/spanien/barcelona/forum/24029.aspx/spanien/barcelona/forum/24029.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-03-10 21:28
Vilka ska spela ytterbackar när Zambrotta är avstängd då? Belletti och Sylvinho är nyss tillbaka från skador och är säkert inte klara att starta en match eller spela 90 min ännu. Det skulle vara Gio men han är ju inte ens med i truppen, så det finns kanske inte så mycket andra alternativ?
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-03-10 21:25
Det verkar vara så som Meley sagt. Ett 3-4-3 system. Enligt Sport så kommer Rijkaard lägga förtroendet i samma startleva som började mot Liverpool.

Tyckte Rijkaard att vi var bra i den matchen eller? Varför inte spela med ett kantspel, Rijkaard? Alla vet att Madrid kommer försöka gröta till det i mitten för oss. Som alla tråklag gör. Sedan väntar de på kontringar, och i dagens ur form Barca, så kommer det att bjudas på misstag :(
Barcelona Meley
2007-03-10 21:20
Det ser ut att bli 3-4-3, i alla fall enligt sport.es. Själv vill jag verkligen gå tillbaka till 4-3-3 då jag tycker vi spelar mycket bättre så.
Sevilla Riquelme!
2007-03-10 21:19
Men hade det varit någorlunda rätt så hade man någon gång typ nu kunnat bänka sig framför soffan och kunnat se filmer från gamla matcher, sett diskussioner om startelvor och liknande.

Det var ju dock Henkes sista match idag så kanske slipper man höra så mycket mer om United nu på ett tag om man har tur ;-)

Men det är allvarligt dåligt att det är så lite fokus på en match som denna. Jag håller ju som synes inte på något lag, men alla som gillar fotboll borde tända till inför El Clasico.
MANloveUTD
2007-03-10 21:19
barca_10ronnie: kolla länk!
Barcelona Barça_10Ronnie
2007-03-10 21:18
Hoppas inte på den uppstälningen, vill se den gamla 4-3-3 uppställningen me sylvinho på vänsterkanten o edmilson som pivoté. Tyvär kan de betyda att iniesta måste bänkas.
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2007-03-10 21:17
Dida värkar inte komma till Barcelona.
Barcelona Holländaren
2007-03-10 21:16
Inte i närheten av lika stor press som Barcelona. I princip alla tror att Barcelona kommer vinna inte minst tack vare att man har hemmaplan. Pressen på Real riktas i princip bara mot Capello.
MANloveUTD
2007-03-10 21:15
-------Valdes
Oleguer, Thuram, Puyol
-------Marquez
Iniesta, Xavi, Deco
Messi, Eto'o, Ronaldinho

stämmer denna uppställningen? ojojoj, vilken match det kommer att bli isf. har tippat 2-0 till barca men med den uppställningen skulle jag tippa 10-3. fyfan va kul!
Barcelona Rambla
2007-03-10 21:14
Holländaren:

Har inte även Madrid ganska så stor press på sig då? Skulle de vara bättre på att hantera press än Barça i dagsläget?
Spanien Joaquín15
2007-03-10 21:13
Hoppas att Messi axlar Ronaldinhos mantel ikväll :) då Ronaldinho inte spelar `?
2007-03-10 21:13
Riquelme!

Visst börjar sändingen kl 21,55 men det är för att TV4 har den där satans lama lottningen innan varje La liga match. Aftonbladet har inte ens tagit upp att det är el clsico ikväll, de verkar vara mer förjusta i Man U- Middelsborough, där Henke ger sitt farväl.
Barcelona tarrak
2007-03-10 21:10
Riquelme!/Jag håller med om att det är riktigt dåligt av tv4+ och att det än en gång visar hur de prioriterar spansk fotboll. Annars är jag ganska nöjd att slippa Backes självbelåtna pysande i studion.
Barcelona Holländaren
2007-03-10 21:10
Som tidigare sagt tror jag att Barcelona åker på säsongens sista ligaförlust ikväll. Barcelona har för mycket press på sig vilket blir svårt att hantera i dålig form. Förlusten kommer och fansen kommer att skrika skällsord, men Barcelona reser sig i matchen därpå och tågar vidare till tredje raka guldet.
Barcelona Rambla
2007-03-10 21:05
Dragan Okuka:

Jag hade svårt nog redan när vår islänning anlände. Trots att han verkar vara en genomsympatisk person och framför allt professionell som spelare. Honom har man accepterat för länge sen. Vet i f.. om jag skulle klara fler fd blå dock. :D
Sevilla Riquelme!
2007-03-10 21:05
Sändningen inför matchen börjar alltså 21:55, dvs 5min innan avspark. Frågan är om detta säger mer om TV4 som fotbollskanal eller Sverige som fotbollsland. Självklart ska en av årets matcher kunna få lite mer plats i tablån än ynka 5min. Hoppas på en bra match iaf!
Barcelona Rambla
2007-03-10 21:03
Måste vi ha alla dessa meningslösa inlägg? En Milanista skriver uppmuntrade ord och hejar fram vårt kära Barça, vips kommer det in en maräng som tänder på alla cylindrar och ber Milanistan att inte vara så kaxig.

Kära lilla maräng, är det verkligen något att hänga upp sig på? Känns det tvängsmässigt att ge svar på tal? Bit dig i knogen och bläddra förbi inlägget bara.
2007-03-10 21:02
tarrak

Jo, jag antar nog att man då måste ge dem en gnutta förtroende.

MANloveUTD

Nope, inget försnack ikväll. Men kanske lika bra då jag knappt lyssnar på dem där trollen i vanliga fall.

JAG KRÄVER ATT CAMP NOU KOKAR IKVÄLL, FRÅN MIN 1-90.

Vamos Barca!!!
Barcelona Dragan Okuka
2007-03-10 21:00
Ämne: Dragan Okuka:

Läs....
Visst är det brittisk press och agenter. Ville mest fråga var gränsen går för vad man kan acceptera i sin favorittröja...
Spanien Hejjsvejslalala
2007-03-10 20:57
Hoppas ni tar Real Ca$h ikväll! Jag gillar inte dom, de kan inte acceptera att fabregas INTE är till salu
Galctico
2007-03-10 20:56
AC Milan ¦ 1899 ¦ Ricardo Kaká - K22 ¦ R99

Ta reda lite på fakta innan du leker ås kaxig. Om "Real inte har vunnit en enda match på 50 år" Då kan man väl lugnt säga att Milan har aldrig vunnit en enda match!
Barcelona tarrak
2007-03-10 20:55
Rambla, Captain/Jag såg det precis och jag vet att Marca är en opålitlig blaska som jag inte ens brukar bemöda mig att läsa. MEN det står att startelvorna är bekräftade, bör man inte lita på det?
Galctico
2007-03-10 20:54
Hej alla ärkerivaler;D

Jag hoppas atta denna match blir en lugn match. en underhållnings match. Inte en match med mycket bråk och många gula kort. Utan en match där var och en av lagen får visa vad de går för!

Hala Madrid!
Barcelona Meley
2007-03-10 20:52
Hoppas verkligen på ett 4-3-3 system, så vi får lite mer kantspel. I matchen mot Liverpool så var Eto'o och Messi väldigt ensamma på kanterna. Om alla ger 100 idag så vinner vi, det är upp till spelarna.
Barcelona Rambla
2007-03-10 20:47
Ja Marca brukar ju så väldigt ofta har rätt. :D

Det blir nog det vanliga 4-3-3. Bara för att man jagade mål mot Zaragoza och Liverpool tack vare mindre gynsamma resultat på Camp Nou, innebär det ju inte att Rijkaard har bytt spelsystem för gott.
2007-03-10 20:46
tarrak

Enligt Marca så spelar inte Robinho från start, Cassano heller. Capello lägger förtroendet i Gago och Higuain. Tackar f-n för att inte Robinho startar mot Oleguer, om nu marca har rätt.

Om inte alla ger 1000% idag och förlorar så kommer jag att skrika efter varenda jävels avgång. Inte pågrund av att vo torskar årets mest moralisk viktiga match, (på hemmplan!!!!!!!!) utan på grund av att de inte gav 100% i dueller, löpningar och kämparglöd.

DETTA FÅR INTE SKE, INGEN MER LOJ RONALDINHO IKVÄLL!
Barcelona Rambla
2007-03-10 20:45
Dragan Okuka:

Läser man lite nogrannare så står det att enligt brittisk press så kan Barça vara en flera klubbar intresserade av att värva båda två. Det är garanterat helt taget ur luften. Jag kan aldrig tänka mig att Barça skulle vara intresserade av ett träben som Terry. I Spanien vill klubbarna ha försvarare med någorlunda bollteknik som klarar av att slå passningar längre än 3 meter.

Med största sannolikhet är det deras agenter och som sätter press på klubben i de kommande kontraktsförhandlingar de snart ska ha. Spelarna är säkert irriterade över att de tjänar mindre de två inhämtade "galacticos" Shevchenko och Ballack. Nu vill de skriva långtidskontrakt med Chelsea och givetvis samtidigt bli högst betalda i klubben. En stor anledning att Lampard alltid kopplas samman med Barça är ju hans katalanska flickvän från Barcelona. Det och att enligt Fifas nya regler så kan han köpa loss sig själv från sitt kontrakt med tanke på hans ålder och antal år i Chelsea.

Om jag var du skulle jag inte oroa mig över att de två hamnar på Camp Nou mer än som motsåndare.
Real Madrid Mano (Zizou-Mano)
2007-03-10 20:44
Kan man få någon preliminär elva från er?
Marca flaggar för en 3-4-3 uppställning med Thuram i mitten. Puyol lär spela till höger med tanke på hans bakgrund som högerback antar jag?
Barcelona tarrak
2007-03-10 20:14
Nu börjar man bli riktigt peppad! Rödblå från topp till tå och cavan på kylning.

Ikväll finns det bara ett stort hot mot seger och det är Barça-spelarnas inställning och förmåga att hantera pressen. Ett annat problem är hur Sylvinho alternativt Oleguer ska klara av Robinho om han skulle ha en av sina bra dagar. Det är dock inget som gör mig speciellt oroad, kommer vi upp i normal kapacitet så ska det bli en solklar seger.
Real Madrid R9 Ronaldo
2007-03-10 20:11
Lycka till ikväll cúles. Hoppas på en härlig och målrik match! Väl mött!
Annons: