/spanien/barcelona/forum/24032.aspx/spanien/barcelona/forum/24032.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Juelz
2006-09-13 17:02
La Rambla:

Haha, fresh bild!
Jorquera ser ut som Jack Nicholson i The shining med den grimasen. :)
Barcelona Lisa
2006-09-13 17:00
Det spelar ingen roll hur tröjorna ser ut för det är det som finns innanför som räknas. Hjärtat syftar jag på och inget annat... :P
Jag tycker att det är vackert med "Unicef" beroende på vad det innebär.
Barcelona Barçafan_Nr1
2006-09-13 16:59
klicka på den nedre bilden
Barcelona La Rambla
2006-09-13 16:57
Nu är Barça illa ute. Den dåliga stämningen som desperata realfans har förutspått ska drabba truppen, har nu nått sin kulmen på vår avbytarbänk. Nu kommer raset, spelarna kommer att börja tjafsa med Rijkaard på träningarna och allt kommer att sluta i kaos. Ve och fasa. :D

Se bild!
Barcelona Barçafan_Nr1
2006-09-13 16:57
provar igen
Barcelona Barçafan_Nr1
2006-09-13 16:56
Klicka på länken...smoke weed everyday!

Barcelona Kamelen
2006-09-13 16:54
Att ens en Madrid supporter kan med att kommentera våra tröjor när de har sålt sig till Siemens av alla. Idioti.
Barcelona La Rambla
2006-09-13 16:52
Ta inte illa upp men era nya tröjor är fula, speciellt med Unicef på bröstet.

Eh, nej vi tar inte illa upp, vi tycker det är jättekul att en vilsen madridista kommer in på vårt forum och öppnar sitt hjärta. Vi jublar i högan sky. Bland det mest korkade jag läst här inne.

Ta inte illa upp, jag tycker era tröjor är fula, med eller utan Siemens på bröstet. :-)~
Real Madrid Zizou # 5
2006-09-13 16:44
Ta inte illa upp , Men era nya tröjor är fula me unicef där framme . Har aldrig tycktt att era tröjor är snygga men nu är dem ännu fulare . Men de är inte efter tröjor man spelar fotboll och grattis till utklassningen igår :)

Hala Madrid !
Barcelona Evička
2006-09-13 16:43
King_raul:
Nej, det tror jag inte heller. De som använder "franco" eller "fascister" som skällsord är förmodligen de som inte vet vad de talar om. Övriga, både de som var med och vi andra, vet att det egentligen (liksom det här med våldtäkten faktiskt) är alltför allvarliga saker för att bara slänga ur sig.

Någonstans börjar jag tro att vi egentligen är överens, fast det kan vara svårt att tro det.
Barcelona Jay-z
2006-09-13 16:41
King_raul // Där har vi en sann klubbkänsla. Inge roligt att se real förvandlas till Div 2 fotboll i england taktik deffensiv och fasta sitvationer. Det känns som capello tänker så men man får hoppas att det ändras för vi vill se El Classico i högsta nivå:D
Real Madrid King_raul
2006-09-13 16:35
Evicka,
som jag sagt innan, visst har alla rätt att läsa historia och engagera sig i den.
Men du kan på allvar inte tro att merparten av era "supportrar" munhugger med franco för att dem verkligen utvecklat ett hat mot honom?
Det är ett stereotypiskt inlägg dem "lärt" sig att skriva mot Real Madridistas.
Tror inte jag verkligen känt en enda som skrivit "era francoälskande kräk" verkligen utgått ifrån sina egna känslor. Det flesta säger så för att "det är så en culé ska skriva".

Barcelona Evička
2006-09-13 16:29
Ja, nu har jag väl aldrig sagt att jag tycker att det är viktigare att ta ställning mot Franco än mot Le Pen. Den senare har ju över huvud taget inte varit uppe till diskussion, och detta är väl inte heller rätt plats för det. Vad jag vill försvara är allas rätt att oavsett ålder eller etnisk tillhörighet ha en åsikt om såväl Franco som Hitler eller för all del Le Pen. Visst kanske hoten i dagläget kan kännas mer angelägna, men jag måste väl kunna få ha en uppfattning om historiska företeelser (som faktiskt fortfarande påverkar oss) för det.
Real Madrid King_raul
2006-09-13 16:16
Jay-z,
Att ha varit madridista sedan tidigt nittiotal gör att jag dessvärre får hålla med dig om merparten av matcherna idag. Då jag sett Raúl/Morientes spela av kläderna av alla lag i världen är det trist att se maktens korridorer vädra hybris och totalt massakera ett självspelande piano.

Evicka,
Jag tycker det är mer oroande att se parti som starkt främlingsfientliga Front national i Frankrike få ca 5miljoner röster, det får ju Aragonés att framstå som bästa vän till Henry.
Känns bara så förlegat att dalta om franco och falangismen när det finns likvärdiga hot i dagsläget.
Real Madrids ultras sur må vara den klick fascister som precis som era boix nois fläckar sporten. Men jämför bois nois/ultras surs totala medlemmar (kanske en 50 000st) mot 5miljoner Fransmän som med handen på hjärtat lagt sin röst på le pen.

Barcelona Evička
2006-09-13 15:18
King_Raul:
Jag ska ”hugga” igen eftersom du anser att det är det jag gör. Du har säkert helt rätt i att många som använder ”Franco” och ”fascist” som skällsord inte har en aning om vad de talar om, utan de använder klyschor som de har hört. Men du kan ju inte utgå ifrån att det är så för alla. Jag tror att vi är ganska många som faktiskt har en någorlunda stor kunskap om Franco och hans regim. Franco var en diktator och en mördare, precis på samma sätt som Hitler. Det som förknippas med honom (Franco) har jag svårt att känna några varmare känslor inför (tyvärr hör Real Madrid hit, även om jag för den skull inte ett ögonblick tror att alla som tillhör eller stöder klubben idag har något med Franco att göra).

Som jag ser det spelar Hitler och Franco till stora delar i samma division, och få människor skulle angripa mig om jag sade att jag avskyr Hitler (oavsett om jag var född när han dog eller ej). Ingen har någonsin krävt att man ska vara tysk eller jude för att få uttrycka sin avsky för Hitler och nazismen, och jag kan inte förstå varför vi plötsligt ska kräva att man ska vara spanjor eller katalan för att motsvarande känslor för Franco och hans fascistregim ska anses legitima.

Detta är mitt första inlägg i detta ämne och jag hoppas att det kommer att vara det sista. Jag föredrar att diskutera fotbollen.
Barcelona Jay-z
2006-09-13 14:41
King_raul // Som madrista i vårat forum så måste jag fråga dig hur tycker du real spelar just nu. Va i erat forum och sa att ni spelade fett tråkigt det roliga är du vet hur ni är, envisa alla tyyckte att ni spelar attraktiv fotboll. Och jag fick självklart utskällning men jag fick tyst på den ena efter den andra till sisst blev mina inlägg raderade.

Allvarligt era matcher är tråkigare än allsvensk fotboll just nu. Det kan du hålla med om, visa att du är annerlunda fråna dina fellow madristas.
Real Madrid King_raul
2006-09-13 13:35
Suñol,
Ja det är jag medveten om, saken är bara den att anno 2006 på svenskafans.com där medelåldern på forumen är 15år, tvivlar jag starkt på att spolingar som skriver namnet franco i samband med Real madrid gör det med något kött på benen överhuvudtaget, dem vet inte vad eller varför dem skriver det. Följa strömmen av en stöpt Barcelona supporter snarare än att fråga sig själva varför dem älskar FC Barcelona.
Jag älskar Real Madrid för min far är ifrån Madrid, och jag älskar Hif för jag bor i Helsingborg. Rätt enkel matematik egentligen.

edit: sen att jag har samma mörka bakgrund som Raúl Gonsalez blanco och har sprungit rundor med rödvita ränder som barn, det får du skylla min pappa för.

Barcelona (SAMI)
2006-09-13 13:00
FC Barcelona: Anderson & Lucho González Tracked? Vad menas me det? Nån som vet?
Barcelona Majorglenn:Barca-Valencia på plats 24:e september!
2006-09-13 12:28
Damn... fan vad jag längtar tills den 24:e!!!! :)
Barcelona Suñol_
2006-09-13 12:21
La Rambla// Kommer vi köra med Unicef loggan varje match eller kommer det bara vara då och då? Jag har för mig att det var sagt så.
Barcelona Suñol_
2006-09-13 12:19
King_raul// Madrid är absolut ingen fasciststad jag påstod inte det. Och sedan ber jag om ursäkt för jag kallade dig historierevisionist där jag gick över gränsen.
Men faktum är att man behöver inte vara spansk för att ha anhöriga som va med i kriget. Du känner säkert till dom Internationella Brigaderna.
Barcelona La Rambla
2006-09-13 11:56
Till de som var intresserade av de nya tröjorna med Unicef på. Nu så finns från och med idag kl. 12.00 tröjorna att köpa i alla FCBotigas. De lär väl komma upp även på officiella hemsidan snart.
Barcelona Visca el Barça Visca el catalonia y visca el copa
2006-09-13 11:43
Barca krossade levski och kommer ochså att krossa werder bremen 1-5 som dem gjorde förra året och sen ochså chelski.
Barcelona hammabarça
2006-09-13 11:10
Målen i bra kvalité.
Barcelona Ravo
2006-09-13 11:03
någon mer som ska titta hur de går för real eller? de jag tycker är dåligt är att de visar FCK istället för RM-Lyon ... alltså fan de är mer spännande att se RM-Lyon än FCK-benfica :S fan real borde skaffa en svenska i laget :P och vi behöver kanske en ny snart också
Real Madrid King_raul
2006-09-13 10:50
Gabriel,
Den hänger längst in i garderoben, 2cm damm. :)
Men ärligt, Vi ska faktiskt besöka Vicente Calderón med, när vi ändå är i Madrid i helgen.
Det kan vara det sista man ser av lillebrorsornas stadium. Rätt trist faktiskt.
Det är en fin stadium med manzanares flytande precis bakom och en motorled precis under västra läktaren.

Barcelona Gabriel
2006-09-13 10:47
King_raul

Haha, så sant så ;-)

What? Skämms du inte att ha en Atleticotröja ;-)?
Real Madrid King_raul
2006-09-13 10:43
Gabriel,
ha ha, jo tvingar man folk blir dem motståndare. Så jag förstår culés med.
Förresten jag har ju en gammal klassisk Atletico tröja med "Marbella" reklamen, kanske ska gå in på colchonero forumet och sälja den?

edit: Dock tror jag du vet att merparten här inne inte är "berörda" av franco-regimen i ordets bemärkelse. Endast stereotypa uttrop indoktrinerade efter gammal mall.
Eller hur?
Barcelona Gabriel
2006-09-13 10:27
King_raul

Hombre, man kan faktiskt vara berörd av franco-historien vare sig man har släktingar ifrån Barcelona eller inte, för mig räcker det exempelvis att jag är ifrån Spanien.

Hehe, tycker synd om din stackars far som misslyckades med hans "colchonerandeförsök" på dig. Det blev värsta möjliga resultat av den processen ;-)
Barcelona Visca el Barça Visca el catalonia y visca el copa
2006-09-13 10:15
kolla målen!
Annons: