/spanien/barcelona/forum/23950.aspx/spanien/barcelona/forum/23950.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid King_raul
2006-10-06 14:18
Ja, då kan man avskriva FC Barcelona ifrån laliga med.

:)

Real Madrid King_raul
2006-10-06 14:17
Det visar samtidigt att Spaniens regering accepterat extremt mkt och godkänt autonoma styren i Baskien, Mallorca, Katalonien osv.
Alltså långt ifrån den stereotypiska bild med francorötter vissa här inne tuggar om innan el clasico.
Hade republiken jämtland satt igång en liknande kampanj hade dem säkerligen blivit sågade här i Sverige.
Just därför tror jag Puyol,Xavi,Cesc,LGarcia,Xabi alla tycker det är trevligt att spela för landslaget.

Barcelona La Rambla
2006-10-06 14:15
Ämne: La Rambla:
De sista....
Vilka derbyn om inte annat. :D
Barcelona Sóm més que un club
2006-10-06 14:13
La Rambla:
De sista åren har utvecklingen snarast accelererat och frågar man vilken ungdom som helst på gatan vilken nationalitet han har blir svaret sekundsnabbt. Just nation och nationalitet tycks viktigt och var fórsta meningen i fórslaget till de nya katalanska statuterna: "Katalonien ár en nation" varfór frågan om landslag ár en logisk fóljd av tankekedjan. Nu tror jag att man fick skriva om de dár meningen men signalen var tydlig.
Tanken ár kittlande dá jag tror landslaget skulle bli starkare án det spanska.
Barcelona La Rambla
2006-10-06 14:03
Sóm més que un club:

Med tanke på att Katalonien som provins har mer autonomi än tex både Skottland och Wales så finns det ju faktiskt belägg för att du inte är helt ute och cyklar.
2006-10-06 13:48
Ämne: Och skrönan om att B....
Håller inte precis mer er.
Just nu rullar dagligen en kampanj i katalansk TV med en kille i katalanska landslags trója inte fár vara med och spela med grabbarna med andra landslagstrójor....o.s.v. Ni fattar nog och kan se i mitt l´nktips annars. Man fórsóker hója katalanska landslagets status vill fá det som skotska och wealsiska t.ex. Blir det så kommer garanterat Puyol, Xavi o.s.v. att spela i Katalonien det har det kan man redan lása mellan raderna. Nu tror jag inte att det lár hánda inom kort men klart att det finns splittringar inom laget nár man har olika språk och kultur.
Barcelona La Rambla
2006-10-06 13:48
Ronaldinho svarar på kritiken över hans lite mindre bra form den senaste tiden, i den katalanska tidningen 'El Periódico De Catalunya'. Nummer 10 konstaterar att han är mänsklig, och när Barcelona verkligen behöver honom kommer han inte att svika klubben och sina fans. För varje dag som går så känner han sig bara mer hemma i Barcelona och hos Barça.

"Jag är inte någon maskin. Det är ingen. Jag är inte heller oroad som vissa har påstått. Varför skulle jag vara det? Jag gör mitt bästa för att ge mitt allt för laget, klubben och fansen, men jag är bara mänsklig och har 'ups and downs' precis som alla andra, förklarar han. Jag har fortfarande samma hunger som förra säsongen och, även om det är svårt, strävar jag att vinna varje trofé som vi spelar för."

Gaucho är också förbryllad över varför Barcelonas prestationer så här långt så starkt kritiseras. "Vi lider inte så mycket som vi gjorde tidigare. Det finns personer som vägrar att acceptera att vi har våra idéer ännu klarare än tidigare. Vissa stunder ser det ut som om vi vinner utan att anstränga oss, men vi har visat att vi är kapabla att komma tillbaka från underläge."

Han lämnade i alla fall en varning. "Det säger inte att vi nått perfektionism, självklart inte. Det finns saker som vi alltid kan förbättra både som individualister och som lag, betonade han.
Ronaldinho ville också klargöra de rykten över ett eventuellt anbud från AC Milan. "Jag känner mig hemma hos Barça och det finns inget mer jag kan önska mig. Jag är verkligen lycklig över att folket vill att jag ska stanna kvar här, och det finns ingen annan klubb som kan erbjuda mig den lycka och glädje jag känner hos Barça."
Real Madrid King_raul
2006-10-06 13:18
Ämne: Ämne: som mes....
Givetvis får du skriva om RM när du vill, men du svarade på mitt inlägg har jag för mig.
Då riktar du således svaret till mig med och därför undrar jag varför du tar upp RM.
Håll dig till saken om du ska SVARA på något.
Suñol, det finns vettiga människor här med.
2006-10-06 13:06
Ämne: som mes que un,
int....
Ganska tydligt insatt tycker jag.
Skriver landslagen i plural och anmárkningsvárt mànga t.ex. Ronaldo och Rául fár inte ens plats pá bánken i sina lag. Pá TV ságs ett ganska intakt RM trána.
Jag kan ta upp RM om jag vill. Du tog ju dig hit utan att bli ombedd.
Barcelona Suñol_
2006-10-06 12:57
Och skrönan om att Basker, Katalaner och Spaniorer inte kan sammarbeta är bara en skröna idagsläget. Det kanske var så för trettio år sedan men knappast idag.
Barcelona Suñol_
2006-10-06 12:56
King_raul// Det är självklart att Puyol och alla andra brinner för spanska landslaget allt annat snack är pinsamt. Och våre käre Rambo är nyanserad som vanligt ;)
Real Madrid King_raul
2006-10-06 12:43
som mes que un,
inte tydligt insatt hör jag.
Cesc skrevs för att han är katalán.
Sen spelar väl Casillas & Ramos i landslaget?
Och förresten varför tar du upp RM när jag inte pratar alls om dem?
Barcelona FC_Barcelona /
2006-10-06 12:25
Barca spelar kl 19:00 mot Sevilla någon som vet om dem sänder Sevillas matcher?
Sunday, 15 Oct. FCB-Sevilla (19:00).

Tacksam för svar, visca barca
2006-10-06 12:13
Ämne: Er "Ramboo"....

Vi har i allafall spelare som platsar i landslagen, RM är väl nästan intakt......

Cesc spelar fórresten inte i Barça.
Real Madrid King_raul
2006-10-06 10:02
Er "Ramboo" har återigen gjort sig till åtlöje.
"Puyol gillar inte stå i rampljuset för Spanska landslaget", eget påhitt?
Ja på länken ser du en djupt plågad Puyol som blivit drogad för att ställa sig i rampljuset för landslaget.
Puyol, Cesc, Xavi är alla kämpar i Landslaget & Barcelona.
Barcelona tarrak
2006-10-06 09:58
Forca_Blaugrana/Vad är ditt problem? Du åker på den ena spärren efter den andra och varje gång kommer du tillbaka och berättar hur skötsam du tänker vara. Detta brukar hålla i 5 minuter innan du förvandlat forumet till en härlig blandning av omotiverade personliga påhopp, bosnisk fotboll och islam. Snälla kan du inte bara sköta dig eller försvinna?
Barcelona tarrak
2006-10-06 09:50
Såg på text-tv att Barcelonas basketlag lyckade vinna över Philadelphia 76ers. Det är endast tredje gången sedan 1988 som ett lag utanför NBA lyckas slå ett NBA-lag. Imponerande!
Barcelona Rambo~
2006-10-06 07:06
Ämne: Meley

aaa va där ....
Alltså driver du med mig? Du av alla kallar Puyol stroppa? Är du sjuk i huvudet eller, bara för att han kanske inte hade lust att skriva lite autografet så är han en tönt? :S broshan vart e din medicin? O en sak som jag tror e Puyol inte gillar att stå i rampljuset, speciellt för Spaniens landslag....
Barcelona Suñol_
2006-10-06 01:44
Jontteee// Äh va fan så är det ingenting att bry sig om, var glad att några visade sig från sin generösa sida ;)

Välkommen Eva ska man väl ocksp säga!
Barcelona Jontteee
2006-10-06 00:08
Meley

aaa va där med nåra kompisar..

Puyol och Iniesta sprang mot bussen som små töntar. Det var ungefär 20 personer som ville ha autografer från spelarena men ändå sprang Puyol och Iniesta. Den trevligaste av ALLA var Casillas han gav autografer till alla som ville ha från honom, torres var oxå trevlig lixom S.Ramos.. Men Puyol tönt stroppa har tappat respekt för honom...
Juste saken var att jag o min kompis var dom ända med Barca tröja men ändå så sprang han..
Barcelona Evička
2006-10-06 00:04
Jontteee
Du kan nog inte sova alls skulle jag tro. Du verkar vara lite uppe i varv, men det kanske man är om man har träffat Xavi.
Barcelona Meley
2006-10-05 23:59
Åhh vart träffade du honom? Var du på Arlanda eller vadå?
Barcelona Jontteee
2006-10-05 23:56
Yes.. nu kan man sova gott.. träffade XAVI IDAG .. :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Visca Xavi...!!!
Barcelona La Rambla
2006-10-05 23:05
Suñol_:

Strunta bara i honom. Jag förstår inte var han får allt ifrån? Hittar på saker helt tagna ur luften. Precis som du skrev, när har jag någonsin skrivit allt det där? Av någon anledning så hyser han något sorts agg till mig, fråga mig inte varför. Troligtvis för att jag sedan länge insett vilken bluff han är.
Barcelona Suñol_
2006-10-05 22:28
Forca_Blaugrana// Varför snackar du skit för? När har La Rambla sagt något sådant?
Och varför inte försöka ha en konstruktiv dialog istället för småbarnsfasoner!?
CHELSEA-FAN
2006-10-05 22:13
chelsea ska nobba barca 18 oktober,

När ni nu misslyckas, värvar ni för ytterliggare två miljarder då? //Red
Barcelona Forca_Blaugrana
2006-10-05 22:12
Jag ville bara påpeka nu på forumet att det inte kommer gå åt helvete som La Rambla säger bara för att Eto´o är skadad utan vi har flera bra ersättare som kan ersätta honom på ett bra sätt som saviola till exempel.

Sen så har La Rambla också fel då han påstår att Eto´o är den som styr och ställer i vårt spel då han mer är en avslutartyp som springer mycket och gör mål.

Dem som styr vårt spel är Ronaldinho och Xavi/Iniesta och om någon av dem blir skadad kommer vi råka mycket mer illa ut än denna skadan på Eto´o.

Barcelona Messidinho 10
2006-10-05 20:53
va säger ni??
Barcelona Messidinho 10
2006-10-05 20:52
Det kommer att bli roligt o se hur det svanska landslaget anfallare kommer att försöka ta sig förbi Puyol. Nu när Allbäck är ett fråge tecken så blir det nog Elmander och rosenberg. hade gärna sett den Syrianske Mittfältaren Kennedy spela som släpande anfallare.
4-3-1-2 ??
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-10-05 20:29
Barca-Man (9

Hehe, har den flaggan på en bakgrundsbild. Sträcker sig från ena till andra läktaren över hela Camp Nou. Enorm!

Jag har faktiskt svårt att tänka mig att Barcelona köper en så pass ung och outvecklad spelare till A-laget. Gago lär väl inte vara intresserad av att spela för reserverna. Detsamma gäller Portos Anderson som det tidigare pratas om. Det har inte varit ledningens policy. Det känns som man antingen värvar till canteran eller färdiga utvecklade spelare. Vilket inte är så dumt med tanke på hur bra det går för canteran och hur dyra dessa talanger är. Man tjänar mer på att köpa färdiga spelare.

Om man söker ersättare så värvar man inga talanger. En spelare utvecklas inte på bänken och som ersättare är det kanske bättre att ha någon med rutin.
Annons: