger uppdaterar kanallistan. Det är knappen som har en pil som går som en cirkel runt knappen. Dubbelklicka på den kanal ni vill se, då öppas ett "tv-fönster" där sändningen efter att ha buffrat färdigt dyker upp. Vill ni sen ha igång allt i Mediaspelaren istället så klickar ni på knappen längst till höger. Då startas allt upp i Mediaspelaren istället.

Nu får det räcka för min del. :-)
Barcelona EsCúle
2006-09-12 19:03
Du vänsterklickar på bilden och trycker på "helskärm".Dock inte så bra bild då.
Barcelona Evička
2006-09-12 19:02
FS=full screen
Barcelona Evička
Klicka på knappen FS.
Barcelona tarrak
Jag vill bara säga att ingen ska ta min kritik personlig, jag har själv suttit och ställt 1000 frågor om det där med stream. Tänkte bara att det är bättre att ha det i en samlad tråd i la Masia vilket gynnar både de som vill ha svar på sina frågor om stream får all info samlad på ett ställe, medans övrig kan diskutera fotboll. Alla lyckliga och glada. Visca!
2006-09-12 19:01
och kan man göra bilden större??
Tacksam för hjälp:d
2006-09-12 18:58
Tack Mot Nya Tider och la rambla och är ni säkra at man kan se matchen på dragon tv
Tacksam för svar:d
Barcelona Mot Nya Tider
2006-09-12 18:53
La Rambla

Det är sant fan...men till alla er som inte förstår:

1. Registrera er på www.sopcast.com
2. SopCast öppnas, logga in som anonym.
3. Där finns det en flik där det står ''Channels''. Klicka på den.
4. Det kommer upp flera olika kanalar. Tryck på Dragon TV. 4 från uppifrån.
5. Det kommer upp en ruta till höger, där ni ser matchen.

Det är ganska lätt, ha lite tålamod om bild inte kommer upp direkt.
Barcelona Mot Nya Tider
2006-09-12 18:53
La Rambla

Det är sant fan...men till alla er som inte förstår:

1. Registrera er på www.sopcast.com
2. SopCast öppnas, logga in som anonym.
3. Där finns det en flik där det står ''Channels''. Klicka på den.
4. Det kommer upp flera olika kanalar. Tryck på Dragon TV. 4 från uppifrån.
5. Det kommer upp en ruta till höger, där ni ser matchen.

Det är ganska lätt, ha lite tålamod om bild inte kommer upp direkt.
Annons: