/spanien/barcelona/forum/24012.aspx/spanien/barcelona/forum/24012.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2006-09-14 19:07
Beautiful_ Barça/Vilka uttalanden?Har jag missat något?

Är det någon som har samma problem som jag och inte kan uppdatera sin K&K-lista?
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-09-14 18:53
Jay-z

Nej absolut inte. Etó'o kommer säkerligen stanna ett tag till Det är bara spekulationer grundade på hans senaste uttalanden.
Barcelona Jay-z
2006-09-14 18:49
Beautiful_ Barça // Jo jag förstog det men trodde att ni hadde nån källa. Eftersom dom flesta spekulationer brukar komma från falska källor.

Men i så fall är jag nöjd och belåten om det inte finns några konkreta källor om Eto'o s flytt.
2006-09-14 18:28
Jay-z

Nej. Det folk uttrycker är ett tänkande på djupare nivå. Något som inte alla kan hänga med i. Läs inläggen en gång till så ser du att det bara är spekulationer.
Barcelona Jay-z
2006-09-14 18:25
Vf tror folk här inne att Eto'o ska lämna shiit ni gör mig oroliga jag vet att han har en stor vilja att bli bäst. Men att han vill lämna för att bli det det trodde jag inte.

Har han gort några såna utalanden eller..???
Barcelona AlexC
2006-09-14 18:19
Mess(i:n)

Vad jag har läst är alla biljetter slutsålda.
2006-09-14 18:15
Ska åka och se hemmamatchen mot Villarreal i november. Det vägde mellan Villarreal och Atletico, men jag vågade inte satsa på Atletico med tanke på hur svårt vi brukar ha mot dem. Fegt kanske?
2006-09-14 18:13
La Rambla

Man måste väl vänta några matcher och se egentligen. Det är mycket möjligt att de spelar Arangulo som regista, men jag tror inte ens att de bänkar Lopez för Tristan. Hur som helst så kan jag inte uttala mig för mycket utan att ha sett några matcher.

Dessutom tror jag inte att Maxi kommer att göra någon succe heller. Han är en sån spelare som behöver klasspelare bakom sig för att producera. Men han kommer definitivt att utvecklas och jag hoppas att ledningen tittar på det i stället för att titta på hur många mål han har gjort. Han är en sån spelare som skulle göra stor nytta på Barcelonas bänk om han utvecklas.

Han är egentligen en bra spelare som ledningen inte vågade satsa på. Istället värvade man Guddy, vilket kanske inte är helt fel. Låt Maxi anpassa sig med regelbunden speltid i La Liga.

Ska väl nämnas att ett antal storklubbar, bla. Milan försökte värva honom innan han kom till oss.
Barcelona Messiiiiiiiiiiiiiiiiiii
2006-09-14 17:50
Tjenna alla barca fans..Jag undrar om ni vet vart ska man hitta om matchen mellan Sverige-Spanien...Jag o några kompisar har planerat åka ditt o kolla på matchen, men vet inte vart ska man kolla på biljetterna.. om ni vet så var snäll o svara på mitt inlägg..tack i förhand.
Barcelona La Rambla
2006-09-14 17:50
Beautiful_ Barça:

Arangulo är väl ändå förstavalet? Eller så kanske de spelar honom lite släpande?

Motta kommer att matchas allt hårdare, är säker på det. Frågan är bara om han håller.
Barcelona Barca 666
2006-09-14 17:48
La Rambla:

Mascherano hade oxå varit en bra värvning men jag hoppas ändå på Gerrard...har alltid gillat Gerrard jag tycker utan tvekan han e Englands bästa mittfältare o då har jag räknad med Beckham som inte får spela för landslaget längre.

Ang Tristan så tror jag det var en spelare som Mallorca behövde visst kommer det påverka M.Lopez situation men jag skulle nog försökt ha båda två på topp kan vara bra anfallspar.
2006-09-14 17:46
La Rambla

Som du säger absolut!
Helst en canterano, men Mascherano är som klippt och skuren!

Ang. Motta så måste han få speltid. Hans sista chans att bevisa att han kan spela bra och hålla sig skadefri, annars har han inte mer att hämta i Barcelona.

Tror inte Maxi får mindre speltid. Han är ändå klass för Mallorca. De kanske spelar Tristan - Lopez?
Barcelona La Rambla
2006-09-14 17:36
Annars hade drömpivoten varit Mascherano alla kategorier. Han är som klippt och skuren för att spela i Barça. Men självklart hoppas man ju istället att Marc Crosas från canteran blir en ny Guardiola.

Tristan till Mallorca. Påverkar det Maxi Lopez speltid måntro?
Barcelona La Rambla
2006-09-14 17:24
Klart vi ska ha ett mittfält endast bestående av canteranos i framtiden. Motta kommer att ta över pivoteplatsen när Edmilson drar. Om han klarar av att hålla sig skadefri en säsong vill säga. Har ni inte märkt att han matchas allt hårdare just för att man ska se om han pallar.

Tror att det är mer Lampard som är sugen på att komma till Barcelona än tvärtom, men tyvärr hans tekniska egenskaper är inte bra nog för det spel Barça spelar.
Barcelona Gabriel
2006-09-14 17:22
Beautiful_ Barça

Hehe, i dagens fotbollsvärld så kan man aldrig vara säker, det är som du säger. Men, vi har varken råd eller behov av det, också som du säger. Så jag håller med, men visst skulle det vara en värvning som smakade ;-)
2006-09-14 17:19
Gabriel

Hehe, kanske de skulle sälja, men det är inget vi har råd med iallafall. 50 mille euro tackar man inte nej till bara så där. Dessutom har vi inte tillräckligt behov av det heller.
Barcelona Gabriel
2006-09-14 17:11
Jag vet inte hur bra Gerrard hade passat in i vårat spelsystem men jag tror det skulle kunna bli riktigt bra. Så som jag ser det så är Gerrard den mest kompletta mittfältaren som finns just nu, killen är bra på allt. Men nu lär det knappast hända, Liverpool säljer honom inte.
Barcelona Barca 666
2006-09-14 17:08
Visca el Barça Visca el catalonia y visca el copa

Ville tacka för målen men det ser ut som om målen e ok men det går snabbt där....jag tyckte hursom helst inte att det var offside men det går för snabbt för att vara hundra!

Beautiful_ Barça

Edmilson som andra vill nog inte flytta från Barca men jag han börjar komma till åren och har varit skade belägen på slutet. Personligen älskar jag Motta o skulle vilja se honom som ersättaren men han e oxå för skade belägen tyvär.

Ang. Lampard för min del ser jag inte att vi e behov av honom men det kan bli dags för en värvning av topp spelare jag menar hittills har ledning tagit in spelare som behövs tex Guddy, Thuram, Zammi etc som täcker positionerna som behövs täckas men i en klubb som Barca tycker jag behövs lite tyngre namn vart tredje år lr nåt sånt så att dagens stjärnor inte blir slappa. Jag skulle helst av allt vilja se Steve Gerrard det den mittfältaren jag diggar mest o jag tror han skulle vara perfekt. Men Lampard har en catalan fru, har tydligen bostad i Barcelona, e bra kompis med Ronnie & Guddy samtidigt har klubben redan visat intresse för honom.

Men som sagt jag håller med Gabriel jag vill se Gerrard i Barca det hade nog varit min drömvärning i sommaren som kommer. Nu när vi tappat Van Bommel & Edmilson kommer till åren samt att Motta har en tendens att skada sig Gerrard e den kille jag vill se i Barca.

2006-09-14 17:04
Gabriel

Nej precis. Gerrard skulle man kanske ändå kunna ha som pivote.

Det jag tänker på först och främst då är om det räcker för vår del att ha en mittfältare på pivote rollen nuförtiden. Under Rijkaards tid har det inte fungerat förutom enstaka matcher mot enkelt motstånd när Iniesta eller Xavi har fått ta den rollen. Känns om vi ändå behöver en renodlad mittback där i stil med Edmilson och Marquez för att få balans i spelet. Känns som att det annars blir för offensivt pga av våra ytterbackar. Tror vi behöver en bra markerinsspelare där. Ibland brister det tom när vi har Motta där. Motta känns ju ändå mer offensiv än defensiv.

Hoppas du förstår vad jag menar. Tror inte att det i dagsläget skulle fungera med en Guardiola-typ i pivote rollen på lång sikt, om man inte ska ändra spelsystem. Eftersom resten av laget är så pass offensivt.

Jag tycker dessutom även att vi inte behöver ha så offensiva ytterbackar längre eftersom våra anfallare har blivit så pass bra. Tänk på att vi klarar att hålla upp vår offensiv även med Oleguer som högerback.
Barcelona Gabriel
2006-09-14 16:50
Vad ska Lampard göra här? Han har inget att hämta! Hundra gånger Gerrard före honom..
2006-09-14 16:38
Barca 666

Ser ingen anledning till varför Edmilson skulle vilja flytta. Tror att han kommer att stanna hos oss så länge han spelar top class. Han skulle inte få det bättre någon annanstans, dessutom är han förstavalet hos Barcelona. De övriga tror jag dock med all säkerhet kommer att lämna. Lite tvivel på Giuly. Kan hända att han stannar om inget stort händer på den fronten.

Ang. Lampard så tror jag det skulle bli ett idiotiskt drag av Barcelona att värva honom. På mittfältet tycker jag vi ska ha "hel canterano". Bla. därför jag förespråkar att vi ska ha både Iniesta och Xavi på planen. Blir det på Decos bekostnad så låt det bli det. Men för tillfället funkar det bra med rotationen, så vi kan väl fortsätta med det ett tag till. Bara inte Iniesta blir utelämnad.

Dos Santos tror jag inte kommer bli uppflyttad nästa säsong. Kanske säsongen efter nästa. Då är han ca 18-19 och antagligen redo för A-laget.

Sedan ska vi inte glömma Motta heller. Han har inte visat mycket på sistonde men förut har han visat att han har all potencial i världen att bli Barça klass. Så jag tror starkt på honom. Det är han som ska bli Edmilsons efterträdare.
Barcelona Barca 666
2006-09-14 16:21
Shaban:

jag skulle inte heller vilja möta Chelski i finalen oxå däremot Man Utd har jag inget emot. Inter har alltid bra lag men under säsongen har de alltid en period där de inte spelar på topp o det brukar vara där deras CL spel brukar ta slut. I dags läget har de en svår grupp o de började med en förlust så de sitter inte på en bra sits nu heller kanske de inte klarar sig vidare de har ändå BM i gruppen.

Men Man U, Lyon lr varför inte en final 1994 med Milan som motståndare bara att vi vinner denna gång men det finns likheter oxå förra gången hade de tappat Rijkard till den säsongen o nu har de tappat Sheva men vi skulle nog vinna denna gång. Milan helst av alla de vi kan hämnas lite sen skulle ManU lr Lyon vara bra alternativ tycker jag!

Beautiful_ Barça

Visst e Eto'o mkt bättre med Dinho på plan o med tanke på vilka han har omkring sig så tror jag inte han lämnar Barca förtillfället. Tror inte faktiskt att inga av våra viktiga spelare vill lämna. De som lämnar oss i jan lr sommaren tror jag blir Svaiola, Ezquerro, Silvinho, kanske tom Guily & Edmilson!

Sen Gio Dos Santos kommer upp till a laget, vi köper in en grymm vänsterback och kanske en mer defensiv mittfältare som kan ta Edmilsons plats.

Tror lite att Lampard kommer till oss nästa sommar....om han kommer det blir lite gambling antigen blir riktig bra lr så floppar han tror inte han blir medel bra.
2006-09-14 16:18
Ämne: Grabbar .. Vilken sk....Denna ordningen:
Real Madrid
Milan
Lyon

Real och Milan för samma anledning. För att jag skulle njuta av en vinst hur mycket som helst. Mot Real för att de är Real och mot Milan för att jag fortfarande är sugen på revanch.

Mot Lyon för att jag tror det skulle bli en helsikes match!

Dock tror jag inte att Real har kapaciteten att ta ig till final.
Barcelona Visca el Barça Visca el catalonia y visca el copa
2006-09-14 16:13
Barca 666//
kolla målen
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-09-14 16:06
Shaban. Själv så skulle inte jag föredra chelsea de spelar tråkigt.
En match mot Real madrid i CHL final skulle bli århundradets match.
Barcelona Shaban
2006-09-14 16:03
Grabbar .. Vilken skulle bli drömfinalen i CL om ni fick välja? Jag skulle välja Barca mot en av dom tre Man U, Inter eller Chelsea
Barcelona Blaugrana_1899
2006-09-14 15:57
Hoppas aldrig att några av våra viktigaste och underbara nyckelspelare lämnar klubben!

Lyon!!! Vilket lag, de käkade upp real igen och det va så underbart att skåda! :)

Visça!
Barcelona Gabriel
2006-09-14 15:48
Det finns bara en enda anfallare som jag kan se som ersättare för Eto'o ifall han skulle byta lag och det är David Villa.
2006-09-14 15:29
Barca 666

Visst, men du vet själv hur världen ser på saken när man ska rösta ut världens bästa. Man väljer ju hellre han som skapar målen än han som avslutar, vilket inte är helt fel i min mening.

Ska han få titeln så får han göra lite fler mål som den han gjorde mot sociedad förra säsongen. Det som jag tycker om med honom är att han aldrig ger upp och aldrig slutar försöka, på gott och ont.
Det var ju ändå det som gorde att han lyckades i Barcelona enligt min mening. När han kom till klubben försökte han sig på alla möjliga finter men lyckades inte. Till slut kom han igång och började göra två tunnlar per match :D

Men det är som du säger. Ingen vill da från Barcelona i dagsläget och han är minst lika viktig för oss som Ronnie. Vet dock inte om han ser det som jag ser det. Han blir MYCKET bättre spelare med Dinho på planen.
Barcelona Barca 666
2006-09-14 15:21
Beautiful_ Barça

Har oxå tänkt mycket på det där o jag trodde oxå att det blir Eto'o men som du säger han vill bli bäst i världen o jag tror han e på väg o få den trofen förra säsongen kom han trea i år tror jag han blir 1:A LR 2:A för han e lika viktig som Ronnie för oss. Jag tycker utan tvekan de tre bästa i världen e Ronnie, Eto'o & Henry.

Men om han inte får den o vi vinner allt igen så tror jag ändå att han stannar eftersom utmaningen kvar för honom är att bli bäst i Barca o han vill klara den till varje pris....jag tror inte han gör lika många mål i nåt annat lag då vi spelar den fotbollen som passar hans stil.

Jag tror han stannar vinner CL & Ligan minst en gång till o blir vald till världens bästa sen om han vill byter han lag men i dags läget ska till mkt. Han o andra i Barca tackade nej till alla pengar från Chelski o personligen vet jag inget annat lag som kan få honom...möjligen Milan men efter det som hände i Italien så vet jag inte!
Annons: