/spanien/barcelona/forum/23933.aspx/spanien/barcelona/forum/23933.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zamboza
2007-02-22 11:26
€ssien

Nu generaliserar du mitt tidigare inlägg, då jag inte snackat om brittiska lag i allmänhet. Du som håller på Chelzki borde veta exakt vad jag pratar om. Ni har ju ett par duktiga spelare som är bra även på annat håll. Sen har ni en tränare som tjurar vid minsta motgång och går ut i pressen och tycker synd om sig själv och om hur orättvist domarna är.
Barcelona Zamboza
2007-02-22 11:19
João Pinto

På Anfield ska vi väl börja med att sätta Belletti och Marquez på bänken, då misstagen minskar avsevärt. Sätt in Thuram och Oleguer/Gio. Med dessa förändringar blir försvaret mycket stabilare och med bättre disciplin. Sen får man hoppas att 2 veckor gör Messi ännu bättre och förhoppningsvis så spelar Etoo från start. Ronaldinho har jag tyvärr inga större förhoppningar på, förutom när det är frisparkar.
Athletic shuster
2007-02-22 11:19
Om Liverpool vann med 2-1 på camp nou så kan ni vinna med 2-1 på Anfield och avgöra det sen på förlägningen.
€ssien
2007-02-22 11:18
Jag verkligen Zamboza. Vi är kända för att ligga o kvida i gräset o stå ut med armarna så fort vi inte får frispark. Låter som ett brittiskt lag.

Jag vill inte tjafsa mer, vill inte bli spärrad här. Simma lugnt amigos.
Barcelona Mundial
2007-02-22 11:16
Barcelona João Pinto
2007-02-22 11:09
Offensivt är Barca stillastående, något vingklippt och ur form. Defensivt är Barca ett stort jävla skämt. Liverpool har inget speciellt bra anfall och lyckas ändå göra två mål.
VId första målet blev jag riktigt förbannad, vid det andra blev jag bara ledsen och uppgiven.
Problemet är nu inte att göra två mål, utan att hålla igen bakåt. För på Anfield kommer Liverpool vara om möjligt ännu mer taggade och spela bättre offensivt såväl som defensivt. Då gäller det att virrpannorna där bak höjer sig inte ett, och inte två utan tjugotre snäpp för att ha en chans. Offensivt har Barca kapacitet och kunnande för att hävda sig på Anfield, det betvivlar jag om defensiven...
Barcelona Zamboza
2007-02-22 11:08
€ssien

Ni åkte ut för att en viss fd Chelzki spelare hade svårt att kontrollera Messi. Du kanske glömt bort det. Men det är ju en vana hos er att alltid klaga på domarn när resultatet inte går vägen.
€ssien
2007-02-22 11:05
Det är ingen fara grabbar, jag är inte bitter över fjolårets pannkaka. Vi åkte ut tack vare domaren Hauge, inget mer. Men det är historia.

Iår är det vårt tur. Och ni kommer åka ut. Torskar man hemma med 1-2 åker man ut, fråga mig ni slog oss med samma siffror förra året.
Barcelona Håkansson
2007-02-22 10:53
Hmm? Jag kunde inte se matchen direkt utan fick se sammandraget men har ändå några tankar om den.
Barca fomerade mittfältet med Xavi-Iniesta-Deco,
varför anses dom som några småpojkar, Deco är ju en av de allra bästa spelarna vi har (både offensivt o deffensivt), ok att Xavi inte är i den form som han var 03-04 men Xavi är alltid Xavi. Iniesta bidrar med fart och rörlighet.
Att säga att ingen av dom kan stå upp mot "stora stygga engelsmän" är inget jag köper. Teknik o spelförsåelse slår råstyrka.
Det jag kan sakna är van Bommel pga att han sprang ofta och gärna i djupled, eller den spelartypen. I övrigt så hoppas jag att en spelsugen Eto'o är tillbaks i returen...då jävlar!hehe
Barcelona Valdés
2007-02-22 10:52
Spelar- och tränarbetygen enligt dagens EMD;

1 Valdés *, 2 Belletti *, 4 Márquez **, 5 Puyol ***,11 Zambrotta ***, 3 Motta *, 24 Iniesta, 54' **, 20 Deco ***,6 Xavi *, 8 Giuly, 64' *, 19 Messi **, 22 Saviola **, 7 Gudjohnsen, 82', 10 Ronaldinho*, Entrenador Frank Rijkaard *

Är det någon som har statistik på hur många matcher Rijkaard lyckats vända när vi hamnat i underläge? Själv kommer jag bara på en.

Gårdagens insats var USEL och det är nog viktigt att spelarna inser det istället för att söka bortförklaringar som tillfälligheter, små marginaler och otur. Fortsätter man med bortförklaringarna är det omöjligt att bryta den mycket negativa trend som vi är inne i nu.

Det är därför upp till spelarna att ta sitt ansvar och göra 2 mål mer än Liverpool om två veckor. Allt annat än vidare avancemang är ett stort misslyckande sportsligt såväl som ekonomiskt.
Barcelona Rambla
2007-02-22 10:41
Ämne: Så här mycket har ja....€ssien:

Din chelseafåntratt, bara dra här ifrån.

Förra året Barca-Chelsea, ni hade chansen att fixa det själva. Ni fick inte ens låna bollen, skapade inte en målchans. Ah just det, er kapten träbenet Terry filmade till sig en straff så att ni kom undan med hedern i behåll och ett oavgjort. Även om det inte hjälpte.

Psst...jag har aldrig njutit så mycket som då. :D
Barcelona Mr Barca
2007-02-22 10:36
Ämne: Så här mycket har ja....
Ja och vi vann Cl. Måste vara riktigt jobbigt Mr Essien.
€ssien
2007-02-22 10:36
Så här mycket har jag inte njutit sen söndags. Tack Liverpool!

Visst är det svårare o vinna matcher när man tvingas spela 11 mot 11? Förra året fick ni alltid ett rött kort med er.
Real Madrid Real Madrid 4 Ever
2007-02-22 10:32
Mr Barca

Tack, nu slipper ni mig. ;)
Barcelona tarrak
2007-02-22 10:31
McCann/Motta hade rollen som bollvinnare och kan lastas för mycket, men knappast att vara liten.
Barcelona Mr Barca
2007-02-22 10:30
Ämne: Tror jag har skrivit....
Förmodligen för att han varit skadad.
Barcelona Mr Barca
2007-02-22 10:30
McCann.

Tycker alla supportrar är välkommna hit, så länge det följs av respekt vilket är en självklar regel vilket forum man än besöker.

Jo då, bollvinnaren var tänkt skulle bli Motta. Han fick chansen men tog den inte. Långt ifrån. Gårdagens Barca karaktiserar lite grann hur vi varit denna säsongen. Långt ifrån godkännda många ggr. Edmilson som normalt spelar på Mottas plats var skadad och inte med på bänken. Därav Motta på plan. Dock är jag tveksam till om Edmilson gjort någon avsevärd skillnad igår.

Sen tycker jag att man mycket väl kan spela med småtrippande knattar ( som du beskriver ) i Barca. Genom att ha ett högt passningstempo, vilket Barca normalt har, kan man rulla runt bollen och spela sig förbi ett svårforcerat mittfällt med spelare som Sissoko Alonso m fl. Det har vi visat många gånger tidigare bl a mot Chelsea.
Real Madrid Real Madrid 4 Ever
2007-02-22 10:25
Tror jag har skrivit denna frågan 2 gånger förr men har aldrig fått svar så jag frågar igen. =)

Varför spelade inte Etoo?
McCann
2007-02-22 10:21

Är väl som LFC-supporter inte speciellt välkommen på ert forum idag.

Först vill jag säga att vi inte gjorde nån bra match - verkligen inte. Ändå vinner vi... om än rätt turligt. Har nog inte sett Barca uppträda så här svagt på många år. Skönt för oss.

Anledningen jag väljer att förpesta/hedra med min närvaro är att jag bara måste få svar på frågan om varför Frank R väljer att formera ert mittfält med enbart små tekniska och småtrippande knattar? Inte en bollvinnare så långt ögat når... Det är självmord mot vilket brittiskt lag som helst. Men varför? Hur tänkte holländaren egentligen? Som spelare var han ju själv helt grym på att kämpa ner motståndaren. Varför då sky den spelartypen som pesten?

Vi är ett helt annat lag på Anfield - men å andra sidan, ni kan ju omöjligt lira lika mesigt utan närkampspel en gång till så ja... kanske ni har en chans att vända. Även om den är rätt liten.

Väl mött i returen!
Barcelona Mr Barca
2007-02-22 10:20
Nja att underskatta är väl fel ord att använda. Men utifrån förutsättningarna var det bland de bättre lagen vi fick. Och mina tankar omkring det har inte ändrats. Jag vet att Liverpools fans är något utöver det vanliga och jag säger inte att Barca går dit och vinner om 2 veckor. Ser inte att Barca är i form, långt ifrån. Men tro mig, vi har haft svårare utgångsläge än detta.
Spanien El Spanjako
2007-02-22 10:10
Jag läste här inne efter lottningen, och jag såg att ni underskattade Liverpool redan då. Förmodligen gjorde era spelare samma sak. Jag kan säga att Liverpool i Champions League på Anfield är bland det tuffaste man kan spela, Publiken kommer att sjunga febrilt i 90min och spelarna kommer gå över lik för att gå vidare. Jag säger inte att ni inte kan göra det, men det det blir väldigt väldigt svårt. I mina ögon är Liverpool solklara favoriter nu.
Spanien El Spanjako
2007-02-22 10:07
Ämne: Räcker det med att B....
Nej 2-0.
Barcelona Mr Barca
2007-02-22 09:53
Dagen efter och lite distans till matchen igår.

Vet inte vad det är med Barca denna säsongen men dom har verkligen inte varit sig själva. Kommer inte upp i nivå med vad dom kan. Om det beror på avsaknaden av Eto´o el helt enkelt brist på motivation ska jag låta vara osagt. Men jag känner inte igen Barca säsongen 2005/2006 med dagens upplaga. Och med facit i hand, hur i all sin dar leder vi La Liga???? Rena undret.

Till skillnad från en del andra som anser att Liverpool gör en kanon match och spelar taktist har jag bara en sak att säga. Liverpool imponerade inte på mig. Inte det minsta lilla. Om Barca spelar som i nivå med vad dem kan, kör vi över Liverpool. Och då är jag realistisk.

Nu återstår en match på Anfield. Jag personligen tror inte att man på bara 2 veckor kan ändra inställning och gå in och göra en toppmatch med tanke på hur säsongen sett ut. Men jag förväntar mig en avsevärd uppryckning. Spelarna inser förmodligen allvaret nu och visar vad dem är kapabla till bl a för fansens skull. Media bekommer mig inte det minsta lilla. De kan skriva vad dem befaller.

Jag vill avsluta med att påpeka, att klaga på materialet och spelarna är bara befängt. Spelarna tappar inte kunnande nämnvärt på en säsong, speciellt inte när man vunnit cl föregående år. Så snälla, lägg ner de snacket.
Här måste Rijkaard in och ändra på inställning och motivation hos spelarna. Och är det någon som klarar av det så är det han.

Forza Barca
Real Madrid The White Ones
2007-02-22 09:37
Räcker det med att Barcelona vinner med 1-0 på anfield road för att gå vidare?
Barcelona luis enrique
2007-02-22 09:31
jag tycker att Rejkard och Ronaldinho förstör laget. Rejkard m ditt jävla rotations system åk ronaldinho med sitt diviga sätt att spela. han lägger sig bara för att få slå en frispark det såg vi inte minst igår mot liverpool matchen. Ja Etoo varför får man inte spela för??
Jag tror att Rejkard är redo för att lämna Barcelona och på vägen med sig till milan så tar han med sig Ronaldinho. PS: vart tog den glada fina harmonin inom barca vägen??
Barcelona Tompa
2007-02-22 09:19
Visserligen finns det mycket allvarligare saker än en en fotbollsmatch men det känns tungt efter gårdagens debacle. Inte nog mewd att vi förlorar på hemmaplan mot ett lsg som är sämre spelare för spelare, Barca gör dessutom en riktigt dålig match, utan tvekan säsongens bottennapp.
Blir det inte en rejäl uppryckning på Anfield är det bara att glömma kvartsfinalen. Nu sätts verkligen Rijkaard på prov. Alla konflikter måste lösas helt (desvärre har åtminstone jag nog underskattat problemen i laget) och Etóo måste vara fit for fight i returen.
Real Madrid Josep Guardiola
2007-02-22 09:09
Det är bara att inse att vi är ute ur CL. Det var inte barcas år i år.
Barcelona KeLLeFeNi
2007-02-22 02:22
Smilezz, nästan =) från Lidköping!
Real Madrid Johe
2007-02-22 02:13
Det som förstör fotbollen är inte det defensiva "destruktiva" spelet. Det som är riktigt destruktivt är filmningar á la Reyes och Deco, samt maskning. Jag som är Realfan och spanska ligan fan men måste ändå erkänna att nivån ibland är riktigt dålig under matcherna, men detta beror inte bara på spelarnas dåliga uppträdande, utan till minst lika stor del på domarnas. De måste vara hårdare, och man kan inte blåsa av för varje liten skitgrej. Varannan match blir ju helt sönderblåst.
Smilezz
2007-02-22 02:07
hahaha kellefeni e du från Skövde eller ?.. haha ...och amish lägg av nu !!.. du vet ju att Barcelona e mycket bättre än Liverpool.. dom hadde en dålig dag bara.. men nu ska jag gå emot oddsen och likväll säga att Barca tar hem detta!!..
Annons: