/spanien/barcelona/forum/23998.aspx/spanien/barcelona/forum/23998.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sóm més que un club
2007-02-14 16:25
Ämne: Carles_Puyol_21

....
Man fâr inte komma in pâ La Masia men kan frân carrer la Maternitat eller avinguda Joan XXIII titta pâ genom staketet. Skall man fâ sjyssta bilder fâr man ha ett teleobjektiv. Träningar sker ibland pâ öppet pâ miniestadi och dâ är det inte ovanligt med 8-10 000 âskâdare.
Idag var det utsatt träning till 10.30 men spelarna kom inte ut. Endast Sylvinho som skulle köra enskilt med sin "preparador". En väktare kom och ropade in dem till det som antagligen var ett möte.
Nästan en timme senare kom en komplett grupp med 22 spelare ut till träning.
det är sagt att Puyol skulle göra ett uttalande 14.30.
Real Madrid ss.bobsson
2007-02-14 16:22
Carles_P

De e skönt att du såg Etoo och Roni kramas.
Du och Motta hejade på eller ?
Underbart !

Vi får se hur mycket dom kommer att kramas efter matchen mot Valencia !

/BG
Barcelona Smogen
2007-02-14 16:17
Ämne: Ride....................
Ha! Där gjorde du mig avundsjuk! Saknar Barca som fan och hade gärna varit på träningen i morse. Ska bli spännande att höra vad som sägs på presskonferansen som snart ska hållas.
Barcelona Carles_Puyol_21
2007-02-14 16:00
Ride...........................one

tyvärr inte. hade inte kameran med mig idag.

sorry
Barcelona barca dani
2007-02-14 15:56
vad tror ni om att etoo kanske kommer skapa dålig harmoni i laget i ett annat tillfälle?

själv så hoppas ja verkligen inte det han är guld värd för barca

finns det många spanjorer här?
Barcelona Ride_The_big_one
2007-02-14 15:54
Carles_Puyol_21

Tog inga bilder eller det kanske inte är tillåtet?

:D
Barcelona Carles_Puyol_21
2007-02-14 15:52
Hej grabbar och tjejer.

Jag var på träningen imorse och såg hur Eto'o och Roni kramades medan Motta hejade på:P
De har "försonats" och Rijkaard körde lite individuell träning med Eto'o så de verkar också ha pratat igenom situationen. Kan inte säga hundra procent säkert att allt är ok men härifrån verkar det vara så.

Visca!
Barcelona Rambla
2007-02-14 15:50
Äntligen får Calderon fira något på Cibeles.
Calderon: Jag vet att den här grabben inte kommer att göra oss besvikna.

CampETO'Ones...CampETO'Ones oé oé oé

Har möjligen Calderon tagit ut ligasegern i förskott? :D
Barcelona Ghazza
2007-02-14 15:44
Det kommer kännas tungt när Laporta stiger ner från tronen. Jag hade gärna sett honom som ordförande en längre tid, men nytt blod kanske inte heller är så dumt. En sak är säker, Laporta har gjort så otroligt mycket för klubben under den tiden han har vart här och förtjänar ett hyllande av klass.
Barcelona Rambla
2007-02-14 15:43
Annan bild från EMD.
Barcelona Rambla
2007-02-14 15:42
Bild från Sport.
Barcelona Rambla
2007-02-14 15:41
BiH92:

Som sagt, personer som bor i Barcelona och som följer allt som händer klubben, delar gärna med sig sådan information på diverse forum. Det samma gör säkert fans till Real Madrid. :)
Barcelona Barca__-
2007-02-14 15:40
vart kan man se bilden på ronaldinho etoo ?
Barcelona Smogen
2007-02-14 15:38
Ämne: Smogen:

Nja, varf....
Rambla:

Visste faktiskt inte att det fanns en tidsbegränsning på hur länge man får sitta som president i Barca. Trodde enbart man var tvungen att ha val vart fjärde år.
Hur som helst, jag läste någon konspirationsteori någonstans om att Laporta var den enda som tjänade på att valet genomfördes tidigare än väntat. Det gjorde det ju i praktiken omöjligt för konkurenterna att utmana honom.
Men får man bara sitta två mandatperioder var det kanske Rosell som villa ha omval efter tre år. :)
Real Madrid BiH92
2007-02-14 15:36
Undrar bara för du verkar kunna allt om barcelona deras träningar, vem som kommer försent och sånt.
Barcelona Rambla
2007-02-14 15:34
Ämne: Rambla//

Bor du i....
Nej. Har dock varit där flera gånger och har kontakt med en del personer som bor där. Hur så?
Real Madrid BiH92
2007-02-14 15:30
Rambla//

Bor du i Barcelona?
Barcelona Rambla
2007-02-14 15:26
Henk Ten Cate:

Det kan man diskutera tills man blir gråhårig om varför han inte "ville" spela. Enligt honom själv så behöver minst 15min uppvärmning tack vare skadan som nyss läkt. Andra påstår att han blivit lovad minst 20min speltid, och därför blev sur när det inte blev så. Strunt samma, vi vet alla att Samu är en känslosam kille som talar först och tänker sen. Han säger alltid vad han tycker och känner, på både gott och ont. Av det han sa så stämmer säkert det mesta, inte smidigt att slänga ut det offentligt bara. Bättre att lösa sånt här inom låsta dörrar. Eto'o är inte som alla andra, han är ej politiskt korrekt och han tar verkligen skit från någon det kan man ju lugnt konstatera. :D
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-02-14 15:20
Ämne: Ronaldinho har kontr....
Ok! Ahh, jo, Ronaldinhos bror, Roberto, är väl den enda ledande länken till Milan skulle jag tro med tanke på Oliveira som har han som agent.

Föressten så får jag inte kläm o varför inte Etoó spelade i söndags? Vägrade han och isåfall varför? Eller behövde han värma upp mer med tanke på hans knäe?

Nja, Motta i startelvan. Jo kanske hans tur nu =)
Barcelona Rambla
2007-02-14 15:16
Ronaldinho har kontrakt til 2010. Soriano gick nyligen ut med att det inte är någon brådska med att förnya/förlänga det. Det kommer att ordnas tids nog. Även Ronaldinhos bror har sagt det samma. Det är ju brodern som av media och kritiker beskyllts för att försöka få till ett nytt kontrakt genom att hota med USA och Milan.

Idag så var träningen försenad någon timme. Det berodde säkert på att man haft ett möte i omklädningsrummet och diskuterat saken. Det roligaste annars under kramkalaset var Thiago Motta som tydligen hoppade, dansade runt och klappade händerna när de två kramades. Vilken medlare då.

Mottas belöning blir väl en plats i startelvan mot Valencia? :D
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-02-14 15:09
Ämne: Säger inget annorlun....
Att Ronaldinho inte skrivt på ett nytt kontrakt eller erbjudits ett nytt tror jag inte alls är ett tecken på att han skall byta klubb. Han nuvarande kontrakt går ut 2014 om jag inte har helt fel?

Hans lön är redan tillräckligt hög skulle jag tro om han nu inte är en girig jävel, vilket jag tror alla hoppas och tror han inte är.

Däremot är det faktiskt lite skrämmande att så mycket rykten om klubbbyte till Milan funnits i flera år nu fortfarande finns kvar. Får ofta en känsla av att rykten som inte försvinner har lite substans i sig. Henry till Barca var ju faktiskt på gång på riktigt, efte mycket, mycket rykten.

Men hoppas gud är snäll och SNÄLLA Ronaldinho byt inte klubb! Personligen skulle jag bli helt förkrossad om Ronaldinho skulle lämna Barca.

Visca Barca.

Btw. Bilden på Ronaldinho och Etoó är helt underbar att skåda.
2007-02-14 14:42
Rambla

Jag talar nog för alla när jag säger att vi uppskattar allt tid du lägger ner för att lugna massan.

:D

Visca el barca visca el catalunya
Barcelona Sóm més que un club
2007-02-14 14:28
Gott att se. Det känns som att det är högt till tak i klubben och att det finns plats för ett och annat.
Barcelona El Capitán
2007-02-14 14:21
Säger inget annorlunda! Trevligaste bilden på länge.
Men det skulle nog aldrig hända att Rijkaard eller Laporta för den delen skulle låtit Barça gå igenom månadens schema med ett lag i dispyt.

Idag bevisade klubben att man inte är ett Real Madrid :)

Jaja, men det här "såret" kan även sitta kvar säsongen ut och lika väl påverka "silly season" till sommaren. Men vi får hoppas att det går så bra som möjligt.
Angående Ronaldinho och hans Barçalämnande:
Jag förnekar inte att chansen finns för ett eventuellt klubbbyte nästa säsong för vår magiker, men jag tror inte att det kommer bli Chelsea. Om Káka drar till Real är det nästan säkert att Milan lägger fram ett jättebud på Dinho. Sedan att inte Dinho har erbjudits/skrivit på för ett nytt kontrakt i Barça kan vara ytterligare ett bevis på att vi inte får se honom här nästa säsong.

Aja, allting har sitt slut och jag har hellre en ny taggad ytteranfallare än en omotiverad Dinho.
En spelare skall aldrig enligt mig spela i en klubb när han känner att han vill komma bort.

Jepp, men nu ska jag lira FM! :D Vann förövrigt med 4-0 på Camp Nou mot Chelsea i kvartsfinalen i CL. 0-1 sedan på Stamford men jag visade Mourinhos avskum var skåpet skulle stå :]
Barcelona Rambla
2007-02-14 14:17
Samu på radio idag:

Han vägrade spela för att han behöver mer än 15 min för att värma upp och han var inte redo när Rijkaard ville ha in honom.

Sen sa han också att Rijkaard borde inte ha sagt på presskonferensen att han inte ville spela.

Han förklarar också att han tar illa vid sig när de antyder att han skulle vara en självisk person.

När någon frågade om han är olycklig och vill lämna Barça, skrattade han högt. :D
Barcelona r.10
2007-02-14 14:16
Om jag har uppfattat det rätt så är problemet löst ?
Barcelona João Pinto
2007-02-14 14:05
Underbar bild, den värmer gott! Är övertygad om att även Rijkaard och Etoó kommer dra ett sträck över det här så vi kan fokusera på Valencia och Liverpool istället...
Barcelona Rambla
2007-02-14 14:01
Smogen:

Nja, varför skulle han hitta på det? Alla socios i klubben har rätt att säga sitt och anmärka på om inte klubbens stadgar och regler följs.

Laporta förlorade ju på detta sätt ett helt år av sin mandatperiod. Varför skulle han själv ordna det. Nu satt han bara 3 år och får endast sitta i ytterligare 4 år. Om du menar att han skyndade på sista före datum, så förstår jag vad du menar. :)
Barcelona Smogen
2007-02-14 13:51
Ämne: Smogen:

Vill inte....
hmm...jusst det ja. Nu när du säger det minns jag något med en domstol. jo, det som var saken var väl att det var två Barca fans som gått till domstol för att få till ett presidentval. Laporta hade tillträtt någon dag innan han skulle som president och eftersom man räknar fr.o.m. ett visst datum blev det dags igen ett år tidigare än tänkt.
Saken är väl att det misstänktes starkt att det var Laporta själv som ordnat det här med domstolen.
2007-02-14 13:48
Underbar bild låt oss hoppas att den sprider harmoni :D
Annons: