/spanien/barcelona/forum/23963.aspx/spanien/barcelona/forum/23963.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético Strelj
2006-10-07 16:37
Evièka// Vet inte jag, jag bara kopierar ditt nick och sen blir det som det blir.

Nej, om du inte har skrivit hans namn så lär du ju inte har skrivit det fel heller ;)

Ja, jag har skrivit ett provocerande inlägg på TS. Mycket medvetet.
Barcelona Evička
2006-10-07 16:31
Jag hade inte missat nåt a, eftersom jag inte har skrivit vår tränares namn. Jag undviker det för att det är svårt ;). Den som skrev det att det var jag tog lite fel tror jag. Som du kanske har märkt har jag tagit bort inlägget om provokation. Däremot har du väl skrivit lite på annan plats som kan uppfattas så?
Det verkar som om vi har svårt för varandras nick, jag erkänner mitt fel, men du är inte ensam om att ha problem med bokstaven è.;)
Atlético Strelj
2006-10-07 16:23
Evièka// Om du tycker jag är ute efter att provocera så får du väl tycka det, men att du hade missat ett a var inget jag lade märke till, det var bara en kommentar till en annan här som jag i min tur tycker är ute efter att provocera. Du ser, det är olika vilka vi tycker är provocerande.

La Rambla// Skämt och skämt. Ett dåligt sådant isåfall. Tycker bara att man kan besvara dynga med dynga. Ibland. Om du scrollar lite så ser du nog vad jag menar.

Sedan vet jag både innerst inne och även längre ut att det är som du säger, att sannolikheten att de har sagt något sådant är ytterst liten.

Vem är Strejl, Evièka? ;)
Barcelona Cule-10
2006-10-07 15:48
ojojoj ronaldinho på Tisdag då.
Vill ni att jag ska hälsa honom något :) ?
VISCA EL BAAAAAARCA!!
Barcelona tarrak
2006-10-07 15:40
Strelj/Där fick du till det! Haha, Evièka missade ett a när han skrev Rijkaard, det är verkligen värt att idissla om och om igen!
Barcelona Evička
2006-10-07 15:38
LR
Det var nog lite stavningsproblematik som blev kommenterad. Det handlade nog det här om "planet" om också tror jag.

(Bäst att rätta stavfel om magistern dyker upp igen)
Barcelona La Rambla
2006-10-07 15:31
Strelj:

Självklart har de inte sagt något dylikt, och det vet även du innerst inne. Säkert gammal skåpmat som de har grävt fram från tidigare möten.

Det den här 'Rijkard' som du hänvisar till påstås ha sagt måste jag ha missat eller så förstod jag inte skämtet om det nu var ett sådant.
Atlético Strelj
2006-10-07 14:44
La Rambla// Förmodligen har inte någon spelare hos er brytt sig om hur en plan de ska spela på om ett bra tag ser ut idag. EM-kvalet är nog viktigare för tillfället känns det som :)

Att Rijkaard säger en massa saker om er är väl fullt naturligt, men den här Rijkard som tydligen också gör det känns som en mer suspekt figur... ;)
Barcelona Ravo
2006-10-07 14:38
Försäljning via vårt forum är förbjudet. Gå in på Blocket, Tradera eller någon annan liknande sajt. /Redaktionen
Barcelona La Rambla
2006-10-07 14:34
Strelj:

Självklart är det bara trams, från de värsta i branschen The Sun. Det komiska är ju dock, att vissa av er blues tydligen sväljer det när det skrivs illa om er klubb. Som nu när barçaspelare antas ha uttalata sig negativt. Det är så roligt att läsa hur ni ofta anser alla andra lags fans vara så naiva, och sen själva bjuder på exakt samma sak. :)

Eh, Rijkaard säger en massa saker om oss? Vad har jag missat?
Atlético Strelj
2006-10-07 14:29
La Rambla & Evièka// Självklart är hela planteorin bara trams för att fylla tidningen med en nyhet som inte finns.

Sedan undrar man ju lite lätt vem den här Rijkard som säger en massa saker om er är? I slutändan borde det väl ändå vara tränarens ord som väger tyngst. Undrar även vilket plan Mourinho förstörde? För det var väl inte hela planeten han förstörde? Det vore väl att ge honom lite väl mycket cred?

Avslutningsvis, varför ska ni spela mot ett polskt lag samma dag som ni möter Chelsea i CL?
Barcelona Evička
2006-10-07 14:28
Det är väl alltid lättare att svälja illvilliga skriverier om motståndarna, då kanske man kan anse att trovärdigheten är ganska hög.
Barcelona La Rambla
2006-10-07 14:20
Ämne: La Rambla
Det var u....
Det gör jag också, men det är en annan femma. Den gode Tolken har alltid ett par ess i rockärmen.

Det roliga är ju att Chelsea-fans, som i regel är de som är först ut att tala om för världen hur pass låg trovärdighet tabloider som The Sun har, nu denna gång verkar svälja med hull och hår vad blaskan skriver och verkligen på fullt allvar tror på att Xavi och Iniesta har uttalat sig om deras gräsmatta. Frågan är bara, när skulle de haft tid till det den senaste veckan? Eller de kanske tror att Aragones, oavsett vad man tycker om den mannen, skulle tillåta frågor om Chelsea från brittiska tidningar under presskonferenserna? Som den skeptiker jag är, tillåt mig tvivla. :)
Barcelona Evička
2006-10-07 14:14
La Rambla
Det var ungefär så jag tänkte, men med brasklappen att när Mourinho är inblandad så kan man aldrig vara helt säker. Jag tror honom om precis vad som helst.
Barcelona La Rambla
2006-10-07 14:06
Alla ni med konspirationsteorier, använd gärna det sunda förnufet lite. Både Xavi och Iniesta har tränat med landslaget hela veckan inför den svåra bortamatchen mot Sverige i EM-kvalet. Tror ni på fullaste allvar att de har tid och framför allt lust att koncentrera sig på Chelsea-matchen med klubblaget 14 dagar fram i tiden? Tror ni också på fullaste allvar att The Sun, skickar ner journalister för att få sig ett scoop från Iniesta och Xavi och självklart får dem att uttala sig konspriatoriskt och uttala sig lite så där lagom negativt om Chelsea och Mourinho? Hallå kom igen, ge våra spelare lite mer kredit va! :-)~

Sen att Chelsea är lite mindre taktiska när de väljer att på sin websida informera om att de tänker förbättra dräneringen på planen har säkert gått er förbi. Det kallas för underhåll och då används faktiskt sand för det ändamålet.
Barcelona Evička
2006-10-07 13:44
Vad jag menade var att du ska lägga länkarna i rutan som heter "länktips". Det blir lite lättare då.

När det gäller Mourinho tror jag vi är helt överens, jag skulle kunna skriva en 600-sidors bok där jag spyr galla över den mannen. Jag står verkligen inte på hans kompislista.

Jag tror fortfarande att man ska ta det media skriver och säger inför stora matcher med en nypa salt. De vill gärna skapa konflikter även där dessa inte finns. I fallet Barça -Chelsea är det ju inte särskilt svårt att få igång ett mindre eller större krig. Det som händer på Stamford Bridge är att de utför rutinmssigt underhåll under landskampsuppehållet. De förbättrar bl a dräneringen för att planen ska kunna hålla toppskick. Sedan kan man ju tolka det som man vill.

Nu ska jag snart åka hem till min svåger som är Chelsea-fan, undrar om vi kan hålla sams;)
Barcelona (L)BARCA(l)
2006-10-07 13:41
Tja !
Vilken av dessa spelare är bäst ? Inesta, Fabregas eller Xavi?
Barcelona Barca 666
2006-10-07 13:28
Evièka

som du kan se från mitt inlägg har jag lagty in länkar. men om de inte funkar gå in på www.thesun.co.uk o klicka på sport sen hittar du artikel om detta samtidigt kan du gå in på www.planetfootball.com och där hittar du en artikel med en bild på Iniesta som skriver att nåra av våra spelare e oroliga.

Som sagt jag hoppas att jag har fel o det blir en bra o rättvis match där bästa laget vinner. Men när jag såg artikeln igår med kort så blev jag sur. vad annars ska man tänka när Mourinho anklagr oss för att fuska genom att muta domaren, får en BRA domare att lägga ner sin kariär och förstör planet säsongen efter när vi kommer på besök och så kommer denna artikel upp typ 13dagar innan vi skall till London.

Vad skall jag tro Chelksi lr kortet som finns på artkeln???
Barcelona Evička
2006-10-07 13:20
Det är klart att om man är konspiratoriskt lagd och ser illvilliga sammansvärjningar överallt (själv tillhör jag denna kategori människor) så verkar det ju onekligen misstänkt. Samtidigt måste man ju fundera över om inte Chelsea själva skulle förlora på att försämra planen. Å andra sidan är Mourinho inblandad och då kan man ju aldrig veta.

Nåväl, för att få lite sans och balans, så måste vi ha klart för oss att media älskar att komma med sådana här historier inför stora matcher. De kan mycket väl ha sandat sin plan, förmodligen för att gräset behöver det, men vi spelar ut dem i vilket fall. :)

Lägg gärna länkarna i länktips.
Barcelona Barca 666
2006-10-07 13:19
OK lite Barca nyheter:

Gago har sagt att han skulle älska o spela för Barca men han e inte den enda utan Podolski vill oxå till oss. länk: Sport.es

Rijkard har tydligen sagt att vi har haft tur som Saviola valde att han skulle stanna. Sen säger han att han väldig nöjd med Saviolas inställning o hur han har kämpat och till sist sa han det finns möjlighet att Saviola kan stanna i klubben. Så dörren e öppen för Kannien! Länkar: Elmundodeportivo & Sport

I arentina tror de att Barca kan förhandla med Ustari det en målvakt som Arsenal oxå vill ha. Tydligen e han riktig bra o ung. Länk Sport

Sist men inte minst Rijkard kanske använder sig av Marquez som pivote under denna tuffa månad o Puyol får Thuram brevid sig. Personligen har jag alltid velat se denna uppställning jag tycker Marquez e riktig bra som pivote o har tunga skott som vi kan använda oss mer av. Samtidigt blir det tryggare i backlinjen med Thuram än tex Oleguer i matcher med Madrid, Cheslki etc. Detta står i samma artikel i elmundodeportivo där det står om Saviola.

Tänkte bara skicka in lite Barca nytt det var ett tag sen jag hade tid.

Forza Barca

Real Madrid de lima
2006-10-07 13:09
Försäljning via vårt forum är förbjudet. Gå in på Blocket, Tradera eller någon annan liknande sajt. /Redaktionen

Barcelona Barca 666
2006-10-07 12:56
När jag skrev mitt inlägg igår några blev lite sura på mig men kolla in länken här jag vet att thesun inte e en bra tidning men bilden de har säger mer än 1000 ord kolla för er själva:
http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390000-2006460595,00.html

när jag såg bildet på hur sand kommer över SB och dessutom vilken timing ca 13dagar innan Barca kommer så jag blev arg igår för Chealsea har gjort detta tidigare. Samtidigt idag har tom våra spelare blivit oroliga pga av att de oxå tror att Chelski försöker förstöra Barcas spel kolla in denna:

Länk borttagen. /Redaktionen

Så det e inte bara jag som tror att chelski försöker förstöra planen utan våra spelare oxå o de har sagt att vårat spel blir svårare på sån arena.....jag hoppas att vi har fel o chelsea fixar allt o vi möter de på en bra plan utan svårigheter o den som spelar bäst vinner. Men som sagt jag har sett Chelski göra mycket fula grejer mot lag som oss så jag har helt enkelt tappat tron för de men de får gärna bevisa mig fel.
OBS: Under veckan har Laporta varit i Argentina o kollat in på bla Gago en central inner mittfält som tom R Madrid e ute efter o efter en middag med deras lag president sa Laporta att Gago inte kommer att skriva på för Madrid. Jag tycker det bra att ledningen redan nu ser över framtiden. Det finns ett Argentinska talanger samt ett par talanger från Portugal som ledningen under senaste 6 veckorna har tittad på o säkert kommit överens med nåra av de. Jag tycker det bra de sköter vårat snyggt tycker jag.

Forza barca

Real Madrid Ronaldo 4-ever
2006-10-07 12:04
Här är dom nominerade till världens bästa fotbollspelare .

Nominerade:

Målvakter: Gianluigi Buffon (Italien/Juventus), Petr Cech (Tjeckien/Chelsea), Dida (Brasilien/AC Milan), Jens Lehmann (Tyskland/Arsenal), Edwin van der Sar (Holland/Manchester United).

Försvarare: Roberto Ayala (Argentina/Valencia), Cafu (Brasilien/AC Milan), Fabio Cannavaro (Italien/Real Madrid), Roberto Carlos (Brasilien/Real Madrid), Cicinho (Brasilien/Real Madrid), Ashley Cole (England/Chelsea), Rio Ferdinand (England/Manchester United), William Gallas (Frankrike/Arsenal), Fabio Grosso (Italien/Inter), Philipp Lahm (Tyskland/Bayern München), Lucio (Brasilien/Bayern München), Rafael Marquez (Mexiko/FC Barcelona), Marco Materazzi (Italy/Inter), Luis Miguel (Portugal/Valencia), Alessandro Nesta (Italien/AC Milan), Carles Puyol (Spanien/FC Barcelona), Willy Sagnol (Frankrike/Bayern München), John Terry (England/Chelsea), Lilian Thuram (Frankrike/FC Barcelona), Gianluca Zambrotta (Italien/FC Barcelona).

Mittfältare: Michael Ballack (Tyskland/Chelsea), Deco (Portugal/FC Barcelona), Cesc Fabregas (Spanien/Arsenal), Luis Figo (Portugal/Inter), Gennaro Gattuso (Italien/AC Milan), Steven Gerrard (England/Liverpool), Kaka (Brasilien/AC Milan), Frank Lampard (England/Chelsea), Claude Makalele (Frankrike/Chelsea), Andrea Pirlo (Italien/AC Milan), Juan Ramon Riquelme (Argentina/Villareal), Francesco Totti (Italien/AS Roma), Patrick Vieira (Frankrike/Inter), Ze Roberto (Brasilien/Santos), Zinedine Zidane (Frankrike).

Anfallare: Adriano (Brasilien/Inter), Hernan Crespo (Argentina/Inter), Didier Drogba (Elfenbenskusten/Chelsea), Samuel Eto'o (Kamerun/FC Barcelona), Thierry Henry (Frankrike/Arsenal), Miroslav Klose (Tyskland/Werder Bremen), Lionel Messi (Argentina/FC Barcelona), Arjen Robben (Holland/Chelsea), Ronaldinho (Brasilien/FC Barcelona), Ronaldo (Brasilien/Real Madrid), Cristiano Ronaldo (Portugal/Manchester United), Wayne Rooney (England/Manchester United), Andrej Sjevtjenko (Ukraina/Chelsea), Luca Toni (Italien/Fiorentina), Fernando Torres (Spanien/Atletico Madrid).

SKANDAL: David villa och Iker casiljas är inte nominerade fattar ingenting asså världens bästa målvakt och världens top 3 bästa anfallare.
Etoo_
2006-10-07 11:34
Thuram Knockade Viera på träningen.
Etoo_
2006-10-07 11:02
Hoppas Iniesta,Xavi startar i mitten! Fattar inte att Spanien ska köra med Capedevilla eller va han heter.
Real Madrid Que?
2006-10-07 03:51
Det var ju fan vad vänligt det blivit mellan Madrid och Barca-anhängare. Det måste slagits något slags rekord i vänliga ord och komplimanger senaste dagarna. Kan det ha med mötet med stort M att göra? Alla vill passa på att vara så snälla som möjligt innan matchen, så man slipper gliringar när förlusten kommer.

I ärlighetens namn är det väl mest vi som borde köra med den taktiken i så fall - det är jag snabb med att erkänna. Men i en match av sådan karaktär kan givetvis allt hända och det är även jag medveten om. På återseende!
Barcelona Suñol_
2006-10-07 02:24
King_raul// Det är klart vi ska se på El Clasico i Sthlm...
Atlético Strelj
2006-10-07 01:41
Gör de nåt sånt? Citat: NEJ:..
Atlético Strelj
2006-10-07 01:40
little_master// Tänkte bara påpeka att du har tydligen inte en aning om vad Chelsea lägger pengar på för välgörande ändamål. Utan att behöva tala om det på tröjor eller dyl. Rosa armband är också en fin tårdrypande reklamkampanj ifall infall behövs?
_Elite_
2006-10-07 00:55
Härligt med en kvinna i redaktionen!! Det behövs fler som visar att även vi tjejer kan fotboll likabra som killarna.
Annons: