/spanien/barcelona/forum/23912.aspx/spanien/barcelona/forum/23912.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Diego88
2006-10-21 00:13
Ämne: Tråkigt att det inte....
"facist-fabriken" Real!!
Va snackar du om? Tror du vi lever på 40 talet eller? Det är som o kalla tyskarna för jävla nazister. Jäkla dumhuve…
Spanien Paella con las gambas
2006-10-20 23:54
Undrar om någon av er har sett det här,grymt skön i alla fall :)
Barcelona r.10
2006-10-20 20:36
Helloo..

undrar bara om någon vet senaste nytt om eto'o hur går rehab. ?

har eto'o någen hemsida :S hittar ingen

FORZA BARCA!
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-10-20 20:34
Evièka. Själv tror jag att han inte vill sätta press på spelarna, för jag tror att han innerst inne är ganska övertygad att barca tar hem det.
Barcelona Evička
2006-10-20 20:22
Love Barca y Catalonia

Laporta ja, är han artigt ödmjuk, tillfälligt sinnesförvirrad eller felöversatt? Det här med "de senaste resultaten" låter lite underligt för mig.
Barcelona tarrak
2006-10-20 19:57
La Rambla! Vad är det du säger!?! Haha, det är lugnt. Det är möjligt att Edmilson överträffade sig själ vförra säsongen och att han har för stora problem med skador, men jag anser att OM han spelar som han gjorde förra säsongen så ska han ha en plats i startelvan. Jag tycker att han ska få fler chanser innan man avfärdar honom.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-10-20 19:56
Laporta?
Barcelona La Rambla
2006-10-20 19:40
tarrak:

Det smärtar mig att skriva detta men Edmilson duger inte i det långa loppet. Hans peaks är alltför kortvariga och han är alldeles för skadebenägen. Sen så är han för långsam för att styra spelet bakifrån, han spelar inte ifrån sig bollen tillräckligt snabbt. Det han är bra är det defensiva och att markera bort en spelare (vi minns Kaká senast i CL) men någon Pep lär han ju aldrig bli. Det samma gäller nog dessvärre också Motta. Iniesta är grymt bra i den roll, men han är så bra offensivt och då tappar man en hel del av de egenskaperna när vi anfaller. Vi behöver en 'ny' Pep på den positionen. Jag ser gärna att man värvar en sådan spelartyp, helst en världsspelare eller en som är på väg att bli det. De jag först kommer att tänka på är Mascherano eller Gago. Den senare har jag nästan inte sett något av så honom kan jag inte uttala mig om. Kanske har Laporta gjort någon muntlig deal med Bocas president som det ryktats om?
Barcelona r.Hyder
2006-10-20 19:33
(SAMI)

Jo visst, sen kanske man ska våga starta med Xavi samtidigt? Eller lägga Marquez/Motta på pivote, för att Edmlison är inte i form.
Barcelona tarrak
2006-10-20 19:29
LR/Haha det är lugnt! Jag håller med om att han inte varit så bra hittills, men jag tror att man kan skylla det på hur lite och oregelbundet han spelat den här säsongen. Jag kan dock hålla med om att el clasico inte är en match man kan spela sig i form. Jag hoppas liksom du att det blir Marquez.
Barcelona (SAMI)
2006-10-20 19:28
R hyder

men deco ska inte petas ja själv hade startat med iniesta och deco va tycks
Barcelona La Rambla
2006-10-20 19:22
Det hoppas jag verkligen. Vill se att Rijkaard sätter upp Marquez som pivote istället om nu Puyol blir spelklar. Litar då inte på Motta eller Edmilson i den positionen just nu. (sorry tarrak, men han har en bra bit kvar till formen).
Barcelona r.Hyder
2006-10-20 19:21
(SAMI)

Jag tror och hoppas på att Rijkaard startar med thuram.
Barcelona (SAMI)
2006-10-20 19:20
Hoppas thuram får spela tror ni de+?
Barcelona La Rambla
2006-10-20 19:15
Ämne: LR/Jag tror att dera....
Haha ja, för att inte tala om expertanalysen över Barças spelsätt och system. Vi ska vara ärliga, laget är inte i närheten av den toppform som de hade förra hösten när segrarna radades upp på löpande band. Spelare som Zambrotta och Gudy behöver nog mer än 2 månader på sig för att anpassa sig till la liga. Så ur den aspekten är vi på inga sätt favoriter att upprepa prestationen och det spelet som förra mötet på Bernabeu. Vi får vara nöjda med ett oavgjort. Det som oroar mig är saknaden av Eto'o, varken Gudy eller Saviola har den kapacitetn att stressa sönder ett motsåndarförsvar som han. Frågan är om inte Rijkaard får tänka till lite och kanske förändra spelsättet lite?
Barcelona tarrak
2006-10-20 18:54
LR/Jag tror att deras redaktion resonerar som så, att kan man inte vara bäst på plan så kan får man försöka vara bäst på Svenskafans och rent kvantitetsmässigt kommer de nog att lyckas med det;) Hur det står till med kvaliteten är väl en annan femma, men det var en spännande pingismatch i alla fall.
Barcelona La Rambla
2006-10-20 18:45
Ämne: Någon som har sett d....
Det är roande att se marängerna så skräckslagna inför den här matchen att de nästan gör på sig. Därav alla dessa artiklar för att peppa upp sig själva. :-)

Det är hur lugnt som helst, förlorar vi så är det inte hela världen även om det skulle svida i någon dag. Som Thuram säger, det är bara 3 poäng.
Barcelona Juaníto
2006-10-20 17:50
Någon som har sett detta (längst ner) på real madrids tillbakablick-artikel? Gav mig ett gott skratt:

"(Jorge Valdano är idag sportchef för Real Madrid, Hierro och Raúl utgör fortfarande lagets stomme, Luis Enrique spelar för ett bottenlag i la liga, Florentino Pérez är president och Michael Laudrup vägrar fortfarande att diskutera vilket lag han egentligen gillar bäst.)"

Hehe. :)
Barcelona Lamiah
2006-10-20 16:48
Grabbar en fråga bara..

Om Saviola är registrerad för spel i Europa för barcelona, spelar det då nån roll om han ens spelar någon match för barca ? vi säger att han inte spelar nån CL-match för barcelona, kan han då i januari byta lag o sen spela för dem i CL ?

Är han ens med i vår CL-trupp ?
Barcelona Ghazza
2006-10-20 16:44
En annan sak också, kolla länken. Real mot Barca i starwars-format. Barca toons är så roligt :) Ett måste!
Barcelona Ghazza
2006-10-20 16:23
Grabbar, gissa vad jag skall förgylla kvällen med? Nu skall jag kolla igenom den magiska matchen från Madrid förra året. Real Madrid - Barcelona 0-3. Ögongodis! :D
Barcelona Zamboza
2006-10-20 16:14
jag tror att guddy startar men hoppas på Saviola, då jag tror att vi har större chans att vinna med honom. Han löper mer i djupet och det är det vi behöver när vi har spelare som Ronaldinho och Xavi som kan leverera precisa passningar. Sen vill jag även se Sylvinho spela. Med all respekt för Gio som inte varit dåligt på nåt sätt, men som någon nämnde så har Ronnie och Sylvinho bättre samarbete. Jag hoppas att 11:an ser ut så här på söndag.

Valdez
Zambrotta Puyol Thuram Sylvinho

Motta/Marquez
Xavi Iniesta

Messi Saviola Ronaldinho
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-10-20 16:13
Grabbar komm igen vi förlorade bara en match. ok vi har inte förlorat hela CL och vi ligger 1:a i La Liga så komien grabbar hoppas gud att barca vinner över real och att dinho o messi har lekstuga som förragången inhalllah
Barcelona H.C Xavier
2006-10-20 13:42
Ämne: Nice, nu skriver jag....Håller fullständigt med dig. Sen så kan han ju även ta sig förbi sin gubbe vilket Gio är helt okapabel till.

Många här hävdar att Gio är mycket bättre defensivt än vad Sylvihho är, min åsikt? Absolut inte.

Anledningen till att många tycker det, tror jag beror på att han aldrig tar några offensiva löpningar, han slår aldrig några offensiva pass, han tar helt enkelt inga offensiva initiativ.
Det gör ju att Dinho blit väldigt isolerad på sin vänstersida.

Detta tror jag inte är den enda faktorn som gör att han verkar vara lite off men en stor del av det. Har sagt det förut och jag säger det igen, tycker inte den där riktiga spelglädjen finns där.

Sen ska det ju sägas att Eto'o saknas väldigt mycket, han om nån river ju sönder försvaren hos motståndarna och skapar ytor för Dinho med sitt konstanta stressande och positions skiftande.

Eto'o kom snart tillbaks!
Barcelona KeLLeFeNi
2006-10-20 13:39
Vem tror ni får börjar från start mot Madrid? Saviola eller Guddy?
Barcelona Saviola22_
2006-10-20 13:06
Mess kommer bli helt bra denna säsong^^
vi vinner över real madrid med 3-0
Barcelona tarrak
2006-10-20 13:01
PicWord/Nja, jag har väl sett Messi bättre men jag tycker att han var en av de få som var i närheten av att lyckas luckra upp deras betongförsvar. Jag tror precis som du att han kommer att ta det sista steget till absolut toppklass, men saknaden av Sammy kommer fortfarande vara stor då Messi inte är den naturliga målskytt vi så väl behöver.
Villarreal PicWord
2006-10-20 12:51
tarrak

Ajdå! Det är ett ganska hårt slag för laget, men å andra sidan så tror jag Messi kommer bli hur bra som helst denna säsongen. Dock verkade han lite "borta" mot Chelsea, lite som att han var tagen av stundens allvar. Sen kanske han tyckte pressen blev lite stor med tanke på hur Chelsea-supportrana var på honom så fort han rörde bollen.
Barcelona tarrak
2006-10-20 12:49
PicWord/Tack ska du ha! Eto'o beräknades vara borta i 5 månader, så nu är det väl 4 kvar. Saknaden är enorm!
Villarreal PicWord
2006-10-20 12:25
Tråkigt att det inte gick vägen mot Chelsea men ni fixar det på hemmaplan!

Jag hoppas verkligen ni spöar Real på söndag, inte för att jag håller på er men Barca är åtminstonde ett lag man kan respektar till skillnad från "facist-fabriken" Real!!

Lycka till!!

PS. När är Etó tillbaka?
Annons: