/spanien/barcelona/forum/23942.aspx/spanien/barcelona/forum/23942.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona JAG
2006-10-30 23:45
Så jävla löjligt det här med Chelsea -TV. Har själv kanalen och sett på den nån gång och också då sett par löjliga grejer. Löjligt!
Vad som svider hos de som mest, så som spelare, ledare, tränare, ägare, fans är att de inte är störst. Utan det är vi! Största klubben i världen på alla plan. Alla dessa pengar kan inte köpa det vi är har - Mes que un club.

Revanschlusten är stor, spelarna är sugna jag längtar. Oj, vem skulle inte vilja vara på en kokande Camp Nou imorgon och se bebis - Morinho lämna med huvudet nere och svansen mellan benen?
Barcelona Sir St Patrick
2006-10-30 23:40
Man kan köpa matchen för 69kr på viasats sida, om man har hyfsat bredband att titta med. Jag har 8 m/bit download blir hyfsad bild då. Så får det bli för mig : (
Barcelona La Rambla
2006-10-30 23:32
Ämne: La Rambla:

Jag ha....
Det beror på vem som är din leverantör? För mig som har Comhem så gick det att lägga beställningen antingen via telefon eller direkt på internet. Det kommer igång dagen efter då.
Barcelona Blaugrana_1899
2006-10-30 23:26
La Rambla:

Jag har bara viasat sport 1 hemma, men tänkte att jag kanske kan beställa viasat sport 2 imorgon, kan dom starta kanalen åt mig på en gång då eller så att jag kan se matchen hemma?
Barcelona La Rambla
2006-10-30 23:10
EMD har fått till det på dagens förstasida. :D

Ser o no ser - To be or not to be.

Angående Mourinhos utspel förra gången och att det i Barcelona finns det många teatrar.

Mourinho vete al teatro, vete al teatro...
Barcelona Zamboza
2006-10-30 22:58
Ämne: Det är en förbannad ....
Glöm inte A.Cole och Gerrard, 2 landslagsspelare som också faller väldigt lätt.
Barcelona La Rambla
2006-10-30 22:42
Det är en förbannad myt om att engelsmän alltid står upp i alla lägen. Möjligt att det var så en gång, men de utländska influenserna i PL har vänt den trenden. Personligen har jag tex sett Lampard falla otroligt lätt i just 'lämpliga' positioner på planen där det är fördelaktigt att slå frisparkar. Även Terry i försvarsarbetet när han någon få gång upptäcker att han är på väg att förlora en duell. Är det något försvare får med sig så är det billiga frissparkar när forwards är lite närgånga i press mot dem. Nog om det nu.

Till något annat. Tittar just på Chelsea-Tv, ja man får det på köpet när man har Viasat 1-3. Där sitter det en blek och övergödd kvinna, typiskt brittisk, som är programledare och någon sorts Chelsea-expert. De diskuterar matchen i morgon och hon konstaterar att Messi är tillbaka i träning och att det är ju väldigt positivt för Barça men knappast för Chelsea. Bisittaren säger något om, ja han har ju varit skadad i veckan och är säkerligen inte helt hundra fit. Det gäller bara för Chelsea att se till att han ej får så mycket boll, för med bollen vid fötterna är han fantastisk, att ligga tätt i markeringen på honom. Sen borde man försöka ta reda på var hans skadeproblem sitter, och sen som han uttrycker det 'stamp on it'. Hon låtsas bli förfärad och säger: Nä men det menar du väl inte? Ja varför inte, säger han. Och så skrattar de båda två.

Trevlig nivå, undra om han var någon sorts Chelsea official. Pinsamt är det i alla fall.
Barcelona EsCúle
2006-10-30 22:28
Nej, Viasat Sport 2 som vi alla inte glädjs åt.
Barcelona Backstrom
2006-10-30 22:25
EsCúle

Tack för det snabba svaret! Måste bara fråga, någon koll på åldersgränserna där? Då jag bara är 19 kan 20+ årsgränser vara något av ett problem ;-)
Barcelona BarcaDBest
2006-10-30 22:15
E de 6:an som sänder matchen imån eller?

// Tacksam för svar!
Barcelona EsCúle
2006-10-30 22:12
Backstrom

BG's Sportbar på hornsgatan, den är nice. :-) Annars är det väl O'Learys antar jag.

Barcelona Juaníto
2006-10-30 22:10
Mourinho1//
Terry överdriver klart och han bjuder till och med på ett par varv och sen tittar vädjandets mot domarn. Dessutom stod han i offsideposition. Och sen höll han på med sånt mot Ecuador en del i VM bla.

Zamboza//

Dessutom är hans dotter född i Barcelona och självklart laget en del av hans liv. Värst det var med dessa portugiser förresten, först el traductor och sen pigo.
Barcelona Backstrom
2006-10-30 22:08
Någon som kan komma med bra tips på ställen att se matchen på imorgon, dvs. någon krog i Stockholm ?
O'Learys antar jag visar matchen, men utöver det?

Tacksam för svar
Barcelona Menos Mal
2006-10-30 21:51
'Eller Ronnies utslängda armar jämt och ständigt'

Att dom sparkar av hälarna på Ronadinho är ett faktum.

Hela denna diskussionen om Mourinho har pågått i flera timmar nu. Visst Mourinho är en fenomenal tränare, men den som inte kan erkänna att han är ett riktigt svin/ en usel person utanför planen vill inte se sanningen.

Men det är väl Mourinhos sätt att vara ledare, dock tycker jag att det är något tråkigt.

Visca el Barca!
Barcelona Zamboza
2006-10-30 21:51
Mourinho: Barca i mitt hjärta för alltid.
Barcelona tarrak
2006-10-30 21:38
Mourinho1//Man ser vad man vill se, men du kan väl erkänna att hade det varit en Barçaspelare som fått straffen så hade vi fått lyssna på tjat om filmare i all evighet. För att inte tala om Don Quijote (Mou) som hade viftat mot väderkvarna som aldrig förr. Du behöver inte be om ursäkt för att du är här. Ha en trevlig kväll!
Barcelona Zamboza
2006-10-30 21:32
Mourinho om Barca och Gudy.

‘But I know the number of penalties they have at home. I know the number of times they play against 10 players. It is a bit surprising, especially with Eidur because Eidur played in English football for many years and three months later, he gets that penalty.

Han påstår indirekt att Gudy filmat till sig en straff. Det är vad jag uppfattar, samtidigt som han menar att Barca gynnats av domarna. Vad synd om Mourinho att hela världen är emot honom och Chelski.

Real Madrid Mourinho1
2006-10-30 21:30
tarrak// Att det var en billig straff kan jag hålla med om men man ser ganska tydligt att han halkar/snubblar.Terry har som sagt inte världens bästa teknik.Att säga att han filmar borde vara en dödsynd.Terry är allt vad jag står för.Stå upp och fightas som en man. Men nu får det räcka för idag.Börjar kännas som jag våldgästar erat forum.Ha en trevlig kväll grabbar och tack för pratstunden....
Barcelona tarrak
2006-10-30 21:27
Mourinho1/Jag har aldrig sagt att Terry är en filmare, däremot så filmade han till sig en straff mot oss, vilket alla utom ni Chelseasupportrar kan se. Att ni sedan drar slutsatser om att Messi är en filmare, för att han förstärkte situationen med del Horno får stå för er. Jag skulle aldrig dömma någon för ett enstaka misstag, påstå inget annat.
Real Madrid Mourinho1
2006-10-30 21:24
tarrak// Du vet att vi aldrig har filmat mot er även om du påstår att Terry är en filmare vilket är som att kalla påven muslim.Faktum är att Barca går ganska lätt i backen men det är för att ni är vana att få besluten med er.Eller Ronnies utslängda armar jämt och ständigt.Det där är oxå fusk....
Real Madrid R9 Ronaldo
2006-10-30 21:20
La Rambla

Självklart kommer det bli tufft. Jag är säker på att ni kommer vinna med 1-0, 2-0 eller 2-1. Jämna tal, men spelmässigt kommer ni spela ut de. Chelsea kommer aldrig kunna stå emot det tryck som finns på Camp Nou.

Mourinho1

Filmare finns det i alla lag i dagens fotboll, även i Real Madrid, tyvärr.
Barcelona tarrak
2006-10-30 21:16
Mourinho1/
"Och jag tycker att det existerar filmare i båda lagen.Det är förkastligt.Buuuuu."

Men det är bara den ena sidan som gnäller konstant. Där kan vi snacka, buhu!

Ge Mou hans napp så att han blir tyst!
Barcelona tarrak
2006-10-30 21:13
Mourinho1/Du ska veta att jag absolut inte hyser några starka känslor för Arsenal, men att Wenger med små resurser och en "obrittisk" taktik har lyckats bra med Arsenal står klart för de flesta. Att det gått ännu bättre för United är inte konstigt då de har mycket större resurser. Jag vill att du ska komma ihåg att anledningen till att jag tog upp Arsenal var att jag ville visa att man kan lyckas i PL utan att spela typisk engelsk fotboll. Att du inte vill ge dem det erkännandet har nog mer med eran rivalitet än att jag har fel. Nog om dem!
Real Madrid Mourinho1
2006-10-30 21:13
Läs hela presskonferansen istället för dom här klipp och klistra nyheterna.Visst anmärker han detta men ingenstans hittar jag det där "ask eidur". Han blev frågad om denna situation.Och han svarade.

Mourinho was asked by a member of the English press if he was confident Tuesday’s referee, Stefano Farina from Italy, would be able to withstand the force of the crowd when making decisions. The question made particular reference to a penalty won in controversial style by Eidur Gudjohnsen in Barça’s weekend home game.

‘You ask me that question because you know I don’t run away from questions,’ was the start of the reply.

Fula tricks? Jaha blir ni påverkade av andras åsikter så är det väl ngt fel eller?

Och jag tycker att det existerar filmare i båda lagen.Det är förkastligt.Buuuuu.
Barcelona Zamboza
2006-10-30 21:00
Mer Mourinho. Nu går han till attack mot Gudy och påstår att han lärt sig filma i Spanien. Personligen tycker jag att han borde täppa igen käften, då hans lag innehåller 3-4 ggr så många filmare som oss, men Mourinho måste ju alltid köra med fula tricks när han fruktar motståndaren.
Stoff
2006-10-30 20:59
Ämne: Ämne: Hela Ba....
Precis det ÄR ju riktigt intressanta tankeställningar, skulle vilja se mer av sådant, det är så små saker som avgör. Speciellt på en sådan här nivå, där även de karskaste fansen finns. Då en stor del av de som skriver inlägg på detta forum kanske hade varit stammisar på någon annan klubbs forum istället om dinho hade spelat där;) Skulle vara intressant att se statistik från åren innan hans tid i klubben, om det fortfarande skulle skrivas över tusen inlägg per vecka. Det är viktigt att all stolthet man kan känna för en klubb även finns där i motgångens stunder. Om Barcelona eventuellt hade harvat i mittenträsket istället utan Ronaldinho, hade tex samma samma stöd för klubben funnits i den mängd som det förhåller sig just nu?
Real Madrid Mourinho1
2006-10-30 20:42
tarrak// Vi kan vara överens om att den typiska engelska stilen har blivit bättre men det är fortfarande hemska tacklingar ibland. Kolla upp tex Thatcher armbåge mot Mendez.Killen flög över reklamskyltarna.Överfallet på Ceh är oxå ett bevis på att det fortfarande existerar.Samtidigt så försvarade hela england killen som överföll honom med att det var en helt okej tackling...
Men som sagt topplagen har förbättrat sig..

Wenger har vunnit ligan ett par gånger men för det mesta vann Man United på 90-talet.Och jag står fast vid att dom är den ständige 2:an med få undantag....
Barcelona Saviola 7
2006-10-30 20:42
Är det någon som vet om en dvd som heter: FC Barcelona Champions of Europe:,kommer säljas i Sverige?
Barcelona tarrak
2006-10-30 20:38
Mourinho1/Om du vill veta hur farligt det är att spela i Spanien kan ju du fråga Mallorcas Arango. Enskilda incidenten bevisar ingenting...
Barcelona tarrak
2006-10-30 20:32
Mourinho1/Nog för att du håller på Chelsea, men du kan omöjligt säga att de inte har lyckats bra i ligan under Wengers tid. De har ju vunnit ett antal gånger, så EVIGA tvåan är de väl knappast.

"en om det typiska engelska spelet.Ja dom stora lagen kanske men kolla på lag som Reading eller Blackburn.Där är det bara tjonga och sparka..."

Kan jag ta det som att vi är överrens om att det typiskt engelska spelet inte är så vanligt nuförtiden?
Annons: