/spanien/barcelona/forum/23943.aspx/spanien/barcelona/forum/23943.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KeLLeFeNi
2006-10-10 23:37
roligt o se Ronaldinho på spelhumör igen =)
Barcelona el Flaco
2006-10-10 23:36
Förväntningarna finns ju helt klart och de ska vara höga på någon som Ronaldinho. Men klart, han är ju trots allt bara en vanlig människa men det viktigaste är att han presterar när moståndet är som bäst och när det gäller som mest och där har han aldrig vikit ner sig så länge han spelat för Barcelona.
Barcelona La Rambla
2006-10-10 23:35
Ämne: Det är nog sant allt....Det är ju som så, att han oftast bedöms efter sin högstanivå, och den är otroligt hög som vi alla vet. Så när han bara är bra, hyfsat bra, godkänd osv, då är ju kritikerna och belackarna skadeglatt genast framme och sågar honom vid fotknölarna. Jag gissar att det är något Ronaldinho får leva med. Själv är jag inte direkt orolig, för mig räcker det att han då och då bjuder på ren magi.
Barcelona Evička
2006-10-10 23:31
Det är nog sant allt som ni säger, men jag tror att vi förväntar oss ganska mycket av vår nr 10 också. Han var fullständigt briljant och outstanding första säsongen och vi väntar oss nästan att han hela tiden ska vara ännu mer briljant för att motsvara förväntningarna.
Barcelona el Flaco
2006-10-10 23:28
Är det någon som vet någon TV kanal som sänder Argentina-Spanien imorgon?
Barcelona La Rambla
2006-10-10 23:27
Det stämmer. Inte så lätt att utmana när man genast får 2-3 spelare på sig så fort bollen närmar sig honom. Sen så har han den egenskapen, tycker åtminstone jag, att när han inte är i form så spelar enkelt men samtidigt agerar mer framspelare. Sen så är ju tyvärr hans formsvackor relativt långa. Det var samma ska förra säsongen, då var han seg 2 månader in i säsongen precis som fallet verkar vara denna säsong. Får hoppas att han tänder till nu när de stora matcherna nalkas. Vi behöver honom i form mot Chelsea om inte annat.
Barcelona Beautiful_ Barça
2006-10-10 23:25
Robert_M

Det är nog inget du inbildar dig. Tycker att det blir så med de flesta tekniska spelare som slår igenom. Andra säsongen blir alltid tuffare. Tror att det är en kombination av att de markeras tuffare då och direktiv från tränaren. Han har ju utvecklats som spelare tycker jag. Han bedömmer bättre när det är läge att utmana och när man ska passa. Det medför att han lyckas skapa farligheter med nästan varje dribblingsräd han gör, och då önskar man som tittare att han gjorde det oftare. Även om det är en fröjd för ögat att de han dribla av spelare på kanten som han gjorde första säsongen kan det vara effektivare för laget som helhet med en bra passning.
Barcelona el Flaco
2006-10-10 23:17
Robert_M//

Jag tror att det finns nu andra spelare (Eto'o & Messi mfl.) som kan utamana och ta sig förbi motståndarna och därför är det inte nödvändigt att Ronaldinho gör det hela tiden. Jag tycker att även motståndarna har börjat att punktmarkera honom betydligt tuffare och då får han inte dessa ytor som han fick första året.
Spanien Robert_M
2006-10-10 23:13
Tjena. Jag undrar över en grej bara. Har personligen lagt märke till att Ronaldinho utmanar inte alls likadant som han gjorde under sin första säsong hos er. Har han själv slutat ta så mkt initiativ och utmana på kanterna eller är det direktiv från Rijkaard. Tänker ni samma sak eller är det bara jag som inbillar mig?

Tycker dock han utvecklats mer som spelare hos er. Blivit mer allround än vad han var innan han kom.

Väl mött.
Barcelona La Rambla
2006-10-10 23:11
Puyol skadad på dagens träning. En sträckning och han kommer inte att spela i landskampen mot Argentina. Undrar hur det blir på söndag mot Sevilla?
2006-10-10 23:11
Jay-z

Jo jag vet det, men tyckte att hans inlägg lät lite negativt med tanke på att han sa att det var inga svenskar där. Även med tanke på att man kallar folk för invandrare när de uppför sig dåligt, men om de spelar för landslaget eller gör något bra är de minsann svenskar. Hur som helst så hör inte den diskussionen hemma här.
Barcelona Jay-z
2006-10-10 23:05
Beautiful_ Barça// Det va många svenskar där men skaran invandrare va mycket större i dag än va det hade vart om typ England-Sverige spelade.

Rangers FC// Men därimot va ditt utalande lite väl rasistiskt. Även om det va mycket innvandrare så tror jag nog dom flesta har svenskt pass, och dom föredrar nog att kallas svenska.
Barcelona el Flaco
2006-10-10 23:03
Roligt att se Ronaldinho spela ikväll, hoppas att hans redan breda leende blir bredare mot Sevilla. Men säkerheten vid Råsunda var en skandal. Någon hemsk dag kommer en galning med en kniv springa fram till Ronaldinho. Skärpning!

Rangers FC//

Precis som Beautiful_Barca skrev så undrar jag vad du menar med att det inte fanns några svenskar på läktarna? Ganska rasistisk av dig.
2006-10-10 22:58
Rangers FC

Syftar du på att de var mörkhåriga? Är de inte svenskar för det? Vet inte med vilka ögon du tittade men jag såg i princip bara svenskar.

La Rambla
Jo, jag såg intervjun igår. Man såg ju att han tyckte att det hela var löjligt under den högljudda intervjun idag på arenan i slutet.

Fattar inte att Sevilla inte har ordnat något kontrakt överhuvudtaget. De förlorar ju en jävla massa pengar på det i så fall. Har för mig att den summan ligger någonstans mellan 70-130 miljoner kronor. Förresten, hur kommer det sig att deras borta matcher inte visas? Det borde räcka att hemmalaget har kontrakt tycker man ju.
Barcelona La Rambla
2006-10-10 22:58
Evasive Action:

Huruvida mitt tittande bidrar till att Tv4 känner sig nöjda eller inte med sin produktion tänker jag inte spekulera i, och struntar fullständigt i det. Att Nike promotar Brasilien är ingen hemligt och det får stå för dem, det är inte min sak döma dem. Det jag hade en åsikt om och tyckte var pinsamt var hela upplägget Tv4 hade valt. Med omröstning på nätet där man korade Brasiliens bäste genom tiderna. Sen om du tror att Brasilien är det enda landslag eller klubblag som åker runt på turnér och gör samma sak om än i mindre skala, då får du nog tänka om.
Krönika Evasive Action
2006-10-10 22:52
La Rambla //

Bra, då vet jag i alla fall att du bidrog till att TV4 kommer känna sig nöjda och belåtna med sin produktion och sina jippon, samt att deras annonsörer ger TV4 höga betyg.

Vidare är det exakt på det här sättet som brasilianska förbundet vill visa upp sitt landslag på. Personligen tycker jag att det är patetiskt att flyga runt hela världen i en evig reklamkampanj, därför kollade jag inte på matchen.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-10-10 22:49
Rambla

Så kan man ju också uttrycka det. Alltså säkerheten är pinsam! Tur bara att alla älskar Ronaldinho, för om ngn skulle vilja skada honom(God forbid) så verkar det inte vara speciellt svårt.
Barcelona La Rambla
2006-10-10 22:47
Ordem:

Ja, eller varför kunde han inte bara få ägna sig åt fotbollen på planen och slippa en massa jippon runt omkring.
Barcelona La Rambla
2006-10-10 22:45
Evasive Action:

Jag gnäller väl för fan hur mycket jag vill. Vad är annars forum till för? Var det något mer du ville?

Ja jag tittade, hur kunde jag annars ha en åsikt om spektaklet.
Barcelona Ordem e Progresso
2006-10-10 22:45
Varför kunde bara inte Ronaldinho få förgylla kvällen med ett frisparksmål?
Krönika Rangers FC
2006-10-10 22:43
Vadå svenskar? Det var inga svenskar på Råsunda ikväll. Jag såg iaf inga.
Såg inga svenskar på läktarna igår när Brasilien tränade heller för övrigt.
Barcelona Evička
2006-10-10 22:40
En dum fråga kanske, men betyder det faktum att Sevilla inte har något avtal att det inte går att streama heller? Finns det andra bolag som kan sända matcherna?
Krönika Evasive Action
2006-10-10 22:39
La Rambla //

Vilket jävla gnäll. Pinsamt Brasilianska fotbollsförbundet, Pinsamt Nike skulle jag annars vilja säga. Landslaget är ju i princip livegna.

Tittade du f.ö. på matchen? Bidrog du till TV4s tittarsiffror?
Barcelona La Rambla
2006-10-10 22:29
Beautiful_ Barça:

Du såg väl intervjun igår? När han fick frågan om vem som var den störste. Han tvekade inte ens en tiondels sekund när han svarade Pelé. Ja brassarna garvar nog hela vägen hem i planet över de korkade svenskarna.

Sevilla saknar Tv-avtal med något bolag, därför sänds varken hemma eller bortamatcher i Spanien. Det drabbar då även oss i Sverige.
2006-10-10 22:24
La Rambla

Ja han måste ha tyckt det var pinsamt. Undrar vad han tänkte om svenskarna. Fick de nys om fotboll i detta landet för två år sedan eller?

Så jävla besviken att de inte sänder Barcelonas match mot Sevilla. Trodde att de hade rättigheter att visa alla matcher. Såg verkligen fram emot den här matchen.

Är det några andra lag som inte har kontrakt med 4:an? Skulle vara bättre om man fick reda på det i förväg.

EDIT: Equador har egentligen bara sig själva att skylla. Tråkigt att Valencia inte klarade av att hålla humöret, men jag förstår honom lite. Inte lätt att springa med en spelare hängandes i nacken när domaren vägrar blåsa.
Real Madrid Ferenc Puskas_
2006-10-10 22:23
Qani

Jag är också väldigt imponerad utav denne Elano, spelar som du säger väldigt enkelt. Såg honom även när Brasilien mötte Argentina och var väldigt bra i den matchen också.

Förövrigt pinsamma idioter som springer in på plan, pinsam säkerhet desutom.

Lycka till i helgen!
Barcelona La Rambla
2006-10-10 22:18
Tv4 är ett stort skämt. Vad är vitsen att anordna en jippotävling om Brasiliens bäste genom tiderna? De försöker bara slå mynt av hypen om Brasilien som fotbollslag. Ronaldinho bäst genom tiderna, vilket skämt! Killen är 26 år och är i början av sin karriär. Give him a break för tusan. Garanterat tyckte han bara det var pinsamt men ödmjuk och väluppfostrad som han är så höll han god min. Stackars Equador fungerar ungefär som ett offerlam när samba-brassarna ska hålla lekstuga. Pinsamt Sverige, vilken fars och vilket jippo.
Barcelona Qani
Elano *stavning* spelar otroligt enkel och bra tycker jag, blev verkligen imponerad utav honom den här matchen, har bra blick för spelet och spelar samtidigt så enkelt.

Jaha då får man vara utan Barca i helige också da när dom möter Sevilia. Det käns som om tv4+ sats mer på Real och Valencia det här året bara för att Henke lämna för spel i sverige.

Någon som vet vem denne Palacio är?
Barcelona El_Barca
ok tarrak.. tack =)
Barcelona tarrak
2006-10-10 22:15
El-Barca/Tyvärr ser det inte ut att bli något då Sevilla inte har lyckats förhandla något tv-kontrakt.
Annons: