/spanien/barcelona/forum/23962.aspx/spanien/barcelona/forum/23962.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Real_4ever
2006-10-01 12:30
Lionel_Messias

Nej, du har fel vännen min. Gudjohnsen föll lika lätt som han gjorde innanför straffområdet. Därför blir min följdreplik om vi verkligen såg samma match. Påstår du att Barcelona spelade bra fotboll innan utvisningen?

Matchen ändrade skepnad i och med utvisningen, samt efter snöpliga målet på tilläggstid. Barcelona spelade bra andra halvlek, har jag sagt emot detta eller hävdad annat? Därför begriper jag inte ditt utspel, om jag ska vara ärlig.

Eto'o är en underbar anfallare, en av de allra bästa på sin position för tillfället. Att han är skadad är ett väldigt stor avbräck för Barcelona. Hans avsaknad kommer att bli större än vad ni kanske vill medge. Ronaldinho som fotbollspelare är väldigt beroende av Eto'o´s löpningar. Måste tillägga att hela laget Barcelona är beroende av Eto'o´s löpningar. Saknaden av er skyttekung är påtaglig. Som fotbolls tok tycker jag hans skada är avbräck för fotbollen, men som Real Madrid fan tycker jag det är enorm lättnad. :)
Villarreal Denilson o Djourou
2006-10-01 12:16
Vill bara säga att jag tycker synd om er och speciellt Eto´o hoppas Guddy kan göra alla mål som Eto´o gjorde

Lycka till // Ett Arsenal Fan
Real Madrid Real_4ever
2006-10-01 12:14
Kim

Gulligt att du vill läxa upp en. Jag, känner mig smickrad att du kommenterar min ”uppläggning”. Tyvärr ser jag inget fel i min kritik. Gudjohnsen föll väldigt lätt (det borde varenda kotte begripit, inklusive herr/dam Kim). Om detta läge gav upphov till utvisning, var hans läge innanför straffområdet straff. :)

Länk: http://www.svenskfotboll.se/orebro/files/{C5B0AC38-A5EF-4CBA-
9A5C-D9F4B9344694}.pdf
Barcelona Señor Hadi
2006-10-01 12:12
grabbar se o njut i länktipset! UNDERBART!!!
Barcelona Lionel_Messias
2006-10-01 12:09
La Rambla. Det gör inget om de hade 1 man mindre i 70 min. De hade spelade fortfarande med 4 försvarare. Alltså 4-4-1. På försvarssidan borde de inte ha problem utan deras anfall var tama. Har sett lag kämpa mer och t o m vinna med 1 man mindre.
Barcelona Lionel_Messias
2006-10-01 12:05
Ämne: Cule-10

Iniesta, ....
Real4ever- Håller med om dig att Iniesta ska peta Deco. Men INTE om att domaren avgjorde matchen. Är väldigt osäker på att du kollade på matchen. Gudjohnsen skulle vara fri och hinna bollen oavsett om han var i linje eller inte. En klockren trödragning vid målchans = rött kort. Athletic Bilbao hade 2-3 chanser under hela matchen medans bollen var ca 70-80 % under hela matchen på Bilbao's halva. Hade Barca skärpt till sig sista 10 minuterna kan jag lova dig att de hade stått 1-5 på målprotokollet.

Du ska också vara mestadels glad för att Eto'o (världens bäste anfallare) är skadad drygt halva säsongen. Han vann alltså skytteligan förra säsongen TROTS att han missade 4 omgångar pga turneringen i Afrika.
Real Madrid Real_4ever
2006-10-01 12:02
El Capitán

Exakt, deras idioti tar faktiskt inte slut. Ibland undrar man vad dem egentligen får lön för. Att de pratar om Madrid derbyt under matchen kan jag förstå, däremot Inter & Zlatan är obegripligt. Spelar ingen roll om de har TV rättigheter till matchen & vill skylta även för Seria A.

Det kan även vara indikation på att kommentatorerna kände att matchen var avgjord & uddlös. Kommentatorernas kommentar om Zlatan var orättvis. Bara för att en spelare tackar nej till landslagspel, under detta år. Betyder det inte att man har rätt att spy galla över svenska landslagets färgstarkaste spelare. Utan Zlatan i landslaget, är svenska landslaget flera dimensioner uddlösare. Sedan att Zlatan har haft en dålig formkurva, gör att giriga kommentatorer blir girigare.

En av IQ-befriade kommentatorernas replik; Zlatan måste begripa att han spelar i ett lag, vare det är svenska landslaget eller Inter. :)
Real Madrid Gabinho! #10
2006-10-01 11:59
Love Barca Y catalonia//

Har också försökt få tag på biljeter men dom har ej släppts tror jag iafall du kan kolla på http://www1.ticnet.se
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-10-01 11:56
Har ni hört RONALDINHO och Brassarna kommer till råsunda för att spela e match mot ecuador....
PS.Var kan man få tag på biljetter?
Real Madrid Gabinho! #10
2006-10-01 11:54
Utvisningen var klockren och vi kan ju iafall konstatera att sveriges domare är sämre en spaniens efter att ja såg IFK Göteborg - Helsingborg där domaren var en skam.

För övrigt så var Iniesta underbar orka bänka han mer han va klart bäst igår.

Puyolinho//

När du skriver ett inlägg så ståre breve ditt namn ''Har tippat ATB-BAR 1-3'' tryck på det så står det dina tippningar och om du går ner lite så kan du också se topplistan av alla i barca.
Barcelona Puyolinho
2006-10-01 11:51
Förstår inte det här med tippningen på Svenskafans... Igår tippade jag 1-3 (Så grym som man e ;-)) Men vart ser jag om jag har fått några poäng osv ?
Barcelona Kim
2006-10-01 11:49
Spännande utläggning av Real_4ever, som klagar på oss. Har du något du vill tillföra, så lämna dina personliga reflektioner hemma och håll dig till regelboken i fortsättningen. Slå upp begreppet målchansutvisning, och konstatera att utvisningen var korrekt.
Barcelona El Capitán
2006-10-01 11:47
Real_4ever:

Jag håller faktiskt med dig. Igår började fan kommentatorerna tjöta om Zlatan och hur det skulle gå i Inter nu efter all skit. !!! Det är en La Liga match och den är i full gång! Då kan man inte börja prata om Zlatan!

Det är bara en grej som visar att det är inte direkt några superkommentatorer på kanalen. Men men, sålänge dem visar Barças matcher så är jag nöjd :]
Real Madrid Real_4ever
2006-10-01 11:46
Cule-10

Iniesta, är värdig en plats i startuppställningen. Skenet bedrar med hans bleka ansikte, spelet på plan dominerar han. Han har gjort väldigt bra inhopp, den här säsongen för sitt Barcelona. Varför inte ställa en överskattad spelare som Deco utanför startelvan?

Marquéz

Då är vi två om det! :)
Barcelona Cule-10
2006-10-01 11:38
Iniesta är kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuung!
Barcelona Marquéz
2006-10-01 11:36
Real_4ever

Nope, det är du verkligen inte ensam om
Real Madrid Real_4ever
2006-10-01 11:35
Är det bara jag som tycker att TV4 plus kommentatorerna håller FCZ nivå? :)
Real Madrid Real_4ever
2006-10-01 11:21
Ty, ni Barcelona fans är bara för mycket ibland. Varför inte medge som fotbollsbeundrade att ens lag vann pga. domartabbe (återigen vänder matcher till Barceolna´s förmån efter domartabbe)? Matchen var Bilbao´s framtill utvisningen, domen var allt annat än korrekt. Bolltempot första halvlek passade Bilbao. Den enda spelaren som verkligen försökte uträtta något offensivt var Messi. Xavi, Deco & Ronaldinho var lika stela som skyltdockor och fick inte mycket uträtat. Barcelona har oroväckande dålig backlinje, vore det inte för Puyol´s magnifika brytningar och backspel kunde resultaten ha varit annorlunda. Fanns faktiskt inget som talade för Barcelona (innan utvisningen) och första målet kom snöpligt på tilläggstid.

Andra halvlek var helt och hållet Barcelona´s. Tränarstabbarna gjorde korrekta byten till andra halvlek som gav resultat och sista målet var verkligen vacker kombinationsspel. Trevligt att Saviola fick sätta punkt för tillställningen.
sempre juventino
2006-10-01 10:37
Är det bara jag som tycker att Unicefloggan ser rent utsakt förj*vlig ut på eran tröja? Synd att traditionen bröts.

stavfel
Athletic oskar
2006-10-01 09:16
Grattis till segern. Synd att det inte fick chansen att bli den sprakande föreställning som våra möten på San Mames brukar bli. Självklart hade det blivit en annan match 11 vs 11. Jag tyckte Athletic visade upp mycket bra under den första kvarten sedan blev de tvungna att bli lika destruktiva och trista som man tyvärr vant sig vid den senaste tiden. Jag tror att vi hade tagit minst en poäng 11 vs 11...

När tröttheten slog till och vi tvingades jaga en kvittering gav Athletic åxå Barca de ytor som Ni verkligen vill ha. Rättvända centralt med möjlighet att sticka in bollar. Det gör Barca så bra!

Däremot gör vi målet där Barca är som svagast. På samma sätt som Valencia, men inte lika direkt taget från taktikpärmen. Bakom ytterforwards, utanför de tre innermittarna och gärna när ytterbacken har varit med i anfallet. 4-3-3 spelets stora akilles...

Ni behöver en Ronaldhino i bättre form om Ni skall vinna i år...

Utvisningen är utvisning i 50% av fallen och varning i övriga. Inte mycket att säga om. Athleticspelarna skulle ha plockat Messi i mittcirkeln i situationen innan...

Lycka till!
Barcelona tarrak
2006-10-01 05:21
Nyss hemkommen efter att firat den senaste segern som sig bör.

Kim har rätt vad det gälller att epitetet frilägesutvisning inte finns längre. Ingen överraskning att tv4+ kommentatorer har missat det.

Jag vidhåller dock fortfarande att utvisningen känns tveksam, men att det jämnar ut sig med de uteblivna straffarna i förra ligamatchen. Synd att det ska drabba Bilbao som startade matchen piggt.

För övrigt anser jag att Puyol borde ta över efter mr Annan. Vad kan gå fel med den mannen vid rodret?
Barcelona Kim
2006-10-01 03:42
Ämne: Tyvärr bekräftar utv....
Det var en fullständigt solklar utvisning. Att sen TV4:s kommentatorer inte riktigt är införstådda med de regler som finns, är inget som vi andra ska behöva drabbas av. Att påpeka att det finns ytterligare en spelare, som ligger en meter längre ner i planen, är fullständigt oväsentligt, om man ska gå efter det reglemente som är upprättat. Begreppet frilägesutvisning existerar inte längre. Nu använder man så kallad målchansutvisning, vilket inte behöver betyda att spelare måste vara helt ren med motståndarens målvakt. I detta fallet, var en stor målchans i antågande, då Gudjohnsen revs ner. Som sagt, enligt reglerna en solklar utvisning.
Barcelona La Rambla
2006-10-01 02:37
Målen i kvällens match till de som är intresserade.

Bona nit igen.
Barcelona Ravo
2006-10-01 02:16
jag tycker att matcherna skulle vara mer spännande om de anställde spanska kommentatorer? ^^ de skulle vara mer känslor enligt mig :D
Athletic PedroYeste
2006-10-01 01:58
Som jag också skrev jämförde jag med övriga "stora" ligor i Europa, ej att förknippa med ex turkiska eller Ungerska ligan...

Du har nog rätt La Rambla, Athletic blev nog trötta av att dom spelad med en man mindre i 70 minuter ;)
Lionel_Messias, du kanske missade utvisningen eller?

Ska försöka att inte vara bitter längre men hade laddat upp för en trevlig fotbollskväll som en viss herre i gul tröja förstörde efter 20 ganska trevliga minuter.

Lycka till i fortsättningen! :)

AUPA ATHLETIC!
Barcelona La Rambla
2006-10-01 01:49
Jag tycker att det trots allt gnälls för mycket på domarna, speciellt från spelarnas sida under en match. Supportrar verkar inte vara bättre de heller. Hade varit bättre om både spelare och supportrar koncentrerade sig mer på själva fotbollen istället för att gapa på domarna hela tiden.

Sammandrag av matchen i länktips.

Anims Samu!
Bona nit a tothom!
Barcelona Ravo
2006-10-01 01:46
hehe La rambla ^^ du kanske kommer mot topen snart :P, än så länge så ligger jag och du i 21:a plats ^^ men du kommer gå ifrån mig.
Angånde domarna såhåller jag också men speciellt när det gäller offside eller inkast :S de är något som de verkligen är dåliga på
Barcelona Sassinho
2006-10-01 01:45
PedroYeste

spanien kasnke har sämst domare i europa av alla toppligor men vi har iaf ingen känd mutskandal som italien...

men du ska se domarna i turkiska ligan..(ingen toppliga) men dom är miljoner gånger sämre än la ligas domare...så kolla runt lite på andra ligor så ska du se att la ligas domare inte är sämst fast jag håller med, dom är inte de bästa...
Barcelona La Rambla
2006-10-01 01:41
PedroYeste:

Angående domarna så håller jag med dig. Mot Valencia kändes det som om vi blev bestulna på två straffar. Nu i den här matchen fick vi domsluten med oss istället. Men visst, jag förstår din frustation över utvisningen.

Lionel_Messias:

Att de blev trötta på slutet kanske beror på att de var 1 man mindre under ca 70 min?

Oj, för en gångs skull så tippade jag rätt. :-)
Barcelona Lionel_Messias
2006-10-01 01:38
Barca hade kontroll hela matchen, i synnerlighet andra halvlek. Man SÅG ju att Bilbaospelarna inte orkade i slutet.

Förresten hade Bilbao 2-3 chanser under hela matchen varav en var farlig, alltså målet.
Annons: