/spanien/barcelona/forum/24030.aspx/spanien/barcelona/forum/24030.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Dojjan
2006-09-18 21:42
Tjena garbbar!
Tänkte höra lite hur er elva har sett ut så här långt på säsongen?

Är det puyol och Marquez som har bildat mittlås eller har Thuram spelat?

På mitten, har Deco, Xavi, Edmilson spelat?

På forwardssidan, är det Etoó, Ronaldinho och Messi som har startat matcherna?
Barcelona Ghazza
2006-09-18 21:31
Ang Jimmy Jump,

Har hört att han vistas på Ramblan där han bl a försöker sälja sina tröjor. Vore roligt att köpa ett ex när man är där nere. :)
Barcelona Ghazza
2006-09-18 21:22
Tarragona stämmer bra. Kolla denna kartan, lite under Barcelona.
Barcelona Evička
2006-09-18 21:07
Är det inte Tarragona?
Barcelona Gio Dos Santos
2006-09-18 21:04
är det någon som vet från vilken stad Gymnastic kommer ifrån? Är i Spanien när Barca spelar där och vill gärna se den matchen. Jag vet atyt det ligger i Katalonien, men om nån kan säga mer exakt skulle jag bli väldigt glad.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2006-09-18 20:59
Aaa, Valdes och hans Valencia matcher som sagt. Saken är ju den att inte nog med att vi tappar poäng (om han gör det igen) i ett väldigt taight race om liga titeln utan att han även hjälper Villa i pichichi tävlingen (även om det är ett mindre problem), men Eto´o lär nog inte tycka om det.

Den största oron dock som jag finner är Messi, har sagt det förr och säger det igen. Han är inte samma Messi från förra säsongen, och då syftar jag inte på konditionen utan spelstilen. Han gör sig inte sedd och fri, känns som att han inte vill ha bollen, plus så känns farten han hade förra säsongen long gone, det där samt kampen om bollen, det där jävla anamat man såg i hans ögon. Jag tycker att man nästan kunde se hans förakt gentemot förlust i hans ögon då han krigade om bollen med en motståndare, den känns helt bortblåst. Men jag hoppas att jag har fel :)

Aja, nu börjar CSI så vi syns sen :)
Barcelona La Rambla
2006-09-18 20:40
På ett sätt är det skönt att möta Valencia redan nu. En förlust så tidigt in på säsongen är på inga sätt någon katastrof, vi lär vara kvar i toppen trots det. Flera av toppkonkurrenterna kommer ju att plocka poäng av varandra. Tror personlingen inte att laget nått sin peak ännu, och av den anledningen kan det vara lite vanskligt att möta Valencia så tidigt. Men motivationen borde ju kompensera det får vi hoppas. Mot tre poäng självklart!
Barcelona La Rambla
2006-09-18 20:30
Ämne: La Rambla//

Haha ....
Nu är det ju inte så att han koncentrerar sig på just Figo. Det var bara ett tacksamt objekt som dök upp, precis som när han kastade en Barçatröja med nr. 14 och namnet Henry på ryggen på fransmannen när Arsenal mötte Villarreal i CL förra säsongen. Det är tacksamma stunder för honom att göra reklam för sig själv. Tittar man på hans hemsida så ser man att det är en berest herre som varit runt i världens alla hörn. Han är ju aldrig ute efter att skada eler förolämpa någon, utan bara ute efter uppmärksamhet. Även om det är fel, så får ju åtminstone säkerhetsarrangemangen runt arenorna en knäpp på näsan och kanske kan förbättra sig. :-)
Real Madrid chrisespaña
2006-09-18 20:24
La Rambla//

Haha det kommer jag ihåg! Helt sjukt, det var på Circuit Catalunya va? Hur som helst, tycka vad man vill om den mannen. Men hade exempelvis Figo gått från Real til Barca och en Jimmy Jump a´la Real kastat en flagga med "rätt" färger i ansiktet på Figo så hade jag också dragit på smilbanden ;D
Barcelona Evička
2006-09-18 20:19
Ämne: Det ska bli intressa....
Mm, Valdés och Valencia, ja. Säsongen innan blev han utvisad för hands utanför straffområdet mot...just det, Valencia. Det är nåt med det.
Barcelona La Rambla
2006-09-18 20:09
chrisespaña:

Han har hållit sig borta från Camp Nous gröna matta sen Sandro Rosell tog honom i örat för några år sen och förklarade att det får vara nog nu. De inom Barças ledning har nog allt tyckt det varit lite genant alla de gånger han har gjort "reklam" för klubben. Även om de säkert drog på smilbanden när han utförde sina stunts. Det värsta var ju när han sprang ut mitt i ett pågående Formel 1-lopp för några år sen. Vilken galning. :-)
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2006-09-18 20:03
Det ska bli intressant att se hur Valdes kommer att ta matchen på Söndag. Som alla nog vet så gjorde han några utav de grovaste tavlorna en målvakt som jag någonsin sett gjort (bortsett från Higuita och Daniel Andersson) förra säsongen i båda mötena. Hoppas verkligen att han inte har någon sorts utlösande nyckelretning mot just Valencia, annars kan vi kyssa hem en vinst med det lag Valencia har.

Hoppas och ber till Gud att vi inte möter Vicente och Joaquin på varsin kant nu på Söndag, det där paret kan ju göra en mörkrädd.

Aja nu får man väll lägga sin tillit i Rijkaard och dem 11 spelarna som intar planen på Söndag. Förhoppningsvis så bildar Thuram och Puyol mittlås då jag får en känsla av att Thuram är bättre för tillfället, plus så är det hans tur i rotationen. Sedan hoppas jag också på El trideñte magico. Där måste Messi spela upp sig något grovt efter dem senaste matcherna där han varit helt stillastående och osynlig. Annars kan Ludo gott och väl ta hans plats.

Aja, vamos Barca, a por ellos!
Real Madrid chrisespaña
2006-09-18 20:00
Härlig artikel om Jimmy Jump, kan hålla med om att den skojaren är rätt skön. Men klart står det väl att han stjälpt barca mer än hjälpt dom senaste åren ?
Barcelona BarcaDBest
2006-09-18 19:59
Här är en lista på La-Liga lag som värvat bäst under året.

1. Valencia
2.R.Socidad
Barcelona Puyol - The Wall
2006-09-18 19:51
Fan va trist =(
De gifte sig för ett par år sen, hoppas bara ite han avgår nu.
Valencia J.T-Ayala
2006-09-18 19:42
Man kan bara inte vänta till Barcelona-Valencia matchen! ;)..
Barcelona hammabarça
2006-09-18 19:39
Tydligen har Ferran Sorianos fru avlidit igår. Hon blev 32 år gammal.
Barcelona Ronaldinhooo :)
2006-09-18 18:56
(*)Zidane(*)/ tack, tack.... Grattis själv :)
Real Madrid (*)Zidane(*)
2006-09-18 18:55
Grattis till gårdagens vinst
Barcelona Ronaldinhooo :)
2006-09-18 18:52
Haha, kolla länktips.... (:
Barcelona Evička
2006-09-18 18:22
Jag har fått samma svar från tv4 (undrar hur många mail de har fått - många hoppas jag), men det stämmer inte att de hade förtvivlat svårt att få in en enda match på lördagar kl 20. Nåja, hur svårt det var vet jag ju egentligen inte, men de lyckades om inte jag minns helt fel flera gånger. Det kan alltså inte ha varit totalt omöjligt.
Men, låt oss nu glädjas åt att det verkar bli en tv4+match på söndag, kanske dröjer det till nästa gång.
Barcelona RonnieMessiEtoo
2006-09-18 17:43
yey, grymt att de visar baaarca på söndag!!!!! :D:D::D:D:D:D::D
Barcelona Ravo
2006-09-18 17:31
alexc har du sovit gott sen ni satt uppe till kl 5 ? :P
orkar inte vänta tills de blir söndag igen!! :D
Barcelona AlexC
2006-09-18 17:18
olaff

Prova att scrolla ner så långt som två inlägg så är där en länk med svar från TV4.
Barcelona Södan9
2006-09-18 17:17
Ämne: va e de här. Jag (mi....finns 300 inlägg om det i det här forumet. Om du undrar över saker kan du ta och skicka ett mail till tittarombudsmannen@tv4.se eller kolla länktips
Barcelona Ravo
2006-09-18 17:16
alltså de är tiden som avgör vilka matcher som ska visas ... tiderna har de skrivit här tidigare så de är bara hoppas att de spelar vid den tiden då de visar på tv4+... har du viasat eller?
Barcelona Camparn på nou
2006-09-18 17:02
Vet någon varför spanskafotbollsförbundet eller vilka det är som beslutar om det är så idiotiska så att de lägger ligamatcherna så att de går in i varandra?!!
Den föregående helgen börjar matcher vid 18 för att sen en drös ska börja vid 19 och en match börjar vid 21 nästa helg kommer det också vara så att matcher börjar en timme innan nästa absurt. Det har alltid varit så att matcher på söndagar har börjar vid 17,19 och 21 på det här sättet kan färre människor följa fler matcher och det skapar bekymmer för tv-bolagen om hur de ska sända oförståligt..
Barcelona Södan9
2006-09-18 17:01
Fick svar från tittarombudsmannen från TV4 idag.
se länktips.
Barcelona Sóm més que un club
2006-09-18 16:37
Fórstàr inte de som tycker att Barca gór en halvdan match. Tycker att segern ár otroligt stabil. I Santander har vi inte precis dominerat de sista fem áren. Har inkasserat en 4-0 och en 3-0 fórlust t.ex. Igár har vi nog en 75% bollinnehav pá bortaplan och vinner med 3-0 utan att trampa gasen riktigt i botten.....
Barcelona Majorglenn:Barca-Valencia på plats 24:e september!
2006-09-18 16:19
Jag hoppas på en målrik nästa match!!! :)

(hmm.. jag tippade Barcelona-Valencia 4-1)
Annons: