/spanien/barcelona/forum/24009.aspx/spanien/barcelona/forum/24009.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca10
4/20/2007 21:10
Barcelona Márquez
4/20/2007 20:16
Jag tycker ändå att vi borde försöka hålla kvar El Conejo . Däremot borde vi göra av med iallfall Ezquerro.
Barcelona Rambla
4/20/2007 18:52
Som ni kanske redan har läst så följer tyvärr inte Bojan med till Egypten för att debutera i A-laget. Han är uttagen i Spaniens U17-trupp som ska ha samling mellan 23 april - 13 maj, för att förbereda sig inför sommarens U17-VM. Tre andra spelare från Barças cantera har också blivit uttagna till truppen. Alex Bolaños, David González och den mycket lovande mittfältaren Iago Falqué.
Barcelona Cue.barca
4/20/2007 18:12
Alexander den store //

Du skall inte tro allt vad marca skriver !

Även om det vore bra utveckling för honom så tror jag inte på alla dessa rykten.
Barcelona Gabriel
4/20/2007 17:39
Chivu är en bra back men jag föredrar Gabriel Milito. Han är dessutom van vid att spela i la liga och spelar aldrig en dålig match. Tycker att även Puyol visat sig lite nervös och konstig i många matcher denna säsongen, kan bero på att han känner att de andra backarna inte håller lika hög klass. Skulle han få in Milito bredvid sig skulle säkert även Puyol höja sig till sin normala klass igen.
Barcelona Evička
4/20/2007 17:27
Ämne: Kan inte spanska kan....I korthet säger han att han antar att han inte kommer fortsätta i Barça. Han har flera intressanta erbjudanden, men han vill inte säga så mycket mer. Han måste tänka på sin framtid säger han.
Barcelona _Giovanni_
4/20/2007 17:19
Kan inte spanska kan nån översätta ???

Förstor att han lämnar men för villken klubb??
Valencia Alexander den store
4/20/2007 17:17
Saviola ska tydligen lämna Barcelona enligt marca!
Barcelona Barca 666
4/20/2007 17:13
Som sagt hoppas inte Ronaldinho lämnar men även om han lämnar o vi får 1miljard av Milan så kan vi bara förstärka truppen sen har vi Messi och Dos Santos som jag vet kommer oxå bli grymm spelare som e på väg upp.

Angående Henry Nej tack vi behöver inga anfallare av hans kaliber så länge R.E.M finns men om mot all fördomar nån av de blir sålt (hoppas verkligen inte) så kan man tänka på Henry men säger då hellre Villa med tanke på hans ålder dessutom spanjor o van med ligan.

Till näsat säsong en höger back, behålla Zambrotta (livsviktig han börjar bli riktig varm i Barca kläderna) en mittback av klass o en avbytare anfallare för jag tror vi kommer tappa Eto'o ett par veckor till Afrikanska mästerskapen. Frågan e bara om man behåller Guddy o Saviola lr om man gör sig av med de o tar in nån annan personligen tycker jag att man kan behålla de o inte spedera pengar sen kan byta Giuly mot Abidal kanske o göra av med ezquerro.

Nu tar vi hem dubbeln!

Forza Barca
Barcelona Albiceleste
4/20/2007 15:55
Alla Messis mål att njuta tills på söndag då nästa kommer.
Barcelona Cue.barca
4/20/2007 14:54
Merida //

Håller med dig helt och hållet, enda saken som kan förstöra för messi är ju skador som han haft lite problem med ( inte minsr denna säs. )

Om han får vara skadefri och utveckas säsong för säsong kommer han tillhöra de bättre redan om 2-3 år.
Barcelona Merida
4/20/2007 14:51
Herregud, killen är född -87... och han jämförs med denna generations bästa spelare samt Maradona redan nu...
Jag ser med spänning fram mot hans utveckling de närmaste säsongerna...
Om man jämför t.ex C.Ronaldo för två år sen med C.Ronaldo i dag så har han utvecklats väldigt mycket.. Det finns INGEN spelare i världen som har Messis potential, hoppas att han kan fortsätta att utvecklas i samma takt.
Barcelona Cue.barca
4/20/2007 14:41
När är dinho tillbaka, redan nu på söndag?

Ja vet, har ingen koll just nu men ska ner dit om en vecka, vore så klart kul att se honom... även om messi är störst just nu !
Barcelona Cue.barca
4/20/2007 14:34
Rykten med Chivu, han stannar i Roma.. även om Barca behöver en ny back så tror jag inte ett dugg på att dom redan lagt upp ett bud på han.
Barcelona Rambla
4/20/2007 14:26
Ämne: Någon som har hört n....
Det är just vad det är, en cirkus. Du kan nog glömma det ryktet. Bara hittepå allting. Han stannar i Arsenal.
Barcelona kalle7
4/20/2007 14:11
Någon som har hört något mer om "Henry till barca" cirkusen?
Barcelona Rambla
4/20/2007 13:35
Risken finns att Zambrotta drar tillbaka till Italien i sommar. Milan rycker ju i honom (finns det någon spelare de inte ska ha från vår trupp?). Jag är dessvärre rädd för att ledningen inte ser Zambrotta som untouchable. Jag hoppas att jag har fel, för Zambrotta är och kommer att vara viktig för oss. Gianluca stanna, nästa säsong kan bli riktigt bra!
Barcelona Lionel M.
4/20/2007 13:25
Chivu är en världsback med stora utvecklingsmöjligheter. Nu när Belletti och Zambrotta verkar ha klängt fast (Belletti förlängde kontrakt och Zambrotta är för bra för att bänkas) på högerbacksplatsen behövs ingen större förstärkning där, Rijkaard har förtroende för dem och Zambrotta lär nå högre nivåer nästa säsong. Dock har jag hört att Sevilla har en "hyfsad" högerback ;)

Att förstärka på mittbacksplatsen kan verka smart OM man inte förbiser att förstärka på vänsterbacksplatsen.

Som input på frågan att byta C Ronaldo mot Messí så är det väl ingen högoddsare (se mitt nick) att det är out-of-the-question!

I helgen händer det en del;
Valencia gästar Madrid borta och satsar på revansch efter hemmaförlusten mot just "de vita" i november.
Sevilla slåss mot baskerna Bilbao och
Barcelona gästar de "gula ubåtarna" som för övrigt har Forlán tillbaka just på söndag. Ska det gå som senast så kanske vi får se ett bicacletamål av El Magicó. Går det som förra våren så sänker Forlán oss rejält.

Vamos!
Barcelona Rambla
4/20/2007 12:45
Txiki har lagt bud på Romas Chivu. Ja, om man ska tro Marca alltså. Vilket vi culés ofta har svårt att göra. Madrid har också visat sitt intresse hos Chivus agent men blivit ombedda att återkomma när de har något mer konkret. De blandar väl sig i bara för att jävlas, som vanligt. :D

Vi får se vad som händer.
Real Madrid AC Milan ¦ 1899 ¦ Ricardo Kaká - K22 ¦ R99
4/20/2007 11:10
Ni är överlägset Real Madrid hoppas ni vinner ligan.
Barcelona Rambla
4/20/2007 09:58
Messi: Jag vill be om ursäkt till Getafe-försvararnas familjer, om de behöver något så finns jag här för dem.

Heh. :D
Barcelona Ghazza
4/20/2007 07:11
Del Piero (10)

Då tycker vi helt olika. Jag anser att ju högre fart man har, desto svårare är det. Men jag vill inte sitta här och jämföra mål. Det känns ganska onödigt.
Spanien Del Piero (10)
4/20/2007 00:17
- Romano Africano

Det Zlatan gör som inte Maradona och Messi är att han dribblar så många spelare på sån liten yta..Och det tycker ja är mycket svårare än att springa förbi allihopa.

Men Messi och Maradona mötte Bättre lag så deras mål e världs världsmål! Messi E Kung..Hoppas han försätter växa så kommer han vara eran viktigaste spelare nästa säsong..Lycka till nu krossa real;)

FOrza Juve
Barcelona T#11
4/19/2007 23:45
måste bara säga. messis mååååååååål var snyggaste målet jag sett.
maradona? mot england?haha messis var snyggare ;) !!!!!
Delarocha
4/19/2007 23:39
Jag håller med Kim om att jag inte heller bytt Messi mot Ronaldo. Messi byts inte mot nåt.
Jag tycker det känns som att Messi är mer svårläst, känns som man har sett Ronaldos finter många ggr och jag tror att Messi har en jävla massa fler finter att använda sig av, nu är det ju mest bara limma bollen vid foten o flyta förbi motståndarna precis som Maradona gjorde och jag till viss del även Iniesta börjar göra.
Likheterna med Maradona är ju slående både till spelstilen men också till utseendet. Känner mig lyckligt lottad som får se Messi när han håller på att bli världens bäste och antagligen slåss om att bli Barcás riktigt stora genom tiderna men även möjligen världens?

Ber om ursäkt i förväg för att texten ovanför kan vara aningen svårläst. Försök iallafall=)
Barcelona Ghazza
4/19/2007 22:07
Satt och tänkte på Messis mål och kom ihåg Decos gest. Måste ha varit den skönaste på länge. Nästan som han skulle svimma tar han händerna på huvudet och rusar ut. Citatet efter matchen är inte fel från portugisen heller:
"Det är det snyggaste mål jag sett i mitt liv."
Barcelona Kim
4/19/2007 21:50
Cristiano Ronaldo är en fantastisk spelare, och med det bolltempo, den aggresivitet och spelförståelse han har spelat med denna säsong, så är han en tillgång för vilket lag som helst. Det betyder däremot inte att jag skulle byta honom mot Messi. Vår Lionel har en annan attityd, och har inte närmelsevis visat samma attitydproblem som Cristiano har gjort. Men kanske har portugisen vuxit till sig under Fergusons beskyddande vingar. Förhoppningsvis är det så, och att vi får se fortsatt fantastisk fotboll från Ronaldo många år till, för trots allt så älskar jag fotboll, och spelare som vet hur man underhåller mig förtjänar också min respekt.
Barcelona Sersari
4/19/2007 21:33
Vem behöver C.Ronaldo? Tycker alla ska kolla in filmen, riktigt grym är den..Det enda som fattas är Messis konststycke från gårdagens match.=)
Se länktips.
Barcelona Sersari
4/19/2007 21:31
Barcelona Criff
4/19/2007 21:24
2 - 0 till Sevilla i 15e minuten mot Deportivo.. ser ut som det blir 1an & 2an i final i copa del rey.
Annons: