/spanien/barcelona/forum/23964.aspx/spanien/barcelona/forum/23964.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona La Rambla
2006-10-01 13:57
Lisa:

Så sant. Men har man som Barça vunnit ligan två år i rad och CL senaste säsongen så får man nog finna sig i att hormonstinna tonåringar utmärker sig på olika forum och även detta med sitt hat, bitterhet och avundsjuka. Det bästa är att bara ignorera det och låta städpatrullen göra rent på forumet.
Barcelona rico
2006-10-01 13:54
Ämne: Barca 666

jag hål....
Då har jag dåliga nyheter för dig för dom kommande matcherna är Sevilla, Chealsea och Real.
Barcelona Lisa
2006-10-01 13:52
La Rambla

Det känns som om det är mer accepterat bara för att det handlar om fotboll. Hade detta istället riktats mot en person hade det med största sannolikhet räknats som mobbing.
Barcelona tarrak
2006-10-01 13:52
allways chelsea/Kolla in länken omkring 4 minuter in. Vad händer med Terry där? Se den och kom tillbaka och prata om filmningar sedan. Pajas!
Barcelona Sassinho
2006-10-01 13:45
Barca 666

jag håller med dig att thuram kan gå in som mittback och flytta upp marquez som pivote nu när edmilson inte är i toppform..

jag håller med alla som vill att Ronnie och Deco ska bli bänkade..det måste dom bli.... nästa match eller så..jag vet inte spelschemat nu men bara det är innan Sevilla , Chelski och El clasico
Barcelona La Rambla
2006-10-01 13:44
Lisa:

Bitterhet och avundsjuka tenderar att få fram människors sämsta sidor. Att fotbollen ska vara underhållning har de tydligen glömt bort.
Barcelona Lisa
2006-10-01 13:40
Är det bara jag eller verkar det inte som om en del tittar på Barcas matcher enbart för att kunna kritisera? Jag trodde att fotboll gick under kategorin underhållning och inte stridsteknik...?
Barcelona La Rambla
2006-10-01 13:38
Ämne: typisk barca seger i....
Det är stor komik när ett chelseafan kommer in och anklagar en av Stamford Bridges tidigare hjältar för filmning. Du gjorde just parodi på dig själv lillkillen. :-)~
allways chelsea
2006-10-01 13:33
typisk barca seger igår filma till sig en utvisning hata barca!
Barcelona La Rambla
2006-10-01 13:25
Real_4ever:

Du är bara för söt. Guddy faller lätt? Casas springer in i honom bakifrån. Jag skulle vilja se dig stå upp vid en sådan situation när du springer med full fart mot mål. Som Kim tidigare varit inne på så är begreppet ändrat till målchansutvisning. Det spelar ingen som helst roll om det är friläge eller inte, man mäter åtminstone inte i cm vem som var längst fram eller inte. Anser man att Guddy INTE hade målchans bör man nog byta och kolla in en annan sport, förslagsvis cricket. Sen at domaren har valet att ge rött eller gult är väl upp till honom, lite känsla borde han kanske ha där.

Sen är det lustigt att du som realsupporter tycker att flera av barçaspelarna uppträder som skyltdockor, där skrattade jag till rejält ska du veta. :-)
Finns det något lag i la liga som är så dåligt som Real Madrid utan boll? Då menar jag hela laget som enhet. Sen att du kritiserar vårt försvar finner jag också lustigt. Förra säsongen gjorde Barça mest mål och tillsammans med Valencia släppte man in minst mål. Det borde vara svar nog. Du får ge dig till tåls lite, det har bara gått 5 omgångar av säsongen. Rijkaard själv säger i intervju att laget inte nått full fitness ännu. Därför är tex Ronaldinho väldigt blek, tar felbeslut och slarvar överdrivet mycket. Det såg likadant ut förra säsongen när det gäller honom. Vänta bara tills han kommer igång, då vet vi alla hur det kan se ut. Speciellt ni maränger på Bernabéu förra hösten. Du minns väl? :-)
Barcelona Barca 666
2006-10-01 13:24
Glömde o säga:

När d kommer till Madrid derbyn så e jag som torrente dvs At Madrid fan. Jag hoppas Torres sänker R Mierda i kväll. skulle inte ha nåt emot det :-)

Forza Barca
Barcelona Rehnaldinho
2006-10-01 13:16
Åhh vad skönt att få se Saviola näta.
Jag tyckte deras utvisning var felaktig. för det första var de övriga backarna i linje med gudjhonsen. och för det andra så hade eidur inte nått bollen om han inte hade fått en lätt knuff.

men skönt med vinst iaf.
Barcelona Barca 666
2006-10-01 13:14
Tyvär missade jag andra halvlek igår men jag kunde se något som jag inte tyckte om o det var försvar spelet som ibland påminner om den gamla Barca som hade riktig dålig försvar.

Jag skulle vilja se Thuram & Puyol i mitten o Marquez med hans tunga skott framför de sen skulle jag vilja se Deco bänkas lite han har gjort bort sig lite o Iniesta med den formen han har borde få vara kvar brevid Xavi. Mot Sevilla skulla jag oxå riskera o vila Ronaldinho så han kommer tillbaka i bra form mot Chelski & R Mierda kommer alla ihåg förra säsongen då Deco & Ronnie blev bänkade o kom tillbaka i sitt livsform. Jag vet att sevilla e riktig bra lag o man borde inte underskatta men jag skulle hellre att vilja Ronnie kommer till top form till matcherna framöver så jag skulle bänka honom i matchen mot Sevilla så han kommer i form till andra matcherna.

sist finns det någon som har länk till de två sista målen. Tack på förhand

Forza Barca
Barcelona Boixosnois76
2006-10-01 13:03
Ämne: Lionel_Messias

Ne....
Visst har du rätt att Barca kommer att sakna Eto´o det borde konstigt annars, jag mennar killen har toppat skytte ligan i spanien dem senaste åren. Men jag lovar dig att med eller utan så kommer ni att även detta året få jaga Barca i tabellen, den harmonin som Barca har i sitt lag den kommer ni aldrigt ens komma i närheten av Tex: Efter saviolas 3-1 mål så såg man direkt vilken glädje det fanns hoss många i laget, dem verklige glädjes för den här killen och inte för att han är Saviola utan för att han är en vän med stor hjärta för Barca publiken. Ni kommer aldrigt i närheten fortsätt med era super köp som slutar i flopp så fortsätter vi andra att njuta över vårt lag... tack o lycka till mot Atletico det lär ni behöva,,,se upp för EL KUN!!!
Barcelona rico
2006-10-01 12:52
hehe för att gå lite off topic, det är roligt att herr kviborg ALLTID ska skriva nånting om Barcelona i sina rapporter/krönikor, snubben måste ha värsta Barça komplexet.
Barcelona Marcos
2006-10-01 12:46
Barca-for-life.

Edmilson och Ronaldinho kommer till Sverige. De är tvugna då det är ett FIFA-datum har jag för mig.
sempre juventino
2006-10-01 12:40
@Kim

Det var inte målchans- eller frilägesutvisning. Athletics backar låg i linje med Gudjohnsen om inte lägre. Och eftersom dom låg längst in i banan hade dom närmare till målet. Enkel matematik.

Dock svårt för domaren att veta. Ni hade tur med det domslutet.
Barcelona rico
2006-10-01 12:38
Ämne: Lionel_Messias

Ne....
Bra o bra fotboll man spelade typisk Barça spel dom första 20 min sen att dom fick en turligt mål för att Yeste stod rätt placerad är en annan sak och en Bilbao spelare blev utvisad är bara tragisk, gult kort JA men rött inte enligt mig sen vet vi ju hur domarna från spanien är.
Barcelona Barca-for-lifee
2006-10-01 12:35
Tror inte Ronaldinho eller Edmilson kommer komma till Sverige.Dem har en tuff spelschema framför sig.Sevilla 15 okt,Chelsea 18 okt, Real Madrid 22okt.Tror inte Dem kan komma den 10 okt till Sverige.
Real Madrid Real_4ever
2006-10-01 12:30
Lionel_Messias

Nej, du har fel vännen min. Gudjohnsen föll lika lätt som han gjorde innanför straffområdet. Därför blir min följdreplik om vi verkligen såg samma match. Påstår du att Barcelona spelade bra fotboll innan utvisningen?

Matchen ändrade skepnad i och med utvisningen, samt efter snöpliga målet på tilläggstid. Barcelona spelade bra andra halvlek, har jag sagt emot detta eller hävdad annat? Därför begriper jag inte ditt utspel, om jag ska vara ärlig.

Eto'o är en underbar anfallare, en av de allra bästa på sin position för tillfället. Att han är skadad är ett väldigt stor avbräck för Barcelona. Hans avsaknad kommer att bli större än vad ni kanske vill medge. Ronaldinho som fotbollspelare är väldigt beroende av Eto'o´s löpningar. Måste tillägga att hela laget Barcelona är beroende av Eto'o´s löpningar. Saknaden av er skyttekung är påtaglig. Som fotbolls tok tycker jag hans skada är avbräck för fotbollen, men som Real Madrid fan tycker jag det är enorm lättnad. :)
Villarreal Denilson o Djourou
2006-10-01 12:16
Vill bara säga att jag tycker synd om er och speciellt Eto´o hoppas Guddy kan göra alla mål som Eto´o gjorde

Lycka till // Ett Arsenal Fan
Real Madrid Real_4ever
2006-10-01 12:14
Kim

Gulligt att du vill läxa upp en. Jag, känner mig smickrad att du kommenterar min ”uppläggning”. Tyvärr ser jag inget fel i min kritik. Gudjohnsen föll väldigt lätt (det borde varenda kotte begripit, inklusive herr/dam Kim). Om detta läge gav upphov till utvisning, var hans läge innanför straffområdet straff. :)

Länk: http://www.svenskfotboll.se/orebro/files/{C5B0AC38-A5EF-4CBA-
9A5C-D9F4B9344694}.pdf
Barcelona Señor Hadi
2006-10-01 12:12
grabbar se o njut i länktipset! UNDERBART!!!
Barcelona Lionel_Messias
2006-10-01 12:09
La Rambla. Det gör inget om de hade 1 man mindre i 70 min. De hade spelade fortfarande med 4 försvarare. Alltså 4-4-1. På försvarssidan borde de inte ha problem utan deras anfall var tama. Har sett lag kämpa mer och t o m vinna med 1 man mindre.
Barcelona Lionel_Messias
2006-10-01 12:05
Ämne: Cule-10

Iniesta, ....
Real4ever- Håller med om dig att Iniesta ska peta Deco. Men INTE om att domaren avgjorde matchen. Är väldigt osäker på att du kollade på matchen. Gudjohnsen skulle vara fri och hinna bollen oavsett om han var i linje eller inte. En klockren trödragning vid målchans = rött kort. Athletic Bilbao hade 2-3 chanser under hela matchen medans bollen var ca 70-80 % under hela matchen på Bilbao's halva. Hade Barca skärpt till sig sista 10 minuterna kan jag lova dig att de hade stått 1-5 på målprotokollet.

Du ska också vara mestadels glad för att Eto'o (världens bäste anfallare) är skadad drygt halva säsongen. Han vann alltså skytteligan förra säsongen TROTS att han missade 4 omgångar pga turneringen i Afrika.
Real Madrid Real_4ever
2006-10-01 12:02
El Capitán

Exakt, deras idioti tar faktiskt inte slut. Ibland undrar man vad dem egentligen får lön för. Att de pratar om Madrid derbyt under matchen kan jag förstå, däremot Inter & Zlatan är obegripligt. Spelar ingen roll om de har TV rättigheter till matchen & vill skylta även för Seria A.

Det kan även vara indikation på att kommentatorerna kände att matchen var avgjord & uddlös. Kommentatorernas kommentar om Zlatan var orättvis. Bara för att en spelare tackar nej till landslagspel, under detta år. Betyder det inte att man har rätt att spy galla över svenska landslagets färgstarkaste spelare. Utan Zlatan i landslaget, är svenska landslaget flera dimensioner uddlösare. Sedan att Zlatan har haft en dålig formkurva, gör att giriga kommentatorer blir girigare.

En av IQ-befriade kommentatorernas replik; Zlatan måste begripa att han spelar i ett lag, vare det är svenska landslaget eller Inter. :)
Real Madrid Gabinho! #10
2006-10-01 11:59
Love Barca Y catalonia//

Har också försökt få tag på biljeter men dom har ej släppts tror jag iafall du kan kolla på http://www1.ticnet.se
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-10-01 11:56
Har ni hört RONALDINHO och Brassarna kommer till råsunda för att spela e match mot ecuador....
PS.Var kan man få tag på biljetter?
Real Madrid Gabinho! #10
2006-10-01 11:54
Utvisningen var klockren och vi kan ju iafall konstatera att sveriges domare är sämre en spaniens efter att ja såg IFK Göteborg - Helsingborg där domaren var en skam.

För övrigt så var Iniesta underbar orka bänka han mer han va klart bäst igår.

Puyolinho//

När du skriver ett inlägg så ståre breve ditt namn ''Har tippat ATB-BAR 1-3'' tryck på det så står det dina tippningar och om du går ner lite så kan du också se topplistan av alla i barca.
Barcelona Puyolinho
2006-10-01 11:51
Förstår inte det här med tippningen på Svenskafans... Igår tippade jag 1-3 (Så grym som man e ;-)) Men vart ser jag om jag har fått några poäng osv ?
Annons: