/spanien/barcelona/forum/23967.aspx/spanien/barcelona/forum/23967.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito
5/14/2007 23:27
Eva
bra :D vill bara säga att Barcelona e min passion o flyttar dit snart för det. Men man tycker ju olika ibland, men förtår va du menar me krönikan, att man ska ge dem sin fulla support även nu när det går sämre... Det förtjänar den här truppen efter så många vinster senaste åren...
Barcelona Barca__-
5/14/2007 23:11
Saman heh, heter min bror =)

Håller med Saman här, mycket bra artikel Eva.
Barcelona Saman.
5/14/2007 22:57
Suverän artikel Eva väckte culeandan i mig. Sedan att Valdes är allmänt kass håller jag inte med om, visst han har gjort ett par tabbar men vem har inte det. Sedan att Barcelona är ett så offensivt lag gör att försvaret, målvakten hamnar i fokus när vi förlorar betyder inte att de är sämre för det. Jag har alltid gillat Valdes kanske inte för han är så bra (vilket han är) men kanske mest för att jag liknar honom.

Nu tar vi hem ligan!
Barcelona Rambla
5/14/2007 22:57
Ämne: Rambla

Ja vad nu ....
Ja du kära maräng. Ta på dig läsglasögonen så kanske du förstår själv. Var i krönikan påstår skribenten att Valdés på något sätt skulle vara en bättre målvakt än Iker? Vad jag kan utläsa så handlar det mest om att Valdés får alltför mycket oförtjänt kritik, inget annat.

En annan detalj som kan tyckas lite lustig. Det är ofta man kan läsa hur mycket bättre målvakt och försvar Madrid har jämfört med Barça.

En fråga då. Hur kommer det då sig att Barça tills nu har släppt in färre mål än Madrid i ligan? Betänk då att Barça spelar ett spel som går ut på att ta mycket större risker offensivt än vad Madrid gör, där säkerheten är prio.

Statistik ljuger inte. :D
Delarocha
5/14/2007 22:52
Visserligen är jag ett West Ham-fan men uppenbarligen är Carlos Tevez ett stort Barcá fan och skulle gärna se honom i Barcás tröja nästa år. Har imponerat på mig det senaste i en klubb som har haft det rätt tungt i PL.
Barcelona Eva
5/14/2007 22:52
Un escudo para dominarlos a todos
Jag vet inte om du inser det, men dina inlägg är ju inget annat än bekräftelser på vad jag skriver.
Real Madrid Un escudo para dominarlos a todos
5/14/2007 22:49
Rambla

Ja vad nu detta har med Valdes kontra Iker att göra. Jag är den första att erkänna att Barcelona som lag har varit klasser bättre än mitt kära Madrid de två föregående säsongerna. Men nu handlade mitt inlägg om delen i krönikan där Valdes jämförs med Iker.
Barcelona Ghazza
5/14/2007 22:47
"Då ska man komma ihåg att man strungade i de två sista omgångarna och ställde upp med bänkspelare då man laddade för CL-finalen."

Haha, fick precis en minnesbild då Oleguer spelade central mittfältare för oss mot Deportivo borta. Tänka sig att vi kunde vinna den matchen =)
Barcelona Rambla
5/14/2007 22:39
Un escudo para dominarlos a todos:

Parodi på ditt inlägg. De senaste två säsongerna för Barça:

Dubbla ligaguld och CL-vinst. Vem var bäst på plan i CL-finalen? Jo Victor Valdés.

Den senaste ligasegern då? Jo Barça utklassade Madrid i ligan, vann den med 12p marginal. Då ska man komma ihåg att man struntade i de två sista omgångarna och ställde upp med bänkspelare då man laddade för CL-finalen.

Som sagt, fungerar laget som det ska under en säsong så räcker det med Valdés i mål. I år är det inte Valdés som är orsaken till tabellplaceringen utan det är LAGET som inte varit lika bra som föregående säsonger.
Barcelona Eva
5/14/2007 22:33
Barcelonito
Någonstans tror jag på åsiktsfrihet, så jag tar en Ipren (redan gjort för övrigt) =)
Barcelona Anton.
5/14/2007 22:25
Tjena tjena. Blev himla besviken att ni inte vann igår. Jag tror verkligen att ni kommer vinna ligan. Ni kommer krossa Athletico och Real kommer tappa mot antingen Zaragoza eller receativo(stavas de så?). Ni har fortfarande ligan i era händer. Vinn varenda match som går. Ni har absolut inget att tänka på. Om spelarna ger sitt yttersta kommer bucklan gå till er, det laget som mest förtjänar det.

Som sagt, tror på en vinst för er mot Atheltico och förlust för Real nu i veckan.

Real äcklar mig, nästan lika äcklig som Milan!

Och hoppas att supportrarna stöttar spelarna nu. Det krävs att de skriker och hejar från läktaren mer än vad de tidigare har gjort. Det ska gunga på arenan. Då vinner ni.
Barcelona Barcelonito
5/14/2007 22:25
Eva

haha :) ska ja ta bort det eller tar du en Ipren? :D
Barcelona G och J Dos Santos
5/14/2007 22:13
Har inte varit här inne på ett tag nu, har helt enkelt inte orkat. Jag är så jävla besvkien på Barca den här säsongen. Jagvet om att vi ligger tvåa med lika många poäng som ledaren, det är inte tabell läget jag är sur över det är hur vi har sett ut i många matcher. Det finns ju för fan ingen vilja hos spelarna. Jag har många gånger ställt mig frågan om dem vill vinna överhuvudtaget. Det ser jävlar i inte ut som det. Senaste matchen var droppen som fiick bägaren att rinna över, jag kände en sån jävla besvikelse på laget att dem inte kunde slutföra någonting och bara slutade spela fotboll. Kan inte Rijkaard tala om för dem att en match spelas i 90 minuter. För första gången sen Rijkaard kom till klubben har jag inget förtroede för honom. Tycker klubben kan anställa en psykolog, det finns ju för fan ingen vinnarmentalitet i laget.

DAGS ATT VAKNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Eva
5/14/2007 22:08
Barcelonito
Blev du orolig? Ja, eftersom jag har befogenhet att spärra dig och jag dessutom har ont i huvudet så går du inte helt säker. Jag är fullständigt opålitlig ;)
Real Madrid Un escudo para dominarlos a todos
5/14/2007 22:06
Bra krönika. Bortsett från den naiva delen Valdés kontra Iker. Liverpool x2, Valencia x2, Betis, Osasuna. Du får leta hur djupt du vill Eva, du kommer inte att hitta liknande tabbar som har kostat så många poäng.
Barcelona Barcelonito
5/14/2007 22:05
kan man få spärr för det ja skrev om krönikan?
Barcelona PILMA
5/14/2007 21:56
ÄLSKAR VERKLIGEN VICTOR VALDES OM JAG KOMMER IHÅG
FIN ALEN ISTADE DE FRANCE !!!!!!
VILKEN HJÄLTE KOMMER INTE ALDRIG GLÖMMA HONOM!!
Barcelona kalle7
5/14/2007 21:41
Skulle någon kunna skriva lite spanska uttryck som hyllar barca samt översätta de till svenska? :) tack på förhand.
Edddie88
5/14/2007 21:21
Vilken kalldusch det var igår:(
Varför skulle eto jobba hem för en gång skull?
Delarocha
5/14/2007 21:17
BARÇAAA:

Nu tycker jag du ska vara jävligt försiktig i dina uttalanden. Tror du inte det har sagt så hela året?... Vad säger dig att Barcá nu kommer vinna mot Atletico när de visar detta loja och omotiverade spel som de faktiskt gör. Dessvärre vågar jag inte tro på en vinst mot Atl. Madrid. Jag hoppas däremot nåt enormt men tror det kan bli riktigt svårt. Barcá måste spela som de gjorde mot Betis i första och sätta sina lägen i de resterande matcherna. Spelar de så, vinner vi ligan.
Barcelona DaaniP
5/14/2007 21:01
ja tycker fan synd om valdes precis som jag läste i en artikel. han får höra skit från media hela tiden om fel som han gör(som ändå är så få!). det måste fan vara jobbigt psykiskt för han. jag tror nog att han vet själv vad för fel han gör och inte att han ska behöva höra det i all evighet efter det!
Barcelona Lionel M.
5/14/2007 21:00
"Det är nu vi ska stötta!"

Eva, din krönika var precis det som behövde skrivas. Precis som jag skrev i mitt inlägg tidigare idag så vill många i detta forum/runtom i Barcelonakretsar sparka Rijkaard, Dinho, Deco, Guddy, Giuly och gud men inte bara hans moster utan hela jävla familjen.

Trodde att individer här inne förstod vad det innebar att vara cúle. Hursomhelst har du greppat det och det ger mig hopp. TACK!

Mina vänner, det finns en anledning till varför Barcelona fotfarande sedan 1968 då Carreras blev president använder "MÉS QUE UN CLUB!".
Fundera på vad orden betyder.

Edit:
Visca el Barcelonismo!
Barcelona BARÇAAA
5/14/2007 20:59
Vinner VI mot atletico så har vi vunnit ligan.real kan inte vinna alla fyra matchena så enkelt e det.FORÇA BARÇA!
Real Madrid Akram
5/14/2007 20:54
Sirrolle

Japp, du pratar för alla fans. Skulle inte byta ut Casillas ens mot tio Buffons. Så underbart när han springer över hela planen för att fira ett mål. =)
Barcelona kalle7
5/14/2007 20:53
Skulle man kunna få lite uttryck på spanska som hyllar barca samt korrekt översättning till svenska? gulligt.
Real Madrid Sirollle
5/14/2007 20:53
Nej, det är kanske sant. Men nu har vi honom och jag pratar nog för alla fans när jag säger att vi är jäklar lyckliga med honom i målet.
Barcelona DaaniP
5/14/2007 20:49
sirollle

ni har tur att ni har casillas som räddar er hela tiden om inte han hade funnits hade ni inte legat som ni ligger nu!
Barcelona FCB_Petterzzon
5/14/2007 20:49
Det är nu vi ska stötta ÄR F*N den bästa artiklen någonsin inne på SF, Kom igen nu Barca vilket lag vi är, inget J*vla pack från madrid ska ta vårat Guld ! Guldet Ska Hem, hem till Barca igen!

Det viktigaste att vi släpper denna vecka, Vi vinner mot Atletico Madrid, så slår Huelva Real igen.
Real Madrid Akram
5/14/2007 20:48
Barcelonito

Han försöker väl bara säga att en klubb som Barcelona bör ha en världsmålvakt vilket faktiskt Valdes inte är. När man enkelt kan rabbla upp fem målvakter som är bättre så vet man att han inte duger för Barcelona, världsklubb som ni är. Sirrolle har ju rätt, men jag klagar absolut inte på att ni har Valdes i målet. Hoppas rentav att han avslutar karriären i Barcelona, en riktig profil, även om han inte är en av världens bästa målvakter.
Real Madrid Sirollle
5/14/2007 20:46
Jag bara påpekar det i och med att alla försvarar honom. Men jaja det stör absolut inte mig att ni har han i mål...
Annons: