/spanien/barcelona/forum/23971.aspx/spanien/barcelona/forum/23971.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Evinha
2006-09-26 13:38
Om rotationerna,
allvarligt talat, jag undrar om han kommer hålla på så länge. Han har sina favoritgubbar och snart kör han med dem. Det tror jag i alla fall.
Barcelona La Rambla
2006-09-26 13:06
Ja det stämmer, Rafa ska nu i och med ledigheten från CL-matchen ordna med de sista detaljerna när det gäller hans spanska pass. Förhoppningsvis är det bara en tidsfråga så har vi en ickeEU-plats ledig innan jul.

Anmärkningsvärt, Gio som startat de 17 senaste matcherna i CL är inte ens med i truppen. Han har sen 25 mars 2004 i matchen mot Celtic starta alla CL-matcher. Rijkaard kör alltså vidare med sin rotationspolicy. Hur länge då kan man undra? Jag skulle tippa fram till uppehållet av ligan vid jul och nyår. Efter det gissar jag att han kommer, precis som förra säsongen, köra med en mer reguljär startelva.
Barcelona tarrak
2006-09-26 11:22
Jag gillar Ezquerro, han är en duktig fotbollspelare och verkar vara en sympatisk person. Trots detta anser jag att Barça borde sälja honom. Med den forwardsbesättningen vi har idag så har jag svårt att se hur han ska få mer speltid än något enstaka inhopp i någon cupmatch.
Barcelona Messi 10
2006-09-26 10:58
Läste på www.as.com att Marquez pass nästan är klart ingen annanstans dock det skulle i sin tur betyda att Dos Santos snart är aktuell för A laget om han bara blir kvitt sin skada och visar samma fina form som inan snacka om konkurrens i anfallet om nu dessutom Saviola börjar få några minuter Ezquerro vill jag inte se alls detta året men det är jag det. Rem från start med Saviola, Dos Santos, Guddy,Giuly och slutligen Ezquerro vilket anfall !
Barcelona Evinha
2006-09-26 00:35
La Rambla:
Då borde du även förstå av profilen vilket lag som jag är mest svag för :).
Bona nit

Edit:Haha, förfärligt vad man skriver illa mitt i natten, men innebörden var rätt.
Barcelona La Rambla
2006-09-26 00:25
Evinha:

Jag har sett i din profil och förstått att du är lite svag för Werder. :-)

Huruvida vilket lag som står dig närmast är din ensak och är bara för andra att acceptera. Men om du säger så, får jag väl lita på ditt ord. Oavsett vilket så får väl du älska Barça lika mycket som tex jag.

Bona nit a tothom!
Barcelona Qani
2006-09-26 00:22
Hoppas det blir en bättring med spelet och spelarnas vilja! För så som det ser ut nu av dom matcher jag har sätt Barca spela har dom långt bit upp till föra årets form! Det är bara Eto`o, Iniesta, messi och Puyol. Thuram ser jävligt stabil ut där bak. Men spelare som Ronaldinho,Deco, Xavi måste höja sig för att vi ska vinna dom stora matcherna som mot tex Chelse. Man kommer inte långt med stilla stående spelare.
Barcelona Evinha
2006-09-26 00:19
Japp, det är i morrn det.
Estic una mica cansada. Bona nit a vosaltres.
Etoo_
2006-09-26 00:15
Men matchen spelas på onsdag! Så imorn är det bara och njuta av dom andra lagen!
Barcelona Evinha
2006-09-26 00:11
La Rambla:
Jo, du har nog rätt där. Jag önskar nog för mycket. Men man kan ju alltid hoppas. Bremen är mitt favoritlag i tyska ligan och jag vill så gärna. Tro nu bara för guds skull inte att jag sätter dem före Barça. ALDRIG!
Barcelona La Rambla
2006-09-26 00:08
Evinha:

Kanske ett heltaggat Levski som vill visa sina fans att debaklet mot Barça och 5 baljor i baken bara var en tillfällighet? De kanske gör en omänsklig insats mot Chelsea och anförda av en fanatisk hemmapublik skräller? Det är inte det lättaste att spela borta mot fd öststatslag. Nåja, ska nog mycket till i och för sig, men man kan ju alltid hoppas. Vi får åtminstone inte förlora, för sen så har Werder två matcher mot Levski och det kan med lätthet innebära 6 poäng för dem. Då blir det tufft att bara gå vidare för Barça.
Etoo_
2006-09-26 00:06
Ämne: Frågan är hur det sk....
Haha aa men Chelsea är tunga iår. Dom nöjer sig inte med ligan iår,det är CL som gäller för dom iår tror dom men tyvärr Barca finns också med i CL iår.
Barcelona Evinha
2006-09-26 00:03
Frågan är hur det ska kunna bli Bremen och Barça som går vidare från gruppen. Det är de lagen som spelar den roligaste fotbollen.
Barcelona Meley
2006-09-26 00:03
Ämne: ja måste bara få säg....
Vadå är det inte bra att han har börjat dribbla eller? Man njuter ju av att se lite fina finter hit och dit, och det är roligt om andra gör det inte bara Ronaldihno eller?

Tänk inte bara på det negativa Deco tillför Barcelona, allt positivt då? Som Rijkaard sa: När Deco är på bra humör och spelar bra så gör hela Barcelona det. Deco är en fantastisk fotbollsspelare och han har riktigt bra spelförståelse så sluta gnäll på honom för han gör en dålig första halvlek som jag egentligen tycker hela Barcelona gör.
Etoo_
2006-09-26 00:00
Kommer bli kul att se Edmilson mot Borowski!
Etoo_
2006-09-26 00:00
El Capitan:
Om det ska lyckas så måste alla spelare Röra sig hela tiden som Iniesta och Etoo ungefär. Dem släpper bollen och tar ny position. Sen som du säger så måste vi få upp Bollinhavet som vanligt och skapa chanser tidigt.

Barca bästa spelare i år hittils har lätt vart Eto'o. Han visar i år varför han blev 3:e bäst i Världen. Tror han har fått nytändning,tack vare att han inte deltog i VM.
Barcelona El Capitán
2006-09-25 23:54
Visst är det borta mot Bremen, och Bremen är inte ett dåligt lag. Men den här matchen kan ha lite mer psykologisk betydelse än poängmässigt när det gäller Chelsea-mötena. Med tanke på att Chelsea vann mot Bremen med 2-0 (på Stamford Bridge dock)så blir det ett bra psykologiskt övertag för Barça om vi kan vinna bortamatchen. Vad jag tycker är viktigt är att spelarna tänder till ordentligt i början av matchen och att man får se målchanserna komma redan efter 3 minuter. Det är då som Rijkaard vill ha sina mål. Ett tidigt mål skulle kunna följas av ett till, kanske två i de efterföljande 20 minuterna. Vi måste få upp pressen på Bremen och se till att det är vi som spelar boll på deras planhalva så mycket som möjligt.
Aja, tråkigt igår med tanke på att kvitteringsmålet kom så snabbt så trodde man på att ett annat skulle ramla in. Men så blev det inte tyvärr. Man får bara blicka framåt nu iaf!
Barcelona Evinha
2006-09-25 23:53
Nja, jag vet inte. DEt känns ju som om det är på den kanten det är lite svagt för tillfället. Ja, inte bara för tillfället förresten. Jag har en känsla av att om det skulle dimpa ner en vänsterback så hade det redan gjort det. jag tror att vi får hålla tillgodo med dessa båda.
Etoo_
2006-09-25 23:52
Ämne: Jag har svårt att fö....Fattar inte hur dom vill ha kvar dom! Dom ska bort och så ska en ung vänsterback in! Clichy?

Men problem är att Gio o Sylvinho är vana vid Barcas spel och har varit med länge nu,så det skulle bli kaos om båda lämnar. Båda har kommit in i Barcas spelide och sen om det kommer 2 nya så blir det kaos tror jag.
Barcelona La Rambla
2006-09-25 23:48
Jag har svårt att förstå att både Txiki och Rijkaard verkar vilja satsa på Gio och Sylvinho även till nästa säsong. Åtminstone om man ska tro på alla rapporter. Det borde satsas på en lite yngre förmåga och behålla endast 1 av de två. Men kanske är det en rökridå, rätt vad det är så kanske det dimper ner en ny vänsterback till nästa säsong. Sen kanske det är lite orättvist att bara klaga på Gios defensiva spel, när han har Ronaldinho på sin kant som vad det verkar är befriad ifrån allt defensivt ansvar. Det brukar ofast räcka men mot defensiva lag som Valencia som är giftiga i sina omställlningar får man ibland betala priset, som igår.
Etoo_
2006-09-25 23:46
Och så vilja att Saviola får mer chanser! Såg ni igår! Vilka tunnlar o dribblingar! Synd att han inte avgjorde!
Etoo_
2006-09-25 23:43
Alltså gillar inte Sylvinho,vet inte varför. Alltså jag tycker att han ska spela i Ligan mot dom lite sämre lagen.
Barcelona Evinha
2006-09-25 23:42
.Sen ska vi väl hoppas att Chelsea åker på däng, men det är väl en nåd att stilla bedja om är jag rädd.
Barcelona Evinha
2006-09-25 23:40
Ämne: Skulle vilja se Bell....
Du vill ta bort Sylvinho då, förstår jag. Mm, jag vet inte vem av dem jag föredrar. De kan båda ha fantastiska ögonblick och förfärliga halvlekar
Barcelona La Rambla
2006-09-25 23:37
Det vore ju eländigt att förlora den här matchen i allafall. Då blir Chelsea-mötena desto avgörande för ett avancemang. Hemska tanke.

Edmilson hade det tuff ja, han stressade ideligen av Villa och Silva under första halvlek. Det är inte lätt då. I andra halvlek kom en fräsch Iniesta, som redan på förhand är en snabbare spelare än Edmilson, och trötta Valenciaspelare orkade inte fullfölja pressen lika intensivt. Inte för att det hade spelat någon roll, Iniesta är för bra för dem. :-)~
Barcelona Evinha
2006-09-25 23:37
Så mycket som han tränade igår, så borde han kunna träffa på onsdag. Han kan ju inte misslyckas jämt, tycker man. :)
Etoo_
2006-09-25 23:36
Skulle vilja se Belletti på högerkanten och Zambrotta på vänster,det skulle kanske bli nåt.
Etoo_
2006-09-25 23:35
Evinha:
Hehe,men Deco måste höja sig lite mer. Han var bra mot Valencia men måste träffa målet mer men det kommer med tiden
Barcelona Evinha
2006-09-25 23:29
Med tanke på vilka som är med verkar det ju inte otroligt med en sådan line-up.
Etoo_
2006-09-25 23:28
Evinha:
aa det kommer bli tufft! Därför måste Edmilson vara på hugget imorn!Såg ni mot Valencia,han tappade bollen sprang efter o glidtacklade tillbacka bollen,det va fett nice

La Rambla:
aa ett oavgjort skulle inte vara dåligt,det är ju borta och bremen är bättre i år! Men när det gäller Barca ska det alltid vara 3 poäng :)
Annons: