/spanien/barcelona/forum/24003.aspx/spanien/barcelona/forum/24003.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Forca_Blaugrana
2006-09-25 00:10
Håller med er alla, La Rambla borde sluta uppföra sig som Albert Einstein eller som George Bush.

Annars var det väldigt komiskt att höra Magnus Hedman totalsåga damfotbollen, haha... jag såg inte ens matchen, jag bryr mig inte alls om det... det var kul att någon äntligen kunde säga sanningen och sin åsikt utan att behöva frukta kritik från feminister.

Angående matchen så måste ni inse att oavgjort är inte förlust och vi måste inse att det kommer bli jobbigt denna säsongen ända in till slutet då Madrid tyvärr är bra denna säsongen. Men ännu en viktig sak är att Saviola får spela för han var riktigt bra under dem minuterna han var på planen.

Samtidigt börjar jag mer och mer störa mig på Deco. Denna mannen är långsam, dryg, passar fel, kaxig, uppkäftig, skjuter när han inte ska, stoppar kontringar, jobbig att se på, osv...

Ersätt honom med Iniesta!

Annars önskar jag er alla en trevlig natt! Laku noc allihopa!
Barcelona Suñol_
2006-09-25 00:09
Amunt!// Ja här är vi Nietzscheaner hela bunten ;)
Barcelona La Rambla
2006-09-25 00:06
Amunt!:

Missförstå mig inte. Jag har ingen lust att gå in på andras forum i någon polemik. De får skriva vad de vill, men man önskar ju att några kan vara lite mer objektiva istället för att klaga på allt annat och fan och hans moster. :-)

Vi är stolta, åtminstone över andra halvlek då det endast var ett lag på banan. Första halvlek är en besvikelse däremot.
Barcelona Evička
2006-09-25 00:06
La Rambla:

Nej, och att de blir det tyder väl på en viss kompetens i alla fall. :)
Barcelona Boixosnois76
2006-09-25 00:02
Måste bara säga att även om Barca bara fick 1-1 så visade Barca styrka genom att höja sig i andra, men samtidigt så självklart tycker jag att vi får krisitera spelarna, dem får betalt för att spela och i slutet av dagen så försvinner spelarna medans klubben består. Så för min del ut med Deco och in med Iniesta(kul att se honom göra mål nu också)
Valencia Amunt!
2006-09-25 00:02
Men La Rambla, istället för att klanka ned på vad folk skriver på andra forum där du är så kanske du borde ta och snacka med dom istället.
Det är om något annat mest tragikomiskt, att ösa skit på vad andra skriver när dom inte ser det.

Sett er göra samma sak med Madrid-forumet, visst är det kanske inte så jättebra stämning där men för i helvete, fokusera på vad ni själva skriver,ni är just nu världens bästa lag och ska vara stolta över det och inte dra ut en massa med saker som folk från andra forum skriver, det känns ju som någon sorts övermänniskoattityd.
Barcelona La Rambla
2006-09-25 00:00
Evièka:

Ok, jag stör mig på det men det är knappast så att jag känner att jag måste gå i svaromål på andra forum när det lipas. Men liksom, ska laget Barcelona be om ursäkt för att några inkompetenta kommentatorer i Sverige blir saliga av underbar fotboll? Det liknar mest bara bitterhet och avundsjuka för att några andra än deras eget lag lovordas. Dagisnivå. :)
Barcelona Evička
2006-09-24 23:55
La Rambla
Nu har du rätt igen, otroligt vad du är klok ;), men det är väl så att man ser sitt eget lag spela dåligt, och det blir liksom ännu värre om man ska behöva höra kommentatorn säga det också. Som om man inte redan visste.
Barcelona Lisa
2006-09-24 23:51
Det går att diskutera vad som borde gjorts annorlunda och vad som var bra. Men tillslut kommer man ändå att inse att det som har hänt har hänt och inte går att ändra på. (Om ingen uppfinner en tidsmaskin, vilket är ganska otroligt.) :P
Det viktigaste är väl att ta lärdom av denna matchen för framtiden?
Barcelona La Rambla
2006-09-24 23:49
Ganska kul att läsa runt på andra forum. Valenciafans spyr galla över Perlskog för att han lovordade Barça för deras spel i andra. Vad fan gjorde han inte med Valencia i första halvlek och dömde ut hela Barça. Satt själv och retade mig på det. Herregud, lägg ner lipandet.

När Barças spel fungerar och man spelar underbar fotboll, då får inte folk ge beröm eller? Nej, för då äcklas andra lags fans. Hahah, fan vad komiskt.
Barcelona Evička
2006-09-24 23:48
Ämne: Måste bara säga att ....
Kan undra vilka PM-klubbar som vill ha honom?
Barcelona Suñol_
2006-09-24 23:47
Bra drag på Camp Nou ikväll.
Barcelona Meley
2006-09-24 23:47
Jag håller med La Rambla och el Flaco.

man vinner som ett lag och förlorar som ett lag.
Barcelona Juelz
2006-09-24 23:46
Fan, man är lite bitter att inte en boll till trillar in i andra halvlek men med tanke på första får man nog vara nöjd.

Kul också att Maxi fick avgöra för Mallorca.
Barcelona Suñol_
2006-09-24 23:43
Måste bara säga att Magnus Hedman är en jävla übernolla, soppig målis var han också...
Barcelona el Flaco
2006-09-24 23:41
Håller med de som inte name-droppar spelare som gjorde dåligt ifrån sig. FC Barcelona vinner som ett lag och förlorar som ett lag!
Barcelona La Rambla
2006-09-24 23:39
Har ni helt missat Decos lyftning mot krysset som mask-Canizares gjorde en kanonräddning på? Alla var sega i första halvlek. När inte laget fungerar och rör på sig om de bör, så ser det oftast ut att det är den som är bollförande och "slår" bort eller tappar bollen är dålig. Låt oss vara överens, hela laget var blekt i första halvlek. Varför måste man hitta syndabockar?
Barcelona Evička
2006-09-24 23:36
Ang spelarbetygen. Jag är inte helt med på att Deco var så himla dålig. OK, han missade mål när han sköt, men han var samtidigt den ende som sköt över huvud taget i första. Utan skott inga mål, försöker man inte blir det definitivt inga mål.
Barcelona el Flaco
2006-09-24 23:34
Tyckte att Saviola borde kommit in i 75-80 minuten och att Rijkaard borde hellre tagit ut Deco eller Xavi och kört med 4 anfallare.
Kanske för sent att komma med byteförslag...
Barcelona Suñol_
2006-09-24 23:31
La Rambla// Ja Ronaldinhos mål från 25 meter förr förra säsongen är bland det värsta jag sett!
Så får man tyst på Mestalla

Pekpinne:Domare stavas inte med två m.
Barcelona Zamboza
2006-09-24 23:30
Här är mitt betyg till dagensmatch.

Valdez 3: Stabil och felfri.
Zambrotta 2; En helt ok insats. Kommer bli bättre med tiden.
Marquez 2: Felpassningar och osäker i spelet.
Puyol 4: Hjärtat i försvaret. Uppoffrande spel.
Gio 2: Blev bortgjord vid målet. Dåligt offensivt.
Edmilson 1: Långsam, tappade bort en del bollar.
Xavi 2: Tappade även han många bollar, höjde sig något i andra.
Deco 2: slarvig och lite nonchalant. Måste höja sig som vi vet att han kan.
Messi 3: En av få som försökte i första och gjorde det bra.
Etoo 3: Gillar hans inställning. Aldrig loj och försöker alltid.
Ronaldinho 2: Underkänd i första halvlek, höjde sig efter kvitteringen.
Iniesta 3: Han fick fart på vårt bleka anfallsspel och var tilsammans med Puyol bäst i Barca.
Barcelona Meley
2006-09-24 23:29
Man blir bara irriterad när man läser "jälva edmilson" och "deco suger".
FC Barcelona spelade en skitdålig första halvlek. Men dom taggade till och BARCELONA spelade sedan en mycket bättre andra halvlek!
Barcelona La Rambla
2006-09-24 23:28
Håller med el Flaco. Det var pga den dåliga första halvleken, då enbart Eto'o och Deco rörde på sig. Även om Deco slarvade en hel del. Men hela laget var blekt och stillastående vilket i andras ögon ser ut som om Valencia spelade mycket bra. Det var mer vi som var dåliga. Sen är de ju livsfarliga på kontringar och Villa är klinisk i sina avslut.
Barcelona el Flaco
2006-09-24 23:28
Konstigt nog så är det denna matchen som vi kanske är minst nöjda med samtidgt som vi ligger etta :)
Barcelona el Flaco
2006-09-24 23:26
Vi borde också inte skylla på domarens insatser. Det var inte pga honom som vi inte vann.
Barcelona el Flaco
2006-09-24 23:26
Vi borde också inte skylla på domarens insatser. Det var inte pga honom som vi inte vann.
Barcelona La Rambla
2006-09-24 23:25
Amunt!;

Vi brukar ha lätt på Mestalla det vet du. Ja förutom förra säsongen, men då hade vi skador, avstängningar och allmänt dålig form. Annars så brukar vi spela ut där när ni kommer upp lite mer i banan för att ni måste glädja er publik. :)
Barcelona el Flaco
2006-09-24 23:24
Ser man till första halvleken borde vi vara nöjda med en pinne.
Ser man till andra borde vi gjort minst två ml till.
Slutsasten blir därmed att inatt går man och lägegr sig ganska så besviken.

Barcelona Kamelen
tarrak//
Som du säger så känns det som om Maxí aldrig kommer ta en plats i truppen. Men visst, utvecklas han väldigt mycket i Mallorca så bör han ju få chansen nästa säsong. Härligt att han just sänkte Espanyol.
Barcelona Suñol_
Jaja, bra andra halvlek men det ska inte behövas en halvlek av gåfotboll för att vi ska komma igång. Domarna ja vad ska man säga inkonsikventa är ett bra ord att sammanfatta deras insats.
Kul att Saviola fick spela då kanske han inte är i frysen endå.
Annons: