/spanien/barcelona/forum/23989.aspx/spanien/barcelona/forum/23989.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Camparn på nou
2006-09-21 10:20
Fan tv4 verkar sända Villarreal-Zaragoza istället för Atletico-Sevilla som den tidiga söndagsmatchen. Man var ju rejält taggad på den, två av de lag som har intressantast trupper och kommer göra upp om den sista cl platsen bakom de tre stora. Tycker tv4 borde förstå att den matchen har högre intresse värde. De har redan visat Villarreal och Zaragoza i år men inte Sevilla delvis pga deras tvavtal nu har man en utmärkt chans till det. Ska fan maila de...
Barcelona Ravo
2006-09-21 10:14
här är en vidoe som jag gillar :D 34 min ^^
Barcelona barca_äger
2006-09-21 09:50
Ämne: Skön Decokompilation....
fif***n vilken grym decovideo d där va...ba synd att den va lite för kort:)
Barcelona AlexC
2006-09-21 01:26
Skön Decokompilation. Underbart är kort, dock.
Barcelona La Rambla
2006-09-20 23:19
Messi och Ezquerro deltog inte heller idag på träningen tillsammans med de andra spelarna. De tränade på gymet men ska tydligen träna med resten av gruppen som vanligt i morgon. Dagens träning hade man i staden Manresa och stadion Nou Congost inför över 4,000 åskådare. Anledningen till detta var klubben Bagés 100-års jubileum. Planen stormades av hundratals ungdomar innan träningen var avslutad. Men tydligen så gick allt lugnt till och spelarna kunde lämna planen utan några incidenter.
Barcelona II Barça II - Zambrotta
2006-09-20 23:07
Vi som har följt Barcelona ett tag vet att Valdes är en utav dem bättre målvakterna vi har haft i klubben. Målvakt har inte varit vår starka sida om man säger så.
Barcelona Evička
2006-09-20 22:46
Ja, alla ursäkter är bra ursäkter:)
Barcelona Ravo
2006-09-20 22:42
eller nu kommer jag ihåg vad han sa efter de där! att casillas är gullig när han gör en tabbe iallafall!
Barcelona Ravo
2006-09-20 22:33
Ämne: Ohh , vilken match p....hehe nåt i den stilen ^^ men som vanligt så började han klaga vad valdes har gjort tidigare

zizou// inga skader för oss, inte vad jag har läst iallafall men man hoppas på att de blir ne rolig och spännade match ^^ "barcelona-valencia borde kallas för kusiner" ^^
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-09-20 22:27
Ravo. Du fick säkert det här svaret, aja men det va casillas första tabbe.
Barcelona Evička
2006-09-20 22:24
Ravo
Du har förstått precis vad jag menar.
Barcelona Ravo
2006-09-20 22:20
Ämne: Jag fattar inte rikt....
du jag håller med dig om det där med casillas. Visst jag gillar honom och nekar inte till att han är världens bästa målvakt men senast när jag tittade på lyon-RM med min bror och tre av mina kompisar (alla de är RMadridare)vet inte om ni kommer ihåg när han tänkte boxa ut bollen men misslyckades, så fort det hände så vände jag mig till min bror och sa om de där va valdes va skulle du sagt, att casillas skulle greppat den? gissa vad jag fick för svar
Etoo_
2006-09-20 21:29
OM Valdes gör tabbe igen mot Villa så MÅSTE dom har gjort deal elelr något...
Barcelona Evička
2006-09-20 20:15
EsCule:

Tack för den! Säger väl allt. :)
Barcelona Ghazza
2006-09-20 19:55
Valdes är grym. Skulle inte byta honom mot någon annan målvakt i världen.
Barcelona EsCúle
2006-09-20 19:42
Kolla på killen.Kom inte och säg något om att han inte duger.Vem det än är.

Se länktips.
Barcelona Beguiristain
2006-09-20 19:31
Enligt mig etablerade sig Valdes som en topp målvakt
i och med CL finalen där har bidrog starkt till att vi vann. Dessutom så har barca sen han blev ordinarie haft ett snitt för insläppta mål som inte kunnat matchas sen början av 90 talet.
Barcelona EsCúle
2006-09-20 18:52
Enligt den spanska sporttidningen Sport sägs Barcelona var intresserade av dom två mest lovande spelarna i den Portugisiska ligan.Moutinho och Nani som båda spelar i Sporting.

Se länktips.
Barcelona B(H)arça fanaticos
2006-09-20 18:47
Vilka här bor i Malmö? Ni som gör det, var brukar ni se matcherna om ni inte har kanalen som visar matchen (förutom hos en kompis eller genom stream då)? Finns det nånstans där många Barca fans hänger och ser på matchen? Jag menar då ett ställe som Den Glade Gris i Köpenhamn, eller nåt liknande.
Barcelona La Rambla
2006-09-20 18:26
Amunt!:

Nej jag påstod heller inte att du ha hävdat det. Självklart ska de spela som förra säsongen på Camp Nou för det gav oss onekligen problem. Det där med doble pivotes var mest en känga åt just Real på hemmaplan mot svagare lag. :-)

Ja, jag kan ju säga så här att både Gio och Sylvinho lär ju frukta Joaquin offensivt mer än Angulo. Annars måste jag säga att den hårfagre har imponerat defensivt på mig de senaste gångerna jag sett Valencia. Krigar om varje boll gör han också. Edu har jag sett för lite av i Valencia för att uttala mig. Xavi och Deco är tvåvägsspelare, de tar stort defensivt ansvar även om de ibland blir allt för offensiva, speciellt vid omställningar märks det. Själv tycker jag att vi skulle ställa upp med alla de tre små mittfältarna med Iniesta som pivote, men det lär inte Rijkaard våga. Så det blir nog Edmilson trots allt.
Barcelona Suñol_
2006-09-20 17:48
chrisespaña// Jag bjuder på den ;)
Tycker dock inte att kommunist=osympatisk är speciellt sant men det bör vi nog inte diskutera här.

Angående Eurotalk så Jag tycker att du visar kunnande och visst har varit ärlig när det gäller Real, men det jag menade var att du pratar ur ett Realperspektiv.
Det kanske är en barnsjukdom och att det kommer märkas mindre med tiden. Bra insiativ av svenskafans är det i alla fall.

Valencia Amunt!
2006-09-20 17:46
La Rambla:
Lite sent svar jag vet men ändå, bättre sent än aldrig ;)

Valdes var även stabil innan hans tavla på Camp Nou och på Mestalla så var inte så säker även om nu Villa är tveksam inför spel.

Jag har inte ens uttalat mig om att Valencia skulle spela någon slags champagnefotboll men ni har missuppfattat det där med doble pivotes, det handlar egentligen om olika direktiv.
Arsenal som spelade riktigt grym anfallsfotboll under 03-04 körde ju med Vieira och någon annan nu som jag har glömt bort (Edú var inte ordinarie med tanke på hans skador, ojämna spel etc.) och vem säger att dessa är offensiva spelare i grunden?

Albelda är den enda riktigt renodlade defensiva mittfältare mest p.g.a. sitt usla passningsspel men han tar igen det på andra saker.
Att säga att Xavi och Deco är myyycket mer anfallsglada än Edú är fel för Edú vill mer än gärna anfalla men det är vårans tränares direktiv som är annorlunda.

Quique vill ju allra helst ha sina kontringar och sitt defensiva dödgrävarspel på bortaplan, så därför skulle han nog starta med Angulo istället för Joaquín även om Joaquín hade utan tvivel skapat mer problem för Barcelona, inte menat då att han skulle äga matchen utan att eran ytterback hade absolut inte vågat vara så offensiv som den annars skulle kunna vara, för att helt enkelt inte släppa igenom luckor till Joaquín.

Ang. Madrid, ja, dom får gärna spela sin extrema dödgrävarfotboll (ja, även på Bernabeu!) och vinna marginellt mot Sociedad för att sedan förlora stort mot Lyon & co ;)
Kviborgs utspel (Eurotalk) om att Capello ger titlar får mig att känna lukten av förlorare för Madrid har alltid hållit det som en tradition att vinna på offensiv fotboll och det har dom gått långt med, det har ju även ni gjort och gör fortfarande dessutom, snacka om att ha behov av en titel då ;)
Real Madrid Zizou # 5
2006-09-20 17:13
Ohh , vilken match på söndag Barcelona - Valencia . Är de några som är skadade i lagen ?
Barcelona Evička
2006-09-20 16:58
jonti:
Förlåt att svaret dröjde, jag drabbades av arbete. Jo, förutom den är det nog inte många, det har du rätt i. Jag har ingen länk till något klipp som visar hans tavla tyvärr. Han fick en lös, och då menar jag lös, bakåtpass från en försvarare, skulle lyfta ena foten för att stoppa bollen men började i samma ögonblick snacka med eller titta mot en annan spelare, han missade bollen som kröp över mållinjen. Lite snopet och han såg väl inte helt nöjd ut. :) Även solen har fläckar.
Barcelona hammabarça
2006-09-20 16:53
Ämne: Ämne: La Ramb....
Tycker att det borde ändras. En president borde kunna ställa upp i varje val. Laporta är det bästa som hänt Barça.
Real Madrid chrisespaña
2006-09-20 16:52
Sunol//

Underbar jämförelse där med Ohly och Maradona, det slog mig faktiskt inte att båda är just kommunister. Men nu tog jag mer upp Maradonas ödmjuka sida, den okommunistiska.

Sen får du tycka att jag visar min Real färger lite väl mkt, men konsekvent tycker jag nog allt jag är, då jag flertalet gånger just kritiserar Real. Så är det med den saken.
Barcelona rico
2006-09-20 16:52
är det nåt jag har missat eller??.
Vad jag vet så kan man va president i barça i 100 år så länge väljarna(medlemmarna) vill ha dig kvar, vart har ni fått reda på att man får sitta i högst 2 mandat perioder nu?.
Barcelona La Rambla
2006-09-20 16:46
Ämne: La Rambla//
haha aa....
Precis, han kommer att sitta 7 år och 8 dagar och det räknas ändå som 8 år. Lite trist. Hoppas någon i den nuvarande ledningen tar över efer honom. Eller att Sandro Rosell kandiderar.
Barcelona little_master
2006-09-20 16:45
La Rambla//
haha aa det e så sant så. Men angående den där valet om laporta så kmr nog laporta sitta 1 år mindre än alla presedenter. Alltså va ja har hört så får en presedent vara i i klubben i 8 år. Isf så kommer Laporta vara presedent i 7 år. Känns ändå inte lika skönt med att han avgår så snabbt trots att det är om 4 år.
Barcelona La Rambla
2006-09-20 16:41
Ämne: Ämne: Ämne....
Ja självklart hoppas man att Calderon och Mijatovic sitter kvar för de verkar inte ha alla hemma. Deras etik när det gäller värvningar tex där de ideligen har gjort olovliga kontakter med spelare innan de kontaktat klubbarna. Värvningen av Diarra tex där det har skrivits om att Calderon bad Diarra "göra sig omöjlig" hos Lyon. Har man hört det där förut? En viss Moggi i Italien hade ju tydligen patent på sånt. Tror trots allt att Lyon är hyfsat nöjda med €26m på banken och sen ha spelat ut dem efter noter i CL utan malesen. :-)
Annons: