/spanien/barcelona/forum/23949.aspx/spanien/barcelona/forum/23949.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Evička
2006-10-08 00:17
Ämne: Evièka,

Helt ärli....
Mycket möjligt, frågan är om det beror på att han är portugis eller på att han är Mourinho, the special one.
Barcelona La Rambla
2006-10-08 00:16
Nä, dags att vara lite kulturell och se en bra film. :)

Bona nit a tothom!
Barcelona Evička
2006-10-08 00:16
LR
Nej, det tror inte jag heller egentligen, det var bara en tanke. Men spanska landslaget skulle behöva någon som byter spår så att säga, precis som ni har varit inne på. Det är ju rätt patetiskt med en tränare som säger upp sig efter varje förlust och sedan blir ombedd att fortsätta.
Barcelona Ghazza
2006-10-08 00:14
Evièka,

Helt ärligt tror jag att det nästan skulle starta upplopp på gator och torg.
Barcelona La Rambla
2006-10-08 00:13
Ämne: Mourinho, då? Skulle....
Har svårt att se honom själv vara intresserad. Det enda alternativet för honom är nog just ta hand om det portugisiska landslaget efter att ha varit klubblagstränare.
Barcelona Evička
2006-10-08 00:11
Mourinho, då? Skulle spanjorerna gå med på att en portugis tog hand om landslaget? Han skulle i varje fall röra om lite, tror jag (även om jag inte hyser några varmare känslor för den mannen).
Barcelona La Rambla
2006-10-08 00:07
Ämne: La Rambla //

Du h....
Hehe Lippi? Du tror inte att spanska folket hade gått i taket om en italiensk bossade över deras landslag med alla de fördomar de har till italiensk fotboll och catenaccio? Även om jag personligen anser att Lippi är en rikigt bra tränare, otroligt kunnig. Han har ju själv sagt att han gärna tränar ett lag i La Liga nyligen. Fast landslaget hade han nog inte i åtanke. Jag tror att han hade varit perfekt faktiskt.
Real Madrid Zizou-Mano
2006-10-08 00:04
La Rambla //

Du har en poäng i det du säger. Kan inte komma på någon på rak arm just nu men vem det än blir så måste han inse att landslaget är i behov av lite ändring. Lippi är ju tillgänglig, men han är ju inte ung och fräsch direkt.
Barcelona Ghazza
2006-10-08 00:03
Svennis är väl kontraktlös? Min röst går till honom. *not*

Annars tror jag att det vore bra med en utländskt förbundskapten. Kanske kan det få Spanien att lyckas i VM och EM för en gång skull.
Barcelona Jontteee
2006-10-08 00:02
Först o främst härligt att vara på Råsunda och se Puyol, Xavi och Iniesta spela.

I Torsdags så träffade man Xavi på Arlanda tog bild med honom :D..

På tisdag ska man se Ronaldinho.. Vem säger att man måste åka till Barcelona för att se Barcaspelare :P..

Jag tycker att spanskalandslaget behöver en riktig 10:a a la Zidane.!!
Barcelona La Rambla
2006-10-07 23:59
Ämne: La Rambla //

Ja, ....Med all respekt för vad mustachen gjort för Real, så anser jag att han ej är rätt man för landslaget. Han är av den gamla skolan, jag tycker att det behövs lite nytt och yngre blod med mer modern inriktning på fotboll. Sådana som Quique Flores, Rijkaard, Mourinho osv. Du förstår nog vad jag menar. Visserligen så ska det nog mycket till att folket i Spanien "godkänner" en utländsk förbundskapten, åtminstone så tror jag det även om jag självklart inte på något sätt är säker.
Real Madrid Zizou-Mano
2006-10-07 23:54
La Rambla //

Ja, Puerta eller Capdevila, de båda var ju genomskinliga så. Del Bosque har det spekulerats om. Att jag gärna ser honom som förbundskapten förstår nog alla. Men ifall inte han heller vill sätta Ramos med Puyol så kan åtminstone Pablo få chansen bredvid Puyol. Fan testa David Villa bredvid Puyol, bara man tar ut Juanito så är jag nöjd.
Barcelona La Rambla
2006-10-07 23:50
Zizou-Mano:

Dessutom ska vi inte glömma att Puyol redan hade en varning där, även om jag knappast tror att han tänkte på den när han jagade efter Allbäcks som en retad tiger. Han hade säkert bara en sak i tankarna, Allbäcks hälsenor på ett fat. :-)

Capdevilla var visserligen sen länge utbytt mot Puerta när målet kom. Men annars verkade han vara och dricka kaffe tillsammans med Albelda allt som oftast. Vi kan ju hoppas att den nye förbundskapten, jag förväntar mig att det blir en sådan, tänker om och placerar de två bästa mittbackarna tillsammans.

Ichi:

Du lär se att Casillas lägger sig ner just bakom Puyol för att täcka skott, det förvånade mig att han la sig ner så tidigt. Sen får vi väl ge Allbäck cred för han är faktiskt kylig när han drar åt vänster. Han hade visserligen god tid på sig att tänka ut den finten.
Spanien Ichi
2006-10-07 23:50
Ämne: Ichi:

Jag är ocks....
Jo precis , att en adrenalinstinn puyol skulle kasta sig att täcka skott visste vi nog alla.....utan casillas ?..svårt att säga..får nog se några fler repriser.
Real Madrid Zizou-Mano
2006-10-07 23:46
La Rambla //

Ja exakt. Jag var själv närvarande och såg det hela live. Jag såg Puyol göra en språngnick, á la Ramos, och i nästa sekund ramlade han och blev liggandes bredvid Shaaban. Sedan kontrade Sverige och jag kastade en snabb blick på vem som hade backat hem. Till min stora förtvivlan såg jag att endast Ramos var där och han var dessutom långt ute till högern i och med hans ursprungliga position. Jag trodde att Juanito skulle hoppa fram ur buskarna men icke. Albelda? Nej, han var och drack kaffe. Capdevila? Vet inte ens om den killen vet vilken färg bollen hade.

Det är kört tänkte jag. Sedan ser jag det berömda håret fladdra upp och ner. Puyols hår ja. Och han hade den där grymma minen när han jagade Allbäck som en tiger efter en anka och hann faktiskt fram till Iker och kunde på sätt hjälpa till.

Sedan så delar jag din uppfattning om att Ramos och Puyol ska bilda mittlås. Ut med Salgado på högern. Men men, Aragones är inte inne på SF så mycket senaste tiden så jag tror nog inte han ser vår lilla önskan. :)
Barcelona La Rambla
2006-10-07 23:45
Ichi:

Jag är också innne på din linje. Om Casillas ser att Puyol försöker täcka skott, så bör han väl stanna kvar på halvdistans och täcka av vinkeln för Allbäcks förmodade skott?
Barcelona Evička
2006-10-07 23:41
Sedan gjorde väl Sverige en ganska bra match. Jag har ägnat kvällen åt att göra avbön och ta tillbaka min svåra kritik av Petter Hansson.

R10 - M19 Tyvärr, har ingen aning.
Spanien Ichi
2006-10-07 23:41
Naturlig reaktion att kasta sig vid det läget..(2-0), inget att orda om,stort sett alla mittbackar hade gjort samma sak...

däremot undrar jag om inte casillas kunde avaktat lite ?
Barcelona Mot Nya Tider
2006-10-07 23:40
Det är ganska komiskt att läsa att alla skriver: Varför kritiserar alla Puyol?

Haha! Om ni kollar på de senaste inläggen så kan ni ju se att det är endast EN som har skrivit nåt negativt om Puyol och det är DanneM

Puyol gör en grym match som vanligt:

''Puyol is just being Puyol''
Barcelona R10 - M19
2006-10-07 23:38
Snälla är det någon som kan bekräfta vilken terminal Brasilien kommer ut ifrån och vilken tid det är,vore jätte tacksamt. Jag ber om stor ursäkt för att det här är "offtopic" men vill verkligen veta, det är ju bara en gång Brasilien kommer hit så det bara o ta chansen och fråga =)

P.S igen vore tacksamt ifall ni svarar och jag ber igen om ursäkt!
Barcelona La Rambla
2006-10-07 23:37
Iniesta och även Cesc spelades ju på helt felaktiga positioner, på en kant. Han försökte ju verkligenn men det är inte så lätt att hitta bollar till folk som knappt löper och speciellt inte när hela svenska laget samlas i och utanför straffområdet. Xavi annars hade några fina pass. De som underpresterade var väl Angulo, Albelda och Capdevilla. Fast ska man vara ärlig så gjorde hela laget en blek insats, trots det så saknades det inte chanser. Hade Puyol gjort mål på nicken, det är bara flax att Linderoth räddar den på mållinjen, så hade säker Puyol varit hela Spaniens hjälte idag. De berömda små marginalerna.
Barcelona Evička
2006-10-07 23:32
Varför kritiserar folk Puyol? Han var väl en av få som jobbade - som vanligt. Men vad hände med Iniesta, han försvann totalt efter 5-10 min i andra.
Barcelona La Rambla
2006-10-07 23:23
Zizou-Mano:

Vi kan nog enas om att Spanien som lag inte var något vidare i kväll. Sen att några försöker mer än andra räcker i slutändan inte till.

Puyol kom i något som liknade en språngnick som Ramos brukar göra. Efter nicken så landande han nära Shaabans ena stolpe och rullade runt på gräsmattan. I nästa sekund såg jag honom kuta vid mittcirkeln och jaga Allbäck som en ilsken tjur. Jag satt ändå och tänkte, han kommer att springa ner Allbäck om han hinner i fatt honom. Helt sjukt vilken vilja där. :)

Nä, Juanito var ingen hit. Verkade lite nervös och ovan. Personligen så hade jag velat se Ramos och Puyol som mittbackar.
Real Madrid Zizou-Mano
2006-10-07 23:02
Ett snabbt instick bara. Ser att många klagar över att Puyol blev lurad av ingen annan än Allbäck. För det första var Puyol vid andra målet och arbetade hem som ett djur ner till sitt mål vid kontringen. De enda som var på plats, rättvända och som hade jobbat hem var Ramos och Puyol. För det andra så blev inte Puyol lurad, han täckte skott och ärligt talat så kunde Casillas göra en bättre insats vid det målet.

Vart fan var Juanito undrar jag? Kanske var han uppe och nickade, men det var Puyol också och ändå såg jag honom framför Casillas i nästa ögonblick. Klaga inte på Puyol, det ska vara Juanito som ska stå i skamvrån.

Tack för mig.
Krönika Evasive Action
2006-10-07 22:26
DanneM// Du kanske la märke till att det var Puyol som var uppe och avslutade i anfallet innan kontringen, ändå var han först nere vid det egna målet. Mannen har en enorm karaktär.
Barcelona La Rambla
2006-10-07 22:25
Kamelen:

Haha, touché. :-)
Real Madrid (*)Zidane(*)
2006-10-07 22:24
dålig match av spanien..besviken..
Barcelona La Rambla
2006-10-07 22:22
Lura Puyol? Han tar en jättelöpning från andra straffområdet efter att nästan nätat själv. Han är helat tiden 20-30m i kontringen men fortsätter trots det att springa hemåt. Kommer i full fart och gör det enda han kan göra, nämligen att täcka Allbäcks förmodade skott. Är det någon som går på dragningen så är det väl Casillas. Kanske borde Real köpa Shaaban?
Barcelona Kamelen
2006-10-07 22:20
DanneM//
Ännu roligare att se en spelare som Hansson fullständigt dominera mot 'världsstjärnan' Torres.
Real Madrid DanneM
2006-10-07 22:19
Roligt att se en snubbe som Allbäck lura Puyol totalt vid 2-0 målet. Ni kanske ska värva Allbäck?:P
Annons: