/spanien/barcelona/forum/23978.aspx/spanien/barcelona/forum/23978.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona r.Hyder
2006-10-01 01:11
Lionel_Messias

Valdes stöter ihop med Edmilson och bollen slinker ur händerna vilket är förståligt. Dålig komunikation? Ja, givetvis. Men kan du förklara dig när du säger att han "inte når högt pga sin längd"? Visst är han kort för att vara målvakt, men han plockar ju inlägg osv. hur bra som helst, så länge han gör det så spelar det ingen roll hur lång killen är.
Barcelona r.Hyder
2006-10-01 01:08
Lionel_Messias

Okej, det här med Marquez kan jag hålla med dig om, han är kanske inte i toppform osv. Men Valdes ska vi utan tvekan ha kvar!

Han är en egen produkt, han har spelat stabilt i upptakten på den här sässongen och kommer utvecklas till en världsmålvakt då han är ung fortfarande. Minns du sista delen av förra sässongen? I ligan , i cl mot Chelsea, Milan och framförallt Arsenal (FINALEN!!), han var hur stabil och grym som helst. Visst han har gjort en del tabbar och det är inte bra, men det växer bort med tiden, han har skärpt sig och är stabil nu. Ta tillexempel Lehmman som exempel, han gjorde hela tiden tabbar förrut men nu är han en världsmålvakt av den högre klassen. Valdes är grym, iaf om du frågar mig, han kommer bli en av världens bästa, så släpp inte honom!

Ska gå och lägga mig nu, god natt alla culeees!! :)
Barcelona Lionel_Messias
2006-10-01 01:03
Hellre sälja Guily efter denna säsong eller redan i vinter med tanke på åldern. Ezquerro ska definitivt bort eller bli utlånad tycker jag iaf. Dos Santos första säsong skulle absolut passa som inhoppare =)
Barcelona Sassinho
2006-10-01 00:56
Lionel_Messias

dos santos är grym, riktigt grym visst bör han få chansen så som messi fick för två år sen men då lite senare in på säsongen eller om han ska sitta på bänken i någon match där vi möter ett sämre gäng och vi är säkra på 3 poäng men det skulle vara moraliskt fel om han skulle få spela

tänk på ezquerro tex han får aldrig spela och jag tror riijkard har mer respekt för honom än så... vi har så pass grym bredd i truppen för att inte låta dos santos få chansen..men visst sälj ezquerro och om saviola sticker nästa säsong så bör han har en given plats som inhoppare..
Barcelona Lionel_Messias
2006-10-01 00:49
Dos Santos borde redan få chansen nu. Kolla på videorna. Han har redan spelat ett par matcher under försäsonger för Barca's A-trupp, imponerat stort och gjort ett mål. Håller med om att man bör skaffa en EU-målvakt men det är Barca's beslut =P.
Barcelona Ghazza
2006-10-01 00:46
Köper man en målvakt skall kan det lika gärna vara en som har EU-pass. Men offensiva spelare från Sydamerika växer inte på träd när det gäller att kunna använda dem i spel. Tror dock att Dos Santos är lite väl ung, kanske om något år eller två. Sedan tycker jag inte heller att vi skall byta målvakt. Valdes är bra och kan bli riktigt grym. Dessutom är han från de egna leden.
Barcelona Sassinho
2006-10-01 00:32
dos santos lätt..det är onödigt att köpa en målvakt som är icke eu medlem enligt mig !
Barcelona Lionel_Messias
2006-10-01 00:31
r.Hyder : Valdes gjorde ett osäkert ingripande när en enkel boll som han SKA ta slinter ur händerna. Sedan är han osäker i luftspelet då han inte når högt pga sin höjd. Han har gjort många tidigare kända tavlor och för att toppa laget känns det som att vi behöver en ny målvakt.
Marquez är inte i toppform och kunde ha stoppat inlägget vid Bilbao's mål om han hade varit mer aggressiv. Istället avvaktar han och hoppas på att någon annan sköter jobbet i försvaret. Bollen touchar hans knä och plötsligt firar Bilbao ett mål. Marquez var som mest obefintlig i matchen mot Sevilla innan första ligamatchen startade.

Håller med om att Guily kan starta på bänken och hoppa in men inte Messi. Messi är spelaren som kan skapa ett anfall ur ingenting och han har enorm explosivitet och kreativitet vilket kan behövas närsomhelst under en match. Guddy får duga som ersättare och vi får hoppas att han visar vad han kan inom kort tid för att åtminstone täppa igen lite av hålet Eto'o har lämnat efter sig.
Barcelona Lionel_Messias
2006-10-01 00:24
Marquez är ju påväg att bli spanjor så det öppnar möjligheten för mittfältaren Giovanni dos Santos att hoppa in. Född 1989 och spelar just nu i B-laget. Enastående spelare som liknar Ronaldihno på utseendet och spelsättet. Annars har jag hört rykten om att man vill köpa en väldigt talangfull målvakt vilket skulle även det bli bra med tanke på att Valdes känns osäker. Frågan är : Vem tycker du ska få chansen ? Santos eller en ny målvakt ?

Här är en länk på Santos och hans underverk :

http://www.gio2santos.com/
Barcelona Sassinho
2006-10-01 00:22
vad jag tycker så kan både saviola och guddy starta eftersom både messi och giuly är bra när dom kommer in..deras speed mot trötta backar lär inte vara något att leka med..eller?

angående madrid derbyt imorn så vet jag inte om lillebrorsan kommer att vinna..kanske ta en poäng det är upp till Torres ! han måste göra sitt första mål mot marängerna..en sån målskytt i högklass har inte gjort mål mot dem..måste vara otroligt knäckande han lär vara sugen och som messias säger så har dom för övrigt en starkt trupp förut hängde nästan allt på torres men nu har dom fler spelare som kan göra saker..det ser bra ut !!
Barcelona r.Hyder
2006-10-01 00:21
Lionel_Messias

"Edmilson och Marquez känns fortfarande osäkra i sitt försvarspel men främst Valdes i sitt målvaktsspel."

Tycker du att Valdes agerade osäkert i sitt målvaktsspel eller har jag fattat det fel? För jag tycker att han gjorde en fullt stabil match, han plockar inlägg utan några problem, och gör det han ska, bara en liten situation där han och Edmilson tror lite olika och det blir en tilltrasslad situation men jag tycker inte att man kan kalla han för osäker pga det.

Marquez var enligt mig helt OK den här matchen. Edmilson är inte i form än, så där håller jag med.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-10-01 00:17
Höjdpunkter?
Barcelona Lionel_Messias
2006-10-01 00:14
Håller med sassinho om att Ronaldinho borde ha gjort mål. 2 utmärkta frisparkslägen och 2 jättechanser i slutet.

Intressant match imorgon. Atletico Madrid har en väldigt stark trupp i år precis som Valencia. Jag tror att de har kapaciteten att vinna mot Real Madrid som hittills inte har haft svårt motstånd.
Barcelona r.Hyder
2006-10-01 00:14
Skönt med seger. Peta Ronaldinho en match och han är taggad igen, minns ni förra året?

Guddy fick göra mål vilket måste ha betytt mycket för honom, skönt som fan!

Saviola får göra ett mål, på ett läge där till och med jag skulle göra mål, efter ett mönster anfall som startas av Ronaldinho, vider till Xavi som passar Iniesta som kunde avsluta och göra mål hur lätt som helst, men osjälvisk som han är passar han Saviola som kan lägga in bollen i mål. Fint!

Puyol! Vilken jävla match! Så jävla grym i defensiven, står rätt hela tiden, och vinner ALLA närkamper och situationer. Gör ett vackert mål, grymt bra match av El Capitan!

Synd att inte Marquez skott gick i mål, stolpen stoppade detta. Vilket jävla skott han får på, det trycket är inte många som kan få på.

Deco, killen är hur grym som helst och håller ihop anfall och försvar, mittfällt och försvar, mittfällt och anfall, men bara när han är i form! Han passar många felpass och ser allmänt loj ut i den här matchen. Han måste komma igång mer nu! Precis som Ronaldinho. Det var ju både Deco och Ronaldinho som petades till samma match förra året mot Betis, vi vann matchen med 4-1, matchen efter gör Ronaldinho hattrick och spelade som kungen själv, och Deco gjorde ett mål och såg bra ut. Samma sits sitter vi i nu!

Guddys mål visade hans speluppfattning, bra löpning, och mästerligt avslut snyggt mål. Guddy kämpade den här matchen och gav oss många frisparkar pga av hans balans i kroppen, han fixade rött kort på en Bibao spelare och kunde ha fixat en straff också. Helt klart godkänd insats av islänningen!

Det vi tappar med Guddy är speeden, Eto'o hade den, Saviola har den, men jag anser att Guddy tar smartare löpningar än Saviola. Men det är svårt att besluta vem som ska vara startspelaren?

Skönt med vinst, även fast vi inte imponerar!
Visca El Barça!
Barcelona Sassinho
2006-10-01 00:12
Beguiristain

joo du har en poäng där han har sina perioder men så här dålig brukar han väl inte vara? han brukar inte vara den som stannar upp anfall? såg han göra det två gånger i slutet det var säkert fler gånger under hela matchen...

och ronnie levererar inte alltid i de stora matcherna.. tex CL finalen va han inte heller så bra eller? visst el clasico på bernabeu va han kung..gudomlig va han då med hans soloprestationer men du kan inte säga att han ALLTID levererar i viktiga matcherna...

o du kan inte jämföra PSG ronnie o Barca ronnie för det e 2 olika spelare..mkt mognare nu o mer koncentrerad på fotbollen..där hade han lite problem med privatlivet...
Barcelona Lionel_Messias
2006-10-01 00:12
Skönt med en ny seger och skönt att Puyol gör det viktiga målet i slutet av första halvlek =). Som sagt inte jättebra start på matchen när Bilbao anfaller med 4 mot 4 (Zambrotta på offensiv utflykt) och plötsligt hamnar bollen i Valdes nät på ett ganska ofarligt anfall som kunde undvikas.

Deco var inte bra idag och det känns som att han idag, och senast mot Valencia, visat sin negativa sida och det är att han är allt för självisk. Vid flertalet anfall kan han passa (som Iniesta gjorde) men istället väljer han att skjuta eller dribbla på egenhand vilket inte har givit några resultat. Rijkaard gör helt rätt i att byta ut honom. Deco borde egentligen inte ens startat idag eftersom att han inte tillförde något utan bara sänkte tempot i anfall efter anfall. Iniestas och Saviolas inhopp var viktiga för att de lyfte laget. Dessa två talanger är bör vara ordinarie för min del. Edmilson och Marquez känns fortfarande osäkra i sitt försvarspel men främst Valdes i sitt målvaktsspel.

Gudjohnsen gör en OK insats men jag har kollat flertalet situationer där han söker sig ifrån bollen istället för att möta den. Han borde ta för sig mer. Han är inte heller jättesnabb och då ska han försöka sig på väggspel mer istället för djupledspel.
Förövrigt gjorde Messi och Ronaldinho en godkänd match men om de inte var nonchalanta de sista minuterna kunde ett par till mål tillföras. Jag kräver av dessa 2 att de ska kunna göra mål oftare när de har chansen. Väldigt viktigt. Det hade kunnat bli 5-1 men tyvärr.

FORCA BARCA
Barcelona Rambo~
2006-10-01 00:11
Skön vinst. Har ni märkt en sak? Det står att det blev självmål på livescore. Man såg klart och tydligt att puyol visade Eto klass med sin lilla vrickning :D
Barcelona tarrak
2006-10-01 00:10
Sassinho/Jag vet inte riktigt vad som är pproblemet, mer än att han har en förmåga att underprestera efter alla uppehåll. Jag skulle gärna sett honom petad idag, men det är bara att vänta och hoppas att han hittar formen snart. Jag tror att vi kan få se en explosion mot Chelsea.

I'm out!
Barcelona El Capitán
2006-10-01 00:09
Aja, gött med ytterligare 3 poäng. Men Ronaldinhos dåliga form måste försvinna nu. Barça behöver verkligen alla spelare i toppform när de möter Real Mierda, Chelsea och Sevilla.
Gött med mål från Guddy och Kaninen. Synd också med Marquez stolpmål men underbart med Puyi's kvittering :D!!
Barcelona Beguiristain
2006-10-01 00:07
Tror inte Ronnie är mätt, han har sina perioder med sämre spel, förra året fram till mitten på oktober var han inte heller särskilt bra, faktiskt dålig.
Huvudsaken är att han levererar i dem viktiga matcherna, i dem stora matcherna viker han sällan ner sig, inte ens när han spelade i PSG där han var riktigt kass emellanåt.
Barcelona H.C Xavier
2006-10-01 00:07
Fan vad skönt att mister vågade byta ut Deco, hade gärna sett att han bytte ut Dinho också.
Barcelona Sassinho
2006-10-01 00:06
tarrak

självklart har jag förra säsongen ihågkommen men jag börjar ju undra..jag tror det är hans självförtroende som e lite rubbat..eller vad tror du? jag är inte van att se Dinho stå o vrida i straffområdet för att sedan slarva bort bollen..

Visca el Barça Visca el catalonia y visca el copa

Dinho skulle ha gjort mål !
Barcelona Visca el Barça Visca el catalonia y visca el copa
2006-10-01 00:04
vilken bra match jaaaaaaaaaa jag tippade 3-1 (men ronaldonho borde ha gjort ett mål med alla hans chanser :D
Visca el Samuel fils etoo
Barcelona tarrak
2006-10-01 00:03
Sassinho/Jag håller med om Dinho, men jag tror att du kan använda förra säsongen som facit.
Barcelona tarrak
2006-10-01 00:02
Kamelen/ Baklagar sorgen, men jag kommer att ha på Puyol-tröjan och representa all mina cule´s där ute!
Barcelona Sassinho
2006-10-01 00:00
Beguiristain

rotationen är bra..men man ska inte rotera allt för mkt ! typ 2 spelare per match inte mer..man måste få en stabil trupp på planen som vet hur alla springer osv..o sedan kolla på formen..

en sak måste jag fråga..är ronaldinho mätt på allt han har uppnått eller vad är det frågan om?
håller i bollen för länge och är inte skärpt i avsluten..jag ifrågasätter inte han jag bara undrar....
Barcelona Kamelen
2006-09-30 23:58
tarrak//
Hade jag gärna gjort även jag, dock skall man ju upp och jobba imorgon bitti. Fyfan säger jag. Inge roligt att jobba på helgerna.
Barcelona Sassinho
2006-09-30 23:57
ser ni grabbar..vi behöver inte vara oroliga för etoos skada..vi har ju målskyttar även om dom inte är lika bra som han men det ser bra ut..
och jag som har kritiserat Mister innan så måste jag säga att han gör mkt bra byten idag

tar ut edmilson mot giuly efter utvisningen va ett bra byte ! .. väldigt bra gjort Mister..

nu får vi bara hoppas på att lillebror madrid kan vinna över marängerna !! jag tror inte valencia tappar poäng imorn..kom igen Torres !
Barcelona tarrak
2006-09-30 23:56
Nu ska det firas! Jag kommer att ta ett glas för varje culé här. Imorgon firar vi när Madrid tappar poäng.

För er som tänkt stanna hemma råder jag att lyssna på Freeway feat Allen Anthony: Allright
Barcelona Beguiristain
2006-09-30 23:55
Hoppas att Rijkard fortsätter med roteringen av spelare så att alla är igång, vi lär få fler skador.
Tycker att det är märkligt att vissa kritiserar hans system med rotation, tanken är ju att alla ska känna sig delaktiga så att harmonin består. Men visst vi kan ju ta efter marängerna där de spelare som har fetast kontrakt och längst ho-train är garanterade en plats i startelvan.
Annons: