/spanien/barcelona/forum/24035.aspx/spanien/barcelona/forum/24035.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kim
2007-03-09 14:16
Rambla:
Precis så har jag också resonerat. Ytterbackarnas understöd blir obefintligt, och istället blir det trångt i mitten, när våra ytterforwards tvingas att dra sig inåt.
Barcelona Rambla
2007-03-09 14:05
Kim:

Det funkade med 3-4-3 i en halvlek mot Zaragoza. Om det nu berodde på överraskningsmomentet låter jag vara osagt. Vi såg mot Liverpool att det är lätt att försvara sig mot om hela laget ligger i press och är fokuserade (vilket Liverpool gjorde och var). Det är ett mycket riskfyllt spelsätt och man tar stora risker om inte bolltempo skruvas upp och inte passningar har rätt adress. Känns inte alls bra om det blir ett sådant spelsätt. Ronaldinho och Messi får ingen assistens av några ytterbackar, vilket gör det svårt för dem att vända upp.

Har verkligen svårt att se Rijkaard skulle spela så en gång till, och det i en seriematch där vi är hemmalag och inte under någon vidare press. Men som sagt, han har visat sig vara envis förut den gode Frank.
Barcelona Puyolinho
2007-03-09 14:02
Alltid när det börjar närma sig El Clasico så skriver vi Artiklar om oss själva och vårat lag.
Men Real Madrids redaktion skriver om oss :P Det e rättkul faktiskt ! :D
Barcelona Kim
2007-03-09 13:59
Att Gio är petad, tycker jag tyder på att vi återigen får se en bristfällig uppställning liknande 3-4-3. Det som finns nu till en vänsterback är bara Sylvinho, och jag kan inte se några som helst indikationer på att han skulle få starta.
Barcelona Ghazza
2007-03-09 13:59
Det roliga är att krönikor som "Grishuvudet talar ut!" inte alls är speciellt roliga. Ironin är ganska låg och nivån likaså. Vore roligare om madridforumet någon gång kunde producera artiklar med lite klass om oss. Ta Holländarens satirberättelse om "Den guidade turen i Madrid", det är klass. ;)
Barcelona Rambla
2007-03-09 13:57
Ronaldinho är åtminstone uttagen i truppen, så då har man bedömt att han är i speldugligt skick. Ingen Zambrotta eller Guily (avstängda), Gio och Motta. Motta som missat de tre senaste träningarna pga personliga orsaker. Gio verkar helt ha tappat Rijkaards förtroende, eller? Vi lär bli sårbara på kanterna med Oleguer, Sylvinho och Belletti. Låt oss lösa det genom att behålla bollen inom laget och låta marängerna jaga den som det brukar se ut. :D
Barcelona el Flaco
2007-03-09 13:54
Goda nyheter. Ronaldinho är åtminstone uttagen i truppen till el Clasico.

Hela listan: Valdés, Jorquiera, Puyol, Xavi, Belletti, Saviola, Oleguer, Iniesta, Ronaldinho, Messi, Gudjohnsenh, Márquez, Edmílson, Sylvinho, Ezquerrom, Eto'o, Thuram och Deco.

Giuly och Zambrotta är, vi alla vet, avstängda medan Motta och Gio är petade.
Barcelona Rambla
2007-03-09 13:41
Låt notiserna komma bara. Ska bli intressant att se hur många de spottar ut efter en förlust med 3-0? Framför allt ska det bli intressant att läsa bortförklaringarna. :D
Barcelona Evička
2007-03-09 13:40
Ämne: Fantastiskt vad mång....
Säg inte att du är förvånad. ;)
Barcelona Kim
2007-03-09 13:36
Fantastiskt vad många artiklar man kan pråma ut. Kvantitet före kvalitet är hela madridismons ledord numera. Artiklar (eller notiser kanske är ett mer passande ord), värvningar, misstag från Roberto Carlos, intjänade pengar, utgifter. Allt har de störst siffror på.
Barcelona el Flaco
2007-03-09 13:35
Ronaldnho är fortfarande tveksam till spel mot Real på lördag. Han har ont i vänstra benet efter matchen mot Liverpool och har tränat på La Masia endast en gång sens tisdag, nämligen igårkväll. Hoppas det inte är något allvarligt.
Barcelona João Pinto
2007-03-09 13:34
Är det någon som har koll på om det blir tre eller fyrbackslinjer?
Real Madrid King_raul
2007-03-09 13:30
är oleguer i startelvan imorgon?

Barcelona Zamboza
2007-03-09 13:28
Läs senaste real artikeln. Än en gång drar madridistan upp alla titlar man minsann vunnit. Artikeln är skriven av ingen mindre än R. Vimarlund. Det luktar rädsla för förlust på långa vägar. För dem tror väl verkligen inte att dem har något att hämta på Camp nou? Frågan för mig är inte om vi vinner, utan hur mycket vi vinner med.
Barcelona T#11
2007-03-09 13:24
jag hoppas på att det blir xavi och iniesta och inte deco, förlorar bollen för ofta, mkt farligt med tanke på hans position, vilket gör så att motståndarna kontrar mot oss, och det är exakt det dom flesta lagen vill mot oss.

förövrigt så tycker jag att motta ska spela bakom dom, behövs verkligen i den här mathcen, fysiskt tuff och vinner mkt bollar specillt i luften
Barcelona Zamboza
2007-03-09 13:07
I morgon dagens match hoppas jag på en 4-3-3 system med REM på topp( garanterat vinst?) och Iniesta ska ha en plats på på mittfältet, oavsett om det är på Decos eller Xavis bekostnad. Sen hoppas jag att Thuram får fortsätta tillsammans med Puyol i mitten. Jag hoppas verkligen inte Belletti spelar imorrn från start, börjar ogilla han mer och mer som spelare och det är inte bara pga misstaget mot Pool. Enligt mig verkar han inte ha några ambitioner på att förbättra sig och då ska han inte spela i barca. Angående Kviborg så visste vi väl att han är en pajas. Han är som alla andra madritistas som ska dra upp sin fina historia i dessa svåra tider. Att han gärna ser att barca förlorar var dem än spelar gör ju bara att man blir ännu mer glad över en eventuell el clasico seger imorgon. En seger gör ju också att man med stor säkerhet kan räkna bort real från deras enda chans denna säsong till en titel.
Barcelona Melander Nr. 3
2007-03-09 13:01
Jag blir så förbannad på alla som vill ha bort Frank Reijkaard som jag tycker är en fantastisk tränare som alltid vill spelarnas bästa. Vem var det som såg till att Barca vann sin första ligatitel på 6 år och sen fick ytterligare en ligaseger, och vem var tränare när Barca vann CL! Ta till exempel Sir Alex Ferguson, hur gick det för honom när han kom det började trögt men vi vet alla hur mycket han gjort för Manchester united eftersom han suttit i 20 år nu. Så sluta för helvete att snacka skit om Frank och stötta honom när det går dåligt inte kasta skit på honom, man kan inte vinna ligan varje år. Ni borde tacka honom för allt han gjort annars glömmer ni ert hjärta!
Barcelona Myrran
2007-03-09 12:55
Har det gått för långt om man först kollar skribenten på Reals artiklar om den är värd att läsa?
Barcelona _Giovanni_
2007-03-09 12:29
CHAMPION lEAGUE
Valencia vs chelsea

AC Milan vs Bayern munchen

PSV Eindhoven vs Liverpool

Roma vs Mancheter United

Kvartsfinaler

Barcelona Taherinho
2007-03-09 11:38
Kviborg, Kviborg, Kviborg....innan jag börjar kritisera din "fantastiska" artikel...bara en fråga...vem var det som sa till dig att du borde skriva artiklar??? Herregud...ska vi Barcelonistas kolla upp våra meriter innan vi kallar oss för världens framgångsrikaste klubb??!! Kom ihåg en sak...vi är Barca fans för det fantastiska spel engagemang och fotbollsfilosofi som vi har, titlar, jättekul men snälla gubben det är inte därför vi är cules. "Det låter sjukt, men jag blir faktiskt glad när Barc förlorar"....OCH VEM FAN BRYR SIG???? Israeliter.....exakt..kom ihåg bara vad israelitern gjorde sedan med Palestina när de väl fick chansen....Nu vill jag säga vad jag tycker, respekt åt en fantastikt klubb som Real Madrid, åt spelarna och en del av fansen. Men det är just den här högmodiga instälningen som ni så kallade real fans har som får en och avsky er... Har du nånsin hört talas om ordet ödmjuk, respekt?? Som nån i Milanforumet så vackert skrev... Kviborg...Läs MER, skriv MINDRE!!!!!!!!

Visca Barca och snäla skriv en artikel si sådär kl 23.58 lördag kväll...jag ber dig!!!!
Ciao
Spanien guddytoshoes
2007-03-09 11:17
En väldigt intressant artikel om en i tiden för er intressant problemställning.

lycka till på lördag
Barcelona Tiago
2007-03-09 11:12
Puyolinho

Har han inte vart det dom senaste 4 åren?:)
Barcelona Puyolinho
2007-03-09 10:07
Haha. Är det bara jag som tycker att Kviborg har blivit desperat med sina texter nu på senare tid ? :P
Barcelona Holländaren
2007-03-09 08:49
Intressant.
Kviborg jämför sig med israeliterna. Själv skulle jag nog främst jämföra dem med amerikanerna, men israeliterna duger också.
Barcelona Woofi
2007-03-09 01:14
Ja då bär det av mor Barca... har dock ingen biljett än men det ska förhoppningsvis fixa sig, annars får man väl hänga runt arenan och dra i sig stämningen innan och efter match.
Real Madrid AckeDman
2007-03-09 01:06
Fan vad bra Krönika... riktigt rättvist skildrad.
Real Madrid OSCAR
2007-03-09 00:54
Läsvärd krönika om El classico! Alltid lär man sig något=) Hoppas Det blir en riktigt bra match på lördag. Och en hel del "tufft" spel som d skall vara.
Barcelona Rubén
2007-03-09 00:13
Ajja, historia är tråkigt :P...om man inte läser fotbollens nutidshistoria år 92.:D men om man läser 50-tal är det en dyster sak att läsa med blårött hjärta eller som människa överhuvudtaget...men nu får vi se till att göra historia till en bra sak och en bra sak vore ju att vinna på lördag....

buenas noches hermanos
Real Madrid King_raul
2007-03-09 00:12
Kul att el clasico pajkastningen är igång redan så vi slipper fokusera på tråkigheter som brutna näsor och andra lågvattenmärken.

Rambla,
allt väl? länge sedan vi tjötade!
Billle.
2007-03-09 00:06
"Casillas, stålmannen iklädd en vit dräkt, rädda oss även denna gång och håll nollan, ge sedan Robinho bollen och tillåt honom att göra det han gör bäst, att trolla."

Själv skulle jag säga Filma, men vad tycker ni? :D
Annons: