/spanien/barcelona/forum/2405.aspx/spanien/barcelona/forum/2405.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LennyRomario
2015-08-18 18:05
@Frodo:
Så inte nog med att vi numera tycks ha samma värvningsstrategi som Real Madrid, ska vi även börja gråta som Mourinho? Tidningarna är emot oss, domaren är emot oss, FIFA är emot oss, UEFA är emot oss. Snälla, sluta. Det är ju bara löjligt. Vi har precis vunnit trippeln! Vi har vunnit 5 ligatitlar de senaste sju åren. Och vi ska gnälla om att världen är emot oss? Piques utvisning må vara (eller inte vara) orättvis, men den matchen var död. Och det var bara vårt eget fel. Och Pique måste ta ansvar för vad han säger. Vi borde istället vara glada över att transferförbudet är så tandlöst att vi kan värva när det inte borde vara möjligt. Vi är en av världens största klubbar som genomgår sitt framgångsrikaste decennium rent sportsligt, känns inte som det är läge att gnälla om att världen är emot oss.
Barcelona 5puyol5
2015-08-18 17:56
Reals bänk: Casilla, Varane, Caravajal, Coentrao, Arbeloa, Nacho, Casemiro, Kovacic, Lucas Silva, Isco, Cherysev, Jese.

Barcas bänk: Ter Stegen, Douglas, Adriano, Mathieu, Bartra, Vermaelen, S.Roberto, Rafinha, Munir, Sandro, Pedro, (Arda & Vidal)

De anda på Reals bänk som inte duger som ersättare är Nacho och Lucas Silva, däremot duger inte Douglas, Vermaelen(vet inte vart man har honom???), Bartra, Roberto, Munir och Sandro som ersättarei Barca, jag hoppas vår start-elva håller sig skadefria annars blir det svårt att hänga med i ligan.
Barcelona Mr. Dashir
2015-08-18 17:50
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Jag är en av de som verkligen gillar Lucho och hoppas att han kan fortsätta utveckla detta laget så när han väl gjort lika många säsonger som Pep, kan i allra högsta grad jämföras. Luchos lag 14-15 hade mycket högre vinstprocent, gjorde fler mål och släppte in mindre jämfört med Peps lag 08-09, så helt kass är han inte. Jag tycker med bakgrund av den utveckling fotbollen har tagit de senaste åren och tiki-takans nedgång, att jag hellre ser Lucho som manager än Pep i dagsläget. Så om någon skulle fråga mig om jag skulle vilja byta Lucho mot Pep, så hade jag inte gjort det.
Barcelona Barça-MeTi
2015-08-18 17:34
att LE inte lärde sig från borta matchen mot Real Sociedad där han underskattade dem också, sån jävla idiot seriöst, ibland undrar jag hur fan snubben tänker,
Barcelona Frodo
2015-08-18 17:26
Det är svårt nog att vinna borta mot Athletic med sin starkaste elva. Jag vet inte hur LE tänkte men det var dömt att misslyckas med vår extremt mediokra elva i bortamötet. Det är tydligt att vi har för många mediokra spelare i vår trupp. Alla storklubbar har några stycken men vi har typ 6-7 som inte bidrar med någonting.

Vad gäller Piques avstängning är det inget som förvånar mig. Som Simeone sa, allting talar för Real Madrid. Perez kommer sätta igång sin MVP-kampanj tidigt likt säsongen 11/12. Vi får hoppas på att våra bästa spelare håller sig skadefria.

Vad som är beklagligt är hur vår kassa ledning tillåter allt från FIFA, UEFA, spanska förbundet, nationell och internationell media trampa på vår klubb och våra spelare utan att slå tillbaka.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-08-18 16:47
Rambla~

men det sjuka är att spelare som adriano tjänar mer än spelare som isco. vad ska man säga only in barcelona
Barcelona Yellow cake
2015-08-18 16:42
oj vad jag börjar sakna Xavi!
Barcelona Rambla~
2015-08-18 16:38
@Flavía:

Oj, över 35m för en rotationsspelare. Där har vi skillnaden på de här två klubbarna. Jämför Madrids bänk med Barcas, det är en viss skillnad på vad den kostar.
Barcelona ElRaval
2015-08-18 16:34
@11-9-10:

Jaa snälla, skynda att dra! Jag orkar knappt vänta tills vi äntligen får spela med Munir och Rafinha som första-val på forwards-positionerna.

Är visserligen positiv till en försäljning av Pedro, men vi tjänar ingenting på att hetsa fram någon förhandling. Han tar inte upp någon annans plats i laget och kan gott och väl sitta på bänken tills Januari-fönstret i mina ögon.

Varför ska han lämna så hastigt? Vi hinner ändå inte köpa in en ersättare innan transferfönstret stänger (och får heller inte göra det,,,,).
Flavía
2015-08-18 16:19
Från Inter-forumet: Tuttoshit - " Montoya kommer att frysas ut av mancini till januari månad" Lol! Efter 3 försäsongsmatcher så är han på väg bort från Inter. Detta trots att Mancini var den som ville ha honom från första början!
Barcelona Mido
2015-08-18 15:58
Det enda jag kräver av vårt lag denna säsong, är en CL plats,, tack vara trippeln.
Postat via SvenskaFans-appen
2015-08-18 15:58
@oocbgb:

vet inte om du förstod det jag skrev=). vart har jag skrivit att ttruppen ska bytas eller att tränaren ska kickas? elr du kanske vill åt likes från lucho boys?

för att påminna dig så skrev jag bara att lucho går ej att jämföra med pep. som att jämföra messi med pedro. pedro är duktig men inte i närheten av kung leo.

hoppas du förstår vad jag menade nu=)

visca barca
Flavía
2015-08-18 15:51
Officiellt: Mateo Kovacic har skrivit på ett 6-årskontrakt med Real Madrid.
Flavía
2015-08-18 15:42
Marc Bartra har blivit pappa för första gången. Han och flickvännen Melissa fick en flicka som heter Gala.

Stort grattis till de nyblivna föräldrarna!
Barcelona Barclasico
2015-08-18 15:42
@Flavía:

Haha att du äns orkar bry dig gubben, låt barnen vara.
Flavía
2015-08-18 15:28
Är det bara jag på forumet som småler när flera från Puertan kallar Pique för att vara en "vidrig människa", "värdelös mittback" "osportsligare spelare" o.s.v. samtidigt som marängerna försvarar svin som Sergio Ramos och Ronaldo när de gör dumheter på planen? :D
Barcelona oocbgb
2015-08-18 15:26
[QUOTE=Josep "Pep" Guardiola Sala]roligt att det alltid dyker upp nya "ansikten" på forumet efter varje förlust haha. roliga människor som inte har något liv!. äkta cules ta inte åt er. [/QUOTE] Lag vinner och förlorar. Bara för att vi förlorar en kalle anka-cup så ska hela truppen bytas ut och vår näst framgångsrika tränare avgå direkt. Bara att hålla sig undan forumet under och efter en förlust..
Barcelona Liunil Masse
2015-08-18 15:08
När Mourinho peta Tito i ögat, inget straff. Vad fan är detta för liga. Lämna den säger jag bara. Hello Ligue ÖÖÖÖ
Flavía
2015-08-18 14:51
Vilken dag kommer straffet att fastställas?
Barcelona Barclasico
2015-08-18 14:45
skojar ni, kommigen två dagar är för mkt, vrf inte bara vila en dag och sedan dagen efter träna lite lätt för att hålla igång motivationen
Barcelona Yellow cake
2015-08-18 14:43
Känns som att Messi saknar Neymar med hans smarta löpningar. Neymar är sjukt grym i spelet utan boll offensivt.. Pedro har inte marginalerna med sig nu heller, typiskt en spelare utan självförtroende.
Barcelona DM1982
2015-08-18 14:39
[QUOTE=Barclasico]The players have been given two days off. They return to training on Thursday, ahead of the league game against Athletic on Sunday. #fcblive Är det här ett skämt? [/QUOTE] Aldrig fel att vila kroppen lite.
2015-08-18 14:39
vart e folket som tyckte att Luchos barca är bättre än Peps?. bra att vi inte tar 6 titlar. det här går inte ens att jämföra med kungen pep!
2015-08-18 14:37
roligt att det alltid dyker upp nya "ansikten" på forumet efter varje förlust haha. roliga människor som inte har något liv!. äkta cules ta inte åt er.
Barcelona Barcelona4
2015-08-18 14:37
Barclasico

Nej, det är ingen skämt efter att de har spelat 3 matcher inom 7 dagar + träningar och det tar nog på krafterna.
Barcelona Barclasico
2015-08-18 14:33
The players have been given two days off. They return to training on Thursday, ahead of the league game against Athletic on Sunday. #fcblive

Är det här ett skämt?
Barcelona 11-9-10
2015-08-18 14:24
Bara för att redovisa för folk hur bestraffningar går till när det gäller Madrid.!
Barcelona 11-9-10
2015-08-18 14:20
Pien Piques avstängning kommer gälla i ligan!!!!
Pien11
2015-08-18 14:17
Barcelona 11-9-10
2015-08-18 13:58
@barcastuff: Pedro wants Man United to finally pay his 30M buyout fee. If they don't pay in the coming 2-3 days, he'll decide to stay at Barcelona. [md] Men dra till city idiot.....
Annons: