/spanien/barcelona/forum/23969.aspx/spanien/barcelona/forum/23969.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kurdistaaaan!
2006-09-30 00:33
Nu när Eto´o är skadad tycker jag att vi ska starta med Saviola. han är lätt mycket bättre än giuly..
Barcelona tarrak
2006-09-29 23:28
Trots att jag gillar Guddy, så känns han inte som en riktig spjutspets i ett 4-3-3 system, så jag hopas nog på Saviola längst fram. Men som jag varit inne på tidigare vill jag se en bänkning av Dinho och Messi på hans plats vilket skulle kunna öppna för Guddy på högerkanten.
Barcelona Viva la Barcelona
2006-09-29 22:42
Vem tror ni kommer få börja från start på Lördag mot atletico bilbao själv tror jag Gudjohnsen o ni då ?
Barcelona EsCúle
2006-09-29 22:06
Skämt å sido.

Tiden får tala för sig.Jag hoppas i alla fall att anfallsspelet stämmer imorgon, vilken spelare Rijkaard kör med spelar ingen större roll för mig.Jag vill bara ha seger imorn!

Visca!
Barcelona EsCúle
2006-09-29 21:59
Alenoinho

Haha, håller fan med dig.:)Eller Dos Santos, varför inte slänga in han någon match.Kanske är nya Maradona.Vem vet?

Edit: Jag tror att Ronnie kommer att spela i mitten och Giuly eller Guddy påhögern.Messi på vänstern, hoppas i alla fall.
Barcelona Ghazza
2006-09-29 21:49
Och lika ojämn som Belletti. :P

Men Gudy tror jag nog El Mister väljer. Saviola får nog sitta på bänken ett tag till.
R 10 M
2006-09-29 21:47
Edit: Det där med Guddy, Guily eller Saviola så tycker jag att man borde tagit Saviola. Självklart ska han vara första valet till att ersätta Eto'o. Killen är snabb som Eto'o, tekninsk som Messi och lika målfarlig som Guily.
Barcelona Alenoinho
2006-09-29 21:42
Jag tycker att Barca borde spela med Bojan Krkic på topp :D
han e både bättre än saviola och guddy ;)
R 10 M
2006-09-29 21:42
Hej!
Tycker riktigt synd om er angående Eto'os skada. Jag hoppas att ni kommer långt i CL, förhoppningsvis i final med Real Madrid. Jag är ingen Barca-hatare som ni säkert tror, jag gillar alla spanska lag, men mest av alla älskar jag Real Madrid.
Barcelona Marcos
2006-09-29 20:14
Saviola bör och måste vara det första valet till att erkätta Eto´o. 44 mål på 101 matcher under sin tid i Barcelona talar sitt tydliga språk.

Vamos Conejo! A por Todos!
Barcelona La Rambla
2006-09-29 19:42
El Cactus:

Tack för omtanken. Det är väl självklart att du får skriva här trots att du är valenciafan, precis som alla andra får skriva här.

De flesta här på forumet finner nog det troligast att Gudjohnsen går in och tar Eto'os plats, åtminstone nu i början.
Barcelona EsCúle
2006-09-29 19:40
I en omröstning på Sport.es så är det tydligt att fansen vill se Saviola som ersättare för Eto'o.
Valencia El Cactus
2006-09-29 19:32
Tråkigt det där med eto'o vem ersätter Gudjonsen eller guily eller någon annan. Jag är visserligen valenciafan men gillar barca också och jag hoppas att ni inte blir arga för att jag skriver på er sida. :D ha det så bra.
Barcelona EsCúle
2006-09-29 19:30
La Rambla

Ja, han visade klart att han var spelsugen.
Jag håller med dig och tror också så, dock hoppas jag på ett annat vis som jag sagt i tidigare inlägg.
Barcelona La Rambla
2006-09-29 19:27
EsCúle:

Saviola såg väl riktigt bra ut de få minuter han spelade mot Valencia. Dock var det alltför lite han spelade för att kunna bedömma hans form. Enligt alla rapporter så jobbar han hårt på träningarna och verkar vara vid gott mod. Detta innan Eto'os skada. Annars är jag övertygad om att Guddy är förstavalet för Rijkaard nu. Saviola kommer åtminstone i början högst få hoppa in för att förändra en matchbild då vi kört fast eller om Guddy tröttnar innan 90 min. Det är vad jag tror.
Barcelona EsCúle
2006-09-29 19:07
La Rambla

Håller med dig om allt men han måste ju få chansen och visa att han har förbättrat sig tycker jag i alla fall.Jag skulle ge honom en match från start så han får visa om han håller den klass vissa hoppas och vet att han har.
Gör han en katastrof match, då vet man det.Men är det någon som har koll på el conejos form just nu här inne?
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-09-29 18:46
Hoppas Saviola blir en jätte bra ersättare ungefär som Iniesta blev för Xavi.
Real Madrid soliman
2006-09-29 18:30
Ämne: Läste någonstans att....
Etoo måste vänta 10 år för att få ta spanskt medborgar pass eftersom han är från Kamerun.
Real Madrid soliman
2006-09-29 18:27
Riktigt oflyt det här med Etoo. Visserligen bra för oss, men tråkigt att inte få se en så bra spelare.
Barcelona La Rambla
2006-09-29 18:10
pablo:

Jag känner ungefär som du, vänder kappan efter vinden lite. Har väl tidigare ansett att hela den här soppan med att låna ut Saviola de 2 senaste säsongerna kontra sälja honom borde ha sköts bättre. Men nu när Eto'o är skadad så känns det skönt att han är kvar. Håller också med om att han rätt begränsad som spelare och aldrig kommer att bli aktuell som ordinarie, åtminstone inte under Rijkaards styre. Precis som du skriver, han har inte gjort succé precis i de klubbar han varit utlånad till. En bra spelare som ibland kan blixtra till och göra kanonmatcher, men det kommer allt för sällan.
Barcelona pablo escobar
2006-09-29 18:05
Jo visst kom han vid helt fel tid, men en del av problemet ligger helt klart hos honom själv. Jag tycker att hans brister som spelare (han är ju som du antyder väldigt begränsad) blev tydliga under han två sista säsonger och han har ju inte heller lyckats fullt ut i de klubbar han varit utlånad till.

Nu när Etoo skadat sig måste jag ändå säga att det känns skönt att han blev kvar även om han inte är någon av mina favoritspelare.
Barcelona SAVIOLA22
2006-09-29 18:05
Alltså jag kan inte fatta!..hyr kan folk föredra Gudyohnsen istället för Saviola?
Barcelona La Rambla
2006-09-29 17:59
pablo:

Till hans försvar så var han inte alltid i startelvan och så gick laget som helhet inte speciellt bra heller. Fansen i Barcelona älskar väl honom just för hans pojkaktiga utseende, hans vilja att löpa och att han visar hjärta. Skulle tro att det uppfattas så åtminstone.

Sen har jag full förståelse för hur Rijkaard resonerade när han vill bygga sitt Barça från grunden. Ett lag med unika egenskaper hos de flesta spelare, där han säkert ansåg att Eto'o har alla de egenskaper som Saviola har och mer där till. Han ville ha en backup, Henke, som erbjöd andra egenskaper osv. Rijkaards förkärlek verkar ju vara universal-spelare som kan spela på flera olika positioner, ungefär som spelare i Ajax en gång i tiden representerade. Man kan väl också säga att Saviola dök upp i Barcelona under fel tidsperiod?
Barcelona pablo escobar
2006-09-29 17:52
Ja man kan väl snarare säga att han var mindre skyldig till att det gick så dåligt än tex Kluivert.
När det gäller Saviola tycker jag trots allt hans målstatistik är lite missvisande. Första säsongen verkade lova ganska gott men sedan minns jag att han var riktigt dålig under de andra säsongerna. Jag tycker det är konstigt att så många barcasupportrar verkar älska honom så mycket. Håller med Hollaändaren om att det antagligen beror på att de flesta övriga var ännu sämre.
Barcelona SAVIOLA22
2006-09-29 17:51
pablo escobar// med allt respekt för dig men du har fel.Saviola bara SAVIOLA ska va föstavalet.Glöm inte säsongen 2003/2004!!!!
Barcelona La Rambla
2006-09-29 17:46
pablo escobar:

Räddade kanske var att ta i då. Men säsongerna 2001-02, 2002-03, 2003-04 så gjorde han 17, 13, 14 ligamål. Det i ett lag som var i kris och ofta underpresterade och i många matcher var han faktiskt den enda ljuspunkten om man jämför den överbetalde Kluivert. Sen att även kaninen hade en lite väl tilltagen lön har jag som många andra hela tiden också hävdat.
José Antonio Reyes Calderon
2006-09-29 17:42
Ronaldinho får ett eget klädmärke.. ( kolla länken ).. men har Ronaldo också ett ?? står något om Ronaldo längst ner..
Barcelona pablo escobar
2006-09-29 17:37
la rambla

På vilket sätt räddade Saviola Barcelona? Laget var ju värdelöst under hans år i klubben och han var väl i stort sett bara inhoppare under säsongen 2001/2002.

Saviola är helt klart de senaste årens största floppvärvning om man betänker vilka förväntningar som fanns på honom. I och med Etoos skada har han nu fått en sista chans att betala av allt han kostat. Hoppas att han för en gångs skull kan vara till någon nytta. -Gudjohnsen bör förstås dock vara förstavalet.
Barcelona La Rambla
2006-09-29 17:37
Ämne: Saviola uttaget till....
Härligt! Starkast möjliga trupp som reser till Bilbao. Troligen får Guddy visa vad han går för. Saviola blir vår joker.

Angående rotationer. Ni måste lugna er, men jag erkänner villigt att även jag har haft mina tvivel. När vi kommit in en bit i säsongen så kommer Rijkaard att rotera mindre, dels pga småskadade spelare och avstängningar. Det är då man kommer att se fördelen med att ha en trupp där alla spelare haft speltid och fått känna på matchtempo. Det var precis samma sak förra säsongen. Trots att tex det hade varit tryggare att starta med någon annan än Oleguer och Motta i veckans match, så stärker det just dessa spelares form och framför allt självförtroende. Det kommer i slutändan att vara jätteviktigt.

Andreas F:

Visst är det säkert så att man tar i lite extra med läkningstid. I det här fallet så var det dock snack om 2 till 3 månader, men man bestämde i samråd med spelare och ledning att sy fast menisken istället för att rensa bort som är brukligt vid sådana skador. Detta ger än längre läkperiod, men i gengäld så blir hans knä lika starkt som det var före skadan.
Barcelona SAVIOLA22
2006-09-29 16:52
Saviola uttaget till bilbao matchen.Stannar hema Sylvinho,Oleguer och Ezquerro.FORCA BARCA!
Annons: