/spanien/barcelona/forum/23981.aspx/spanien/barcelona/forum/23981.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Madrista Johan
2007-03-22 13:56
Mr Barca & Rambla / /

Som ni båda säger har flera av storlagen fått erfara hur tufft det är o spela mot Getafe.

Getafe - Barca 1-1
Getafe - Real 1-0, 1-1 mot Real
Getafe - Sevilla 0 - 0
Getafe - Valencia 3 - 0

(vet inte vilka som va hemma/borta, därför skriver jag Getafe först på alla)
Inga dåliga resultat.
Barcelona Mr Barca
2007-03-22 13:47
Ämne: Hur tycker ni lottni....
Kanske bland dem sämre som är kvar i Cupen. Dock blir det tufft, vilket bland annat Real fått erfara. Det är 2 matcher och allt kan hända. Men tror att vi drar det längsta strået.
Barcelona Rambla
2007-03-22 13:46
Ämne: Hur tycker ni lottni....
Verkligen inte. De är tuffa och svårspelade. Det fick Valencia om inte annat erfara. Hoppas verkligen laget nu inte underkattar moståndet.
Real Madrid Madrista Johan
2007-03-22 13:37
Hur tycker ni lottningen gick? Är getafe en av dem sämsta lagen kvar eller?
Barcelona Mr Barca
2007-03-22 13:11
Visst blir det tufft. Men jag anser att vi efter 2 matcher ska stå som vinnare. Barca borde vara revanchsuget efter uttåget från cl. Nej jag hoppas dom spelar på topp och tar hem både cupen och ligan.
Forza Barca
Barcelona Rambla
2007-03-22 12:48
Getafe blir en tuff nöt, de är ett bra cuplag. I vanliga fall känner jag inget speciellt för CdR när det i vanliga fall stundas CL. Nu när vi är ute ur CL så hade det suttit extra trevligt med en dubbel. Tänk er att få se Puyi lyfta cup-bucklan på Santiago Bernabeú i finalen, inför "jublande" maränger. Culés kan ju sen passa på att fira på La Cibeles. :D

Stämmer detta så kan man ju inte annat än älska Rijkaard, som nobbar både Milan och Chelsea. Det känns som om han har tagit åt sig barcelonismen och blivit en äkta culé trots sina Milan-år.
Barcelona Kim
2007-03-22 12:30
All respekt till Maradona. För mig är han fortfarande den störste. Men inte är det så att jag tänker på honom så fort jag ser nummer 10. Nej du, den spelare jag förknippar med det numret heter Ronaldo de Assís Moreira.
Barcelona Exclusive
2007-03-22 12:22
Då blev det Getafe som står för motståndet i Copa del Rey.
La Galacticó
2007-03-22 08:49
se länktipset ovan!
Barcelona Albiceleste
2007-03-22 03:07
Jag röstar lätt på maradona i denna kamp. Och visst det är kanske för att jag är Argentinare men ingen har varit så älskad och hatad som honom. Han är den första folk tänker på när man ser nr 10 och det kan ingen ta honom ifrån. Han kämpade under hela sin kariär vare sig det va mot droger eller fifa. och vad han presterade på mittfältet har ingen annan har gjort före eller efter honom.
Han är den största proflien för fotbollen utan att behöva sätta på sig en kostym och göra reklam för fifa.
Pele har jag alltid ogillat för han har alltid ogillat Argentina.

Viva Maradona, Viva El Diego

ps. No hard feelings Pele fans :P
Barcelona Cristocea
2007-03-22 03:03
Jag vill inte förstöra era drömmar men världens bästa fotbollspelare genomtiderna var faktisk Jesper Blomqvist. Hehe skojar bara.

Nu till verklighet. Enligt Rumänsk press så är Chivu högst på Barcelonas önskelista MEN om denne ska acceptera eventuell förflytning från Rom till Barcelona så kommer han tjäna dubbel så mindre. Eftersom UEFA har instiftat nytt lag om lönetak i klubbarna. Japp Där sprack våra drömmar om att se Chivu i Barcelonas tröja. Men problemt är också att det gäller inte bara Chivu, såklart även andra spelare runt om i Europa

Föresten Världens bästa spelare genomtiderna var faktisk Gica Hagi :)
Delarocha
2007-03-21 23:49
Vad är poängen att argumentera? Vad vinner man på det?
Däremot tror jag att Messí kan gå till historien som en av de genom tiderna bästa spelare. Att redan ta en plats i Barcelona's a-lag som 18 åring, som han gjorde förra året, göra 1 mål 1 assist i ett vm-inhopp. (visserligen i en redan avgjord match). Att göra 3 mål i El classico, att ha 2? liga guld och ett cl guld som 19 åring väger relativt tungt tillsammans med en av de 3 givna platserna i Europas farligaste anfallstrio.
Barcelona malique
2007-03-21 23:00
Roni
Barcelona malique
2007-03-21 22:59
Ämne: La Pulga

Ok, skri....
du är bara kass, så enkelt är det,, don´t try to be smart dude, du kan bara el diego diego bla bla, om du har internet hemma kolla på you tube, jämför själv "bollkonst" maradona och pele och ronaldihno, Pele är för maradona som batistuta för thomas brolin
Barcelona Tompa
2007-03-21 22:21
Och vad gäller "guds hand" så var det givetvis ett fuskmål och en ubota korkad kommentar av Maradona. Men vad gäller själva fuskmomentet anser jag det är lika mycket fusk när spelare slänger sig handlöst och därmed kanske filmar till sig en straff. Sådant händer mycket ofta, ändå tjatas det om Maradonas fuskmål snart 21 år senare.

Barcelona Tompa
2007-03-21 22:16
La Pulga:
"Trots det brutala spel mot honom han har slagit tidernas mål rekord"

Visst kan man med fog påstå att den brutala fotbollen gjorde sin intré under Pelés tid och det är sant att han blev söndersparkad i både VM 62 och 66. Jag tror emellertid att Maradona fick mer stryk än någon annan spelare fått, vare sig före eller efter honom och jag är övertygad om att hade Maradona varit 15 år yngre hade han nu fått klubbkontrakt som Dinho, Zizou mfl bara kunnat drömma om.

Enligt officiell statistik gjorde Pelé mer mål än någon annan spelare, men det finns faktiskt flera spelare som har ännu högre målsnitt/match i både landslaget och ligamatcher. Ungraren Sandor Kocsis vräkte t.ex på på 50-talet in 75 mål/68 landskamper och Gerd Müller gjorde 68 mål/62 landskamper. Pelé mäktade "bara" med 77 strutar/92 landskamper. Därmed inte sagt att nämnda herrar var lika bra eller bättre än Pelé men utan att nedvärdera brasiliansk ligafotboll tror jag faktiskt Pelés målsnitt varit lite lägre om han som dagens brassar spelat klubbfotboll i Europa.

Pelé var naturligtvis en magnifik spelare, en av fotbollshistoriens absolut största Även om det är en subjektiv bedömning anser jag att Maradona ska rankas före. Mitt främsta argument för det är att ingen spelare har dominerat världens största turnering så som Maradona gjorde 1986. Maradona var "guds hand till trots" helt i en klass för sig själv och då hade ändå konkurrans av de två genierna Platini och Zico. HMaradona låg bakom nästan allt som Argentina producerade i anfallsväg. Och jag tror faktiskt att Maradona i slutet av 80-talet betydde mer för Napoli än någon annan spelare någonsin gjort för ett klubblag.

Angående Pelés tre VM-titlar har Pelé själv sagt att han aldrig blivit mästare tre gånger utan Garrincha. Och det finns de som hävdar att både Garrincha och 30 och 40-tals stjärnan Leonidas Da Silva var ännu bättre än Pelé.
Barcelona La Pulga
2007-03-21 21:57
Captian Fabuloso Cave Of Hair.
att men kan inte skriva på ditt språk lika bra som du gör är inte så konstig. det konstiga är att du inte vill anstränga dig att försto.det är väldigt lite jag kan göra åt det.

vänd på det och skriv själv på grekiska då.som r så smart.hehehehe "ironi måste förklara för dig".
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-03-21 21:47
La Pulga

Ok, skriv vad du vill om hur han dopade sig och tog droger. Men enligt mig så var Maradona bättre än Pele. Men jag kan säga att Maradona vann skytteligan i Italien då han spelade för napoli, och det som den enda mittfältaren som någosnin gjort det. Maradona spelade även fotboll 20 år senare än pele då fotbollen utvecklats mycket mer, vilket även talar i hans fördel.

"om du har det minsta fotbolls kunnande?" Nice diss. Men jag skulle villja vrida den frågan åt ditt håll, med denna twist. Om du har det minsta skriv kunnande? Jag förstår ca 50 % utav dina inlägg, något du kanske borde öva på.

PS, vad är en "dona"? Jag undrar verkligen då du referar till min "dona"? Är det en förkortning för Maradona så kanske du borde fundera på Diego, eller rättare sagt, El Diego i bästämd form, då det bara finns en ultimate Diego.
Barcelona Sürer
2007-03-21 21:31
deco och xavi kompletterar varandra väldigt bra .. xavi är han som ska starta spelet ner och hämta bollen medans deco håller i hela tempot.. det e han som bestämmer när tempot ska höjas .. för mig är iniesta en väldigt bra spelare jag älskar honom som fotbollsspelare men att peta deco tror jag blir svårt ..vi underskattar deco ...annars kan man ju alltid spela med deco-xavi-iniesta från start när vi spelar på camp nou
Barcelona La Pulga
2007-03-21 21:10
Captian Fabuloso Cave Of Hair:
Han är den som moderniserade fotbollen teknik.
Om du kolla på länken ovan och se vilken fotbollstekning Pele besitter innan "dona" var född.
Trots det brutala spel mot honom han har slagit tidernas mål rekord.
Kom inte in här och säg att din dona utveklade den modarna fotbollen.
När jag skriver att Pele har get och ger fotboll,
han visar sin tacksamhet för fotbollen.

att maradona var en bra fotbolls spelare, kan ingen ta det ifrån honom. men att han smuska ner de som gjort honom så stor, det är som att bita den handen som föder honom.
om du har det minsta fotbolls kunnande?
du skulle se på världens vackraste spel med båda ögonen.
här är mer ögongodis.
http://www.youtube.com/watch?v=KFgkzOSBA2s
Barcelona Nemo
2007-03-21 20:41
Du var 2 minuter före. FAN :-)
Barcelona Nemo
2007-03-21 20:39
Maradona hade blivit mer erkänd som en av de bästa o m han hade haft kostym och jobbat inom FIFA.
Kolla bara på Pele, Beckenbauer och Cruyff, de har mer respekt i fotbollsvärlden.

Om Barcelona kommer köpa någon som Maradona? Vi har redan Leo Messi ;-)
Barcelona r.Hyder
2007-03-21 20:37
|__HamoDi__|

1. Nej det tror jag inte under Laportas tid vid rodret då det skulle kosta enormt mycket om man köper en sk. färdig spelare iallafall.

2. Det behövs inte, vi har redan Lionel Messí!

Hehe, Visca El Barça!
Barcelona |__HamoDi__|
2007-03-21 20:28
vad tror ni? kommer barca nångång köpa en splare som Maradona?
Delarocha
2007-03-21 20:11
På tal om Maradona som tidigare diskuterats. Kolla videon och njut.

Håller med Hyder om Iniesta. Han har en jävla teknik och kan bara glida förbi spelare utan egentliga finter. Nåt magiskt över killen. Hade han blivit målfarligare hade han seriöst kunna konkurrera ut Messi o Ronaldinho på kanterna. Men tycker han är perfekt i mitten. Haha varför inte köpa Tobias Linderoth o ha på mitten. =D
T0binh0
2007-03-21 20:03
nåt jag tycker vi behöver är en sån där "pådrivare" på mitten.
jag tycker inte Edmilson eller Motta är en sån och framförallt inte Xavi eller Deco heller... men Xabi Alonso tycker jag att vi ska tillskaffa eller nån "Vieira" typ. för vi behöver en som kan plocka o samla upp bollar och spela ut den till Deco/Xavi/Iniesta som kan spela vidare upp på dne berömda "TRION" !!

Tack för mej :)
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-03-21 19:54
Ämne:

Nemo:

"Ett lag är ett lag,....

Nej, precis, Maradona och dom hade ju inte kassa spelare bredvid sig.

Det jag menar är att VM 2006 så klagar folk på Ronaldinho mycket, att han var sämst osv. Men han hade ju faktiskt inga löpglada spelare eller formstarka spelare runt omkring sig.

Därför är det som sagt ett lag och inget annat.
Man kan inte helt bära ett lag på sina axlar ensamma.

Förstår du?
Barcelona r.Hyder
2007-03-21 18:46
Måste bara berömma Iniesta. Killen har utvecklats enormt denna sässong. Han har grymt bra spelsinne, bra både offensivt och deffensivt. Enligt mig är han en blandning av både Xavi, Deco men även Messí. Han har passningsskickligheten och den offensiva split-vision som Xavi och Deco. Men han är även bra på att ta sig förbi motstånadare med bara teknik och fart, precis som Messí. Nu säger jag inte att jag likställer dem båda, men att dem har gemensamma egenskaper. Det har tydligen Mister också lagt märke till då han lagt Iniesa på Messís plats flertalet gånger när den lilla argentinaren varit skadad.

Problemet med Iniesta och en av få svagheter är hans måleffektivitet. Killen måste förbättra sitt spel framför mål, vi vet alla att han sumpat mängder av chanser. Men man kan ändå säga att han varit bra rent målmässigt iår i ligan, 4 mål om jag inte minns fel? Vilket är helt ok för en mittfälltate av Iniestas rang (måleffektiviteten) så här långt på sässogen.

Sedan är det alltid bra och nyttigt att ha egna produkter med i laget som inte klagar på för lite speltid osv. All heder åt Iniesta säger jag!
Barcelona BARÇAAA
2007-03-21 18:14
Ämne: Något som har koll p....
TV6 sänder matchen Spanien-Danmark.FORÇA BARÇA!
Länktips: www.sporttv.nu
Barcelona Myrran
2007-03-21 18:06
Delarocha

Tror någon av 3,4,5:an sänder matchen kan vara 6:an. Har sett reklam om det på tven, kommer bara inte ihåg vilken kanal.
Annons: