/spanien/barcelona/forum/23951.aspx/spanien/barcelona/forum/23951.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
5/12/2007 00:21
Deco tillbaka i träning och kan ansluta truppen mot Betis. Alltid något. Vi behöver verkligen en Deco i gammalt gott slag.

Barcelonito:

Som sagt, Samu har redan i häftiga utspel i någon intervju talat om att han inte har några som helst planer på att lämna Barça. Han sa att Rijkaard och Laporta får kasta ut honom från klubben först. Han stannar, oavsett vad några liverpoolsupporters har fått för sig. De tror säkert att Liverpool kan byta sig till honom mot Sissoko eller Xabi Alonso. :D
Barcelona Barcelonito
5/12/2007 00:15
På tränigen idag ser man arga spelare utan leende. Det tycker ja e positivt. Alla har tagit på sig ansvaret och kommer att ge sitt yttersta i kommande matcher, det e ja helt övertygad om... Kanske hjälper förlusten att vinna ligan. Det tror jag...
Barcelona Barcelonito
5/12/2007 00:12
Eto'o är en stark människa. att han säger att han grät och inte kunde sova e bevis på att han älskar laget... Själv e ja inte ett dugg orolig för att han ska lämna Barca... Han e en mästare.. a true Champion
Barcelona Meley
5/12/2007 00:03
Jag hoppas verkligen att fansen stöttar Barcelona på söndag. Jag hade gjort det om jag var där. Starkt av Eto'o, stolt över honom.

Hoppas vi får se gamla Barcelona på söndag, det skulle verkligen värma :)
Barcelona Rambla
5/11/2007 23:52
Glömde en sak. Vi har snart Getafe i ligan igen. Denna gång på Camp Nou. Jag räknar med att de kommer att bli utspelade i den matchen. :D
Barcelona Rambla
5/11/2007 23:50
Jag har skrivit det tidigare. Det kan inte bli värre än så här. Nu börjar vi om från noll. Det är nu laget behöver uppbackning från alla culés. De är nog själva medvetna om vad de har ställt till med och skäms rejält idag.

Det är underbart att se att det är just Eto'o som som ber om fansens förlåtelse och samtidigt ber om deras stöd inför avslutningen av ligan. Jag tycker att Eto'o efter skadan verkar ha mognat rejält när det gäller att kriga och stå upp för laget i svåra stunder. Ja förutom matchen igår då, men samtidigt så vågar han ställa upp på presskonferens och ta sitt ansvar.

Jag skämdes. Om det hade varit möjligt så önskade jag att marken under mig öppnades upp och slukade mig. Efter matchen grät jag av hjälplöshet och kunde inte sova.

Hehe, tufft av Eto'o att ställa sig framför alla kritiska journalister och ta all skit.
Barcelona kalle7
5/11/2007 23:28
Barca gick in och satte skorna denna matchen, det kan man inte göra... När getafe får sina två första mål känner de att det kan gå vägen och barca börjar fundera över vad som håller på att hända. Då är det för sent! Det gick som det gick, så länge vi vinner ligan är jag nöjd!
Barcelona little_master
5/11/2007 23:24
Ja va ska man säga efter en sån här förlust. Det känns tungt just nu..och jag kan tänka mig hur spelarna känner sig. Beror på vilka som vill verkligen vinna och bryr sig.
Det ser inte så ljust ut enligt mig, laget har åkt på några förluster denna säsong och de har inte spelat bra. Det känns som de aldrig lärt sig av sina misstag, och jag är rädd att i år tyvärr vinner vi inget guld. Inte om vi spelar så här så vi gör, vi har i år förlorat eller tappat poäng mot alla topplag, som tex valencia, Real Madrid, Chelsea, Liverpool osv.
Jag kan säga att ja har nästan gett upp..för att ja tror inte laget kan resa sig efter denna förlust men jag vill ha så fel, i år är det verkligen mirakel om vi vinner någon guld. Men som sagt jag hoppas att jag har fel om laget!
Barcelona Anton.
5/11/2007 20:44
Heja Barcelona! Ni är Spaniens bästa lag, har de snyggaste tröjorna och de skönaste lirarna. Jag hoppas ni tar hem ligagulet!
Barcelona Rambla
5/11/2007 20:29
Moderators, clean up please. :D
Ser för jäkligt ut just nu.
Barcelona EsCúle
5/11/2007 20:04
Revanchsugna spelare på söndag mot Betis, vad tror ni?
Jag hoppas verkligen laget visar att denna förskräckliga förlust endast var en engångsföretéelse.Tänkbara ändringar?
Real Madrid Real4Evah
5/11/2007 16:22
... och vi orkar inte med dina genomkorkade kommentarer härinne
/Red
Barcelona B.Krkic
5/11/2007 15:41
Bon Dia!
Såg som tur är inte matchen igår, men det är bara att blicka frammåt mot nästa ligamatch. De viktiga nu är att gå vidare och fokusera på en match i taget och ro hem ligatiteln.

Visca el Barca
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
5/11/2007 15:21
Ack, vilken jävla tung förlust. Satt och hoppades igår på att allt bara var en mardröm. Jag blev så in i ------ äcklad av, inte bara spelet utan även spelarna så att det inte var sant. Vilken rutten mentalitet. Fjollor är det ända ordet som beskrev deras agerande (Puyol skillt, som var lite bättre)

Det är i sådana lägen jag saknar våra äldre krigare, de kämparna som satt grunden för min kärlek till denna klubb. De la Peña, Guardiola och den allra största krigaren LUIS ENRIQUE.

Jag vågar inte ens tänka tanken på det Enrique hade gjort med Ronaldinho, han hade nog Bitch-slappat, honom (vilket jag defenitvt hade gjort om jag vistats på den planen).

Jag vill se killer instinkt, jävla annama. Saker Puyol och Messi (delvis Eto'o och deco) visar upp, men som de andra saknar i trånga situationer.

Fy fan för detta!
Barcelona Rambla
5/11/2007 15:12
Ämne: Vårat lag behöver de....
Nu har ju inte jag sett något nämnvärt av denne Rio Mavuba för att ha en rättvis åsikt om honom. Du skrev att du ville ha en större och kraftigare pivote. Hur passar 171 cm och 64 kg in i den profilen?
R-E-M 4 LIFE
5/11/2007 15:03
Vårat lag behöver definitvt en större, kraftigare, snabbare pivote Det går absolut inte med Deco, Xavi o Iniesta. Edmilson och Motta duger inte och är enligt mig inte tillräckligt bra för att vara pivote åt ett lag som Barça. Mavuba rekommenderar jag starkt.
Barcelona Ghazza
5/11/2007 14:58
Bara spelarna tar det på rätt sätt, dvs blir tända som in i h-lvete! Men vi lär få se resultat i nästa match...

Wtf, BK Häcken? :D Nu har jag hört allt.
Barcelona Karzan
5/11/2007 14:52
Sluta upp med att använda bara versaler. /red
Barcelona Rambla
5/11/2007 14:51
Ämne: Har en kompis som li....
Hehe, hoppas det inte går över styr bara eller till handgemäng. Bra att supportrarna visar lite passion, hoppas det får spelarna att vakna upp ur sin dvala.
Barcelona Rambla
5/11/2007 14:49
King_real:

Tja, går man in till en match med huvudet under armen, där man inte vinner en närkamp och enast joggar runt på planen, så går det så här. Då slår man inte ens BK Häcken. Detta var ta mig fan värre än Madrids förnedring på La Romareda i cupen förra säsongen då det blev 6-1. Madrid försökte åtminstone i den matchen men hade väl ingen vidare dag. Barcelona igår såg inte ens ut att försöka. Det var endast Jorquera och i viss mån Puyol som försökte. Det säger väl allt? Jorquera bäst i Barça trots att man förlorade med 0-4. Riktigt pinsamt och som culé skäms man rejält idag.
Barcelona Ghazza
5/11/2007 14:49
Har en kompis som lirar fotboll i Spanien. Han berättade för mig nyss att överallt på TV visas bilder från träningen där Culés skäller ut laget. Det gick så långt så att de blev utkastade.

:/
Rostam
5/11/2007 14:48
Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp av någon angående match biljetter till barca - getafe den 27/5 07 vet någon hur jag kan gå till väga för att få biljetter till den matchen? PM:a mig helst tack på för hand! mvh
Athletic Ottar
5/11/2007 09:46
Ett överhängande problem i både Italien och Spanien är att den inhemska cupen har för låg status. Inters tragikomiska insats mot Roma i första finalmatchen skulle vara närmast otänkbar i en cup med högre status och så även Barcelonas förlust igår.

Ett annat problem är själva upplägget. För att få in mer nerv tycker jag att man borde slopa dubbelmötena i både Spanien och Italien, men det lär de större klubbarna dessvärre aldrig gå med på.
Barcelona Tompa
5/11/2007 09:40
Igår var en skammens kväll för Barca, utan tvekan den mest förnedrande förlusten på många år och 0-4 i baken var verkligen inte i överkant...

Hoppet är ju det sista som överger en supporter men vi får verkligen inte blunda för verkligheten. Det kommer bli mycket svårt att vinna ligan nu. Med ett formstarkt Real Madrid har vi inte råd med några misstag nu. Och med den dåliga form som laget visar upp ser det verkligen inte bra ut...
Real Madrid King_raul
5/11/2007 09:36
Ingen provokation, jag känner igen vissa tidpunkter för oss i det, men frågan är vad var det som gick fel då jag missade matchen?

Barcelona __Messi__
5/11/2007 08:59
Nu får vi smälta förlusten och fókusera fullt på ligan.
Vi får se upp mot Getafe i ligan, det är en av två svåra matcher som vi har kvar där. Jag hoppas och tror att det är vi som vinner La Liga.

Delarocha
5/11/2007 08:58
Såg tyvärr inte matchen men när jag ser siffrorna så säger det mig tillräckligt mycket för att veta att det var direkt pinsamt.
Med Real Madrid's äckligt bra form så börjar jag bli riktigt orolig för ligan med tanke på dessa loja matcher barca gjort det senaste. Flera matcher har vi haft flyt att vi fått 3 poäng med oss.
Barcelona M19.
5/11/2007 08:45
Jobbig förlust? Jepp, riktigt tungt men tror som Merida säger att det kan mcyket väl vara så att det för med sig något possitivt i slutet.

Grabbarna är inte vana att förlora, och nu gör man det mot Getafe, klart att det blir stor frusturation.

Nu kan vi bara vänta på att det i dagarna kommer stå att Ronaldinho är klar för Milan och Eto'o för L'Pool. Lägg det på minnet, även om det inte kommer finnas någon som helst sanning i det.

Mot Nya Tider och Mot Ett Nytt Guld.

Visca el Barca.
Barcelona II Barça II
5/11/2007 08:28
Ledare och spelare kallar gårdagen för ”värsta dagen i sitt liv”. Man talar om skam och att alla ska ta ansvar i sin del i förnedring, det som hände var oacceptabelt. Det skrivs också att detta kan vara slutet på en era. Och att det kan komma att bli storstädning i laget ifall vi tappar ligaguldet. Man drar paralleller med det som hände R.Madrid.

Puyol fick frågan ”Är detta slutet på en era”, av en Madrid baserad tidning.

Svaret blev: ”Det är det du önskar, men så är inte fallet.”

Låt oss hoppas att vår älskade kapten har rätt.

Allt detta enligt, Sport.es.
Barcelona Barcelonito
5/11/2007 01:00
Rolé

Håller med... Förstår inte vad det hade med förlusten idag o göra och alla diskuterar det..

Iniesta och Xavi kommer tillräckligt långt ner för att det ska räcka med en 5 meterspassning... en idiot klarar av det...

felet ligger låångt därifrån...
Ett stort problem är att 3 spelare överhuvudtaget inte deltar i deffensiven.. Det går inte i dagens fotboll att försvara sig med 7 utespelare... Eto'o, Messi, Ronaldinho har för höga utgångslägen jämfört med övriga spelare... det blir stort hål mellan Xavi, Iniesta och trion däruppe... speciellt en dag där Deco e skadad så syns det ännu mer...
Och har vi tre små, skönlirare på mittfältet så så blir det ingen bra kraft i mittfältet...

En bättre STOR pivote e nödvändig, samt att ToppTrion tar mer deffensiv ansvar
Annons: