/spanien/barcelona/forum/23974.aspx/spanien/barcelona/forum/23974.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2006-10-06 14:46
King_raul/Nja, jag har väl inte kommit hela vägen i evolutionen till att bli en fullfjädrad katalan, men jag jobbar på det;)

Nu väntar tvättstugan, önska mig lycka till.
Real Madrid King_raul
2006-10-06 14:45
Visst är det underbart att vi kan diskutera med en god dos humor innan "dem där" kommer in och tror att det pågår fullt krig mellan Madrid och Barcelona.
(samtidigt som Puyol har sms kärlek med Raúl)

Real Madrid King_raul
2006-10-06 14:42
tarrak,
Men se där, du har ju humor! :)
Trodde för ett tag att du var en av stereotyperna som blivit katalaner för att dem håller på FC Barcelona. :)

Barcelona Sóm més que un club
Ämne: Men nu kommer det al....
De andra tror jag inte på, Skåne och jámtland har aldrig varit sjálvstándigt vad jag vet. Katalonien hade ett parlament innan England hade det. Franco lámnar jag gárna utanfór, frágan ár betydligt áldre. Men att Katalonien snart kommer att ha ett mer officiellt landslag tror jag, speciellt om Spanien fortsátter att floppa kan man locka till sig fler storspelare.
Barcelona La Rambla
King_raul:

Det där var ett lågvattenmärke. Vi har lika mycket humor, kan ironisera, precis som vilken maräng på realforumet, och det vet även Du för annars hade du inte bemödat dig att skriva här. Du försöker bara vara taskig med nedlåtande kommentarer. :-)

Nej, jag syftade inte på dig tidigare. Det var inte menat att generalisera om du uppfattade det så. Rötägg finns över allt, även här.
Barcelona tarrak
2006-10-06 14:41
King_raul/Eller som Franco skulle sagt: Can't live with them, can't kill them
Real Madrid King_raul
2006-10-06 14:41
La rambla,
Att generalisera fans ifrån ett lag borde inte ligga i ditt intresse. Franco borde tagit hand om...
Har jag skrivit det?
skulle aldrig skriva att franco gynnat oss.
sen att man använder metaforer, vilka syftar du på att ni använd som inte varit ok?

Barcelona tarrak
2006-10-06 14:40
King_raul/Ja gud vad dum jag är! Jag hoppas att jag kan få eders höghets förlåtelse för att jag, för ett ödesdigert ögonblick, trodde att jag befann mig på din höga nivå;)
Barcelona La Rambla
2006-10-06 14:39
Ämne: La rambla,
När tar ....
Vem har pratat om domare som gynnar eller att Franco spelar som mittfältare? Ni har tagit upp Franco utan att någon culé har hjälpt er på traven. Anser du att det är okej för er att disskutera, göra metaforer och liknande men inte för oss?

Tidigare har man läst kommentarer som: Franco borde ha tagit hand om katalanerna när han hade chansen. Les Rambles har stängt sitt forum på bästa Franco-manér, mm.
Real Madrid King_raul
2006-10-06 14:37
Tarrak,
uttrycket "can´t live with them, can´t live without them" känns väldigt relevant i frågan just nu :)

Real Madrid King_raul
2006-10-06 14:35
tarrak,
Nu var det ju lite skämtsamt, men visst ja, jag glömmer ju som oftast vilket forum det är jag besöker, forumet som ironin glömde ;)
Real Madrid King_raul
2006-10-06 14:34
La rambla,
När tar vi upp franco som gynnande?
Du är väl ändå inte en av dem som tror att franco gick ner på planen och spelade boll så att Real Madrid vann, Real Madrid var outstanding med eller utan domarnas påstådda hjälp.
Att säga att domarna hjälpt till är ett gammalt världsligt fenomen.

Barcelona tarrak
2006-10-06 14:34
King_raul/Jag tycker inte att det endast ska ses som en förmån för Barça att spela i Primeran. Det skulle väl vara negativt för ligan i sig om Barça försvann, jag ser det som en lose-losesituation om så skulle ske. Vad hade ligan varit utan el classico?
Barcelona La Rambla
2006-10-06 14:33
Ämne: Men nu kommer det al....
Det tror inte jag heller.
Real Madrid King_raul
2006-10-06 14:32
Men nu kommer det aldrig att hända så diskussionen förefaller onödig om några timmar ivf.
Varken Skåne, Jämtland, Katalonien, Baskien, Mallorca kommer bli självständiga i den grad att dem helt bryter sig fria och blir länder.

Barcelona La Rambla
2006-10-06 14:31
King_raul:

Vi disskuterar bara. Har inte på något sätt antytt att spelarna inte skulle se det som en ära att få spela för Spanien. Jämförelsen med Jämtland håller låg nivå, det går inte att jämföra. Finns inte sådana kulturella och politiska skillnader där som de som finns i Katalonien kontra Spanien. Det skulle vara vissa samer då, men de får nog ses som en minoritet i Jämtland.

Annars är det lustigt, ibland tar realfans upp francoeran när det passar deras syften, för att i andra sammanhang helt fördömma det när culés disskuterar det. :)
Real Madrid King_raul
2006-10-06 14:28
tarrak,
det har du rätt i, men enligt min mening:
passar det inte så passar det inte & smakar det så kostar det. Ska Katalonien vara självstyre helt och hållet stryps ju givetvis alla förmåner som ingår i Landet Spanien.

Men då Katalonien är en av de rikare provinserna borde ju inte sådana petitessar vara några problem.

"såga av skåne ifrån Sverige" heter det ju ibland, och om du frågar mig? Gärna för mig.
Stolt Skåning! Mest aktiva delen av Sverige.

2006-10-06 14:25

Ahh Tarrak betydligt snabbare
Barcelona tarrak
2006-10-06 14:25
King_raul/Den slutsatsen behöver man inte alls dra. Walesiska lag är t.ex med i det engelska ligasystemet och Monaco i det franska.
2006-10-06 14:23
Ämne: Ämne: La Ramb....
Landslagsarena; Camp Nou 98 000+ katalanska åskådare. Pá bánken basar Cruyff , lagkapten Puyol, mellan stolparna Hospitalets stolthet Valdez o.s.v.
Real Madrid King_raul
2006-10-06 14:18
Ja, då kan man avskriva FC Barcelona ifrån laliga med.

:)

Real Madrid King_raul
2006-10-06 14:17
Det visar samtidigt att Spaniens regering accepterat extremt mkt och godkänt autonoma styren i Baskien, Mallorca, Katalonien osv.
Alltså långt ifrån den stereotypiska bild med francorötter vissa här inne tuggar om innan el clasico.
Hade republiken jämtland satt igång en liknande kampanj hade dem säkerligen blivit sågade här i Sverige.
Just därför tror jag Puyol,Xavi,Cesc,LGarcia,Xabi alla tycker det är trevligt att spela för landslaget.

Barcelona La Rambla
2006-10-06 14:15
Ämne: La Rambla:
De sista....
Vilka derbyn om inte annat. :D
2006-10-06 14:13
La Rambla:
De sista åren har utvecklingen snarast accelererat och frågar man vilken ungdom som helst på gatan vilken nationalitet han har blir svaret sekundsnabbt. Just nation och nationalitet tycks viktigt och var fórsta meningen i fórslaget till de nya katalanska statuterna: "Katalonien ár en nation" varfór frågan om landslag ár en logisk fóljd av tankekedjan. Nu tror jag att man fick skriva om de dár meningen men signalen var tydlig.
Tanken ár kittlande dá jag tror landslaget skulle bli starkare án det spanska.
Barcelona La Rambla
2006-10-06 14:03
Sóm més que un club:

Med tanke på att Katalonien som provins har mer autonomi än tex både Skottland och Wales så finns det ju faktiskt belägg för att du inte är helt ute och cyklar.
2006-10-06 13:48
Ämne: Och skrönan om att B....
Håller inte precis mer er.
Just nu rullar dagligen en kampanj i katalansk TV med en kille i katalanska landslags trója inte fár vara med och spela med grabbarna med andra landslagstrójor....o.s.v. Ni fattar nog och kan se i mitt l´nktips annars. Man fórsóker hója katalanska landslagets status vill fá det som skotska och wealsiska t.ex. Blir det så kommer garanterat Puyol, Xavi o.s.v. att spela i Katalonien det har det kan man redan lása mellan raderna. Nu tror jag inte att det lár hánda inom kort men klart att det finns splittringar inom laget nár man har olika språk och kultur.
Barcelona La Rambla
2006-10-06 13:48
Ronaldinho svarar på kritiken över hans lite mindre bra form den senaste tiden, i den katalanska tidningen 'El Periódico De Catalunya'. Nummer 10 konstaterar att han är mänsklig, och när Barcelona verkligen behöver honom kommer han inte att svika klubben och sina fans. För varje dag som går så känner han sig bara mer hemma i Barcelona och hos Barça.

"Jag är inte någon maskin. Det är ingen. Jag är inte heller oroad som vissa har påstått. Varför skulle jag vara det? Jag gör mitt bästa för att ge mitt allt för laget, klubben och fansen, men jag är bara mänsklig och har 'ups and downs' precis som alla andra, förklarar han. Jag har fortfarande samma hunger som förra säsongen och, även om det är svårt, strävar jag att vinna varje trofé som vi spelar för."

Gaucho är också förbryllad över varför Barcelonas prestationer så här långt så starkt kritiseras. "Vi lider inte så mycket som vi gjorde tidigare. Det finns personer som vägrar att acceptera att vi har våra idéer ännu klarare än tidigare. Vissa stunder ser det ut som om vi vinner utan att anstränga oss, men vi har visat att vi är kapabla att komma tillbaka från underläge."

Han lämnade i alla fall en varning. "Det säger inte att vi nått perfektionism, självklart inte. Det finns saker som vi alltid kan förbättra både som individualister och som lag, betonade han.
Ronaldinho ville också klargöra de rykten över ett eventuellt anbud från AC Milan. "Jag känner mig hemma hos Barça och det finns inget mer jag kan önska mig. Jag är verkligen lycklig över att folket vill att jag ska stanna kvar här, och det finns ingen annan klubb som kan erbjuda mig den lycka och glädje jag känner hos Barça."
Real Madrid King_raul
2006-10-06 13:18
Ämne: Ämne: som mes....
Givetvis får du skriva om RM när du vill, men du svarade på mitt inlägg har jag för mig.
Då riktar du således svaret till mig med och därför undrar jag varför du tar upp RM.
Håll dig till saken om du ska SVARA på något.
Suñol, det finns vettiga människor här med.
2006-10-06 13:06
Ämne: som mes que un,
int....
Ganska tydligt insatt tycker jag.
Skriver landslagen i plural och anmárkningsvárt mànga t.ex. Ronaldo och Rául fár inte ens plats pá bánken i sina lag. Pá TV ságs ett ganska intakt RM trána.
Jag kan ta upp RM om jag vill. Du tog ju dig hit utan att bli ombedd.
Barcelona Suñol_
2006-10-06 12:57
Och skrönan om att Basker, Katalaner och Spaniorer inte kan sammarbeta är bara en skröna idagsläget. Det kanske var så för trettio år sedan men knappast idag.
Annons: