/spanien/barcelona/forum/24008.aspx/spanien/barcelona/forum/24008.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-09-19 22:18
Evička:

Kan inte beskrivas bättre.

Beautiful_ Barça:

Om bara fler insåg hur mycket ödmjukhet och värme det finns i människan Eto'o. Han är en person som har så mycket känslor inombords som ibland tenderar till att bubbla upp lite för mycket att han ibland blir alltför emotionell och i vissa fall kan uttrycka sig klumpigt och naivt. Han tror gott om alla och därför får han ibland betala för det. Visst blir han ibland lite för impulsiv och handlar därefter utan att tänka sig för som tex när han lämnade Camp Nou innan matchslut mot Espanyol då han blev utbytt. Men det är sådant han tar lärdom av, det är jag övertygad om. Han har ett stort hjärta och är en person som är god rakt igenom. Personligen tycker jag det är underbart med sådana människor som visar så mycket känslor, passion och inlevelse.
Barcelona Evička
2006-09-19 22:10
Ämne: Evička:

Exak....Du har rätt (som vanligt:) ) ,men det gäller inte bara maränger. Med risk för att bli slaktad igen av någon maräng så ska jag ta Casillas som exempel. Han var inte bra i slutet av förra säsongen, han spelade instabilt visade otaliga prov på dåligt humör mm. Detta kommenterades knappt t ex i tv4studion. Valdés misstag har vi sett rulla i tv-rutan hur många gånger som helst, med mer eller mindre hånfulla kommentarer som "nu ska vi gå på tavelutställning". Jag läste i sport.es för ett tag sedan där en av skribenterna tyckte att Valdés på något sätt har hamnat i att alltid ses i ljuset av sina misstag, medan Casillas tvärtom alltid ses i ljuset av sina framgångar.
Barcelona Evička
2006-09-19 22:02
Ämne: La Rambla & Evicka//....
Tack! Jag började bli orolig på allvar. ;)
Barcelona La Rambla
2006-09-19 22:02
Evička:

Exakt det jag är inne på. När tex Casillas gör misstag, och det gör han, så sopas de under mattan och speciellt av maränger. Trots det så känns ju Casillas mycket stabilare som målvakt, han verkar lugnare på något sätt. Valdés har inte gjort så värst många tavlor. De två han gjorde mot Valencia kostade en förlust och bara oavgjort på Camp Nou. Men som du nämner så tjatas det i oändlighet om detta och folk glömmer ens bort att nämna hans fantastiska räddningar som han gjorde under förra säsongen. Personligen så tror jag det handlar om frustation och avundsjuka från motståndarfans, de finns inte så värst mycket att klanka ner på i dagens Barcelona. När det väl finns något så fokuseras det enormt på misstag och förluster ältas om och om igen. Som tex när de förlorade mot Sevilla under försäsongen. Då laget var riktigt slitna efter en turné i USA medans Sevilla hade laddat i veckor just för denna drabbning. Man kan ju lätt påstå att de var mycket hungrigare och taggade än Barçaspelarna i den matchen.

el Flaco:

Jag förstod det.
Barcelona el Flaco
2006-09-19 22:00
Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo //

Intressant det du skriver. jag har faktiskt aldrig tänkt på det men du har nog en poäng där. Ibland så ser Valdes ut att vara en åskådare eftersom han inte har något att göra under hela matchen. När vi möter lite svagare motstånd, speciellt på Camp Nou så brukar motståndarna ha kanske 2-3 skott mot mål under hela matchen.

Barcelona rico
2006-09-19 21:58
Ämne: Trots att TV4+ komme....
Så som vi spelar just nu och me det system vi har så har jag svårt o se pasta Zlatan o ta en plats i laget.
Sen är jag inte precis en Zlatan fan(men jag har inget emot honom som spelare) då jag aldrig har tyckt att han har vart speciellt bra i mina ögon om Eto'o skulle lämna oss så är det Torres som är den perfekta ersättaren.

el flaco.

hehe det är ju inte precis som om Barça ledningen vill köpa Zlatan för våran skull.
Barcelona el Flaco
2006-09-19 21:58
La Rambla & Evicka//

Angående köpet med Zlatan så var det ett skämt
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-09-19 21:56
Läser nu att Etó'o ska tydligen ha ringt upp Sport för att förklara att han inte menade något illa och inte ville förolämpa någon. Det handlar helt enkelt om att han inte hörde frågan så tydligt pga. massa oljud i bakgrunden.

Han ska nämligen tillbaka till radiostationen ikväll och reda ut det hela.

han berättar även hur mycket respekt han har för regionen, traditionerna och folket som har gjort honom till det han är idag.

Mycket ödmjukt av Etó'o!
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-09-19 21:55
Anledningen till att casillas briljerar är att försvaret släpper in mycket på så sätt kan han göra tv-räddningar o.s.v men valdes behöver inte ingripa så mycket vilket är väldigt bra, eller vad tror ni?
Barcelona Evička
2006-09-19 21:55
La Rambla:
Casillas må vara ligans bästa målvakt, men som du är inne på, så händer det att även han gör mindre bra saker. Jag har lite ont av att när han t ex snackar sig till kort av olika färg eller schabblar in mål (vilket händer) så är det i princip ingen som ens noterar det, i synnerhet inte Real-fansen. Valdés gör missar, visst, han får kritik för det, och det kanske inte är fel, men den kritik han får är oftast alltför hård och pågår under alltför lång tid. Casillas har jag redan nämnt, Buffon och Čech har jag sett göra tavlor som är långt värre än Victors, men de är liksom Ok, och förklaras med att "alla kan göra misstag". Jag har kanske en alltför stor känsla för dt här med rättvisa, men jag tycker att kritiken måste ha någon slags sans och balans och ges någorlunda lika åt alla håll.

Förresten Txiki har väl fått lära sig katalanska han också va?

Måtte Barça aldrig köpa Zlatan :)
Barcelona La Rambla
2006-09-19 21:51
Jag har inget emot Zlatan, men han ska aldrig någonsin beträda Camp Nous gröna matta, i allafall inte iklädd blaugrana. :-)~
Barcelona el Flaco
2006-09-19 21:49
Trots att TV4+ kommer visa vår match mot Valencia så tycker jag att Barcelona borde i framtiden köpa Zlatan för att försäkra sig om fortsatt tv-sändningar. Med Zlatan i laget kommer nog även SVT börja visa våra matcher ;) :P
Barcelona La Rambla
2006-09-19 21:40
Lite petigt av Txiki helt klart. Ska han tvinga folk att tala katalanska eller? Om detta nu stämmer.

Sen är det ju kul att läsa realfansen när de överdriver något så otroligt och kallar Valdés för katastrof. Så jävla dålig är han inte. Bara för att de har sett honom göra en och annan tavla, vilket för övrigt även Casillas hade sin beskärda del av förra säsongen, betyder det ju knappast att han är oduglig. Vilket lag släppte in näst minst mål efter Valencia förra säsongen? Vilken målvakt visade grym klass när det väl gällde i avgörande matcher både i ligan och CL? Jag har inga problem med att erkänna Casillas som La ligas bästa målvakt. Samtidigt anser jag att Barça inte behöver någon annan målvakt. Valdés är bra, riktigt bra och kommer bara bli bättre.
Barcelona rico
2006-09-19 21:32
Angående om Eto'os utskällning om det är sant så tycker jag att det är väl lite petig av Txiki.
Barcelona Evička
2006-09-19 21:32
Kan inte alla s k Barça-fans som inte har något vettigt att säga på något sätt sluta att skriva en massa skit i Reals forum. Det börjar bli tröttsamt. Visst är det kul att slänga käft med dem ibland, men nu har det gått för långt.
Barcelona Rehnaldinho
2006-09-19 21:30
Jag tycker det är sjukt dåligt att inte Saviola blir uttagen. Med det här rotationssystemet Rijkaard kör med borda han bli uttagen nu. Annars måste det ju vara att Rijkaard inte vill ha honom i truppen eller nåt liknande.
Tycker nästan att de inte skulle värvat Gudjohnsen, och satsat på Saviola istället. Kanske inte samma spelartyp men ändå.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-09-19 21:16
Inget fel på långa inläg! Mycket bättre än sådana som är en rad.

Jag har även lite "dåliga" nyheter.
Tixiki har gett Etó'o en liten utskällning, eller rättare sagt en tillrättavisning.
Det handlar om att Etó'o flera gånger på katalansk radio svarat på spanska när han blivit ställd en fråga på Katalanska. Nu senast handlar det om att Catalunya Ràdio frågade något i stil med om han tyckte att målvakten hade hjälpt honom vid 0-1 målet. Då svarade Etó'o: "por favor". Eftersom Barcelona är en katalansk klubb som representerar Katalonien vill man att spelaren ska visa lite god vilja och svara på Katalanska, vilket inte borde vara så svårt för Etó'o som pratar perfekt Spanska.

Sedan hävdar Txiki att ingen har sagt till Rijkaard att han inte ska ta ut Saviola. Tydligen är det mister själv som bestämmer. Han tänker väl på framtiden. Kanske han inte tycker om spelarens attityd heller?
Barcelona Evička
2006-09-19 21:16
Ämne: Lite Barca nytt:

....
Skriv gärna nyheter igen. Vad skulle det vara för del på detta? Det gör väl inget att det är långt om det är bra.
Barcelona Gabriel
2006-09-19 21:09
Barca 666

Be aldrig om ursäkt igen för ett långt inlägg när de är skrivet på det sättet. Bara bra om flera personer kan följa sånna initiativ :-)
Barcelona Barca Barca
2006-09-19 21:08
Ämne: Lite Barca nytt:

....
Kul med lite nyheter som du skriver några gånger i veckan. Trots att ja hänger med på sport.es men de finns vissa som behöver hjälp. Bra Initiativ
L0S MERENGUES
2006-09-19 21:06
Snälla kan redaktörerna ta hand om de barcafansen som skriver skit på vårt forum!

Snälla gå bara och titta hur det ser ut därborta...
Barcelona Barca 666
2006-09-19 21:05
Lite Barca nytt:

1. Andersson är inte den enda spelaren i portugal som Barca är intresserade för inför framtiden ett annat het namn är Argentinaren Lucho González och det uppkommer namn som Pepe och Ibson båda är från Brasilien. Länk:Sport.es

2. Andersson som bland annat Chelski är ute efter har sagt att han älskar Barca's spelstil och skulle vilja spela för klubben nån gång i karriären. länk: Sport.es

3. Att Berlusconi och Milan inte lär sig: Nu har de fattat att El Rey Ronaldinho inte är till salu så de har vänt blickarna till enligt mig ett av världens bästa mittbacks par JA Puyol & Marquez! Jag säger redan nu även om de båda har sagt att OM de lämnar Barca en dag blir det för Milan helst så tror jag att de stannar karriären ut i Barca som jag skulle vilja se. Om jag minns rätt skrev Marquez under sommaren ett nytt kontrakt och Puyol lär stanna karriären ut. länk: sport.es

sorry för lite långa inlägg men tänkte lite uppdateringar på nyheterna skadar inte. Om det är många som störs av dessa nyheter låt mig veta så skriver jag inga nyheter mer.

Forza Barca
Barcelona Força Barça
2006-09-19 19:47
Äntligen visar Tv4+ Barça! Come Ooon
Real Madrid Raul äger alla
2006-09-19 19:28
Lägg ner nu. / Red
Barcelona Brankt
2006-09-19 19:22
Valencia blir helt klart Barças svårate motståndare denna säsong. Bra värvningar plus att de hade bra spelare redan innan.
Barcelona Barca 666
2006-09-19 19:14
Raul äger alla:

Inte för att vara kaxig eller att det blir missuppfattningar så är svaret på din fråga enkel: JEPP!

Tror vår främsta utmanare blir Valencia och jag ser redan framemot vår första serie final och med den formen vi har nu så kan jag redan nu se en 2-1 vinst där Eto'o är en målskytt och sen faktiskt tror jag på Guily!

Som jag kommer ihåg så hade vi väl inte bästa formen när vi mötte Valencia hemma förra säsongen och på borta plan hade vi inte Ronaldinho...nu gjorde Valdes otroligt bort sig i båda matcherna o Valencia gjorde sitt jobb bra men i år tror jag Valdes räddar oss o får revanch det tror jag starkt på.

Sen längtar jag till Chelski matchen redan finns det nån annan som mig som tror att vi vinner båda matcherna??? Jag tror 1-2 i London till Barca och 2-0 på Nou Camp tror Ronaldinho gör mål i båda matcherna och Eto'o avgör som i fjol i London medans Messi gör mål i Nou Camp. Finns det nån annan som tror som mig???? Jag fuderar kraftig på sätta en hundring på detta.

Samtidigt an jag väl säga att mellan matcherna med Chelski möter vi R Madrid i Madrid o jag tror på en 1-2 vinst kraftig för Barcelonas fördel där med! Kommer sätta en hundring på det med!

Forza Barca
Real Madrid Raul äger alla
2006-09-19 19:01
Tror ni att ni vinner ligan???
Barcelona Sóm més que un club
2006-09-19 16:26
Ämne: är det någon som vet....
Nástic ár frán Tarragona som ligger en timmes bilresa frán Barcelona. Vad jag vet ár arenan ganska liten typ 22-25 000 vilket lár betyda att det kan vara lite svárt att fá biljett till Barça matchen som máste vara árets hójdare.
Et tipss kan vara att sóka vi Barça som ordnar resor till bortamatcherna. Fórst och fr´mst till medlemmarna men av nágon anledning ár alla spanjorer relativt bekváma med att áka pá bortamatcher sá det kan nog hánda att du kan fá en biljett i alla fall.
Barcelona Forza_Barca7
2006-09-19 16:07
Det viktigaste nu är att Reijkard Värkligen roterar på spelarna så att några får vila och andra får chansen. Speciellt nu när det är viktiga och lite mindre viktiga(om det nu finns några) matcher Framför oss. Hoppas han gör det på ett vettigt sätt, vilket han borde :)

Visca Barcelona
Atlético Lippan
2006-09-19 15:55
klart vi gör :D
Annons: