/spanien/barcelona/forum/24043.aspx/spanien/barcelona/forum/24043.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-03-07 19:09
Romano Africano:

Om nu Deco själv vill lämna då? Då är det ju lika bra att försöka få lite betalt för honom.

Eto'o har som sagt varit borta 5 månader efter en svår meniskskada. Med resultatet i hand var han inte redo att spela en match på den här nivån. Det är helt naturligt att spelare som varit långtidsskadade gör en bra insats i sin första riktiga match för att sen i nästkommande matcher vara temposvaga och helt obekväm med bollen. Efter Athletic-matchen så vilade han mot Zaragoza, just för att fystränare och läkare varnade att han inte bör spela flera matcher med så kort varsel mellan. Han fick spela 20 min mot Sevilla i helgen. Rijkaard har enligt mig gjort helt rätt som matchat honom lugnt, och om alla rapporter stämmer så har han och Eto'o haft en bra dialog i stort sett efter varje träningspass om hur hans rehab och form utvecklats. Problemet som jag kan se är att Eto'o har så mycket passion och vilja och verkligen vill spela till varje pris, trots att han kanske inte är fysiskt helt återställd. Summa sumarum, det var en vild chansning att spela med både Eto'o och Messi som inte gick hem.
Barcelona Rambla
2007-03-07 18:57
Dojjan:

Sportal.se, Fotbolleuropa.se och liknande siter, kopierar översätter vad oseriösa siter som Triballfotball.com skriver. Jag skulle nog inte ta det på fullaste allvar nej.
Spanien Romano Africano
2007-03-07 18:56
Tycker inte Deco borde säljas bänkas lite så han blir tvungen att bli sig själv igen.

Jag är Roma fan men jag beundrar barca för deras fotboll.

Ni har ingenting att oro är för, ni kommer vinna ligan för när Eto'o,Messi kommer i spelform blir det som förra året i alla fall offensivt. då är det ingen lag i spanien eller europa som hänger med.

Rjikard kan dissas för två saker tycker jag, att han spelade Ronaldinho som target anfallare och att han inte spelade in Eto'o när han kom tillbaka. Kan förstå bara om Eto'o blev sämre efter Bilbao matchen, men det har man inte hört.
Barcelona Evička
2007-03-07 18:55
Rambla
Det vore underbart, men jag undrar om han vågar göra botifarran igen.

Podolski ja, kan väl inte säga att jag har gillat honom heller, men just nu verkar han rätt sympatisk. =)
Dojjan
2007-03-07 18:54
Hitta länken där set står att Deco vill lämna, men sen vet man ju inte hur mycket sanning det ligger i dem rykterna.
Man ska nog ta dem med en nypa salt.
Barcelona Rambla
2007-03-07 18:51
Evièka:

Van Bommel sänker marängerna idag. :D

Det är ju till Bayern vi culés får sätta vårt hopp i CL nu med tanke på att han spelar där.

Efter att ha läst vilken culé Podolski tycks vara så blir ju känslan bara ännu starkare. Även om jag inte hyst några större känslor för honom tidigare.
Barcelona Rambla
2007-03-07 18:49
Myrran:

Det stämmer. Runt den 4-5 augusti åker man till Kina, preliminärt. Hoppas bara att planeringen är bättre än inför Amerika-turnén. Känns lite som den försäsongen förstört nästan hela säsongen så här långt.
Barcelona Evička
2007-03-07 18:48
La Cibeles
Lika mycket som ni höll på oss igår ;)
Barcelona Myrran
2007-03-07 18:43
Captian Fabuloso Cave Of Hair

Har läst på ett ställe, tror det var SPORT, att det kommer bli träningsläger i Kina. Och sen på Goal tror jag att det skulle vara träningsläger i Skottland.

Kanske blir så att Barca spelar i Kina först och säljer lite prylar till någon miljon kineser och sedan åker till Skottland för att slippa jetlagget i början av säsongen... Men vem vet här inne, den som lever få se...
Barcelona Rambla
2007-03-07 18:41
De flesta av oss vet nog vad Deco har betytt för Barcelona de senaste 3 åren. Dessvärre så har han inte kommit upp i den standard han skämde bort oss med tidigare denna säsong. Det är han visserligen inte ensam om, men det märks tydligt på spelet när inte Deco är sitt vanliga jag.

Han har inte sagt något offentligt om att vilja lämna, tvärt om. Däremot så har han tidigare uttalat sig om sin beundran för brittisk fotboll och Premier League.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-03-07 18:37
Jag måste säga att det är riktigt fint att fans från olika lag kommer in på forumet och inte skrattar åt oss, utan i stället säger schyssta, optimistiska ord. Liverpoolare, interistas och till och med en madridista har varit här inne och försökt höja stämningen på oss, nedsjunkna Cúles.

Det här är vad fotbollsälskare och supporterskap, is all about!

Criff/ Är du säker på att försäsnongen detta år kommer att spelas i Skottland. Jag har nämligen läst något om Kina.
Dojjan
2007-03-07 18:34
Ser att det snackas en del om Deco.
Har han inte redan gått ut och sagt att han vill lämna Barcelona efter denna säsongen?

Deco är en av mina favorit spelare, tycker killen är grymt bra när han är i form. Tror han betyder mer för Barcelona än vad många verkar tro.
Barcelona Rambla
2007-03-07 18:29
Varken Eto'o eller Messi är i matchform och borde egentligen inte ha startat matchen igår (det är lätt att vara efterklok). Guddy gjorde det bra när han väl kom in. Både Messi och Ronaldinho, så länge han var ute på en kant, hade verkligen behövt understöd av en ytterback (ännu en gång, lätt att vara efterklok). Så fort Messi fick bollen hade han ju två ibland 3 man emot sig.

Den här 3-4-3 formationen funkade faktiskt inte, okej alla visste att det var en vild chansning men hade vi mött ett lag med bättre anfallare hade de avgjort matchen redan i första halvlek. Kanske var Rijkaards tanke (förutsatt att laget ej släppte till så lätt som de faktiskt gjorde i första halvlek) att Liverpool skulle mattas i andra halvlek och vårt mittfält ta över helt. Det var ju faktiskt det som hände sista kvarten, även om det inte blev någon vidare forcering efter Guddys mål.
Barcelona Kapten11
2007-03-07 18:18
Ämne: Ämne: Nej, eg....
Deco i PL.. känns inte som hans typ av fotboll direkt, han är ju direkt temposvag faktiskt. Chelsea är väl den klubb som lär ligga bäst till i så fall. Fast Deco, Lampard och Ballack i samma lag känns inte speciellt troligt.

Intressant att se vilket lag Rijkaard ställer upp med på lördag. Blir det kanske Eidur från start? Eto'o är verkligen inte i matchform än, och frågan är om han ska spelas i form sådana här matcher.

Barcelona Myrran
2007-03-07 17:59
Om man kollar på vilka lag som åkte ut bara igår Barca, Lyon och Inter och Porto. Men det tre förstnämnda var lågoddsare för CL vinsten. Det var Top 16 i Europa detta året. Man kan inte räkna med något annat än att de blir tufft. Och ingen spelare i världen klarar av att spela fotboll när den har minst 2 motståndare i ryggen hela tiden, speciellt Messi och Ronaldinho. Allt de kunde göra var att spela tillbaka. Men men man kan inte vinna allt men riktigt synd att vi är ute...

Grattis Valencia och lycka till Real Madrid...
Paella
2007-03-07 17:51
Paella
2007-03-07 17:51
Måste erkänna att det kommer vara lite tomt utan Barca i CL. Förrövrigt helt underbart att se/höra när Barcas fans stämmer upp till sång, direkt efter match i YNWA tillsammans med hela Anfield. Det var mäktigt att se!
Barcelona Rambla
2007-03-07 17:45
Ämne: Nej, egentligen é de....
Rykten i Spanien säger att Barça i framtiden tänker satsa på Xavi och Iniesta som offensivt innermittfältspar, och att Deco lämnar till sommaren. Det sägs att han drar till England och PL. Hur pass allvarligt man ska ta på det är en annan fråga.
Barcelona Kapten11
2007-03-07 17:33
Nej, egentligen é det helt sjukt. Killen var ju högeranfallare för ett par matcher sen, och nu nån slags offensiv vänsterback. Imponerande vid hans ålder. Men hans rätta plats är ju innermitt.
Fast ärligt talat, så lär ju inte Deco acceptera, att bara spela då och då. Samtidigt kan en försäljning innebära en hel del pengar, som kan användas till att förstärka svagare lagdelar, eller bredda truppen.
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-03-07 17:28
orrkka säga att ronaldinho e dålig eller messi elr deco eller nån vi åkte ur champions leauge och kan ingen göra ronaldinho är bäst men han måste träna mer för han är inte van o spela me etoo o messi för dom kom just från skadad när barca hade gjort en ty taktikt o allt vi ska va glada att vi inte skämde ut oss realt komien nu grabbar vi vinner i camp nou mot real

FOOOOOORCA BARCA3
Barcelona Rambla
2007-03-07 17:22
Ämne: Om man ska blicka fr....
Jag har alltid försvarat Deco annars, men kan bara instämma. Deco har inte alls kommit upp i den standard han skämt bort oss de två senaste säsongerna. Iniesta användes helt fel igår, speciellt under den andra halvleken då han ofta fick agera vänsterback. Inte för att han gjorde bort sig men det kan väl knappast vara hans optimala position?
Barcelona Kapten11
2007-03-07 17:08
Om man ska blicka framåt litegrann, så känns det som att det här kommer gynna oss i ligaspelet. Inget mer vila spelare, helt enkel fräscha lirare som kan gå på max både fysiskt och psykiskt eftersom att ligan nu är huvudprio.

Jag vet att detta upprör många, men kanske är det dags att låta Iniesta ta plats istället för Deco. Iniesta har ett stort Barca-hjärta, men frågan är hur länge han är villig att spela andrafiolen bakom Xavi och Deco? Personligen ser jag helst att Iniesta tar över redan nu, Deco är en bra fotbollsspelare, men Iniesta är i nuläget faktiskt bättre, och har framtiden för sig.
Barcelona BARÇAAA
2007-03-07 16:58
FORÇA BARÇA!Vi kommer vinna la liga.
Barcelona Més que un club / Messi
2007-03-07 16:52
Vad var det viktiga med det?
Barcelona Karzan
2007-03-07 16:19
O.B.S Läs Viktigt Meddelande Till Alla Barca Fans

jag visste att barca inte skulle komma vidare han ronaldinho vet jag/man inte har hänt med han e så jävla dålig nu jag älskade han i 3 år men nu e han kass jag har alltid gillat honom men frågan är vad som har hänt med honom. messi börjar gå i hans fotspår asså dom måste vinna ligan och copa del rey annars e det synd om barca.
MANloveUTD
2007-03-07 16:17
jag lider med alla barcafans idag. jag hoppas och tror att ni vinner ligan och får behålla alla spelare tills nästa säsong. kom ihåg att även om ni inte hade erat bästa lag i dess bästa form och inte spelade eran bästa fotboll så slog ni ändå liverpool på bortaplan och det är starkt. när ni kom igång lite i andra halvlek såg man att ni va europas bästa fotbollslag.

real madrid tar ni till helgen, lite på det!
Barcelona Rambla
2007-03-07 16:06
Ämne: jag tycker faktiskt ....
Jag fattar inte hur en intelligensbefriad varelse som du tillåts skriva här.

Valdes räddade oss igår. Han gjorde ett enda misstag, det var när han sparkade ut bollen till en Sissoko som stod 40m ut och träffade ribban på med sitt direktskott. Annars var han felfri. Öppna ögonen för tusan lillgrabben.
Barcelona Més que un club / Messi
2007-03-07 16:01
Gaucho 10.
Samma här.
Barcelona Barcc
2007-03-07 16:01
Det är otroligt tung idag. Kan inte minnas senast man mådde så här... Men fansens samhörighet värmer... Vi tar nya tag och i helgen är det klassikern... Vi reser oss igen!
Barcelona Gaucho 10
2007-03-07 15:48
Jag fattar inte varför Dinho spelade targetplayer
och Eto´o ute på kanten. jag blev faktist riktigt förbannad.
Annons: