/spanien/barcelona/forum/2401.aspx/spanien/barcelona/forum/2401.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SOMISEREM1899
2015-05-30 17:54
Så både Kanal 9 och Eurosport sänder Auxerre-Paris Saint-Germain... Varför flyttas inte Copa del Rey-finalen till en av dem?? Idiotiskt med tanke på att Eurosport är en betydligt vanligare kanal än Eurosport 2.
Barcelona Barca4life98
2015-05-30 17:41
Mido Tröjan är faktiskt helt okej, men dom röda shortsen gör väldigt mycket tycker jag. Blir snyggare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2015-05-30 17:36
Den nya tröjan ser inte så dum ut faktiskt, särskilt på pique, kolla linken
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-05-30 17:29
Nog om FIFA och VM.

Är otroligt taggad inför dagens match! Kommer bli intressant att se hur publiken reagerar mot nationalsången. Annars känner man bara en galen ängslan över de två kommande matcherna. Vågar inte säga det här egentligen i rädslan att jinxa skiten, men det här känns verkligen som vårt år. Jag har nog aldrig känt mig såhär hoppfull sen Guardiola var i klubben. Idag tar våra grabbar dubbeln och om en vecka tar vi förhoppnings trippeln hem till Katalonien!

Visca Barca y Catalunya!
Barcelona El Messias
2015-05-30 17:22
Davids3. Magien tv man kan se matchen gratis där
Barcelona Davids3
2015-05-30 16:58
@Ali G:

Vilken app ?
Barcelona Barca4life98
2015-05-30 16:11
Ali G Valverde har sagt att dom ska spela sitt vanliga spel, dvs försöka spela boll.
Barcelona Ali G
2015-05-30 15:51
Grymt bra app, ska kolla matchen där istället för att streama eller betala.

Förresten hur tror ni Athletc kommer spela? Kommer de köra med ett galet högt presspel som senast? Där de blev helt tröttkörda efter timmen och det var enligt mig vår säsongs bästa match rent offensivt. Eller har de lärt sig sin läxa och backar hem för att inte ge MSN några ytor att springa på?

Oavsett kommer de bli en härlig match med en galen stämning där vi förhoppningsvis står som segrare och inte minst 100 000 som buar ut nationalsången ..

Barcelona Koeman!!
2015-05-30 15:45
@Xavi 6 // Visca Barca:

Så jävla uppskattat, tusen tack! :)

Forza Barca!
Barcelona Heisenberg
2015-05-30 15:40
Barcelona1899

Bravo har varit bra, men att låta en målvakt stå en hel turnering och sen bänka honom i finalen känns inte helt kosher. Det hade förmodligen gjort ett helt nummer på hans psyke inför CL, så nej, Stegen måste verkligen få stå.
Barcelona Erik Satie
2015-05-30 15:34
Förlåt mig. Det var inte Zlatan, det var damfotboll. DAMFOTBOLL, och dessutom en TRÄNINGSMATCH. Ännu värre...
Barcelona Xavi 6 // Visca Barca
2015-05-30 15:31
Bara för Zlatan..
Barcelona Erik Satie
2015-05-30 15:24
Anledningen till att TV4 inte har köpt in matchen (som de brukar), är att de prioriterar den överskattade skitfinalen i Frankrike. Tur att man själv har Eurosport 2.
Barcelona Barcelona1899
2015-05-30 15:16
Possible line-up (vs Athletic): TerStegen - Alves Pique Mascherano Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Neymar (Sport)
Förmodligen blir det inga ändringar och måste erkänna att jag hade förhoppningar på att Bravo skulle få stå ikväll. För att låta TerStegen stå i CL finalen sen. Jag var väldigt skeptisk inför säsongen med Bravo i mål, men wow vad han har bevisat mig och alla andra. Han är top3 av alla målvakter i världen utan tvekan. Kul grej är att Suarez har lyckats återhämta sig, hoppas dock att han inte behöver speciellt mycket för att komma tillbaka till Suarez för några veckor sedan, utan honom i finalen blir det 50-50 anser jag. En final är dock alltid 50-50 men med trion måste man ändå ge Barca övertaget?
Barcelona Junta Dimision
2015-05-30 15:13
Treyh

Eurosport HD2 finns där med.
Barcelona Treyh
2015-05-30 15:08
@Xavi 6 // Visca Barca:

Kanalen visas på "Eurosport 2" Jag kan bara hitta "vanliga" Eurosport
Barcelona el Flaco
2015-05-30 14:53
koeman92/

Jag gillar inte när det buas åt nationalsånger, men däremot stör jag mig mer på de spanjorerna som lipar om hur förolämpande de känner sig när katalanerna gör det samtidigt som de inte säger ett knyst när folk runt om på de spanska arenorna skanderar "puta Catalunya". Samma människor som gnäller om det förstnämnda håller tyst pm det andra. Hyckleri på hög nivå. Därför så stör jag mig inte på det särskilt mycket.
Barcelona Barca4life98
2015-05-30 14:45
Hörde att Cmore också har gratis test månad
Barcelona Jax12
2015-05-30 14:20
Tack för tipsen grabbar! Visca el barca!
Barcelona Xavi 6 // Visca Barca
2015-05-30 14:02
Magine tv gratis i 30 dagar utan att ge kreditkort info. Eurosport är gratis där.
Barcelona Treyh
2015-05-30 14:00
@Jax12:

Länktips. Välj "flexibel månad" för 69 kr så kan du avsluta abonnemanget efteråt.
Barcelona Barcelonistas
2015-05-30 13:35
Jag har köpt Cmore, för den som funderar att skaffa viasat elr Cmore , skaffa viasat för fan. Cmore studio är så dålig att jag undrar ibland hur dom ens lyckades få de jobbet som dom har?
Barcelona Jax12
2015-05-30 13:29
Nån som vet var man kan köpa Copa del rey matchen? orkar inte med att streama.
Barcelona DM1982
2015-05-30 13:22
[QUOTE=B-Guden]Eurosport 2 HAHA Va jävla pinsamt att lägga en final på en sån kanal hoppas ingen köper den och streamar istället. [/QUOTE] Å andra sidan så ska vi var glada över att någon kanal köpte in finalen och visar den. Skumt att inte TV4 sport eller kanal 12 kör den. Angående nationalsången så är det, enligt mig, något internt mellan Spanien,Katalonien och Baskien. Som princip bör man respektera nationalsången men det finns ju självklart politiska aspekter som vi alla känner till. Att straffa klubbar vars fans buar till nationalsången är enligt mig ett övertramp av förbundet eller staten, en inskränkning på yttrandefriheten.
Barcelona NoGo™
2015-05-30 13:12
Va tycker ni om att starta Luisito på bänken ikväll?
Barcelona I.Cuenca
2015-05-30 12:21
tack comhem att ni genomförde kanaländringen så snabbt vilket innebär att jag nu har Eurosport och kan se matchen på tv Visca Barca
Barcelona 11-9-10
2015-05-30 12:18
Helt rätt att bua ut nationalsången, av katalanerna. Varför tillfälle dom kan ta att vissa missnöje mot regeringen ska dom ta Svårt att acceptera när dom förtryckta gör motstånd, men accepterar dom som förtrycker Ikväll tillhör Spanien Katalonien!
Barcelona B-Guden
2015-05-30 12:13
@koeman92:

Jag är emot det och hade blivit väldigt arg om till exempel Dalakurd skulle gjort nåt liknande mot svenska nationalsången, men samtidigt får man inte glömma att katalanerna har varit förtryckta i Spanien, men tycker ändå man bara kan va tyst
Barcelona koeman92
2015-05-30 11:37
Är lite nyfiken.. hur känner ni andra över att det visslas åt nationalsången varje gång vi är i CdR final? Själv kan jag inte riktigt säga att jag samtycker till det i och med att jag själv har bott i Spanien under nästan hela min uppväxt och har en speciell affektion till landet, samtidigt kan jag förstå varför de som visslar gör det. Det lär ju även med stor säkerhet visslas ända in i kaklet ikväll. Vad tycker ni andra?
Barcelona Barcelonistas
2015-05-30 11:29
el Flaco - tycker inte det där är en så big deal faktiskt. Vi måste tänka oss in i Bilbaos situation. Det är klasskillnad mellan lagen klart att dom då vill försöka störa Barca. Jag har stor respekt för Bilbao. Minns ni 2009 när en galen Bilbao supporter kastade ett mynt elr en flaska på Alves huvud? Dom andra Bilbao supportrarna ställde sig upp och peka mot fegisen sen kunde vakten ingripa.
Annons: