/spanien/barcelona/forum/24019.aspx/spanien/barcelona/forum/24019.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ghazza
2007-03-11 11:54
Tiago,

Tja, själv har jag inget svar på det. Den gode Frank gillar ju att köra sitt eget race ibland...

Satt och tänkte på en sak. När är det Europas bästa spelare blir utsedd? Den då det är tre nominerade? Jag tror att Leo har en stor chans att vara en av dem... Tillsammans med Drogba och CR.
Barcelona El Gitáno
2007-03-11 11:54
Okej, det är lite skumt. Oleguer känns som en mittback. Han har i alla fall inte den speeden eller tekniken som en ytterback borde ha...
Barcelona Catalunya
2007-03-11 11:50
Alenoinho

Håller med dig om Oleguer och Márquez. Márquez är den defensiva spelare som personligen varit ansvarig för flest insläppta mål. Han gör många konstiga saker när han ska rensa undan bollen, så skedde även igår men även i hemmamatchen mot Liverpool, då ledde det till Riises mål. Han har varit instabil hela säsongen. Dock är han den bäste offensive försvararen, men det känns som Barça redan har tillräcklig offensiv karft...
Barcelona Tiago
2007-03-11 11:49
Ghazza

Jag syftade inte bara på gårdagens match med det att han tar oleguer före zambrotta och beletti utan några matcher innan som tex valencia liverpool.

El Gitáno

ja dfet kanske han gör men jag syftade på matcherna innan när vi hade 4 backslinje när han ändå envisas med oleguer på så sätt tappar vi den offensiva kraften på högerkanten.
Barcelona El Gitáno
2007-03-11 11:43
Evièka; man tackar ;P

Tiago: I en trebackslinje passar nog oleguer bättre, både Zambrotta och Beletti är väl mer utpräglade ytterbackar? Men varför inte en fyrbackslinje med zambrotta på kanten?

Jag följer inte barca jttemycket, men denna backlinjen borde inte vara en omöjlighet...

Zambrotta - Puyol - Thuram - Gio
Barcelona Ghazza
2007-03-11 11:42
Tiago,

Zambrotta var ju faktiskt avstängd i gårdagens match och Belletti är precis tillbaka från sin stukning han drog på sig. Dock förstår jag inte varför Gio plötsligt lämnas utanför truppen? Brukade vara Misters favorit på kanten...
Barcelona Tiago
2007-03-11 11:39
Eusebio

http://www.mininova.org/tor/614450
http://www.mininova.org/tor/614513

Testa dom 2 länkarna:)
Eusebio
2007-03-11 11:38
Jag missade stora delar av matchen igår, var tvungen att jobba. Är det någon som vet om kan ladda ner matchen, och isåfall hur & var? Tacksam för svar..
Barcelona Tiago
2007-03-11 11:17
Osvaldo aka Dragan O

Ja det stämmer mkt bra och sen förstår jag inte varför han envisas med oleguer när vi har zambrotta och beletti:S
Valencia Osvaldo aka Dragan O
2007-03-11 11:12
Trebackslinjen är en anakronism och det dummaste jag sett på länge. Dit kan även räknas att köra en Marques ur form som mittback match efter match med Thuram på bänken. Stora felet i Barca idag ligger inte på spelarmaterialet utan på dålig laguttagning och usel taktik.
Barcelona Tompa
2007-03-11 11:07
Vad gäller Messi var han naturligtvis matchens lirare. Inte ens 20 år och 3 mål i El Clasicó är helt enkelt sjukt bra. Och sista målet var dessutom ett riktigt mästerverk när Barca verkligen var nere på knä. Jag ger honom en sexa i betyg på en femgradig skala, det är han faktiskt värd.
Barcelona Tompa
2007-03-11 11:02
ca 11 timmar har nu förflutit sedan domaren blåste av matchen och trots utvisningen på Oleguer är jag besviken att vi inte vann. I första halvlek skapade laget massor med chanser men när Etóo blev utbytt försvann mycket av det bländande anfallsspel som jag tycker Bareca hade första halvlek. Vet inte hur Rijkaard tänkte men jag tycker (såvida han inte hade känningar av sin tidigare skada) det var ett stort, stort misstag att byta ut honom. Vad gäller fortsättningen vill jag som många andra se en återgång till fyrbackslinje.

Vad gäller Oleguers framtid i klubben så ska han behållas i truppen men mer än back-up i mittförsvaret ska han inte vara. Han är inte tillräckligt bra för en match som den igår. Ezquerro måste emellertid bort till nästa säsong.
Barcelona Tiago
2007-03-11 11:00
så sköna kommentatorer:D se länk
Barcelona Alenoinho
2007-03-11 10:57
fy fan oleguer... vet inte vad jag ska säga fattar inte vad Riijkard ser hoss honom.. Han var riktigt dålig igår och i flera matcher tidigare i ligan.. Hoppas Dani alves kommer till sommaren och en ny defensiv mittfältare för Marquez har varit rikigt ostabil och edmilson och motta är inga vidare defensiva mittfältare.. En som Liverpools sissoko skulle vara grymt coolt att ha i barcelona
Barcelona Brankt
2007-03-11 10:51
Tjena! Är det någon som har någon bild från gårdagens tifo. Det var ta mig fan det snyggaste tifo jag någonsin sett!!!
Barcelona Tiago
2007-03-11 10:15
Guardiola__

den funkar ju inte:S
Barcelona Guardiola__
2007-03-11 10:12
www.leomessi.com här:)
Barcelona Myrran
2007-03-11 10:01
Någon som vet om Messi skiftade mellan A och B när han blev inspelad i A laget?
Barcelona Evička
2007-03-11 09:48
El Gitáno

Kan hålla med dig. Både om fyrbackslinjen och spenaten ;)
Barcelona El Gitáno
2007-03-11 09:18
Fyrbackslinje! NU! :)
Joell
2007-03-11 09:17
Riijkard måste sluta spela med 3 backslinje,alla spelare sprang ju runt som förvirrade höns (i alla fall dem defensiva) som tur är offensiven helt grym, utan dem hade det blivit en klar förlust, men nu blev det inte så :D
Barcelona Tiago
2007-03-11 09:16
Efter den första fullträffen drog han upp matchtröjan och visade en T-shirt med texten ”var stark kompis”. Troligen en krya-på-dig-hälsning till lagkamraten Motta som dras med personliga problem och som i förrgår beviljades en veckas omedelbar semester.

Den som säger nått att vi inte har en underbar lagmoral kan gå och gräva ner sig.
Barcelona 19
2007-03-11 09:07
Jag tycker att Oleguer är bra ibland, men oftast brukar han vara lite klumpig.

Men, Messi vilken spelare!

Jag tycker också att Eto'o spelade bra, hoppas han fortsätter att spela så.
Barcelona lovinho
2007-03-11 08:51
sant, men det måste varit riktigt skönt för messi också.
Barcelona Daninho_7
2007-03-11 06:32
"Messí käkar Robinho till frukost."

Amen.
Barcelona tarrak
2007-03-11 04:34
Jag håller med om att Oleguer var riktigt dålig idag, men jag kan inta förstå hur man kan ifrågasätta hans plats i truppen. Han är en pålitlig backup-spelare med ett klubbhjärta större än någon annan. På senare tid har han kanske fått spela en för viktig roll, men de flesta storklubbar skulle be på sina bara knän för att få ha en sådan spelare i truppen.
Barcelona Civello
2007-03-11 04:12
Fc Barcelona / Ronaldinho

Länktips!
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-03-11 03:58
nån som har bilden när messi pussar klubbmärket ?
Barcelona Patrik
2007-03-11 03:43
Om det någonsin var någon som tvivlade:

Messí käkar Robinho till frukost.
Barcelona Carles_Puyol_21
2007-03-11 03:15
Samuel_Etoó#9

Lite sent kanske men jag såg en intervju med honom efter matchen där han förklarade (vad jag förstod) att det var en hälsning till Motta som han ser som sin "tio". Antar att Motta tagit hand om honom sedan han kom till klubben. Är dock inte helt säker..
Annons: