/spanien/barcelona/forum/2394.aspx/spanien/barcelona/forum/2394.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-06-03 12:44
@Andresito:

Känner att vi alltid har ganska tråkiga tifos, även om stämningen är bra. Här tycker jag att våra egna fans bör vara dem som bestämmer hur inramningen ska se ut. Det är alltid samma sak nuförtiden. Katalanska flaggan, våra färger och någon kliché-aktig text. Testa på lite spektakel och skådespel som tyskarna och italienarna.
Barcelona koeman92
2015-06-03 12:39
@Deulofeu:

Ja, snälla! Hellre läsa det än det eviga tjatet om politik här inne.
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 12:25
Gabriel Helt ärligt bara thiago Blev ställd av din fråga och kunde inte på rak arm komma på någon spelare som jag verkligen vill ha hit En annan spelare jag hade kunnat tänka mig är marq från psg. Han kommer bli oerhörd bra
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Andresito
2015-06-03 12:19
Tifot till finalen.

Känns lite "meh" även om det är vårt motto.
Barcelona Deulofeu
2015-06-03 12:14
Sitter och analyserar Barca b lite någon som vill ha lite mer ingående statistik på spelarna som kan vara intressanta för a truppen?
Barcelona Gabriel
2015-06-03 12:01
Koeman92

Benatia är också en spelare jag hade älskat att se hos oss, kan fortfarande inte förstå att vi inte köpte honom. Minns när han ryktades till oss i sommaren och Roma krävde en summa på 50M€ och vissa här inne ansåg att det var omöjligt att köpa honom, själv trodde jag aldrig på de uppgifterna, bara ett knep av Roma att få så mycket pengar som möjligt för honom. Sedan gick han för endast 25M€.
Barcelona Gabriel
2015-06-03 11:57
11-9-10 Bara Thiago eller några fler? Hade också älskat att se oss köpa tillbaka Thiago.
Barcelona koeman92
2015-06-03 11:57
@Gabriel:
För mig hade det nog blivit Benatia, Mitchell Weiser, Veratti och kanske Vietto. Benatia för att mittlåset ska förstärkas, Weiser ska ersätta Alves, Veratti ska ersätta Xavi och Vietto ska bredda annfallet/ta Pedros plats.
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 11:50
Gabriel Thiago Motivering behövs inte
Barcelona Gabriel
2015-06-03 11:47
Gud vad jobbig den här väntan är. Att behöva gå 3 veckor och vänta på en final är inte optimalt för hjärtat. Jag beter mig som en riktig dåre med alla mina tvångssyndrom, det har kommit till den gränsen att man knappt ens får prata med mig, haha. Låser typ in mig på mitt rum så ingen kan störa mig, det har gått över gränsen. Kan inte sova, äta, jobba normalt över huvud taget. Går runt och oroar mig. Är det någon mer som upplever samma jobbiga vardag? För att byta samtalsämne lite och släppa ångesten inför Champions League finalen tänkte jag fråga er, om ni fick välja vilka spelare ni vill, oavsett pris, realistiska eller orealistiska värvningar till Barça för att förstärka oss och göra oss till ett bättre lag, vilka spelare hade ni velat se oss köpa då? (Oavsett om vi har ett transferförbud).
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 11:46
Flavia Behövde du läsa dudeks ord för att inse vilken D!CK Ronaldo är? Haha Jag personligen har skit svårt för sånt oavsett vem det snackas om. Det är ett fegt beteende även om det är Ronaldo som kastas ut framför tåget
Barcelona Liunil Masse
2015-06-03 11:35
Joan Laporta has announced yesterday at a private dinner with people of Catalan civil society that he will run for president [Marsallorente]
Barcelona ElRaval
2015-06-03 11:27
Att Messi beter sig som ett svin på planen men trevlig utanför planen gör honom knappast till falsk.

Det bevisar bara vilken vinnarskalle han är och att han tänder till när det väl gäller - d v s match.
Flavía
2015-06-03 11:26
Jävligt härligt att Eibar är kvar!
Barcelona DM1982
2015-06-03 11:23
BREAKING: Marca say #Elche have just been relegated "by default" due to financial problems. #Eibar remain in La Liga. http://t.co/AJOKTnin14
Flavía
2015-06-03 11:22
11-9-10 Inte alls men Dudek har knappast delat omklädningsrum med La Pulga så man skall nog inte lägga särskilt stor vikt inom den punkten... Det har sagts det ena och andra vilka r-vhål som Penaldo och Casillas egentligen är genom åren, kul at när någon som har hängt med Real-stjärnorna bakom kulisserna kan bekräfta det hela :) Måste väl vara första gången som någon ex Madrid spelare säger det som man hela tiden. Visserligen är det inget nytt men ändå :)
Barcelona Junta Dimision
2015-06-03 11:19
@Krabban94:

Aguero hoppade ju in i andra halvlek och gjorde noll nytta?
Flavía
2015-06-03 11:11
"AS: Benítez will pen a three-year Real Madrid deal, worth around €4 million."

Onödigt kan man tycka då Benitez kommer ändå att bli avskedad under nästa säsong eller inom två år ;)
Barcelona Andresito
2015-06-03 11:01
Tror faktiskt att Rafa B kan ta en titel nästa år. Luis Enrique badade inte direkt i medaljer och troféer när han kom till Barca. Vissa tränare är bättre på att spetsa topplag än att transformera smålag till vinnare. Det är få som lyckas med båda. Rafa kan säkert, precis som Lucho, få ut mycket av sina spelare. Att sedan ta det ett steg extra och utveckla det, samt hitta lösningar när det inte fungerar är inte lika lätt. Och det är det de båda tränarna saknar för att hamna i absoluta toppskiktet av tränare som t ex Pep och Mourinho.
Barcelona BlueRed
2015-06-03 10:52
Benitez må vara en medioker tränare, men Real har fortfarande ett slagkraftigt lag. Och så länge James, Kroos, Bale och Modric spelar fram Ronaldo till sina tap-ins så kommer dem fortsätta vinna matcher. Så individuellt skickliga spelare har dem gott om, vilket räcker för att åtminstone pressa oss över 38 matcher, kanske till och med ta hem hela skiten med lite flyt. Spanien är så överlägset just nu när det gäller toppklubbar att det inte riktigt går att underskatta något lag längre. Vilket är riktigt bra och kul.
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 10:47
Och nu blev rafa världens bästa tränare
Barcelona Liunil Masse
2015-06-03 10:25
Real Madrid känns som ett sånt lag som behöver en tränare som Ancelotti. Han får ihop laget som en familj. Benitez är vad jag sett en bra tränare förvisso men han är inte en typ som Ancelotti som är som spelarnas andra pappa. Man märkte ju hur spelarna i Real ville ha kvar honom TROTS en titellös säsong. Finns risk för att individer som Ronaldo, Benzema, Marcelo inte kommer jobba för laget på samma sätt som man gjorde under Ancelotti.
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 10:14
Jag kommer säker få äta upp mina ord, men Madrid med benitez? Haha! Ronaldo kommer slänga ut honom huvudet före Aja ytterligare en dag för cules att fira
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 10:13
Flavia Lika uppfriskande vad han säger om Messi? Det som sägs/händer på plan och i omklädningsrummen ska stanna där. Patetiskt när man går ut och hänger sina forna medspelare/motspelare år efter i en bok för att ekonomin är påväg neråt
Flavía
2015-06-03 10:11
Officiellt. Benitez är klar för Real Madrid.

Låt oss fira ligatiteln 2015-16 redan nu :D
Flavía
2015-06-03 10:00
11-9-10

Äsch, rätt uppfriskande att läsa om vad Casillas, Penaldo och andra egentligen tycker bakom kulisserna :)
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 09:46
Jerzy dudek? Vem, clownen i målet som lyckades få bollarna på sig under straffläggningen? Patetiskt sätt att öka sina försäljningssiffror genom att hugga andra i ryggen
Flavía
2015-06-03 09:37
Här är saker som den polske målvakten har sagt om sina forna lagkamrater och Mourinho.

"Iker once said that Fernando Torres was the most overrated player in Spanish football history."

"Pepe & Ramos were abused in such bad words by Messi that no one imagined a quiet & seemingly good guy like him to say such things."

"Mourinho wasn't happy when we swapped shirts with them after the 5-0 defeat."

"Cristiano and Raul are egocentric. They'd rather have the team win 2-1 with their goals, rather than 5-0 without any goal of them"
Barcelona 11-9-10
2015-06-03 09:34
@barcastuff: Roma player Francesco Totti has accepted the invitation Luis Enrique, his former coach, to attend the CL final in Berlin on Saturday. [md] Haha wtf! Är dom homies nu?
Flavía
2015-06-03 09:33
Den förre Real Madrid målvakten, Jerzy Dudek, berättade i sin nya bok om ett tillfälle som skedde när laget skulle ha träning efter att Madrid förlorade mot Lyon i Champions League. Några barn väntade på CR7 i hopp om att få autografer men portugisen ignorerade honom. När Dudek frågade honom varför han gjorde mot mot ungarna så svarade Penaldo: "Jag kom till Madrid för att vinna, inte skriva autografer."
Annons: