/spanien/barcelona/forum/24020.aspx/spanien/barcelona/forum/24020.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona G och J Dos Santos
2007-02-23 22:35
Störst, bäst, Barca

Snacket om Mattisson är inget skämt, men jag inser att han inte hade platsat.

Föresten alla ni som har klagat på att jag är negativ, där är en del, så har jag funnit hoppet igen. Liverpool borta är ingen omöjlig uppgift. Vi måste göra två mål och gör dem ett behöver vi göra tre, men kom ihåg bollen är rund allting kan hända. Det är därför jag älskar den här sporten.
Barcelona tarrak
2007-02-23 21:55
Rambla/ Det är klart att det är viktigt med kontinuitet, men det är tyvärr alltför vanligt att både spelare och tränare som visar både bristande motivation och resultat får hänga kvar på gamnla meriter. Nu menar jag inte att vi är där än...

Helt klart är Rijkaard för alltid en hjälte och han ska alltid minnas som en av de stora i Barcelona, men jag ser helst att han slutar på topp. Fixar de ytterligare ett ligaguld erbjuder jag mig att åka ner och bära honom till valfri destination!
Barcelona tarrak
2007-02-23 21:45
Akram/Hon har hoppat av och om några av dina skattekronor hamnat i detta "parti" så anser jag att du ska kräva dem tillbaka.

Jag har faktiskt full förståelse för att du ser fram mot klassikern med tillförsikt. Capellos skyttegravstaktik gör sig betydligt bättre när ni möter ándra storlag som anfaller än när ni ställer upp med en ensam Ruud på topp när ni möter Levante på Bernabeu. Jag står dock fast vid att det troligaste är att Capello får lämna under säsongen.

Hellre Mattisson än Capello och Emerson!
Barcelona Rambla
2007-02-23 21:38
Ämne: Rambla/Ja, Rijkaard ....
Rijkaard är laid back. :D

Eller så gör man som en annan viss klubb och avverkar minst 2 tränare per säsong.

Frågan är väl mer hur säsongen avslutas för Barças del? Klappar man ihop i både ligan, cupen och CL så kanske revanschlustan vaknar till liv på allvar hos Rijkaard? Han har ju annars inget kvar att bevisa i den här klubben. En av få tränare som vunnit CL både som spelare och coach ger legendstatus.
Barcelona tarrak
2007-02-23 21:34
Rambla/Ja, Rijkaard verkar ju i grund och botten vara lite av en slacker så att han tar något års time-out verkar inte otroligt.

Nu är det mycket kvar av säsongen men jag tror nog att ett tränarbyte till sommaren kan göra laget gott. Ofta väntar framgångsrika klubbar för länge och byter inte ut tränare och spelare förrän det verkligen börjar gå dåligt.
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-02-23 21:32
Akram// Tack men nej, tack!

G och J dos santos// hoppas hela ditt hasse mattisson snack bara är ett stort J.vla skämt!
Precis som tarrak skrev han hade inte varit härlig att se i Barca utan snarare varit fruktansvärd att...om han ens hade synts till överhuvudtaget så långt efter hade han varit.
Valencia El Guiri
2007-02-23 21:32
Dinhos vikt är av stor vikt, nu när originaltungviktaren O Gordo lämnat scenen. Det finns förstås flera teorier om vad som hänt. Några påstår att det blivit för mycker reklamfilmsinspelningar.

- Ytterligare ett makabert reportage av smaklös sensationspress. Next.
Real Madrid Akram
2007-02-23 21:25
Det är intressant i allra högsta grad. Speciellt sen hon fick den senaste snilleblixten att skapa ett parti. Jag vill veta vad en potentiell framtida premiärminister tycker om olika nobelpristagare. Det är min rätt som skattebetalare. Hur det hör ihop med Svenskafans vet jag dock inte. Någon som vet vad Linda tycker om nobelpristagare, spelar ingen roll inom vilket ämne, skicka ett PM.

Jag vet att vi kanske inte vinner ligan i år men jag måste säga att jag inte är ett dugg orolig inför stormatcher längre. Under Capellos nuvarande era i klubben har vi slagit både er och Valencia ( och Bayern) samt spelat oavgjort mot Atletico. Sen så förlorade vi knappt mot Sevilla. Känner mig inte ett dugg orolig, men är det inte för tidigt för att snacka om vem som kommer slå vem i kommande klassiker?

Tror att bägge tränarna lämnar efter säsongen. De byter helt enkelt plats. Ni får Capello, han tar självklart med sin vapendragare Emerson. Vi får Rijkaard och Etóo, ett gulligt radarpar.
Barcelona tarrak
G och J Dos Santos/
"Ursäkta mig och krya på dig. Menhan hade varit härlig att se i Barca kanske inte lösningen på problemen men men. Han hade inte varit dyr heller."

Tack ska du ha! Två rätt; han är inte lösningen på problemen och han hade varit billig. Ett fel: han hade INTE varit härlig att se i Blaugrana. Igor Sypniewski som ersättare till Eto'o kanske? :)
Barcelona Leo_Messi19
Har truppen kommit ut som ska vara med mot Bilbao?? Kan nån skicka länken eller säga vilka som är med?
Barcelona Rambla
2007-02-23 21:24
tarrak:

Vi kan väl enas om risken är överhängande att Frank går av egen fri vilja från Camp Nou, medans Don Fabio troligtivs körs ut från staden Madrids portar? :D

Jag är heller inte så säker på att Rijkaard stannar. Tror att han kommer att ta ett sabbatsår från fotbollen minst 1 år. Har läst rykten att Laporta fick övertala och motivera honom inför den här säsongen. Trovärdigheten till det är en annan sak. De milanfans som tror att han drar til Milan och tar med sig Ronaldinho lär nog bli besvikna. Det var knappast Rijkaard som ville ha Ronaldinho till Barça som vi culés känner till.
Barcelona tarrak
2007-02-23 21:19
Akram/Vad Linda anser vet jag inte, men när jag börjat tänka på det så verkar det inte helt ointressant, trots allt:)

"Haha, exakt, du förstod ganska snabbt. Mer än två fritt hängande pattar (Killpattar) i samma rum är för mycket för mig."

Va inte så luthersk!

"Vad händer med Rijkaard och Capello efter säsongen? Och ifall ni tror att dom lämnar, vem tror ni tar över för respetive klubb?"

Jag har inga belägg men jag har en känsla av att Frank lämnar efter säsongen och att Capello går efter den kommande utskåpningen i el clasico:)
Barcelona Rambla
2007-02-23 21:13
Akram:

Ge mig fem minuter, så kan jag fixa till så att även du ser ut att ha fina "pattar" med Photoshop.

Annars kan det väl inte ha undgått någon att Ronaldinho varit riktigt ojämn med dålig form och dålig fysisk status som största kännetecken, den här säsongen. Det behöver man inte en bild med Ronaldinho i bar överkropp för att inse. Saken är väl den att han har deltagit i allt för få träningar den här säsongen. En kort försäsong som inledes i Amerika för honom hjälpte ju heller inte till precis.

Brist på motivation och allt för många åtaganden vid sidan om fotbollen kanske?
Real Madrid Akram
2007-02-23 21:12
Vad tycker egentligen Linda Rosing om nobelpristagaren i fysik?? Hehe.

Haha, exakt, du förstod ganska snabbt. Mer än två fritt hängande pattar (Killpattar) i samma rum är för mycket för mig.

Men trodde faktiskt att Ronaldingo skulle bli bättre innan sånt här snack förstörde hans koncentration på fotbollen.

Kollade på trailern till kommande Eurotalk och såg att Fjäll lämnade studion. Därefter satte sig kung Mjällby i hans programledarstol och ställde en intressant fråga som de skulle diskutera. Ställer den frågan här och hoppas på några intressanta svar.

Vad händer med Rijkaard och Capello efter säsongen? Och ifall ni tror att dom lämnar, vem tror ni tar över för respetive klubb?
Barcelona tarrak
2007-02-23 21:07
Akram/Spelar roll vad Aftonbladet skriver, lika intressant som vad Linda Rosing anser om Nobel-pristagaren i fysik.

Varför vill du inte se de tre brassarna i samma rum? Blir det för många "fina pattar" på en och samma gång för att du ska kunna hantera det?
Real Madrid Puerta Del Sol
2007-02-23 21:06
Rambla:

Hehe sorry missuppfattade det hela.
2007-02-23 21:03
tarrak

Ursäkta mig och krya på dig. Menhan hade varit härlig att se i Barca kanske inte lösningen på problemen men men. Han hade inte varit dyr heller.
Barcelona Rambla
2007-02-23 21:03
Puerta Del Sol:

Det finns ingen anledning att diskutera vidare med dig då du tydligen inte verkar förstå ett jota.

Jag skrev om spansk press och den tidgare "hatkampanjen" på Ronaldo och som troligtvis lär fortsätta med Ronaldinho. Inte om tjafset mellan culés och maränger på Svenska Fans.

Tror du att Ronaldo, Ronaldinho och spansk press för den delen ens vet om att du, jag och tjafsandet på Svenska Fans forum existerar?

Om du tror det bör du nog ta dig en funderare. :D
Real Madrid Akram
2007-02-23 21:01
Men det är helt klart kul att Barcelonas bäste spelare blir anklagad för att vara fet när Barcafansen tidigare gottade sig i att provocera oss genom att snacka om Ronaldos vikt. Fina pattar han fått Dinho.

Det var inte därför jag kom in här förresten, jag kom in för att påpeka Aftonblaskans artikel. Någon som läste den? Den som hade att göra med Dinhos vikt.

De skriver att spansk press har skrivit en massa om Ronaldos vikt. Som om att de själva inte bedrev värsta smutskastningskampanjen. De säger också att det nu är Ronaldinho som är deras nya hackkyckling. Vad jag vet så handlar det väl mest om att han inte är i fysisk form, för det är han helt klart inte. Men att han är fet? Nej, inte än i alla fall.

Men skulle inte vilja sätta honom, Ronaldo och Adriano i samma hotellrum över en natt.
2007-02-23 20:56
Rambla: Har jag kommit in i det här forumet och skrivit att Ronaldinho är fet?
Skriver bara bli inte överaskad för att Madridfansen är här inne och skriver Ronaldinho är fet.
Barcelona Rambla
2007-02-23 20:54
Puerta Del Sol:

Allvarligt talat, väx upp lite. Du låter som ungarna på skolgården som ska retas för att de själva tidigare blev retade. Jisses.

Jag skiter väl fullständigt i er småungars så kallade "krig" på forumen där det gäller att reta varandra och kaxa sig. Phfftt...
Barcelona tarrak
2007-02-23 20:48
G och J Dos Santos/Nu är det så att jag sitter här med 39 graders feber och mår sämre än Ronaldo efter ett varv i löpspåret. Därför skulle jag vara väldigt tacksam om du ville behålla dina sjuka fantasier för dig själv;)
2007-02-23 20:45
Rambla:Tidigare var det Ronaldo som hånades av spansk press, som trots att han nästan gått skadad konstant de senaste två säsongerna ändå gjorde mål så fort han var på planen.

aa Ronaldo blev hånade vart var alla barca fans då, ju i Real forumet och skrev att Ronaldo var sämst att han måste sluta äta och grejer.

Så bli inte överaskad för att Madrid fansen kommer in hit och skriver att Ronaldinho är fet.
Barcelona Sóm més que un club
2007-02-23 20:41
Ämne: Sóm més que un club ....
Lombardino
När de kvalde in till UEFA var aktuella tabellställningen Sevilla 6:a och M-borough 7:a i sina respektive ligor.
Vad de för placering nu, om tvâ âr eller 1942 spelar ingen roll. Gick det för fort, det finns kanske ngn vuxen som kan förklara.

Och om du vill jämföra 1:an mot 1:an sâ vinner spanska ligan all Europastatistik över PL.

2007-02-23 20:38
Ja vet lösningen på alla våra problem. Vi värvar Hasse Mattisson. Han är en legend i vår tid. Kan Costacurta(stavning?) prestera i 40 års ålder borde väl Hasse i 34. Glöminte att Henke var 34 när han avgjorde en CL final åt oss. Detta kommer nog för evigt bli en våt dröm, men tänk er att se Mattisson gå ut i vårat randiga ställ, hade fan börjat gråta.
Real Madrid Real Madrid 4 Ever
2007-02-23 20:30
Jay-z

Titta på bilden nedan under "Los kilos de Ronaldinho".
Tror inte på det, eller vad säger ni?
Real Madrid BiH92
2007-02-23 20:30
Tack för informationen Rambla ;)
Barcelona BARÇAAA
2007-02-23 20:21
November 2001 vann Barça 3-1 just mot liverpol och det va på anfield.Kanske det kommer hända igen 6 mars 2007.Men även om inte Barça klarar det så är jag nöjd om de vinner La Liga.FORÇA BARÇA!
Barcelona Rambla
2007-02-23 20:18
BiH92:

Canteranos bor där, huset alltså. Det finns träningsplaner bakom Mini Estadi där ungdomarna tränar.

På planen utanför Camp Nou tränar oftast A-truppen och ibland även på Camp Nou och Mini Estadi.

För att förtydliga lite. Huset på bilden heter La Masia. Det ligger mellan träningsplanen och Camp Nou. Därför kallas oftast även träningsplanen för La Masia. Precis som hela ungdomsakademin, vilket gör att det kan bli lite rörigt ibland. :)
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-02-23 20:17
Ämne: Angående Ronaldinho ....
Får verkligen hoppas på det....
Kanske han än en gång på egen hand kan komma att spela ut tok-defensiva Real Madrid...För aldrig glömmer vi 2005 års möte på Bernabeu, där vi verkligen fick se vad han kan.
Annons: