/spanien/barcelona/forum/23986.aspx/spanien/barcelona/forum/23986.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-09-25 16:05
Cape:

Självklart rörde sig hela laget alltför lite i första. Forwards var ideligen felvända. I andra halvlek kommer hela mittfältet och forwards rättvända och med fart. En helt annan match då. Valencia var chanslösa och kunde inte slå 3 pass inom laget innan de blev av med bollen. Trots det anser jag att det är rätt att starta med Edmilson i en sån här match. Sen vilken av Xavi eller Iniesta är en fråga för tränaren och det kan vara vem som av de två. Nästa kanske Iniesta startar istället.
Barcelona Cape
2006-09-25 16:01
La Rambla/
Du har helt rätt men jag anser att det helt enkelt är så att hela laget rörde sig alldeles för lite. Som tur är kom ju Iniesta in och ändrade på det i andra. När Rijkaard bytte ut Edmilson trodde jag det skulle bli svårt att hålla mittfältet. Men det funkade ju utmärkt och Valencia kom stundtals inte över vår planhalva.
Barcelona La Rambla
2006-09-25 15:58
Det är lätt att vara efterklok när man har resultatet. Rijkaard erkänner i interjuver att Valencias taktik och genomförande av första halvlek gjorde det svårt för Barça. Vad hände? Jo, de stängde helt av vårt kantspel och gjorde det riktigt bra. Joaquin var mer högerback än ytter som någon nämnde igår. Resultatet blev att allt spel koncentrerades till mitten med press av Valencia så fort vi steg in på deras planhalva. Det faller sig då bara naturligt att man tappar boll och Valencia får farliga omställningar. Villa stressade Edmilson så att han i stort sett bara hade att slå iväg bollen med dåliga pass som resultat. Så även för Deco och Xavi. Någon skriver att Deco håller i bollen allt för länge. Ja självklart för det blir ju inte lättare för honom att leverera bra pass när ingen tar löpningar och erbjuder alternativ. Då är det faktiskt bättre att han avslutar, trots det var halvdåliga sådana, än att tappa boll med kontringar som resultat.

Rijkaard som är en bra tränare såg detta och gjorde omedelbart förändringar inför andra halvlek med att byta ut Edmilson mot Iniesta. Vår lille Dracula fick igång hela vårt mittfält med sin rörlighet, då fanns det helt plötsligt alternativ i massor när även de andra tog löpningar. Så man kan inte såga Edmilson eller Deco för första halvlek. Hela laget gör en svag insats. Det behövdes som tur var bara en pigg Iniesta för att förändra matchbilden.
Barcelona marcus
2006-09-25 15:53
Kanske funkade inte mycket i första halvlek med laget. Men utan tvekan var den stora avgörande faktoren att vi tappade precis hela mittfältet. Xavi är verkligen inte den han var innan sin skada och självklart borde Iniesta få chansen.

Deco, som annars är lysande, var även han dålig i första. Och var fanns edmilson? Där har vi huvudfaktoren!

Underbar andra halvlek. Valencia har inte en chans på någon boll alls.

Upptäckte i första att Messi tar lite väl lång tid på sig ibland. Men det kommer väl med rutinen?

Underbart med Saviola igår! synd att han inte satte den bollen. Först då hade vi kunnat vara säkra på at Ezquerro varit borta!
Barcelona Cape
2006-09-25 15:49
Det är också härligt att se Saviola så energisk och en sådan kämpaglöd som han visade när han kom in var det nästan ingen som visade. Skönt att Riijkard ger honom lite förtroende. Han ska ju spela mycket tycker jag iaf.
Barcelona Cape
2006-09-25 15:47
tarrak/ Edmilson kämpade inte mindre än någon annan, helt klart, men han hade ingen bra dag. I slutet av första halvlek var det mer felpass än de där fina crossarna som man ofta såg från Edmilson förra säsongen.
Barcelona Lundello
2006-09-25 15:45
Iniesta är tillräckligt bra för att vara på bänken. Han behöver spela mer.

Varför petas Thuram? han skulle vara bäst.

Spelar ingen roll om Marques o Puyol har blivit bättre!
Barcelona Suñol_
2006-09-25 15:31
Angående Deco så har vi väl sett en himmla massa gånger att hans skott studsar på någon spelare och in i mål. Summa summarum skjuter man inte blir det inga mål. Igår gick dom inte in men imorgon så gör dom det.
Barcelona tarrak
2006-09-25 15:22
Cape/Jag tycker att Deco var hyfsad, men jag kan hålla med om att man kan begära bättre avslut av en spelare på den här nivån. Maken till missriktade strumprullare ser man knappt i Allsvenskan.

Vad det gäller Edmilson så tyckte jag inte att han var sämre än någon annan. Dock så skrev jag här i halvtid att han skulle bytas mot Iniesta eftersom vi behövde mer speed för att forcera Valencias köttmur. Som tur är så lyssnar Rijkaard på mina åsikter och det blev ju lyckat;)
Barcelona Evička
2006-09-25 15:20
Ämne: Hmm.. vad tycker ni ....
Bra att Deco skjuter, ingen annan försökte ens i första och uppenbarligen behöver han träna ;)
Barcelona Cape
2006-09-25 15:13
tarrak/ helt rätt, anledningen att han inte är i högform kanske är knäskadan han drog på sig innan VM.
Barcelona Cape
2006-09-25 15:13
Hmm.. vad tycker ni om Decos insats? Herregud han håller bollen alltför länge nästan varje gång han får den. Sen tycker jag att det är bra att han skjuter mycket men hur många av hans skott gick på mål? Det var väl den där halvvollyn i andra som gick precis utanför canizares högra stolpe som var farligast. Övriga skott såg ut som det lika gärna kunde vara en nio åring som sköt..
Barcelona tarrak
2006-09-25 15:11
Dojjan/Om du såg Barça spela förra säsongen så borde du förstå varför. Han var fantastiskt bra under hela säsongen, med matchen mot Milan som absolut höjdpunkten.
Barcelona Cape
2006-09-25 15:09
Edmilsons insats mot Valencia var tummen ner men Edmilson är ju självklar i den defensiva balansrollen. Att använda Xavi i samma roll tror jag inte går, eftersom även Xavi är väldigt duktig offensivt. Än så länge passar Iniesta bra som inhoppare enligt mig. När han kommer in i 63:e gör han rör han om väldigt mycket. Det såg vi inte minst mot Valencia. Man kan jämföra honom lite med Messi förra året. När Messi kom in i andra halvlek så gjorde han nästan alltid mål.
Etoo_
2006-09-25 13:20
Ämne: Halloj.

Varför in....
Edmilson är kung på markera därför
Dojjan
2006-09-25 13:03
Halloj.

Varför inte spela in Xavi som def. mitt. istället för Edmilson, och sedan Deco och Iniesta?

Nackdelen med dessa tre är väl att det inte direkt blir någon tyngd.
Barcelona Rehnaldinho
2006-09-25 12:58
Hoppas vi får se Ronaldinhos snurrfint på onsdag igen mot Werder Bremen!
Barcelona Jay-z
2006-09-25 12:46
Matchen i går i första halvlek såg precis ut som matchen mot sevilla ingen rörelse alls stillastånde med boll. Tycker dom borde bjuda in valencia lite i matchen låta dom atackera sen kunde dom ställa om snappt då hadde vi vunnigt tror jag. Man ska inte spela rulla boll mot valencia det älskar dom. Vi kan inte spela så här mot Real för dom kommer spela ungefär med samma spel stil som valencia. Och jag tycker också Etoo leker Ronnie för mycket men jag förstår han det fans ingen rörelse i hela laget, blev bättre i andra iniestea fick lite fart på det hela.

Va har hänt med ronnie den sissta tiden har alldrig sätt han spela två platt matcher på så kort tid, mot sevilla va han också dålig. Han verkar mätt han ler inte lika mycket försöker inte äns få tillbaka bollen när han har tappa bort den. Hoppas vi får tillbaks han i toppform i stora matcher också.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-09-25 12:28
Äh, tror de allra flesta här är ganska trötta på analyser vid det här laget.

Grattis till Puyol för hans mäktiga 300 matcher i den blåröda tröjan och även grattis till Etó'o för hans 100!

Visca Barça
Barcelona El Capitán
2006-09-25 11:23
Ok, Barça fick inte igång spelet alls i första igår och det var alldeles för många felpassningar. Deco slarvade en del, men tog också mer initiativ än vissa andra till målchanser. En sak som irriterar mig väldigt mycket dock är när Eto'o alltid ska hålla bollen och dribbla! Vi har bara en Ronaldinho och behöver en toppanfallare som ska leka playmaker. Det fanns ett flertal lägen när han helt enkelt kunde ha spelat vider bollen får att få igång rörelse i anfallet. Jag säger inte att han förstör hela offensiven, men han håller bollen ibland alldeles för länge.
Aja, synd i vi inte lyckades knäcka Valencia-nöten igår men jag tror nog ändå att Barça visade hur fotboll ska spelas.
Visca Barça (Och Puyol med sina 300 matcher nu:D!)
Barcelona Mot Nya Tider
2006-09-25 11:01
Tjena!

Bra match igår av Barca! Svag första halvlek, MEN en underbar andra halvlek. Det som rörde mig mest i matchen, förutom Iniestas mål då var Saviola. När han kom in, och sen gick förbi en så där 2-3 spelare och avancerade framåt. Det var så fint att se Saviola tillbaka i blaugrana:-
Det påminnde om hans tid ett par år tidigare i Barca, en sån skicklig spelare vill inte jag att vi ska förlora! Visca Saviola!

Nästa match: Werder Bremen - Fc Barcelona Viasat Sport 1 / Mycket spännande att se vad Werder Bremen kan ställa till med problem. Kommer vi se samma snurrande fint av Ronaldinho som förra året mot just Werder Bremen?
Barcelona Tiago
2006-09-25 11:01
Etoo_

Tror han blev avstängd ett långt tag är inte säker.
Etoo_
2006-09-25 10:58
Vad har hänt med Kharles? Han har inte skrivit sen 2005? Varför? Lagt ner?
Barcelona Tiago
2006-09-25 10:53
Jag förstår inte varför gamle gode Canizares alltid ska spela nån sorts pajjas när han kommer till Nou Camp. Och sen dom som klagar på deco lägg ner han frösöker ju iaf alla kan inte ha en lyckad dag jämt han sliter iaf och tar många avslut och det är inte ånga som gör det tycker dom skjuter alldeles förlite våra spelare sen visst han slog bort en del passningar men det är sånt osm händer. Sen Iniesta vad ska man säga om grabben ända sen Xavi blev skadad förra säsongen har han vart lysande och hans inhopp är guld värda för barca han lyckas alltid på nått sätt lyfta laget.
Barcelona Ravo
2006-09-25 10:12
Bra rambo ^^ man ska inte säga att han spelade dåligt medan han kämpade och kämpade, gillar inte när folk börjar klaga att han inte är värd att spela efter en match
Barcelona Menos Mal
2006-09-25 09:45
Om man ser till den andra halvleken så, visst är man lite besviken, men 1-1 är fortfarande inget dåligt resultat. Vi är obesegrade än så länge och det har bara gått 4 omgångar!

Det måttar gott!

Siempre Barca!
Barcelona Rambo~
2006-09-25 09:17
Ärligt talat alla ni som säger att Deco spelade dåligt är tragiskt dumma...Han var en av få som försökte sig på långdistansskott. Även om han fick felträff flera gånger så tro mig den kommer hamna i målet med tiden, Deco hade bara lite otur igår. Angående passningarna så hade hela laget problem.Iniesta helt klart matchens lirare vilken snubbe, och ETO ÄR KUNG SÅN KRIGARE HAN ÄR. Ronaldinho helt osynlig i första lite bättre i andra.
Barcelona Evička
2006-09-25 08:39
Ämne: Iniesta måste spela!....Visst måste han det. Samtidigt som jag kan se en poäng i att han får komma in i ett senare skede, pigg och fräsch. Han kan störa en lite tröttare motståndare ännu mer då. Igår förändrades ju bilden helt klart när han kom in. Vad vi inte vet är hur det hade sett ut om han spelat från start. Jag är inte så säker på att det hade varit någon större skillnad. Iniesta hade sett spelet från sidan under första hade lite en annan bild av spelet än de som var i spel. Det är alltid lättare att utifrån se vad som behöver göras och skap förändring.
Barcelona Messias_87
2006-09-25 07:53
Iniesta måste spela! Om det är Deco eller Xavi som petas spelar ingen roll för mig. Det är sällan man ser Deco eller Xavi fylla på i anfallet. De vill hela tiden hämta boll nere i backlinjen - det räcker med att en av dom gör det. Varje gång Iniesta spela så storma han målet!
Barcelona Ravo
2006-09-25 07:31
Achkedmam//
håller med dig där ^^ men rijkaard kanske ger saviola en chans nu
Annons: