/spanien/barcelona/forum/24044.aspx/spanien/barcelona/forum/24044.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Deg
2006-09-09 11:07
Vinner ni ikväll då?
Barcelona Kamelen
2006-09-09 07:56
– Jag ska säga dig, Catalina, att jag har gjort mitt sista hopp på Camp Nou. Jag har en bötessamling på 30 000 euro nu. De pengarna kan jag aldrig betala så det är inga problem för mig. Men Sandro Rosell, du vet Laportas vicepresident, sa åt mig där inne på festen att jag har börjat skapa problem för dem, att jag kostar klubben pengar och att de kan få problem med säkerhetsfrågorna. »Det räcker nu, Jimmy« sa han.

– Och jag respekterar klubben, jag är ju själv medlem. Så mitt hopp på Kataloniens nationaldag blev det sista. Det är slut nu.

Jimmy Jump går tillbaka mot festlokalen med ett dussin tröjor i famnen.

Halvvägs dit vänder han sig om, vinkar till Catalina och ropar:

Visca Barça, Visca Catalunya!
Real Madrid Emílio
2006-09-09 02:15
om ni praisar unicefgrejen så hårt. Har ni då skänkt pengar till unicef själva? om det nu inte vore för pr osv så kunde ni skänkt pengar anonymt årligen istället för att gå ut å skylta med det?

hursomhelst så är det en god gest. men alla klubbar är mer än en klubb/fotboll för inbitna supportrar. Det är hjärta, känsla, lycka, sorg och kärlek. Vad är jag då? mer än en människa? en alien kanske? :p
Barcelona Ravo
2006-09-09 02:14
grabbar de här kallas att klubben har ett stort hjärta + marknads föring... tycker inte att de är överdrivet att sponsra UNICEF, jag skulle också ha gjort det om jag var laporta... pengar hamnar inte på number ett hos en Culè... remeber that
Barcelona Schubert
2006-09-09 01:09
Är till viss del beredd att hålla med Pablo. Det är lite överdrivet att sponsra Unicef. Det är lite som att studentkårerna ska ge bistånd. Vill folk ge bistånd är det upp till dom; det ska inte gå via nån organisation.

Sen förstår jag inte riktigt vad Barca har att göra med Unicef. OK om en kyrka eller nåt ville ge pengar till välgörande ändamål men Barca är en fotbollsklubb. Jag ser inte riktigt kopplingen.
Barcelona Brankt
2006-09-09 00:46
Jag tippar 4-1.
Real Madrid Ike
2006-09-09 00:05
Varför vi inte har bet&win som tröjj sponsor, och ger pengarna till UNICEF istället?
Så här tolkar jag det hela iaf.
Vi skulle absolut inte ha sponsorer på tröjjerna om det inte var ABSOLUT nödvändigt av ekonomiska själ att smutsa ner tröjjerna.
Dock ses inte UNICEF till skilland från tex spelföretag, som någon "smutsig" "reklam" där vi säljer principer för Euro.
Desutom tror jag folk underskattar publiciteten UNICEF får av att finnas på Barca´s tröjjor,
vilket är nå sjukt viktigt, som nu någon sa, att företag skulle betala miljarder för att få ha sitt namn där, finns det en orsak till!

Vad tjänar barca på detta?
Vi har Fått en logo på tröjjan, +att vi ger bort pengar..
Förutom att vi är i vetskapen att just VÅRAN club, hjälper barn runt om i världen istället för att själv få en stor summa pengar.
Så är faktist UNICEF på tröjjorna inte bara reklam för UNICEF, utan för FCBarcelona också.
Ju mer positiv uppmärksamhet, desto fler supportrar, och desto större club&ekonomisk makt. :)
Etoo_
2006-09-08 23:48
Har någon nån lista där det står vad alla spelare kallas...?

Vill veta vad alla Culés kallar Puyol,Ronaldinho,Xavi och Valdés
Barcelona Puyol!
2006-09-08 23:37
Puyol ska lätt bli Manager och President efter spelarkarriären. Han ska innehava alla FCB-poster som finns. Van Bronckhorst ska dock få en större plats vid sidan om för att han är grym.
Seger imon hoppas vi på! Hoppas att alla spelare är taggade och på tårna under hela matchen.
Tippar att Saforcada gör mål. Det ska jag tippa varje match..lär ju komma nån gång...förhoppningsvis .]
Wipa, hej då!
Barcelona Ghazza
2006-09-08 22:38
Tarrak,

Ja hela artikeln var med där. Hittade själva boken i en hylla så jag läste i den.
Något jag tyckte om var när Laporta berättade om Barcelonismon:

– "Att skapa Barcelona dag för dag kan också innebära att hedra offren från attentatet i Madrid 11 mars, att arbeta med Unicefprojekt i klubbens namn, attvårt arbete för FC Barcelona och inte fö vi som har fått förtroendet att leda klubben gör r vårt eget nöjes skull, att ni som sprider el barcelonismo över Katalonien, Spanien och världen arbetar för att vara värdiga ambassadörer för klubben och allt som den står för…"

Ett svar på tal till alla er som tror att Laporta väljer Unicef som sponsor för egen vinning. Redan då hade alltså Barca ett sammarbete med Unicef, och detta var redan år 2004.

En annan härlig sak var detta:

"Vår lagkapten Carles Puyol har tackat nej till en dubbelt så hög lön som den han har i Barcelona. Jag behöver inte påminna er om vilken klubb det handlade om…
Laporta ler och publiken jublar. Inte ens för dubbla lönen flyttar en riktig katalan till Madrid!"

Visca Barça y Visca Puyol!
Barcelona Barcelona.10
2006-09-08 22:20
GRABBAR JAG AR I BARCELONA NU....
FORCA BARCELONA..

O JAG SKA KOPA EN TROJA MESSINHO
Barcelona tarrak
2006-09-08 21:12
Ghazza/Jag hittade den på nätet. Sektträffen heter den, jag tror att hela artikeln är med på mitt länktips, hinner inte kolla. Trevlig läsning!
Barcelona Hertz
2006-09-08 21:12
Laporta gör verkligen som han lovat. Globaliserat Barca på och utanför planen och VERKLIGEN gjort FC Barcelona till mer än en klubb. Det här är inte för att ge UNICEF en massa pengar, det är för att statuera exempel. Pengar och fotboll är inte allt här i världen.
Barcelona la saeta rubia
2006-09-08 21:02
Grattis - ni ar Sveriges mest populara utlandska klubb!
Barcelona Ghazza
2006-09-08 20:56
tarrak, Nu blev jag sugen på att läsa den igen :) Skall genast leta upp den.
Barcelona tarrak
2006-09-08 20:36
Ämne: Jag tror inte på Lap....
Det förvånar mig inte. Maränger brukar försöka intala sig själva att det Barça står för är fejk. Jag tycker att du ska läsa den 2 år gamla artikeln "Jätten har vaknat" från Offside. För er som inte har läst den så handlar det om Offsides chefredaktör Tobias Regnell(?), inbiten madridista sedan barnsben och uppvuxen i Madrid, som åker till Barcelona för att slå hål på myten. Hur slutar artikeln? Han kommer fram till att allt är sant och han blir därmed så äcklad av sin egen ego-klubb att han slutar hålla på Madrid!

Jag snackade med en polare för ett tag sen som jobbar på Offside och Tobias står kvar vid sitt beslut. Alla är vi culés längst där inne;)
Barcelona O Fenômeno
2006-09-08 20:28
Jag tror inte på Laporta. Som någon skrev så hade man kunnat fixa BetandWin dealen och kammat in 100 mille per år och sen ge Unicef hälften istället för det dom gör nu. Så jag är säker på att det finns en baktanke med den här dealen som Barca tjänar på, kanske till och med mer.
Barcelona Beguiristain
2006-09-08 19:51
Ämne: Det jag inte förstår....
Goodwill........
Barcelona Ghazza
2006-09-08 19:44
tarrak,

Tror inte Madridfans förstår sådant. Samma sak som när de ville ha Beckham istället för Ronaldinho. Ja, jättekul med tröjförsäljning :P
Barcelona tarrak
2006-09-08 19:38
Ämne: Det jag inte förstår....Jag förstår att det kan komma som en chock för en supporter till världens(?) mest sönderkommersialiserade (det var ett långt ord) men Barças filosofi är att man behöver inte tjäna på allt. Man kan göra saker utan egen förtjänst, ni borde pröva det.
Barcelona Ghazza
2006-09-08 19:37
Vi tjänar inga pengar på att ha UNICEF, tvärtom. Läs gärna nyheten där Laporta talar ut om saken.
Barcelona O Fenômeno
2006-09-08 19:29
Det jag inte förstår är vad Barcelona tjänar på att ha UNICEF på tröjan?
Barcelona Visca el Barça Visca el catalonia y visca el copa
2006-09-08 19:28
Ämne: Unicef , Passar ej ,....
PRECIS
2006-09-08 19:27
Ronaldinho tror att chelsea kommer att vara `easy` och att werder bremen kommer att bli farliga
Barcelona Mitt Andra Landslag
2006-09-08 19:26
Unicef , Passar ej , Barca ska inte ha någon logga men dom bevisar att dom e mer än bara en Klubb ! MES QUE UN CLUB !
2006-09-08 19:22
Barca bevisade att dem e mer än en klubb. med UNICEF
Barcelona tarrak
2006-09-08 18:41
Pablo Escobar/För mig så är "barcelonismflummet" oerhört viktigt. Det är mycket det som gör att jag som svensk kan känna en oerhörd samhörighet och stolthet till en klubb som ligger på andra sidan Europa. Solidaritet och humanitet är något jag starkt förknippar med Barça och är två grundstenar för min livsfilosofi. Trots allt är fotbollen det viktigaste, men hade man börjat tumma på filosofin som genomsyrar klubben hade jag tappat mycket av mitt engagemang.
Barcelona Puyol_21
2006-09-08 18:08
Det jag menar är för försäljning, ahr läst de senaste nyheterna och där står det tydligt att de kommer spela med nya tröjan på tisdag..
Barcelona Puyol_21
2006-09-08 18:02
Hallå alla!
Är det någon som vet när UNICEF trycket kommer att vara på tröjorna?

Om nån fattar vad jag menar..
Real Madrid Zizou[v]-
2006-09-08 16:30
Tyvär så visas inte matchen på tv4+ denna veckan..vrf? vilken tid spelar ni?
Annons: