/spanien/barcelona/forum/24042.aspx/spanien/barcelona/forum/24042.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi 10
2007-06-17 09:45
Mindre än 12 timmar till matchstart... kan knappt bärga mig. Hoppas Mallorca står ut och att Arango får på ett skönt långskott samtidigt som Messi ser till att Barca får en snabb 2-0 ledning ; )
Barcelona Marcos
2007-06-17 09:43
Vi vinner idag grabbar. Synd bara att ligan ska avgöras genom inbördesmöten. Lagen har i själva verket samma poäng så det är lite synd eftersom Real Madrid inte kommer att kännas som en "riktig" mästare. Det ultimata skulle vara dubbelmöten mellan lagen eller en stor jäkla final på Mestalla.
Barcelona Anton_
2007-06-17 08:29
VEM VINNER LIGA !!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona RonaldinhoGaucho10
2007-06-17 04:27
grabbar jag vaknade av att barcelona vann ligan :D hoppas det händer nu!

Visca Barcelona :D
Barcelona Holländaren
2007-06-17 02:05
Tror det är mer sannolikt att Puyol lämnar än att Eto'o gör det. Extremt osannolikt således.
Barcelona Rambla
2007-06-16 22:51
Om detta stämmer så har Wenger gjort sig skyldig till olovlig kontakt när det gäller Samuel Eto'o. Han ska tydligen ha träffat Samu i hemlighet när denne var på samling med Kameruns landslag. Mötet ska ha gått bra och Wenger ska ha fått signaler från Samu som antydde att denne kunde tänka sig att gå till Arsenal. Barças höga pris på Samu, €35m, ska ha dock avskräckt Arsenals ledning.

Jaja, uppgifterna kommer från engelska The Sun så det ska väl inte tas på allvar.
Barcelona El Gitáno
2007-06-16 22:08
Tompa// Det har du rätt i, vem jag tror knappast att det är aktuellt..

RTBO(6) Jag hoppas precis som du att han stannar..
Barcelona Rambla
2007-06-16 21:59
Ride:

Tyvärr, men om det beslutas från högre ort att någon ska gå så lär de bli Samu. Precis som Tompa så gillar även jag att Samu går sina egna vägar och säger precis vad han tycker. Han har den här säsongen visat klart och tydligt att han är beredd att offra allt av sig självt på planen till skillnad mot vissa andra.

Höga uppsatta medlemmar ur styrelsen ser dess väre inte på saken som vi fans gör. De tänker enbart i termer som bra eller dålig publicitet för klubben. För att inte glömma marknadsvärde och intäkter.
Barcelona Saviola #22
2007-06-16 21:10
Om ni inte har läst de än så äre gratis att kolla på barca matchen på barcelonas hemsida
på barca tv online!!!!..

;p
NICE!!!
Barcelona Saviola #22
2007-06-16 21:03
Vad jag undra är maxi dom stora rubrikerna i spanien??

FORZA MAXI LOPÈS
Barcelona Tompa
2007-06-16 20:50
El Gitano:
Nja, marängerna skulle säkert även dem kunna hosta fram en miljard spänn eller mer för Ronaldinho. Men en sådan transfer är naturligtvis extremt osannolik. Dels har Dinho vad jag vet aldrig antytt att han har minsta intresse att flytta till Real Madrid och för det andra kan Laporta o CO bara inte vara så dumma att kluben går på en "Figo mina" till.
Barcelona Tompa
2007-06-16 20:45
Jag vill verkligen inte att Etóo lämnar Barca. Förutom att han är en av världens absolut bästa anfallsspelare är det också befriande och se att det ännu år 2007 faktiskt finns spelare som inte är "dresserade" i s.k mediaträning. En sådan spelare är Etóo och han har so m ZARM skriver aldrig agerat illojalt mot klubben.

Om nu Henry anländer och ingen av Dinho-Etóo-Messi säljs - vem kommer bänkas i REM gänget? Det finns ju inte plats för alla fyra samtidigt, åtminstone inte i det nuvarande spelsystemet.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-06-16 20:42
El Gitáno

Syftar du på mitt inlägg?
Vad jag mena var att OM nån väntas lämna av trion längst fram så är tror jag det är dinho som lämnar.
Självklart vill jag inte att han lämnar detta var då en teori.
Barcelona El Gitáno
2007-06-16 20:37
Sälja Ronaldinho? Huh! Han har haft en lite halvtaksig sässong, men är ändå en av världens bästa. När han väl är i form så finns det ingen som kan stoppa honom. Möjligtvis ett 10-siffrigt belopp, men det är i så fall bara Chelsea som har råd med honom, och vem vill se Ronaldinho i Chelsea?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2007-06-16 20:34
Rambla

Sammy har gång på gång visat sin kärlek för klubben, jag tror han är kvar för den krigar vilja han visar för klubben.

Jag tror faktist ronaldinho är den som lämnar om nån väntas lämna REM, var han på plats vid läktaren i förra matchen?

Svar nej!

Satt och lekte med med tanken om han nu skulle lämna hur det hela skulle se ut, en anfallare anländer vi kallar han för henry för skoj skull och bildar en 4-4-2.

Min teori om det hela.
Barcelona BARÇAAA
2007-06-16 19:59
Om madrid spelar kryss imorgon,så kommer jag hamna i finkan!Jag vet inte va jag kommer att göra.BARÇA-4EVER.
Barcelona ZARM
2007-06-16 19:51
Men varför vill man se Eto'o försvinna? Är det enbart för att han pratar lite för mycket? Kompenseras det inte av att han spelar så bra på plan? Sen kan jag tycka att det är befriande med spelare som vågar säga vad de tycker så länge de inte handlar illojalt mot klubben (vilket jag inte tycker att han gör).
Jag hoppas innerligt att han stannar.
Barcelona rebinho
2007-06-16 19:48
barca snälla satsa på defensiven
Barcelona Puyol_Saviola
2007-06-16 19:34
Vi borde verkligen lägga näst intill all fokus på defensiven.
Och köpa en världsmålvakt, även om jag personligen älskar Valdes.

På anfallssidan bör vi sälja Ludo, betala någon klubb för att ta emot Santi och behålla Guddy, han kanske gör ett bättre andra år.
Saviola är en av mina absoluta favoriter men han är för girig. Hur trevlig han än är mot fansen vid sidan av plan och vad han än gör på plan är han fr girig. Vi bör inte betala massa pengar för en spelare som inte kommer spela, tack vare Mister. Som för övrigt också borde gå.

Så, behåll: Eto'o, Ronnie, Messi, Guddy, upp med Dos Santos och köp en bra forward som är bra och lovande men som nöjer sig med att nöta bänk.
Det är inte världens lättaste uppgift men det går.
Barcelona Rambla
2007-06-16 19:33
Edmilson skadad igen. Herregud, har han varit annat denna säsong?

Hur jobbigt det än kan tyckas att ta in, så måste nog alla culés inse faktum att möjligheten Samu skeppas iväg faktiskt existerar. Intressenter finns det i överflöd och de är villiga att betala stora pengar för lejonet.

Något som jag vill ska ske? I h*****e heller men man måste vara realist och inse att möjligheten finns. Inte för att Samu själv vill det, utan klubbledningen.
Barcelona Puyol_Saviola
2007-06-16 19:28
Jag försöker förstå men det går inte, vem ska Henry ersätta? Han kan inte sitta på bänken, inte Eto'o heller, inte Ronnie men främst inte Messi!
Ska Ronnie gå ner på mitten och peta någon av de två offensiva mittfältare vi har där? Makes no sense!
Barcelona Gabriel
2007-06-16 19:19
För det första, Eto'o ska ingenstans. Om (men det ska han inte!) han går så ska de som ansvarar för hans flytt dra direkt. Dessutom, om Eto'o går - Torres? David Villa säger jag!
Barcelona El Gitáno
2007-06-16 19:15
Och vem ska Henry peta? Jag tycker definitivt inte att det är värt att lägga 250 miljoner på en spelare som 1. Kommer att sitta på bänken eller 2. Kommer att peta Eto´o vilket gör att han blir missnöjd och vill byta klubb.

Jag tycker att Eto´o passar bättre in i vårat spelsysystem än vad Henry skulle göra..

Barcelona Rambla
2007-06-16 19:06
Du frågade om jag tror det. Det gör jag inte, inget mer med det.
Barcelona MESSIIIII
2007-06-16 19:03
Ämne: Ämne: Tjenare....
varför inte?
Barcelona Rambla
2007-06-16 19:00
Ämne: Tjenare tror ni att ....
Nej!
Barcelona MESSIIIII
2007-06-16 18:59
Tjenare tror ni att Henry kommer till barca?
Barcelona Rambla
2007-06-16 18:50
Som sagt, hade jag fått välja hade jag också valt bort Rijkaard och Txiki. Nu har ju varken jag eller ni något att säga till om.

Samu har ett stort problem och det är att han har en alldeles för stor trut när han får en mikrofon under näsan. Jag har inga problem med detta, så länge han visar den passion och offervilja på planen. Dessvärre så ser nog inte högt uppsatta personer inom klubben det på samma sätt.

Barça har historiskt sett en förmåga att agera självdestruktivt och göra korkade val. Se bara hur man släppte Ronaldo, Rivaldo och Figo. Jag trodde att man skulle slippa allt sånt när Laporta blev president men sen kom brytningen med Rosell, för att inte tala om denna säsongens händelser med tjafs i omklädningsrummet.

Jag hoppas dock att jag har fel.
Barcelona Barcelonito
2007-06-16 18:43
Hellre sparka Rijkaard än sälja Eto'o om det nu skulle va några problem. Men jag tror att båda kommer att stanna. Eto'o och de andra stora stjärnorna i Barca måste ju vara lite mer motiverade nästa säsong då nya storspelare kommer till Barcelona.
Barcelona Rambla
2007-06-16 18:38
Samu vill till varje pris stanna i Barça. Dessvärre, om man ska tro på illavarslande rykten så finns det de som vill ha bort honom från klubben.

Det värsta misstaget klubben kan göra som jag ser det. Jag hoppas verkligen Laporta står på sig.

Försvinner Samu, gud förbjude, så kan jag faktiskt se Laporta gå efter Torrés. Om han lyckas är ju dock en helt annan fråga.
Annons: